Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Ik ben ook mijn geur en smaak kwijt. Behielp mij al dagen met vickx en eucalyptus om beter te slapen met verstopte neus. Plots hielpen ze niet meer omdat ik niets meer rook.
Hoop dat het snel terugkomt :(.
 
Dinsdag symptomen: vooral rugpijn en het gevoel dat mijn armen elk een ton wogen + barstende hoofdpijn. Zelftest: heel licht positief. Pcr was negatief. Donderdag nog niet beter, opnieuw pcr gehad want de dokter zei dat de stagiair het mogelijks dinsdag te snel en niet grondig genoeg zou kunnen afgenomen hebben. Mede omdat ik dezelfde symptomen had als de vrienden van wie we het wellicht opgelopen hebben. Resultaat van deze test liet veel langer op zich wachten. Pas vrijdagavond laat binnen, waardoor ik het zaterdagochtend pas heb gezien: sterk positief, hoge virale load. Intussen voornamelijk neusklachten en vermoeid, echter sinds gisteren ook smaak en reuk kwijt. Mijn vriend sinds vrijdag ook klachten (rugpijn en pijn aan armen en benen) en deze morgen een positieve zelftest. Ons zoontje van 15 maand heeft gelukkig geen last. We hebben het wellicht opgelopen via de crèche van het dochtertje van vrienden.
 
Zondag heb ik mijn zus gezien, die achteraf corona bleek te hebben. Op het werk liep er ook een collega ziek rond. Zelf een dag of 3 wat keelpijn, snot en koorts gehad. Negatief op de sneltest. Owkey dan 👍
 
Al 2 keer corona gehad en eigenlijk nooit echt ziek geweest. In het verleden al veel zieker geweest van andere dingen. Nu sinds donderdag wat keelpijn, vreemde hoofdpijn, spierpijn aan armen en benen alsof ik hard gesport heb. Wat liggen experimenteren met gratis sneltest, maar zie niks, gelukkig want met die examens zou dat weer niet goed uitkomen. Had hier nog wat medrol staan dus snel van die klachten vanaf.

Denk dat het in de huidige fase ook niet veel meer uitmaakt of je positief bent of niet, gezien iedereen het zowat krijgt, ook met een booster en niemand die zieker is dan een gewone verkoudheid. Het is ook niet erg om eens ziek te zijn, het is tenslotte winter...
 
En ook hier is het nu prijs. Dochter gisterenavond beginnen klagen over buikpijn en misselijk en ze had koorts. Verder niks achter gezocht want geen hoesten,keelpijn, .... allez ja,niks luchtwegenklachten. Vandaag nog hetzelfde alleen vond ze nu ook dat haar pizza raar smaakte dus voor de zekerheid, zeker ivm school morgen, toch maar een zelftest gedaan. Om haar te overtuigen hebben mijn vrouw en ik ook eentje meegedaan. Vrouw en dochter beiden positief, ik negatief.
Dochter is ongevaccineerd (afspraak staat/stond komende vrijdag op).
Vrouw heeft booster gehad en is dus, tot nu toe, volledig asymptomatisch.
 
De zoon van mijn vriendin is positief getest, een maand of 6 na z'n vorige besmetting, corona center belt ons en zegt dat z'n zussen ook in quarantaine moeten want hun vaccinatie is te lang geleden. We laten dat aan het school weten en krijgen dan te horen dat ze wél naar school mogen. Contact center is weer goed op de hoogte van de regels precies..
 
Al 2 keer corona gehad en eigenlijk nooit echt ziek geweest. In het verleden al veel zieker geweest van andere dingen. Nu sinds donderdag wat keelpijn, vreemde hoofdpijn, spierpijn aan armen en benen alsof ik hard gesport heb. Wat liggen experimenteren met gratis sneltest, maar zie niks, gelukkig want met die examens zou dat weer niet goed uitkomen. Had hier nog wat medrol staan dus snel van die klachten vanaf.

Denk dat het in de huidige fase ook niet veel meer uitmaakt of je positief bent of niet, gezien iedereen het zowat krijgt, ook met een booster en niemand die zieker is dan een gewone verkoudheid. Het is ook niet erg om eens ziek te zijn, het is tenslotte winter...
Wat voor jou misschien 2 keer niets is kan voor iemand anders wel een impact hebben. Misschien is de partner van jouw collega zwanger en loopt die bij een besmetting risico op een vroeggeboorte, of wacht iemand op een operatie die uitgesteld wordt na een besmetting, of ondergaat een familielid een stamceltransplantatie, je weet dat niet. Ik vind het in dees tijden enorm egoïstisch om er nog steeds van uit te gaan dat je ziek onder de mensen kan komen. Ik zou het mezelf niet vergeven moest een ander door mijn toedoen geschaad worden. Ondanks een booster en over het algemeen mildere variant kan een besmetting voor iemand anders nog steeds ellende veroorzaken. Bij ziekte zonder je u af, ga je de maatschappij en directe werkomgeving sowieso het minste schade berokken. Het is net door ziek te gaan werken dat je het absenteïsme op de werkvloer voedt.

Vb in directe omgeving. Persoon in november ontslagen wegens medische aandoening en geen aangepast werk mogelijk. Die persoon wordt binnen 3 weken geopereerd (prothese) en zal na revalidatie opnieuw de arbeidsmarkt opkunnen. Die is vandaag besmet, gaat net op tijd genezen zijn om operatie te laten doorgaan. If not, wie weet hoelang die moet wachten op nieuwe afspraak gezien de achterstand in de ziekenhuizen, des te langer die persoons leven on hold staat. En die is besmet geraakt doordat partner op het werk besmet werd.
 
Wat voor jou misschien 2 keer niets is kan voor iemand anders wel een impact hebben. Misschien is de partner van jouw collega zwanger en loopt die bij een besmetting risico op een vroeggeboorte, of wacht iemand op een operatie die uitgesteld wordt na een besmetting, of ondergaat een familielid een stamceltransplantatie, je weet dat niet. Ik vind het in dees tijden enorm egoïstisch om er nog steeds van uit te gaan dat je ziek onder de mensen kan komen. Ik zou het mezelf niet vergeven moest een ander door mijn toedoen geschaad worden. Ondanks een booster en over het algemeen mildere variant kan een besmetting voor iemand anders nog steeds ellende veroorzaken. Bij ziekte zonder je u af, ga je de maatschappij en directe werkomgeving sowieso het minste schade berokken. Het is net door ziek te gaan werken dat je het absenteïsme op de werkvloer voedt.

Vb in directe omgeving. Persoon in november ontslagen wegens medische aandoening en geen aangepast werk mogelijk. Die persoon wordt binnen 3 weken geopereerd (prothese) en zal na revalidatie opnieuw de arbeidsmarkt opkunnen. Die is vandaag besmet, gaat net op tijd genezen zijn om operatie te laten doorgaan. If not, wie weet hoelang die moet wachten op nieuwe afspraak gezien de achterstand in de ziekenhuizen, des te langer die persoons leven on hold staat. En die is besmet geraakt doordat partner op het werk besmet werd.
Dit! Ongelofelijk dat dit na 2 jaar nog altijd moet getypt worden. Je zou ook hopen dat als er één goed ding uit deze crisis komt, net is dat mensen minder snel gaan werken / onder de mensen komen wanneer ze ziek zijn. Voor een lichte verkoudheid zou ik dat ook niet doen, dan mogen alle ouders met kinderen onder de 6 jaar niet meer buiten komen, maar van zodra je meerdere ziektesymptomen hebt is het toch een minimum aan burgerzin om in uw kot te blijven.
 
Griepsymptomen sinds vrijdagavond (einde skireis) en zelftest gedaan op zaterdagavond en positief getest. Nu moet ik af en toe eens hoesten (niet zwaar) en ben verkouden, maar dat heb ik na elke week skireis in een gebied waar het gemiddeld onder de 10° is.
Nu een week lang thuiswerk en dan opnieuw een zelftest om te zien of ik terug negatief ben. PCR test ga ik voorlopig skippen, omdat mijn symptomen zo licht zijn.
 
Hier hakt het er toch goed in, opgezwollen ogen, veel niezen, loopneus, hoesten, veel pijn aan men benen, serieuze koppijn, naar pc scherm kijken hou ik een 15 tal min vol, hopelijk tegen woensdag dat het een stuk beter is.

Boorster prik zal de komende tijd ook wel niet aan de orde zijn zeker als je positief zijt geweest?

Ben eigenlijk ook totaal niet te spreken over de gang van zaken van men 5 jarig zoontje zijn school (K3)

Juf test dus positief 2 dagen later verteld ons zoontje plots: de juf is thuis vanwege corona in eerste instantie dacht ik die hebben in de klas wat over corona gepraat en maakt er dit van, dag erna s'morgens toch maar eens gevraagd en bleek dit toch te kloppen, heb dan aan de juf die aan de poort stond om een serieus antwoord gevraagd waarom we daar niks van wisten van dag 1, kreeg als antwoord: als je u zorgen maakt moet je maar zelf testen, euhh nee als men kind in contact is geweest met iemand die positief test dan wil ik dat direct weten en niet 3 dagen later, waarschijnlijk heeft dat virus dus van maandag tot woensdag goed zijn gang kunnen gaan in die klas, morgen toch nog eens een serieus woordje praten met de directie, ze zijn ook op de hoogte van mijn auto immune ziekte vind dit toch een serieuze nalatigheid.
 
Laatst bewerkt:
Dit! Ongelofelijk dat dit na 2 jaar nog altijd moet getypt worden. Je zou ook hopen dat als er één goed ding uit deze crisis komt, net is dat mensen minder snel gaan werken / onder de mensen komen wanneer ze ziek zijn. Voor een lichte verkoudheid zou ik dat ook niet doen, dan mogen alle ouders met kinderen onder de 6 jaar niet meer buiten komen, maar van zodra je meerdere ziektesymptomen hebt is het toch een minimum aan burgerzin om in uw kot te blijven.
zegt dat maar tegen WGs. Ik heb al genoeg verhalen gehoord tijdens de covid pandemie waarbij ze zeiden: "pak maar een paracetamol en je kunt hier in een ander lokaal komen werken"
 
De zoon van mijn vriendin is positief getest, een maand of 6 na z'n vorige besmetting, corona center belt ons en zegt dat z'n zussen ook in quarantaine moeten want hun vaccinatie is te lang geleden. We laten dat aan het school weten en krijgen dan te horen dat ze wél naar school mogen. Contact center is weer goed op de hoogte van de regels precies..
School ls fout, sinds vorige week maandag moeten ook kinderen met gevaccineerde ouders na een hoogrisicocontact in quarantaine, de week daarvoor moest dat om 1 of andere reden dus nog niet, los van gebruik van zelftesten of niet.

(Regel vanaf 17/01 blijkbaar)
 
School ls fout, sinds vorige week maandag moeten ook kinderen met gevaccineerde ouders na een hoogrisicocontact in quarantaine, de week daarvoor moest dat om 1 of andere reden dus nog niet, los van gebruik van zelftesten of niet.

(Regel vanaf 17/01 blijkbaar)
Daar staat toch dat ze niet in quarantaine moeten?

1643006472399.png


Het gaat hier over 2 kinderen, 13 en 14 jaar, die beide onder volledig gevaccineerd vallen.
 
Wat voor jou misschien 2 keer niets is kan voor iemand anders wel een impact hebben. Misschien is de partner van jouw collega zwanger en loopt die bij een besmetting risico op een vroeggeboorte, of wacht iemand op een operatie die uitgesteld wordt na een besmetting, of ondergaat een familielid een stamceltransplantatie, je weet dat niet.
Besmetting? Iedereen moet besmet worden. Het is niet meer mogelijk om niet ooit een keer besmet te worden. Is het deze week niet, dan is het volgende week of volgende maand. Er zijn trouwens ook nog mensen:
* Die nooit symptomen hebben en toch positief zijn
* Er zijn mensen die besmet zijn en symptomen hebben, maar niet tekenen enkel via bloed kunnen ze aantonen dat die antistoffen hebben. Ik heb beiden in mijn familie.
*Mensen die zich nooit testen en van niks gebaren omdat ze gevaccineerd zijn. Vooral West-Vlaamse KMO zaakvoerders.

Het staat nu al vast dat iedereen het gaat krijgen, dus wat maakt het op zich nog uit? Booster maakt ook geen hol verschil tussen het wel of niet krijgen. Iedereen met booster krijgt het nu ook en heeft dezelfde klachten dan die zonder booster.
 
Besmetting? Iedereen moet besmet worden. Het is niet meer mogelijk om niet ooit een keer besmet te worden. Is het deze week niet, dan is het volgende week of volgende maand. Er zijn trouwens ook nog mensen:
* Die nooit symptomen hebben en toch positief zijn
* Er zijn mensen die besmet zijn en symptomen hebben, maar niet tekenen enkel via bloed kunnen ze aantonen dat die antistoffen hebben. Ik heb beiden in mijn familie.
*Mensen die zich nooit testen en van niks gebaren omdat ze gevaccineerd zijn. Vooral West-Vlaamse KMO zaakvoerders.

Het staat nu al vast dat iedereen het gaat krijgen, dus wat maakt het op zich nog uit? Booster maakt ook geen hol verschil tussen het wel of niet krijgen. Iedereen met booster krijgt het nu ook en heeft dezelfde klachten dan die zonder booster.
Maar voor sommige mensen in de samenleving komt die besmetting nog te vroeg. Dat zijn mensen die zicht echt nog in angst afzonderen. Ik ken zo’n mensen, die durven amper naar de winkel gaan, die sluiten zich af van alle sociaal gelegenheden omdat een besmetting voor hun op dit moment grote gevolgen kan hebben. Alleen hebben ze met de huidige quarantaineregels die bescherming op het werk/schoolomgeving amper. Dus respecteer op zijn minst de isolatieregels als je weet dat je ZELF een gevaar vormt voor die mensen.

Zoals eerder hier aangehaald zou dat voor elke vorm van ziekte met meerdere symptomen het geval moeten zijn. Je stoort er uw omgeving meer mee dan goed te doen. Ik ben ooit tijdens een zware deadlineweek door mijn baas naar huis gestuurd geweest omdat ik de griep had, ik durfde niet thuis uitzieken. Hij was razend dat ik het risico nam de rest van het team in zo’n cruciale periode te laten uitvallen, beter 1 afwezige dan een volledig team dat op halve vitesse schakelt. Daarnaast wou hij zijn babytje niet aansteken omdat hij zijn slaap nodig had ;).
 
Meh ik denk nu niet dat je moet staan te springen om COVID te krijgen. Die "iedereen moet besmet worden" impliceert voor heel wat personen heel wat ellende. En dat is dan in het optimistische scenario dat herhaaldelijk besmet worden überhaupt een positief effect heeft op populatieniveau, het lijkt nu weer dat een besmetting met BA.1 Omicron weinig immuniteit geeft tegen BA.2 Omicron die in bepaalde landen nu die eerste aan het verdringen is. Verder is het ook wat proefkonijn spelen op vlak van lange termijn effecten. Pas eerder deze maand heeft men bv ontdekt dat de kans om multiple sclerose te ontwikkelen 32x hoger is na een besmetting met Epstein-Barr-virus, dat is dan een virus dat al 60 jaar gekend is.
 
Maar voor sommige mensen in de samenleving komt die besmetting nog te vroeg.
Voor mensen met een zware ziekte kan ik daar nog inkomen, voor de gemiddelde (ingeënte) burger? Daarvoor komt het nu niet te vroeg. Ik ben een dikke week geleden op skireis vertrokken met een grote groep en we hadden allemaal negatief getest de avond voor het vertrek. Nu zijn we terug en het gros test positief op Covid. Ik heb daar nog geen seconde van wakker gelegen, iedereen krijgt het nu toch als ik de krantenkoppen lees.
 
Voor mensen met een zware ziekte kan ik daar nog inkomen, voor de gemiddelde (ingeënte) burger? Daarvoor komt het nu niet te vroeg. Ik ben een dikke week geleden op skireis vertrokken met een grote groep en we hadden allemaal negatief getest de avond voor het vertrek. Nu zijn we terug en het gros test positief op Covid. Ik heb daar nog geen seconde van wakker gelegen, iedereen krijgt het nu toch als ik de krantenkoppen lees.
Maar uw leven staat door de quarantaine wel on hold.
Wij moesten morgen de akte van ons huis gaan tekenen, specifieke deadline om de grond nog aan 10% registratie te kunnen laten verlijden ipv 12% (impact van een goeie 5k euro). Die besmetting kwam voor ons wel op een slecht moment. Zo zijn er 1001 redenen. Waaronder vooral mensen die wachten op een ingreep of ernstig ziek zijn. Ik zou er dus niet te licht overgaan en voor uw omgeving de nodige voorzorgen treffen.
 
Voor mensen met een zware ziekte kan ik daar nog inkomen, voor de gemiddelde (ingeënte) burger? Daarvoor komt het nu niet te vroeg. Ik ben een dikke week geleden op skireis vertrokken met een grote groep en we hadden allemaal negatief getest de avond voor het vertrek. Nu zijn we terug en het gros test positief op Covid. Ik heb daar nog geen seconde van wakker gelegen, iedereen krijgt het nu toch als ik de krantenkoppen lees.
Dat wil toch niet zeggen dat je het zomaar moet gaan verspreiden door (veel) mensen te gaan zien? Ik weet dat jij dat niet gaat doen (je geeft aan dat je een week gaat thuiswerken eerder in de thread) maar dat is wel waar het over gaat. En als je besmet bent moet je nog steeds in isolatie (in jouw geval tot vrijdag in isolatie, en dan mag je, mits geen koorts en verbetering van je sypmtomen, buiten komen maar moet je nog drie dagen contacten vermijden en binnenshuis een mondmasker dragen etc. om het officieel te doen) dus er hangt wel degelijk iets aan vast.

En dan nog (en dit staat een beetje los van wat jij zegt): zelfs als omikron compleet ongevaarlijk is, dan nog is het een goed idee om thuis te blijven als je je ziek voelt (met eender wat) teneinde anderen niet te besmetten. Dat typische Belgische 'ik ben gisteren gaan werken met 38.5 graden koorts, ge gaat toch niet thuisblijven voor een griepke zeker!' mag er vind ik echt wel uit.

Om nu rechtstreeks dat omikron voorbeeld te nemen, waarvan vaak wordt gezegd dat het maar een verkoudheid is: ikzelf heb het enige tijd geleden doorgemaakt en voor mij was dat zo ongeveer de lichtste verkoudheid die ik ooit heb gehad (hoewel ik nu wel nog steeds een beetje vermoeid ben, maar dat kan aan andere zaken liggen), terwijl een vriend van mij (even oud, geen enkele risicofactor, leeft echt enorm gezond, ...) toch vier, vijf dagen zwaar ziek is geweest, compleet met verlies van reuk en geur. Da's trouwens een kok, dus dat was voor hem geen prettige ervaring. Ik lag daar dus ook geen seconde van wakker, mijn vriend heeft daarentegen letterlijk wel (enkele nachten) wakker gelegen.

En neen, daarmee zeg ik niet dat omikron ongelofelijk gevaarlijk is of weet ik wat. Ik heb zelf al vaak vermeld dat omikron zeer bemoedigend is vanwege de mildheid, en dat we wel eens in de finale van de pandemie kunnen zitten, maar ik wil maar zeggen dat het ene immuunsysteem het andere niet is en dat je, zelfs al heb je zelf niks last van een bepaald virus, toch ook wel rekening mag houden met anderen. Als er iets is dat blijft hangen na heel de pandemie dan hoop ik toch dat het een mentaliteitswijziging is op vlak van onnodig veel mensen zien terwijl je ziek bent.
 
Terug
Bovenaan