Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

• Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    243
Verkoudheid. Nu is dat voor mij standaard, ik ben quasi altijd verkouden. Maar meestal is dat een verstopte neus. Nu zit er ook een schorre keel bij en hoofdpijn. Twee zelftesten gedaan, negatief. De periode hiervoor test ik mezelf eigenlijk ook vaak als ik bijvoorbeeld naar familie of vrienden moet.

Vandaag toch echt suf en last van mijn hoofd dus die zelfevaluatietool ingevuld:

Dus geen PCR, maar gewoon een zelftest bij de apotheek. Er staat zelfs nergens verder in de tekst een vermelding naar de triagecentra. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze overgevraagd?

Nu goed, ik mag rond de middag gaan en een half uur later heb ik resultaat. Ik volg gewoon de richtlijnen.
Die snelle antigeen-test is toch gewoon krak dezelfde als de sneltesten die ik thuis doe, alleen dan afgenomen door een getraind iemand? Of is daar toch nog een onderscheid in?

(Heb die vraag mss al eens gesteld?)

Dat dacht ik ook, maar blijkbaar is er toch nog wel een verschil.

Specifiek bij mij: had een zelftest waar een superlicht streepje opstond na een kwartier (zie mijn vorige posts in dit topic).
Dus ook naar de apotheek gegaan voor een sneltest om het zeker te weten: 5 minuten na de test al direct bericht dat het positief was.

edit: blijkbaar krijg je wel geen herstelcertificaat na test bij apotheker. Enkel na pcr test. Dat vind ik ergens een beetje jammer (bv. in het geval dat ze afkomen met een 4e prik voor cst, ofzo :unsure:)

Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week een positieve PCR test afgelegd. Ondertussen is de quarantaine afgelopen (7 dagen) en ik heb terug een negatieve zelftest afgelegd.
Deze avond ga ik naar een café en bij het binnenkomen gaf de scanner een rode foutmelding bij mijn QR code. Iemand enig idee wanneer dat terug groen gaat worden? Kan ik zelf zien welk scanresultaat mijn QR codes gaan geven op een scanner?

Ik heb vorige week een positieve PCR test afgelegd. Ondertussen is de quarantaine afgelopen (7 dagen) en ik heb terug een negatieve zelftest afgelegd.
Deze avond ga ik naar een café en bij het binnenkomen gaf de scanner een rode foutmelding bij mijn QR code. Iemand enig idee wanneer dat terug groen gaat worden? Kan ik zelf zien welk scanresultaat mijn QR codes gaan geven op een scanner?
11 dagen lang rood na de test
Op dag 12 opnieuw groen.

Plezant he.

Dus nu laten ze al mensen binnen na een rood resultaat. Wereldvreemd dat er mensen aich nog afvragen waarom er betogingen zijn.
Tijd op al die regeld af te schaffen.

Lijkt er mij dan toch 1 teveel.
Dus omdat er 1 restaurant de regels breekt (en dan Straddle dus blijkbaar ook) is dat voor jou 'tijd om al die regels af te schaffen'? Ik weet goed genoeg dat er nog restaurants en mensen zijn die de regels breken, maar sinds wanneer zijn overtreders een teken om regels of wetten af te schaffen? Doe dan ook maar de wetten rond alcohol drinken en rijden op de schop, want mijn buur twee huizen verder rijdt geregeld zat met de auto. Dat slaat toch nergens op?

Disclaimer: ik zeg nergens dat het CST dezer dagen nog nuttig is en dat mag voor mijn part gewoon weg (of ze mogen dat toch eens gaan herbekijken, want je bent gescheten als je op het einde van je COVID besmetting een PCR laat doen) maar je maakt daar gewoon een heel vreemde conclusie.

Mijn vriendin moet volgende week vrijdag een ingreep ondergaan en woensdag pcr-test afnemen. Wat een paranoia, gezien praktisch iedereen positief test in de omgeving als je het zo hoort. Waanzin.

Mijn vriendin moet volgende week vrijdag een ingreep ondergaan en woensdag pcr-test afnemen. Wat een paranoia, gezien praktisch iedereen positief test in de omgeving als je het zo hoort. Waanzin.
Stel je voor zeg, dat ze willen testen dat mensen geen virus in zich hebben dat enorm besmettelijk is en nog steeds zwakkeren en ouderen kan doen sterven vooraleer men ze in een ziekenhuis laat en op de operatietafel leggen. Wat een waanzin en paranoia. Als er nu een omgeving is waar je voorzichtigheid en testing nog wel kan verdedigen dan is het toch wel het ziekenhuis (en misschien ook rusthuizen). Wel raar dat die PCR dan op woensdag moet, want dan heb je nog een volledige dag om alsnog besmet te raken.

Stel je voor zeg, dat ze willen testen dat mensen geen virus in zich hebben dat enorm besmettelijk is en nog steeds zwakkeren en ouderen kan doen sterven vooraleer men ze in een ziekenhuis laat en op de operatietafel leggen. Wat een waanzin en paranoia. Als er nu een omgeving is waar je voorzichtigheid en testing nog wel kan verdedigen dan is het toch wel het ziekenhuis (en misschien ook rusthuizen). Wel raar dat die PCR dan op woensdag moet, want dan heb je nog een volledige dag om alsnog besmet te raken.
Stel je voor zeg, uzelf al weken isoleren uit angst om toch maar niet geopereerd te mogen worden en die potentiële tumor toch nog maar wat langer in uw lijf te houden. Erg he, schrik hebben? Voor ge begint te les te spellen, ik doel op de angst om positief te testen omdat zo wat iedereen positief begint te testen als je rond u kijkt. Niet op de protocollen voorafgaand. Ik werk zelf op geriatrie en zie dagelijks mensen creveren aan covid, nog steeds. Dus die teststrategie is 't laatste dat ik in twijfel trek. Misschien moet ge eens verder nadenken vooraleer ge de moraalridder wilt uithangen.

Stel je voor zeg, uzelf al weken isoleren uit angst om toch maar niet geopereerd te mogen worden en die potentiële tumor toch nog maar wat langer in uw lijf te houden. Erg he, schrik hebben? Voor ge begint te les te spellen, ik doel op de angst om positief te testen omdat zo wat iedereen positief begint te testen als je rond u kijkt. Niet op de protocollen voorafgaand. Ik werk zelf op geriatrie en zie dagelijks mensen creveren aan covid, nog steeds. Dus die teststrategie is 't laatste dat ik in twijfel trek. Misschien moet ge eens verder nadenken vooraleer ge de moraalridder wilt uithangen.
Of 'gij' moet wat duidelijker stellen wat je bedoelt in je post. Hoe moet iemand nu in Godsnaam opmaken uit wat jij post dat je bedoelt dat je vriendin angst heeft om positief te testen? Woorden als 'waanzin' en 'paranoia' helpen daar ook niet bepaald bij, trouwens. Ik denk echt niet dat het hier een kwestie is van 'verder nadenken' hoor, je post is gewoon onduidelijk.

Veel succes met de operatie trouwens, hopelijk komt alles goed.

[Edit] Mijn excuses wel voor de toon van mijn post. Woorden als paranoia en waanzin worden gewoon erg vaak gebruikt door mensen die al sinds het begin van de pandemie de ernst van het virus volledig minimaliseren, dus ik ben misschien te vroeg op mijn paard gaan zitten.

Laatst bewerkt:
Ja die paranoia om niet besmet te raken klinkt nog wel bekend :p Kan me voorstellen dat je naar aanloop van een operatie daar nog extra mee bezig bent.

Update bij mij: denk dat ik er min of meer door ben nu. Sinussen nog een beetje geïrriteerd (typisch na infectie lijkt me), en af en toe nog wat suf (maar dat komt ook deels door ganse dagen binnen op mijn gat te zitten). Gisteren even lichte paniek omdat ik echt wel minder rook en proefde, maar vandaag terug volledig normaal precies... Veel zin om te gaan joggen, misschien morgen al (ook al weet ik dat ik in principe best nog een dikke week wacht, maar bon).

Overmorgen laatste dag isolatie. Ben van plan om dan ook nog eens een zelftest te doen. Blijkbaar kan je wel nog lang positief blijven testen op dat soort antigeen testen?

Positieve zelftest. Ondertussen 37,5 graden koorts, sinusitis. Best dat die vaccins zo goed werken. 🙄 Eerst 2 dagen ziek geweest daarvan en 2 weken later toch prijs hebben.

Positieve zelftest. Ondertussen 37,5 graden koorts, sinusitis. Best dat die vaccins zo goed werken. 🙄 Eerst 2 dagen ziek geweest daarvan en 2 weken later toch prijs hebben.

Vaccin doet toch wat het moet? Je hebt amper koorts en je zit hier te posten ipv geintubeerd op intensieve te liggen.. :p

Terug
Bovenaan