JorisBlack
Well-known member
Verkoudheid. Nu is dat voor mij standaard, ik ben quasi altijd verkouden. Maar meestal is dat een verstopte neus. Nu zit er ook een schorre keel bij en hoofdpijn. Twee zelftesten gedaan, negatief. De periode hiervoor test ik mezelf eigenlijk ook vaak als ik bijvoorbeeld naar familie of vrienden moet.
Vandaag toch echt suf en last van mijn hoofd dus die zelfevaluatietool ingevuld:
Dus geen PCR, maar gewoon een zelftest bij de apotheek. Er staat zelfs nergens verder in de tekst een vermelding naar de triagecentra. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze overgevraagd?
Nu goed, ik mag rond de middag gaan en een half uur later heb ik resultaat. Ik volg gewoon de richtlijnen.
Die snelle antigeen-test is toch gewoon krak dezelfde als de sneltesten die ik thuis doe, alleen dan afgenomen door een getraind iemand? Of is daar toch nog een onderscheid in?
(Heb die vraag mss al eens gesteld?)
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar is er toch nog wel een verschil.
Wat is het verschil tussen de verschillende coronatesten: PCR-, zelf- en sneltest? - Apotheken Panorama
Apotheek Panorama Naast geneesmiddelen op voorschrift staan wij voor u klaar om u professioneel te begeleiden met een breed gamma aan parafarmaceutische geneesmiddelen voor de zelfzorg en dermocosmetica.
Specifiek bij mij: had een zelftest waar een superlicht streepje opstond na een kwartier (zie mijn vorige posts in dit topic).
Dus ook naar de apotheek gegaan voor een sneltest om het zeker te weten: 5 minuten na de test al direct bericht dat het positief was.
edit: blijkbaar krijg je wel geen herstelcertificaat na test bij apotheker. Enkel na pcr test. Dat vind ik ergens een beetje jammer (bv. in het geval dat ze afkomen met een 4e prik voor cst, ofzo
)
Laatst bewerkt:
Kan me voorstellen dat je naar aanloop van een operatie daar nog extra mee bezig bent.
Eerst 2 dagen ziek geweest daarvan en 2 weken later toch prijs hebben.