Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Tof, ik mag uit quarantaine, ik mag gaan werken maar iets gaan drinken mag ik niet :unsure:
Idem hier.
Ik mag buiten (huis) intussen, maar nog niet binnen.

Vraagje voor de reset hier. Ik heb dus mijn test laten afnemen bij een apotheek afgelopen maandag. Ik zou dus vandaag of morgen terug een groene App moeten hebben.
Maar klopt het dat ik geen herstelcertificaat zal krijgen omdat het geen PCR was ? Alhoewel de ganse procedure hetzelfde was ?
 
Idem hier.
Ik mag buiten (huis) intussen, maar nog niet binnen.

Vraagje voor de reset hier. Ik heb dus mijn test laten afnemen bij een apotheek afgelopen maandag. Ik zou dus vandaag of morgen terug een groene App moeten hebben.
Maar klopt het dat ik geen herstelcertificaat zal krijgen omdat het geen PCR was ? Alhoewel de ganse procedure hetzelfde was ?
Herstelcertificaten worden enkel afgeleverd op basis van een positieve PCR test. Als je volledig gevaccineerd bent heb je dat echter niet echt nodig, vandaar dat voor bepaalde mensen geen PCR test meer wordt gedaan.
 
Herstelcertificaten worden enkel afgeleverd op basis van een positieve PCR test. Als je volledig gevaccineerd bent heb je dat echter niet echt nodig, vandaar dat voor bepaalde mensen geen PCR test meer wordt gedaan.
Op zich heb ik het ook niet persé nodig. Voorlopig door die besmetting wel maar 2 vaccins ipv 3

Maar ik moet dus een code aanvragen, mijn test is zo officieel, die is afgenomen door een gezondheidsmedewerker en dus officieel.
Mijn resultaat (positief) is geregistreerd op mijn gezondheid en mijn corona app is bijgevolg rood en ik moest in quarantaine zoals de officiële regels.
Maar ik krijg dan geen herstelcertificaat. Om welke reden ?
Dat ik het voor de zelftest die positief was hier in de keuken niet krijg begrijp ik, maar ik heb wel de officiële weg en procedure moeten volgen (betaald door de maatschappij)
 
@Silence Mss is er nog niet genoeg tijd over gegaan? "Uw herstelcertificaat staat voor u klaar vanaf de 12de dag na de dag van de test"
Nee dat sowieso niet. Zou ik tenvroegste maandag verwachten (tenzij ze in het weekend werken), maar er staat bij enkel voor PCR testen
Vind ik nogal krom en scheef dat het enkel daarvoor zou zijn
 
Herstelcertificaten worden enkel afgeleverd op basis van een positieve PCR test. Als je volledig gevaccineerd bent heb je dat echter niet echt nodig, vandaar dat voor bepaalde mensen geen PCR test meer wordt gedaan.

Niet nodig hebben dat weet je toch niet ?

Op dit moment geeft het nog wel voordelen als je je booster nog niet hebt gehad, en in de toekomst zou toch zelfs iets als triple + herstel nog voordelen kunnen opleveren (dat kunnen we nu nog niet weten). Ze zouden ook de geldigheid kunnen verlengen tot een jaar (daar was op een bepaald moment wat discussie rond).

Ik heb mijn kleine in december niet getest terwijl hij corona had (of toch beide ouders hadden corona en hij had symptomen), en nu blijkt dat er toch voordelen zijn aan een herstelcertificaat voor <5 jarigen. Wie weet worden de restricties nog uitgebreid en mag hij niet meer binnen in bepaalde landen. Toch een beetje spijtig dan.

Je kan moeilijk op voorhand weten waar het allemaal nuttig voor is
 
Niet nodig hebben dat weet je toch niet ?

Op dit moment geeft het nog wel voordelen als je je booster nog niet hebt gehad, en in de toekomst zou toch zelfs iets als triple + herstel nog voordelen kunnen opleveren (dat kunnen we nu nog niet weten). Ze zouden ook de geldigheid kunnen verlengen tot een jaar (daar was op een bepaald moment wat discussie rond).

Ik heb mijn kleine in december niet getest terwijl hij corona had (of toch beide ouders hadden corona en hij had symptomen), en nu blijkt dat er toch voordelen zijn aan een herstelcertificaat voor <5 jarigen. Wie weet worden de restricties nog uitgebreid en mag hij niet meer binnen in bepaalde landen. Toch een beetje spijtig dan.

Je kan moeilijk op voorhand weten waar het allemaal nuttig voor is
Ik heb het over volledig gevaccineerden, voor die mensen geeft dat op dit moment geen voordeel. Dat je nooit weet wat dat in de toekomst kan geven klopt uiteraard, maar ik zeg maar gewoon hoe het op dit moment gedaan wordt. Als je positief test bij de apotheker (of zelfs gewoon via een zelftest en er zijn duidelijke symptomen) wordt er doorgaans geen PCR gedaan.

Dat herstel + boostered voordelen biedt op vlak van immuniteit heeft weinig te maken met het feit dat een herstelcertificaat doorgaans (op dit moment dus) geen nut heeft voor volledig gevaccineerden. Los van dat gaat herstel nooit een voorwaarde zijn die je moet 'bekomen' bovenop vaccinatie (bijvoorbeeld door te zeggen dat mensen met drie vaccins plus een herstelcertificaat meer mogen dan gewoon driedubbel gevaccineerden) want je kan mensen natuurlijk niet gaan verplichten om zichzelf te laten besmetten.

Voor kinderen is dat natuurlijk anders want die zijn niet volledig gevaccineerd.

Nu goed, in't kort: PCR tests zijn in sommige gevallen gewoon niet noodzakelijk. Dat is het advies dat wordt uitgegeven vanuit de medische wereld op dit moment, dat is niet een of andere persoonlijke mening die ik hier verkondig.
 
Zelf gisteren positief getest en ondertussen hoge koorts en veel keelpijn... Men vriend heeft zich ook laten testen en kwam negatief (PCR). Gewoon te vroeg getest of false negative ....? (hij is ook ziek :p)
 
Gvd bijna 2 jaar doen we zo goed ons best qua maatregelen en vandaag testen men 2 kindjes 5 en 9 de vrouw en ik positief...

Voelt voor me als een goede griep qua symptomen hopelijk blijft het daarbij.
 
Zelf gisteren positief getest en ondertussen hoge koorts en veel keelpijn... Men vriend heeft zich ook laten testen en kwam negatief (PCR). Gewoon te vroeg getest of false negative ....? (hij is ook ziek :p)
Ik heb 3 hoogrisicocontacten gehad (waaronder mijn dochter van 4) op 4 dagen tijd en me 3x getest (2x pcr, 1x zelftest), telkens negatief ondanks keelpijn en hoofdpijn. 🤷🏼
 
hij kan een dag later positief testen hé. ik had dinsdag keelpijn en ik testte dinsdagavond negatief via zelftest. woensdagmiddag testte ik al licht positief. woensdagavond direct een duidelijke lijn, positief. ik zou hem gewoon iedere dag laten zelftesten. als die positief is, PCR gaan doen die waarschijnlijk ook positief zal zijn dan.
Beide zelftesten waren negatief... Mijne PCR was positief, de zijne negatief.
Ik heb 3 hoogrisicocontacten gehad (waaronder mijn dochter van 4) op 4 dagen tijd en me 3x getest (2x pcr, 1x zelftest), telkens negatief ondanks keelpijn en hoofdpijn. 🤷🏼
Bizar... Beterschap in ieder geval!
 
Beide zelftesten waren negatief... Mijne PCR was positief, de zijne negatief.

Bizar... Beterschap in ieder geval!
Booster + zwaar ziek geweest in oktober, waarschijnlijk geluk met mijn afweer en symptomen omdat er goed geknokt werd binnen in me? 🤷🏼
 
Man; vaccin 3x, covid positief en geen enkel symptoom
Kind; niet gevaccineerd, covid positief en enkel beetje verhoging
Myllana ; vaccin 3x, covid negatief, helft geur en smaak weg, tegen de avond knallende hoofdpijn, tijdens de nacht koud en warm tegelijk en ziet eruit als een zombie. I don't get it.😐
 
Beide zelftesten waren negatief... Mijne PCR was positief, de zijne negatief.

Bizar... Beterschap in ieder geval!
Hier iedereen ziek paar maanden geleden incl mezelf en allemaal tegelijkertijd. PCR positief. Die van mij bleef negatief na meerdere tests. Arts zei dat de PCRs niet altijd betrouwbaar zijn.
 
Sucks wel dat ge na 7 dagen uit quarantaine moogt en dus kunt gaan werken en al. Maar dan 12 dagen lang wel niet op restaurant of naar de fitness moogt :S
 
Het is uiteraard niet te bedoeling een loophole te vinden om toch op restaurant te kunnen gaan. Zie verdere posts voor meer duiding.
Sucks wel dat ge na 7 dagen uit quarantaine moogt en dus kunt gaan werken en al. Maar dan 12 dagen lang wel niet op restaurant of naar de fitness moogt :S

Op voorhand u certificaat afdrukken (voor je besmet bent) en dat word dan niet rood.

Daar moet je wel op voorhand aan denken natuurlijk.

Je doet overigens niets illegaal want volgens de regels mag je uit quarantaine en niemand zegt dat je geen certificaat moogt afdrukken
 
Die 12 dagen is ook wel hopeloos achterhaald en helemaal niet logisch, gezien de nieuwe quarantaine/isolatieregels.
 
Terug
Bovenaan