Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerst twee weken keelpijn, dan gisteren die migraine aanval en vandaag loop ik al heel de dag mank vanwege een zeer spier in de onderrug.

En ook teveel frieten gegeten.

De ergernissen over corona werden naar deze thread verplaatst:

De ergernissen over corona werden naar deze thread verplaatst:

Ik dacht al: 5 notifications tegelijk... :unsure:

Diene me zijn vraagteken is daar were!!!

Maandag de ideale auto gevonden. Afspraak gemaakt om deze namiddag te gaan bekijken (ik kon er ECHT niet eerder raken) en rijden. Kom er vandaag na drie kwartier rijden aan, auto staat in showroom, ik bekijk hem even voor de verkoper aankomt, ik ga er even inzitten: top. Perfect wat ik zoek. Ideaal.

Verkoper komt aan: "ah, ja, hij is 2 uur geleden verkocht helaas".
Ik: "Meent ge dat nu ? Ik heb drie kwartier gereden hiervoor. Godverdomme." (ja, sorry, ben normaal geen mens die snel zijn geduld verliest, maar dit was 1 en al pure frustratie)
Verkoper: "ja, we hadden geen nummer dus we konden niet waarschuwen"
Ik: "uhm, persoon met wie ik gesproken heb heeft letterlijk mijn nummer gedicteerd om te controleren of het juist was om mij te kunnen contacteren"
Verkoper: "ja sorry"

Keihard ergeren aan hoe men er in slaagt communicatie zo fout te doen.
Maar daarnaast, wat een mooie kans gemist. Beste exemplaar dat ik tot nu tegengekomen ben, en ze zijn niet echt zo massaal te vinden in België helaas.

Bah, bah, bah.
Jammer, welke wagen?

vanmorgen een allergie aanval, nu weer: blijkt het dat flesje met aroma diffuser te zijn waar ik allergisch op reageer. Ik wist al dat ik allergisch was aan geurkaarsen, maar dus blijkbaar ook aan die stokskes die ge zo in een vloeistof moet steken. Zucht.

vanmorgen een allergie aanval, nu weer: blijkt het dat flesje met aroma diffuser te zijn waar ik allergisch op reageer. Ik wist al dat ik allergisch was aan geurkaarsen, maar dus blijkbaar ook aan die stokskes die ge zo in een vloeistof moet steken. Zucht.
Misschien eens laten onderzoeken aan welke stoffen je juist allergisch bent?

Gewoon een ambetante dag vol ergernissen en frustraties. Zo eentje waarop je gewoon met junkfood in je bed wil kamperen en de hele wereld mag ontploffen!

Op naar morgen, een betere dag!

bkRCGaK.jpeg

Er is wel een verschil tussen een allergeen en een irritant. Geur diffusers zijn vaak niet op een heel nauwkeurige manier samengesteld en dan loop je meer kans op een onaangenaam resultaat.
Wat je kan proberen, als je een aangename geur wil, is gaan voor een geurkaars in bijenwas of soya en met slechts 1 of 2 geur elementen.

Misschien eens laten onderzoeken aan welke stoffen je juist allergisch bent?
ik heb dat als tiener al laten doen met zo'n krasjestest. Bleek dat ik voor bijna alles wel allergisch was: kattenhaar, naaldbomen, etc. Best wel lastig als uw vader besliste om elk jaar 2 maanden in een caravan in marche en famenne te gaan zitten. Wat ik allemaal niet heb geprobeerd heb om dat onder controle te krijgen: homeopathie, accupunctuur (en chinese kruiden van 50€/de pot),... Gelukkig had ik er niet elke dag last van, maar ik ging wel altijd naar school met een heel pak zakdoeken in mijn boekentas voor in het geval dat het losbarstte, want dan was het elke 30 seconde snuiten. Later ontdekte ik zyrtec en dat hielp eigenlijk goed.
Ook veel last gehad van eczeem als kind (wat dikwijls gelinkt is aan allergieën), zowel de schilfer-variant als de vochtige bobbeltjes (die laatste dikwijls op mijn vingers, wat niet goed is voor uw zelfvertrouwen als tiener)
Met ouder te worden is dat sterk verbeterd. Eczeem heb ik nog maar op 1 plekje en gaat weg zolang ik zalf smeer (maar eenmaal weg vergeet ik de zalf en dan komt het weer terug :p) en ik kan de dagen/jaar met een allergische reactie op 1 hand tellen.
Nu moet ik dus vooral opletten met alles wat neig riekt: bloemen (zwaar allergisch aan bijv. lavendel en rozen die hard ruiken) en dus geurkaarsen en zoals nu ook blijkt die geurstokjes die je in een vloeistof plaatst.
Met deo moet ik dus ook opletten wat er in zit en ook waspoeders/wasverzachter kan ik best degene pakken die niet te veel rieken. Gelukkig zijn er ook geurtjes waar ik niet allergisch op reageer.
't is soms ook gewoon het concentraat: een geurkaars die een uurtje brandt gaat me geen last opleveren, maar laat die heel de avond opstaan en dan verandert mijn neus is een lopend kraantje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan