Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Ik dacht dat ze in de zorg werkte. Dus zal niet mogelijk zijn dan. Wel een goede oplossing voor wie kan telewerken.
Maar de werkgever zal wel quarantaine prefereren als je het hem vraagt (dat komt niet uit zijn zak) tegenover ziekte die de eerst 14-30 dagen wel voor zijn rekening is.
Ik werk inderdaad in de zorg. Ik sta wel stand-by om in het covidteam bij te springen aangezien ik me niet heel ziek voel.
Ik vind het systeem van de zelfevaluatietool wel goed, want dan moet ge uw huisdokter niet lastigvallen voor een code, maar als ge dan positief blijkt te zijn, moet ge hem alsnog lastigvallen 🤷‍♀️
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Nog een weekendje thuis blijven dus... Wat een debiele app ook....
In principe moet je nog een weekendje thuis blijven. De richtlijn is dat je de eerste dagen na uw verplichte isolatie nog steeds moet afstand houden, u zoveel mogelijk afzonderen en een ffp2 mondmasker dragen als je onder de mensen komt. Op de werkvloer is een mondmasker sowieso verplicht, op de werkvloer gelden afstandsregels etc. In een restaurant/bar/gym mag je uw mondmasker afzetten en is dus een groen cst vereist.
 
In principe moet je nog een weekendje thuis blijven. De richtlijn is dat je de eerste dagen na uw verplichte isolatie nog steeds moet afstand houden, u zoveel mogelijk afzonderen en een ffp2 mondmasker dragen als je onder de mensen komt. Op de werkvloer is een mondmasker sowieso verplicht, op de werkvloer gelden afstandsregels etc. In een restaurant/bar/gym mag je uw mondmasker afzetten en is dus een groen cst vereist.
In mijn geval gaat het eigenlijk over outdoor karten (in Mariembourg) voor dit weekend. Maar heb nu geen idee of ik effectief ne groene cst nodig heb om te mogen rijden of enkel om in de cafetaria drank te bestellen etc.
 
Geen idee in welke van de covid gerelateerde topic(s) deze vraag hoort maar kan de qr code van iemand rood kleuren ondanks een negatieve pcr test maar omdat alle huisgenoten positief zijn getest?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nope. De test staat er al in, maar geen resultaat.

edit: net CoZo gecheckt, daar staat het nu plots wel in. Blijkbaar negatief! Had nochtans deze keer echt het gevoel dat ik prijs had :unsure:
Er staat wel gewoon "COVID-19 PCR Negative", het verslag staat er nog niet bij (maar zal niks anders zeggen neem ik aan :) )

edit2: nu ook bericht in mynexus-gedoe, verstuurd om 20u30. Dat betekent dus 10 uur na de test. Blijft indrukwekkende snelheid!

Vraag me nu toch af wat ik dan eigenlijk wel heb 😅
Gewoon een random keelontsteking dan ofzo? Wat een timing :unsure:
 
Ik heb maandagochtend mijn booster gehad en in de namiddag begon ik mij wat flauw en zwak te voelen, precies of ik had hele dag niet gegeten. 's avonds had ik warme kaken dus wss koorts maar niet zeker. Vandaag is't hetzelfde zonder koorts en klein beetje keelpijn.. zou dit van het vaccin nog kunnen zijn?
 
Koorts zou kunnen van het vaccin zijn (want uw lichaam wilt wat ze inspuiten afweren ) maar keelpijn zou niet mogen (aangezien ze niet het virus inspuiten maar slechts een ongevaarlijk deel wat immuun reactie op gang brengt )
 
2x Vaccin (pfizer)
Eind nov - begin dec : Delta gehad en weekje ziek. Vooral hoesten en zeer lichte verhoging.
Nu paar dagen de omikron. Beetje hoofdpijn en af en toe is niezen. Eigenlijk niet ziek te noemen. Vooral test gedaan omdat de zoon positief was.
 
2x Vaccin (pfizer)
Eind nov - begin dec : Delta gehad en weekje ziek. Vooral hoesten en zeer lichte verhoging.
Nu paar dagen de omikron. Beetje hoofdpijn en af en toe is niezen. Eigenlijk niet ziek te noemen. Vooral test gedaan omdat de zoon positief was.
Idem hier 2xvaccin (pfizer), Delta gehad eind December, 4 dagen wat ziekjes.
Nu leef ik op herstelcertificaat, wanneer dit het einde bereikt evalueer ik of ik de 3de prik haal of niet.
 
Ik heb vorige week zaterdagavond een positieve zelftest gedaan, bevestigd door positieve PCR test op dinsdagmorgen.
Vanaf wanneer houdt het steek om terug een zelftest te doen om te zien of ik negatief ben?
 
Ik heb vorige week zaterdagavond een positieve zelftest gedaan, bevestigd door positieve PCR test op dinsdagmorgen.
Vanaf wanneer houdt het steek om terug een zelftest te doen om te zien of ik negatief ben?
Niet. Sommige mensen testen zelfs 6 weken later nog positief. 🤷🏼
Hou u tot maandag in uw kot zo moeilijk is dat toch niet?
 
Ik heb vorige week zaterdagavond een positieve zelftest gedaan, bevestigd door positieve PCR test op dinsdagmorgen.
Vanaf wanneer houdt het steek om terug een zelftest te doen om te zien of ik negatief ben?

Over 8 a 12 weken :unsure:

Bij sommige mensen blijft dat nog vrij lang positief blijkbaar, bij mij ook... Wilt alleszins zeggen dat er nog antigenen in uw neus zitten, maar of je nog besmettelijk bent... Keine Ahnung.

Ik volg de richtlijnen van de overheid: na 7 dagen mag je buiten (mits symptoomloos en geen koorts - negatieve zelftest is geen vereiste). Wel nog 3 dagen continu FFP2, afstand van 1.5m sowieso houden etc.
 
Niet. Sommige mensen testen zelfs 6 weken later nog positief. 🤷🏼
Hou u tot maandag in uw kot zo moeilijk is dat toch niet?
Ik blijf sowieso in mijn kot tot maandag, maar bij een kennis van mij was zijn zelftest 10 dagen na de positieve PCR test terug negatief. Dus ik ging ervan uit dat het niet te lang zal blijven hangen.
 
Ik blijf sowieso in mijn kot tot maandag, maar bij een kennis van mij was zijn zelftest 10 dagen na de positieve PCR test terug negatief. Dus ik ging ervan uit dat het niet te lang zal blijven hangen.
Maar daar is dus absoluut geen staat op te maken. Dus spaar het geld van een zelftest want + of -, het maakt geen hol uit. 🤷🏼
 
Ik vind dat nu geen verkeerde vraag. Wij zijn zelf in november besmet geweest. Ik heb dan 3 weken na besmetting voor de eerste keer een zelftest gedaan puur om te kijken of er door die sneltest nog iets gedetecteerd werd. De feestdagen kwamen eraan, waarbij we met sommige hadden afgesproken om vooraf een test te doen en ik wilde dan niet voor het feit staan dat die positief was en niet weten van hoe of wat. Die zelftest was toen bij mij al terug negatief.
Zondagavond had ik wat hoofdpijn en een verstopte neus. Zelftest gedaan en die kleurde héél lichtjes positief. Maar ik wist dus dat dat een herbesmetting moest zijn.
 
Geen idee in welke van de covid gerelateerde topic(s) deze vraag hoort maar kan de qr code van iemand rood kleuren ondanks een negatieve pcr test maar omdat alle huisgenoten positief zijn getest?

Kennelijk is er een verkeerd resultaat van een pcr doorgegeven of geen idee wat er mis is gegaan waardoor het wel gewoon rood kleurt. Ach ja waarom ook niet hé...
Moet straks weer overnieuw gaan testen.😒
 
Kennelijk is er een verkeerd resultaat van een pcr doorgegeven of geen idee wat er mis is gegaan waardoor het wel gewoon rood kleurt. Ach ja waarom ook niet hé...
Moet straks weer overnieuw gaan testen.😒

Collega van me had dat ook. Int ziekenhuis verkeerde rijksregisternr ingetikt. Nog altijd niet rechtgezet (enkel ziekenhuis kan dat). Die collega heeft dus 11 dagen nergens binnen gemogen...

Ik kan dat echt niet vatten. 1) dat dit proces nog niet gedigitaliseerd is, 2) dat dit niet onmiddellijk rechtgezet kan worden.

Ons CST kon ik nog mee leven zolang covid een ernstige bedreiging. Maar op die manier... asap afschaffen.
 
Vorige week maandag positief getest. Deze week mocht ik weer gaan werken na mijn 7 dagen isolatie. Al bij al viel de ziekte op zich redelijk mee maar nu 5 dagen gewerkt en ik ben pomp af. En ik moet toegeven dat ik niet aan mijn normale tempo kan werken. Het blijft in mijn lijf hangen. Ook voor sommige zaken smaakverlies ervaren. Deze week had ik goesting op een Rochefort. Goeie Rochefort uitgegoten maar die smaakte gelijk een Hoegaarden 🤮
 
Bon, sinds zondag keelpijn en verkouden.
Maandag negatieve zelftest, maar besloten om toch ook PCR te laten doen. Ook negatief.

Vandaag besloten opnieuw zelftest te doen, want nog altijd ziek:
IMG-4585.jpg


Op de instructies staat dat "een witte band bij T als negatief dient beschouwd te worden".
Wat is dat dan? Wit? Of beetje roze? 😅 Is de eerste keer dat ik dit specifiek merk van zelftest gebruik, dus geen idee of dit normaal is...
Heb eigenlijk geen zin om opnieuw voor een PCR te gaan :unsure:
 
Terug
Bovenaan