Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe bovenburen sinds januari(onderste appartement door ons gekocht, bovenste wordt verhuurd). Muziek en TV regelmatig veel te luid in het begin. We hebben ze er beleefd op aangesproken en meestal is het nu ok, maar het zijn nog altijd zo een stel lawaaimakers. Lijkt alsof ze regelmatig dingen luid neergooien op de vloer, kinderen die hollen doorheen de gang (ook al was het zogezegd een vrouw met twee tienerdochters)

...en dan is er nog de wietgeur. Als zij zitten te smoren op hun terras zakt die doemp naar beneden. Telkens wij verluchten door ons keukenraam komt die vuiligheid hier binnen. :sop: Twijfel om hun hierop aan te spreken of hun huurbaas te contacteren. Afgaande op hun luide gesprekken die we af en toe horen, zijn het precies de Backeljau's.

We hebben daar ne thread voor he @Oldskooler

of afhankelijk van het type sauna

Júist. Ik moet mijn enkele borstharen nog afscheren.

M’n ma had gevraagd om wat vroeger langs te komen voor “enkele klusjes”.
Bleek onder andere uitbreken van een tuinpad om te verleggen naar links. Dus vanochtend stenen uitgehaald, ondergrond omgewoeld, gladgelegd, aandammen, terug aanvullen, gladleggen, aandammen,.. en dan stenen leggen vanaf waar ze kwam aanduiden. Ik ken mijn ma ondertussen dus ik had een bamboestokje gestoken waar het vorige pad lag.
Eindresultaat: tuinpad bijna 2 cm meer naar links. 🤷‍♂️

Daarna: “die boom staat daar toch niet goed” (had hem er vorige week op haar instructies geplant). Dus ik vraag waar ze hem wil zetten en voor ik begin te spitten “zeker hier hè?” “Jaja daar is goed!”
Halverwege het gat “of misschien toch beter hier..?”

-> “deze week staat hij hier”

Ik begin te denken dat ze mij wil waarschuwen voor ik zelf terug overweeg samen te wonen.
En exact daarom had ik dus bij ma de regel ingevoerd dat ik alles maar 1 keer verzet.... ik heb nog de littekens op mijn arm van die vuurdoorn Haag langs het padje 3x te verzetten om terug te eindigen waar hij oorspronkelijk stond...

Boerinneke choco :drool:
Second only to Weyns honing choco :drool::drool::drool:

Dat is wat anders dan die banale hazelnootpasta waar de ganse wereld wild van is.
Kwatta (zwart) for life. Come at me bro.

Nee, Boerinneke is lekker, met suiker dan want die suikervrije smaak niet zo goed door vind ik. En Weyns ken ik niet eens.

Boerinneke choco :drool:
Second only to Weyns honing choco :drool::drool::drool:

Dat is wat anders dan die banale hazelnootpasta waar de ganse wereld wild van is.
Als je goesting hebt in wat werk. Mag ik u het volgende aanraden :

Wel met de cote d'or melk !!!

Je gaat die boerinneke choco en zelfs die weyns honing choco niet meer willen eten.

Al is het wel goed dat ik een beetje lui ben, want het zijn caloriebommen...

Kwatta (zwart) for life. Come at me bro.

Nee, Boerinneke is lekker, met suiker dan want die suikervrije smaak niet zo goed door vind ik. En Weyns ken ik niet eens.
Komt met Kwatta af maar kent de good stuff niet.
eyeroll-smirk.gif

Daar ga ik mijn handen niet aan vuil maken zuh.

(Weyns is een relatief bekende honing keten die dus ook choco maken, uiteraard hebben ze ook degelijke honing)

Als je goesting hebt in wat werk. Mag ik u het volgende aanraden :

Wel met de cote d'or melk !!!

Je gaat die boerinneke choco en zelfs die weyns honing choco niet meer willen eten.

Al is het wel goed dat ik een beetje lui ben, want het zijn caloriebommen...
Mijne pa maakt nu en dan zelf choco, maar dan rechtstreeks met cacao. Is best wel goed. We zouden dat zelf nog doen, maar het is uw eerste zinneke (tijd en bijgevolg goesting) dat indeed tegen wringt.

Mijne pa maakt nu en dan zelf choco, maar dan rechtstreeks met cacao. Is best wel goed. We zouden dat zelf nog doen, maar het is uw eerste zinneke (tijd en bijgevolg goesting) dat indeed tegen wringt.
Win-win scenario :

Je vraagt aan de kleine om als die bij de grootvader is om als projectje choco te maken voor thuis. Omdat hij die zzzzzoooo graag eet en dat mama en papa er gene tijd voor hebben.

Grootvader in zijn alomtegenwoordige goedheid en liefde voor de kleinkinderen doet dat dan.
Hij komt thuis met 10 potten choco. Jij slaat er 5 van aan als persoonlijke voorraad.

rince and repeat 2 - 3 maand later

Nieuwe bovenburen sinds januari(onderste appartement door ons gekocht, bovenste wordt verhuurd). Muziek en TV regelmatig veel te luid in het begin. We hebben ze er beleefd op aangesproken en meestal is het nu ok, maar het zijn nog altijd zo een stel lawaaimakers. Lijkt alsof ze regelmatig dingen luid neergooien op de vloer, kinderen die hollen doorheen de gang (ook al was het zogezegd een vrouw met twee tienerdochters)

...en dan is er nog de wietgeur. Als zij zitten te smoren op hun terras zakt die doemp naar beneden. Telkens wij verluchten door ons keukenraam komt die vuiligheid hier binnen. :sop: Twijfel om hun hierop aan te spreken of hun huurbaas te contacteren. Afgaande op hun luide gesprekken die we af en toe horen, zijn het precies de Backeljau's.
Wonen wij in hetzelfde appartement? Same shit boven mij

Wonen wij in hetzelfde appartement? Same shit boven mij
Rijhuis uit de jaren 30', gerenoveerd in 2011. Vlak achter de school.

Onze vorige bovenburen waren heel vriendelijke mensen die geen seconde overlast hebben veroorzaakt(op de 3 maanden dat we ze kenden).

Al een paar keer (vriendelijk) gaan aankloppen. Blijkbaar hebben man en vrouw gehoorproblemen en gingen ze binnenkort hun hoorapparaat halen. TV stond keiluid toen ik kwam aankloppen en mij horen ze perfect als ik 1.5m van hun af sta... :unsure:

Mijn ouders, in dit geval ambras met mijn ma.
Altijd moet ik het perfecte antwoord geven op alles wat ze zegt of wanneer het haar niet aanstaat zit het ertegen zoals nu.
Krijg ik meteen alle zeik over me heen enzovoorts. Ik moet precies altijd het zonnetje in huis zijn en die begrijpt niet dat ik ook mindere dagen heb. En dan ben ik niet eens gemeen of grof of whatever, ik heb gewoon 1 zinnetje gezegd die haar niet aanstaat.
Heb gezegd dat ze ook eens naar haarzelf mag beginnen kijken niet dat dat veel zal uitmaken :)

Mijn ouders, in dit geval ambras met mijn ma.
Altijd moet ik het perfecte antwoord geven op alles wat ze zegt of wanneer het haar niet aanstaat zit het ertegen zoals nu.
Krijg ik meteen alle zeik over me heen enzovoorts. Ik moet precies altijd het zonnetje in huis zijn en die begrijpt niet dat ik ook mindere dagen heb. En dan ben ik niet eens gemeen of grof of whatever, ik heb gewoon 1 zinnetje gezegd die haar niet aanstaat.
Heb gezegd dat ze ook eens naar haarzelf mag beginnen kijken niet dat dat veel zal uitmaken :)
Het is een cliché maar de relatie met je ouders verbetert soms door te verhuizen.

Rijhuis uit de jaren 30', gerenoveerd in 2011. Vlak achter de school.

Onze vorige bovenburen waren heel vriendelijke mensen die geen seconde overlast hebben veroorzaakt(op de 3 maanden dat we ze kenden).

Al een paar keer (vriendelijk) gaan aankloppen. Blijkbaar hebben man en vrouw gehoorproblemen en gingen ze binnenkort hun hoorapparaat halen. TV stond keiluid toen ik kwam aankloppen en mij horen ze perfect als ik 1.5m van hun af sta... :unsure:
Ik had de beste bovenbuur toen ik hier kwam wonen maar blijkbaar heeft die 6 maand dood gelegen :unsure:
En toen heeft het hier een jaar leeg gestaan. Best year ever.

Idd, twee weken de stank- en vliegenoverlast overwinnen en je zit goed voor een tijdje.
Mits een correct samenvallen van locatie, weer en soort bouw zou het kunnen dat je het nog nipt kan steken op een vergeten vuilnisbak. Ook omdat veel mensen wel gaan merken dat er ‘iets’ is maar niet direct gaan denken ‘lijk’. Ik zeg wel ‘nipt’.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan