Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een jongetje van 5 jaar in Marokko die sinds 5u dinsdagochtend gevallen is in een onbedekte waterput van 30m en die daar nog steeds in zit. Verschillende reddingspogingen zijn geprobeerd geweest zonder succes. De breedte is te smal om een volwassene tot op 30m diepte te laten zakken. Nu zijn ze al uren bezig om een nieuwe put te graven met bulldozers. Hopelijk kunnen ze hem redden!

Live operatie allemaal hier te volgen:
Pfff, als vader in spé bloedt en huilt mijn hart, heb de operatie 4 dagen intensief gevolgd met helaas een triestig einde :cry:

Had gedacht (en gehoopt) dat hij 't ging halen :(

Ah verdomme toch. Had eerst gelezen dat hij er eindelijk uit was en naar het ziekenhuis was gebracht. Had er goeie hoop op na de beelden dat hij nog in leven was.

Morgen de mijne nog eens extra goed vastpakken. 😢

Ik ga hier zelfs geen woorden aan vuil maken, bah.
Hij heeft wel een punt. Zodra iets in het nieuws komt zijn de mensen vertederd, maar dat er dagelijks kinderen sterven van honger door armoede of oorlog gaan we lekker negeren. Oh nee, staat seizoen X van serie Y nu nog steeds niet op Netflix?! FML.

Dat er hier eens over gepraat wordt vind ik wel OK, maar ik ga me weer ergeren aan iedereen op Facebook die hetzelfde standaard bericht gaat delen.

Hij heeft wel een punt. Zodra iets in het nieuws komt zijn de mensen vertederd, maar dat er dagelijks kinderen sterven van honger door armoede of oorlog gaan we lekker negeren. Oh nee, staat seizoen X van serie Y nu nog steeds niet op Netflix?! FML.

Mij gaat het daar niet over, kinderleed zou gewoon niet mogen bestaan.

Wat mij vooral ergert is dat ze met al hun hoogtechnologische middelen tegenwoordig er bijna 5 dagen moeten over doen om tot die diepte te geraken en het kindje uiteindelijk laten doodgaan hebben.

Ik vind dat toch één van de ergste dingen dat er bestaat. Levend worden begraven en beseffen dat de kans 99% is dat ze u er niet tijdig kunnen uithalen en waarbij je nog 4 dagen lang alleen nog maar kan denken: Ik wacht hier tot ik stik, onderkoelt geraak en sterf. Amen.

Dit is eigenlijk hetzelfde als wanneer ze u in de kist steken, je wordt wakker en je denkt: Help laat me hieruit maar je hoort 4 dagen niks. Stilletjes aan krijg je ademnood en je wacht op je dood. OK hier weet je nog dat ze u pogen te redden, maar ja, die kans is zowiezo héél klein.

Vervang uzelf als volwassene nu door een kind - je hebt nog je hele leven voor je. Bah verschrikkelijk!

Wat mij vooral ergert is dat ze met al hun hoogtechnologische middelen tegenwoordig er bijna 5 dagen moeten over doen om tot die diepte te geraken en het kindje uiteindelijk laten doodgaan en hebben.
Grondboringen gaan altijd traag, zelf als men hoogtechnologische machines gebruikt.
Maar het is niet realistisch om te denken dat het hoogtechnologische machines een verschil hadden gemaakt. Niet beschikbaar, niet snel te transporteren en niet geschikt voor elke grond of hellingshoek.
Dan lijken me een paar graafmachines en handenarbeid nog steeds het meest efficiënte in deze situatie.

Hoe hard de realiteit ook mag zijn, het leven is shitty. Media-aandacht raakt hier het sentiment van ouders, maar er zijn duizenden kinderen die in erbarmelijke toestanden leven.
Dit wens je niemand toe, maar dat zijn ouders cannabis telen en moeten kiezen tussen gevaarlijke leefomstandigheden voor hun gezin (zoals die diepe waterput) wens je ook niemand toe. Of kinderen die op een vuilnisbelt wonen en daar hun voedsel zoeken ook niet. Of kinderen die op een rubberbootje worden gezet richting Europa.

We leven een paar dagen mee met het nieuws, zappen erna naar The Masked Singer en bestellen ons nog een pizza via Deliveroo. Iedereen heeft andere kaarten gekregen in het leven en sommigen hebben the worst possible gekregen. It sucks en is niet eerlijk. Ik had ook liever gehad dat het kindje was blijven leven, maar de media aandacht er rond hoefde imo niet.

Gisteravond opeens hevige rillingen en hoofdpijn.
Kwam echt uit het niets, ook beginnen overgeven en 40graden koorts.
Dan maar wat onstekingsremmers genomen en in mijn bed gekropen.

Nu is het gelukkig iets beter, nog lichte koorts wel.
Zal wel weer een blaasontsteking zijn vrees ik.

Gisteravond opeens hevige rillingen en hoofdpijn.
Kwam echt uit het niets, ook beginnen overgeven en 40graden koorts.
Dan maar wat onstekingsremmers genomen en in mijn bed gekropen.

Nu is het gelukkig iets beter, nog lichte koorts wel.
Zal wel weer een blaasontsteking zijn vrees ik.
Voel je dat "down there" dan niet? Of is dat het enige voordeel aan je fysieke situatie? 😟

Wat mij vooral ergert is dat ze met al hun hoogtechnologische middelen tegenwoordig er bijna 5 dagen moeten over doen om tot die diepte te geraken en het kindje uiteindelijk laten doodgaan hebben.
Tgoh, van zodra het bekend werd dat dat manneke in een put is terecht gekomen kun je al wel van het ergste uitgaan tbh. Ik weet nu niet of Rayan op slag dood was, maar die kleine uit Spanje twee jaar terug was op slag dood. En toen kregen de reddingsdiensten een hoop kritiek omdat het zolang duurde. Het lijkt mij sowieso niet simpel om parallel een put te gaan graven van x-aantal meters diep.

Mocht dat manneke de val al overleven, zul je toch al moeten zien dat je er binnen de 24 uur bij bent denk ik.

Gisteren gaan eten bij vrienden. Entrecote gaan eten op 3 wijzen (zout, mayosear en koffierub) allemaal reverse seared en smoked op de kamado joe.

Ergernis van de dag: nu moet ik dat ook kopen :( fok das duur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan