Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

• Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    243
Bon, sinds zondag keelpijn en verkouden.
Maandag negatieve zelftest, maar besloten om toch ook PCR te laten doen. Ook negatief.

Vandaag besloten opnieuw zelftest te doen, want nog altijd ziek:
IMG-4585.jpg

Op de instructies staat dat "een witte band bij T als negatief dient beschouwd te worden".
Wat is dat dan? Wit? Of beetje roze? 😅 Is de eerste keer dat ik dit specifiek merk van zelftest gebruik, dus geen idee of dit normaal is...
Heb eigenlijk geen zin om opnieuw voor een PCR te gaan :unsure:
Vermoedelijk licht positief. Bij mij is het ook zo verlopen. Dag 1 negatieve zelftest (partner positieve zelftest), dag 2 negatieve PCR (partner positieve PCR), dag 4 negatieve zelftest (geen symptomen) , dag 5 licht positieve zelftest (symptomen), dag 6 positieve PCR.

Vermoedelijk licht positief. Bij mij is het ook zo verlopen. Dag 1 negatieve zelftest (partner positieve zelftest), dag 2 negatieve PCR (partner positieve PCR), dag 4 negatieve zelftest (geen symptomen) , dag 5 licht positieve zelftest (symptomen), dag 6 positieve PCR.

Ik wou net opnieuw een testcode aanvragen.
Screenshot-2022-01-28-at-15-56-42.png

Geen optie dus?

update: net sneltest laten doen bij apotheek (heb 30 euro moeten betalen trouwens, je krijgt effectief maar om de 11 dagen een gratis test, zelfs als je symptomatisch bent)
positief :wallbash:

Kort samengevat dus:
- zondag lichte keelpijn en loopneus
- maandag negatieve zelftest, en ook nog een negatieve pcr
- vandaag (vrijdag) echt gewoon verkouden, lichte hoest, en dan die dubieuze zelftest van hierboven, gevolgd door een positieve sneltest bij apotheek

Sowieso omikron lijkt me trouwens...

Al bij al geen weggesmeten 30 euro, want ik ging normaal gezien langs bij ouders en grootouders dit weekend :unsure:

edit: ik voeg er nog aan toe dat ik halverwege december mijn 3e moderna prik gekregen heb

Laatst bewerkt:
vandaag (vrijdag) die dubieuze zelftest, gevolgd door een positieve sneltest bij apotheek
Zo dubieus is die zelftest eigenlijk niet. Ik snap dat dat zo lijkt omdat dat lijntje maar heeeel licht roos werd, maar wanneer dat voorvalt met een zelftest en je hebt symptomen mag je er toch eigenlijk al van uit gaan dat je COVID hebt, anders blijft dat gewoon wit. Natuurlijk wel goed dat je bevestiging hebt gezocht, maar het is maar voor anderen die meelezen: de kans op een vals positieve zelftest als die correct is uitgevoerd is relatief laag (zeker wanneer je dan ook nog eens symptomen hebt).

Niet verwijtend bedoeld of strijdend bedoeld, maar gewoon als info.

Zo dubieus is die zelftest eigenlijk niet. Ik snap dat dat zo lijkt omdat dat lijntje maar heeeel licht roos werd, maar wanneer dat voorvalt met een zelftest en je hebt symptomen mag je er toch eigenlijk al van uit gaan dat je COVID hebt, anders blijft dat gewoon wit. Natuurlijk wel goed dat je bevestiging hebt gezocht, maar het is maar voor anderen die meelezen: de kans op een vals positieve zelftest als die correct is uitgevoerd is relatief laag (zeker wanneer je dan ook nog eens symptomen hebt).

Niet verwijtend bedoeld of strijdend bedoeld, maar gewoon als info.

Mja ook vooral verwarrend omdat mijn pcr test maandag nog negatief was.

Volgens mij net een dag of 2 te vroeg gegaan voor de pcr. Maar ik dacht: eerste symptomen, best snel gaan.
Keelpijn en beetje loopneus toen... misschien was een test via de keel wel al positief geweest?

Laatst bewerkt:
(anekdote)
Mijn boostershot van 5 weken geleden heeft me alvast niet kunnen beschermen tegen besmetting.
Nu de komende dagen hopen dat het verdorie wel beschermt tegen ernstig ziekteverloop!

Maandag negatieve zelftest, maar besloten om toch ook PCR te laten doen. Ook negatief.

IMG-4585.jpg

Op de instructies staat dat "een witte band bij T als negatief dient beschouwd te worden".
Wat is dat dan? Wit? Of beetje roze? 😅 Is de eerste keer dat ik dit specifiek merk van zelftest gebruik, dus geen idee of dit normaal is...
Zwanger zijt ge al zeker niet. Maar inderdaad, elke zichtbare streep (hoe licht dan ook) is vaak positief.

IMG-4585.jpg

De dochter van 2 heeft net ook zo'n gelijkaardige test afgeleverd :unsure: wel nóg minder zichtbaar. Morgen wat nieuwe testen gaan halen en nog eens proberen.

Da wisselt.
Bij mijn vrouw ging die rode lijn heel geleidelijk aan.

Bij de dochter vanaf het de T passeerde direct knalrood.
Bij mij negatief maar PCR was dan positief.

Vandaag oudste zoon ook positieve test, jongste niet ofwel heel lichtjes.
Morgen nog eens hertesten dus.

Slechtste nieuws is Da men madame haar meme positief heeft getest.
Da menske is 88jaar dus heb er toch Wa schrik voor.

Ikzelf nog altijd hoesten, snot, hoofdpijn en sinds vandaag ook totaal geen geur blijkbaar.

Mja ook vooral verwarrend omdat mijn pcr test maandag nog negatief was.

Volgens mij net een dag of 2 te vroeg gegaan voor de pcr. Maar ik dacht: eerste symptomen, best snel gaan.
Keelpijn en beetje loopneus toen... misschien was een test via de keel wel al positief geweest?
Hier een familielid met positieve zelftest enkele uren later negatieve PCR.
Daags nadien positieve zelftest, de volgende dag positieve PCR.
In deze richting had ik het nog niet vaak gehoord (eerder positieve PCR bij negatieve zelftest volgens mij).

Net hersteld van corona en alweer een hoog-risicocontact gehad. Benieuwd of den booster en recente genezing de nodige bescherming gaan bieden..

Ik heb vorige week zaterdagavond een positieve zelftest gedaan, bevestigd door positieve PCR test op dinsdagmorgen.
Vanaf wanneer houdt het steek om terug een zelftest te doen om te zien of ik negatief ben?
Om op mijn eigen vraag te antwoorden: Net 7 dagen na de positieve zelftest (geconfirmeerd dr positieve PCR test) opnieuw een zelftest afgenomen en vandaag was het resultaat negatief. Ik mocht sowieso al uit mijn isolatie, maar ben content te weten dat ik terug negatief test.

Twijfelen of en wanneer ik mn booster zou halen.
Hoe zit het mbt bescherming na een besmetting vs bescherming van vaccin als het over omicron gaat?

Besmet de dag dat ik mn booster moest gaan halen.
Maar goed als CST afgeschaft wordt (hopelijk) en de besmetting beschermt me nog gedurende x-aantal weken/maanden (?).
Sta ik niet te springen om die booster snel te halen vermits ik daar ook iedere keer ziek van ben.
Dus als ik hem ga halen liefst paar weken/maanden wachten tot bescherming van besmetting uitgewerkt is?

Terug
Bovenaan