Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Sinds gisteren keelpijn en vandaag ook nog loopneus erbij. Negatieve zelftest, maar ik betrouw het niet dus net PCR gaan laten afnemen.

Iemand een idee hoe lang dat momenteel ongeveer duurt vooraleer je het resultaat kent? Regio Leuven.
 
Sinds gisteren keelpijn en vandaag ook nog loopneus erbij. Negatieve zelftest, maar ik betrouw het niet dus net PCR gaan laten afnemen.

Iemand een idee hoe lang dat momenteel ongeveer duurt vooraleer je het resultaat kent? Regio Leuven.
Dat zou binnen de 48 uur moeten zijn, maar meestal gaat dat sneller. Binnen de 24 uur hebben de meesten hun resultaten normaal gezien wel. Je kan best af en toe zelf eens kijken online. COVID tests komen bij je andere onderzoeksresultaten, en omdat het soms nogal spaak loopt met de communicatie omtrent COVID kan het zijn dat die resultaten al online staan en je daar niets van hoort.
 
Sinds gisteren keelpijn en vandaag ook nog loopneus erbij. Negatieve zelftest, maar ik betrouw het niet dus net PCR gaan laten afnemen.

Iemand een idee hoe lang dat momenteel ongeveer duurt vooraleer je het resultaat kent? Regio Leuven.
Hangt af van het labo waarnaar de stalen worden gestuurd. Vorige week had ik het na 12u al, mijn zus heeft er 48u op moeten wachten.
 
Al 2 keer corona gehad en eigenlijk nooit echt ziek geweest. In het verleden al veel zieker geweest van andere dingen. Nu sinds donderdag wat keelpijn, vreemde hoofdpijn, spierpijn aan armen en benen alsof ik hard gesport heb. Wat liggen experimenteren met gratis sneltest, maar zie niks, gelukkig want met die examens zou dat weer niet goed uitkomen. Had hier nog wat medrol staan dus snel van die klachten vanaf.

Denk dat het in de huidige fase ook niet veel meer uitmaakt of je positief bent of niet, gezien iedereen het zowat krijgt, ook met een booster en niemand die zieker is dan een gewone verkoudheid. Het is ook niet erg om eens ziek te zijn, het is tenslotte winter...
Wacht, je hebt de klassieke symptomen, hebt "liggen experimenteren" met een zelftest, en je slikt dan maar corticosteroïden want het zijn examens?

What the fuck did I just read?
 
In november positief getest en heel ziek geweest. In december mijn boosterprik gehad.
Gisterenavond op het werk plots wat hoofdpijn en snot. Bij thuiskomt zelftest gedaan en deze was heel licht positief. Straks een PCR laten doen.

(Heb de voorbije 2 maanden paar keer zelftest gedaan voor familiefeestjes en die waren telkens negatief)
 
Dat wil toch niet zeggen dat je het zomaar moet gaan verspreiden door (veel) mensen te gaan zien? Ik weet dat jij dat niet gaat doen (je geeft aan dat je een week gaat thuiswerken eerder in de thread) maar dat is wel waar het over gaat. En als je besmet bent moet je nog steeds in isolatie (in jouw geval tot vrijdag in isolatie, en dan mag je, mits geen koorts en verbetering van je sypmtomen, buiten komen maar moet je nog drie dagen contacten vermijden en binnenshuis een mondmasker dragen etc. om het officieel te doen) dus er hangt wel degelijk iets aan vast.
Ik ga me nu een week binnen houden, dat is een kleine moeite. Daarna zelftest en we zien dan wel.
Ben nu ook aan het werken met een verkoudheid en een (lichte) koorts, maar dat is haalbaar met thuiswerken.
 
Sinds gisteren keelpijn en vandaag ook nog loopneus erbij. Negatieve zelftest, maar ik betrouw het niet dus net PCR gaan laten afnemen.

Iemand een idee hoe lang dat momenteel ongeveer duurt vooraleer je het resultaat kent? Regio Leuven.
Leuven is dag zelf nog. 11u staal, dan heb je voor 18u je resultaat.
 
Hier nu 6 dagen verder sinds de eerste syptomen.
2 dagen dus redelijk ziek geweest. Moe, loopneus en één zeldzame hoestaanval (eerder droge hoest)

Gisteren eerste symptoom vrije dag en ook een half uurtje rustiger gesport, vandaag moet ik heel af en toe mijn neus es ophalen.
 
In november positief getest en heel ziek geweest. In december mijn boosterprik gehad.
Gisterenavond op het werk plots wat hoofdpijn en snot. Bij thuiskomt zelftest gedaan en deze was heel licht positief. Straks een PCR laten doen.

(Heb de voorbije 2 maanden paar keer zelftest gedaan voor familiefeestjes en die waren telkens negatief)

Ik heb de indruk dat die zelftesten omicron niet 'herkennen'.
Ken zat mensen wiens zelftest negatief is maar achteraf positief testen bij afname van PCR. Wel hebben ze allemaal lichte symptomen dus idk of het echt zo is.
 
Ik heb de indruk dat die zelftesten omicron niet 'herkennen'.
Ken zat mensen wiens zelftest negatief is maar achteraf positief testen bij afname van PCR. Wel hebben ze allemaal lichte symptomen dus idk of het echt zo is.
Zou normaal gezien even goed moeten werken indien ze dit kunnen herkennen.
Zie deze lijst om te weten of degene die je gekocht heeft die kan herkennen :

EDIT : opgelet, 1 pagina terug duwen, daar staat de vermelde post dan bij. Om 1 of andere reden linkt die niet correct door :(.
EDIT 2 : indien ik de share knop gebruik werkt die wel correct, omdat die dan die paginaverwijzing eruithaalt die dus wel eens foutief kan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de indruk dat die zelftesten omicron niet 'herkennen'.
Ken zat mensen wiens zelftest negatief is maar achteraf positief testen bij afname van PCR. Wel hebben ze allemaal lichte symptomen dus idk of het echt zo is.
Eerlijk, ik dacht eigenlijk hetzelfde, ik had altijd negatief met die zelftesten. Maar nu gisteren (na mijn skireis en met ziektesymptomen) had ik een duidelijke positieve zelftest. Ze werken dus wel degelijk hoor.
 
Hier meer dan een maand geleden mijn 3e vaccin gehad.

maandag: lichte keelpijn
dinsdag: lichte keelpijn, zelftest negatief
woensdag: lichte keelpijn, zelftest licht positief, 6 uren later nog een zelftest omdat ik twijfelde en dus sterk positief. PCR positief diezelfde avond
symptomen sindsdien: geen keelpijn meer, gewoon een snotneus en soms wat moe.

Geen idee of het delta of omicron is, maar zo'n isolatie is wel raar als je totaal niet "ziek" bent. Met een verkoudheid ging ik normaal gewoon werken, het is maar doordat ik weet dat het corona is dat ik thuiszit. Had ik geen zelftest gedaan bij gewoon wat keelpijn, waarvan ik zelf ook dacht "dit is een verkoudheid, of ik heb gewoon te veel moeten praten op mijn werk", dan was ik gewoon gaan werken. Da's dan wel een raar gevoel, precies of ge hebt congé gepakt en ge zit lekker thuis terwijl het op uw werk allemaal in de soep draait. Ik snap nu wel dat er zo effectief gewoon keiveel mensen corona hebben zonder het zelf ooit te weten.

Dit omschrijft bijna exact mijn situatie, maar zonder positieve zelftest, en nog in afwachting van PCR resultaat :p

Donderdagochtend nog negatieve zelftest (toen een heel heel lichte keelpijn), nu deze ochtend (maandag) opnieuw negatief. Maar ik ben wel degelijk ziek nu (keelpijn, verkouden gevoel), rest alleen de vraag of het corona is of niet :p
 
Oh boy. Wegens vrijdag blijkbaar 2 contacten van onze jongste zoon (3 jaar), eentje in z’n klas en eentje z’n nicht, daarnet een zelftest gedaan en die is (licht) positief.
Morgen dus een test laten doen bij de apotheek en voorlopig moet hij dus in quarantaine.
Z’n broer van 5 had al een eerst prik gehad, maar is dus nog niet volledig gevaccineerd en moet ook in quarantaine. Als ik het goed voorheb moeten mijn vrouw en ik zolang we geen symptomen hebben niet in quarantaine omdat we een booster gehad hebben.
 
Ik heb de indruk dat die zelftesten omicron niet 'herkennen'.
Ken zat mensen wiens zelftest negatief is maar achteraf positief testen bij afname van PCR. Wel hebben ze allemaal lichte symptomen dus idk of het echt zo is.
Mja, begin dat gevoel ook te krijgen. Mijn vader vorige week positief. Wel niets aan de hand bij hem. Ik zelf al een week serieus keelpijn. 3 testen gedaan. Niets. Zoontje vandaag het snot. Verschillende besmet in zijn klas, test gedaan juist, niks. En dit was zo'n speekseltest. Ma toch niks. Zal gewoon wat verkouden zijn zeker?
 
Mja, begin dat gevoel ook te krijgen. Mijn vader vorige week positief. Wel niets aan de hand bij hem. Ik zelf al een week serieus keelpijn. 3 testen gedaan. Niets. Zoontje vandaag het snot. Verschillende besmet in zijn klas, test gedaan juist, niks. En dit was zo'n speekseltest. Ma toch niks. Zal gewoon wat verkouden zijn zeker?

Soms wel bizar ja. Vorige week was ik ziek, geur en smaak deels weg, hoofdpijn en alles erop en eraan. Mijn man en zoontje niets van dat maar omdat het klasje van mijn zoontje in quarantaine moest en veel personeel van mijn man ook thuis zat door besmettingen hebben we toch allemaal zelftesten gedaan, niemand positief dan pcr aangevraagd en gelukkig konden we snel terecht. Man en kind waren positief en ik negatief. Zij geen enkel symptoom, ik soms om sterven na dood. 😕
Denk ook eerder aan een verkoudheid.🤧
 
Allez straf. Ik ben zowel bij de huisarts, als in het MCH als in het Pauscollege getest geweest in de voormiddag en ik had altijd de uitslag voor 17u 👀

Normaal krijg je wel een mail of een sms, maar check je MyNexuzhealth eens. Soms staat de uitslag daar gewoon al in, zonder dat je bericht hebt gehad.
 
Terug
Bovenaan