Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Ge moogt nergens binnen tot 12 dagen na uw positieve test?

Heb je een link ? Ik denk dat je enkel die wettelijke quarantaine moet respecteren en dat je nieuw certificaat dat tijdelijk rood kleurt hier los van staat (is een soort van hack om de meeste mensen te ontmoedigen op café te gaan, maar dat maakt het nog niet verplicht om je certificaat te updaten als het op papier staat)
 
Die 12 dagen is ook wel hopeloos achterhaald en helemaal niet logisch, gezien de nieuwe quarantaine/isolatieregels.

Ja vooral als ge wel moogt werken maar niks anders dan :D

Zeker die van mij. Die werkt in de fitness dus mag wel gaan werken maar ni fitnessen.
Allee, ge gaat natuurlijk altijd beetje absurde situaties krijgen met zo een complex iets maar sucks wel.
 
Heb je een link ? Ik denk dat je enkel die wettelijke quarantaine moet respecteren en dat je nieuw certificaat dat tijdelijk rood kleurt hier los van staat (is een soort van hack om de meeste mensen te ontmoedigen op café te gaan, maar dat maakt het nog niet verplicht om je certificaat te updaten als het op papier staat)

6. Ik heb positief getest op Covid-19. Hoelang zal mijn vaccinatiecertificaat opgeschort worden?​

Als je positief getest hebt op Covid-19, zal je vaccinatiecertificaat gedurende 11 dagen opgeschort worden. Vanaf de 12de dag na de dag waarop je het positief resultaat kreeg, zal je vaccinatiecertificaat opnieuw geldig zijn. Je herstelcertificaat zal diezelfde dag ook beschikbaar zijn.

 
Ja dat zegt toch niks over de legaliteit van op café te gaan ? Enkel dat je nieuwe covid safe niet meer gaat werken.

Interpretatie I guess. Ik ben tevreden met de mijne :p

Huh?
Ge moet scannen op café te gaan en dat moet groen zijn. Maar das pas na 12 dagen
Ofwel snap ik 't nu helemaal ni😬
 
Huh?
Ge moet scannen op café te gaan en dat moet groen zijn. Maar das pas na 12 dagen
Ofwel snap ik 't nu helemaal ni😬
Op je werk moet je wél je mondmasker dragen, op café en waarschijnlijk ook aan je eigen toestel in de fitness, niet.
Bij het ene bescherm je dus anderen tegen de geringe viruslading die je nog kan verspreiden, bij het andere niet.
 
35 jaar, niet gevaccineerd, midden december delta opgelopen via een gevaccineerde vriend die een paar uur bij mij thuis is geweest. Heb hier op de poll griepsymptomen aangeduid maar heb geen koorts gemaakt. Vijf dagen lichte hoofdpijn (was weg met een Dafalgan) en lusteloosheid. Gedeeltelijke geur- en smaakverlies die ondertussen voor een groot deel terug is, enkel ranzige geuren riek ik nog niet 😅
 
Da's idd absurd. Na 7 dagen terug buiten mogen, maar nog 5 dagen extra met rode pass rondlopen omdat ... well, who know? Opnieuw puik werk van de overheid icm IT oplossingen enz
 
Op voorhand u certificaat afdrukken (voor je besmet bent) en dat word dan niet rood.

Daar moet je wel op voorhand aan denken natuurlijk.

Je doet overigens niets illegaal want volgens de regels mag je uit quarantaine en niemand zegt dat je geen certificaat moogt afdrukken
Dan gaat ge toch tegen de lamp lopen, want als ze dat scannen kleurt het gewoon rood.

Hoe ik het weet? Ik heb het zondag getest. Ik heb nog steeds geen nieuw certificaart opgehaald sinds mijn positieve test zondag, maar bij scan nu na 5 dagen nog steeds rood.
 
Dan gaat ge toch tegen de lamp lopen, want als ze dat scannen kleurt het gewoon rood.

Hoe ik het weet? Ik heb het zondag getest. Ik heb nog steeds geen nieuw certificaart opgehaald sinds mijn positieve test zondag, maar bij scan nu na 5 dagen nog steeds rood.

Heb je de app gebruikt of een papieren ticket ? Want de app update wel op de achtergrond in dit geval, ook al haal je niet expliciet zelf certificaten op (tenzij je het internet naar de app helemaal afzet natuurlijk).

Of ze moeten het veranderd hebben, maar anderhalve maand geleden werkte het wel nog.

Huh?
Ge moet scannen op café te gaan en dat moet groen zijn. Maar das pas na 12 dagen
Ofwel snap ik 't nu helemaal ni😬

Het punt is dat je wel groen scant als je een ouder ticket gebruikt (wat niet verboden is). Tenzij dat veranderd is, maar ik betwijfel dat ten zeerste want je kan offline scannen zonder enige database, dus de info moet wel in het ticket zelf zitten.

Op je werk moet je wél je mondmasker dragen, op café en waarschijnlijk ook aan je eigen toestel in de fitness, niet.
Bij het ene bescherm je dus anderen tegen de geringe viruslading die je nog kan verspreiden, bij het andere niet.

Bij ons op het werk is een mondmasker niet verplicht omdat je 'afstand' houd. Even fake als de afstand op cafe natuurlijk, maar op cafe hou je in theorie ook afstand van andere bezoekers buiten je bubbel.
 
Heb je de app gebruikt of een papieren ticket ? Want de app update wel op de achtergrond in dit geval, ook al haal je niet expliciet zelf certificaten op (tenzij je het internet naar de app helemaal afzet natuurlijk).

Of ze moeten het veranderd hebben, maar anderhalve maand geleden werkte het wel nog.

Ja met de papieren versie. Dat europese covid certificaat voor te downloaden. De app geeft dezelfde error.
 

Vanaf dag 3 was de verstopte neus weg, het 'ziek-zijn' gevoel ook grotendeels. Wel meer hoesten (geen keelpijn) vooral als ik veel praat.

Vandaag dag 4. Nog beetje hoesten, ergste is zeker voorbij. Wellicht nog besmettelijk.

Dus buiten snotneus, hoesten, (milde) warmte-aanvallen en een algemeen gevoel van 'ik ben wat ziekjes' geen symptomen. Geen problemen met de ademhaling (kon perfect gaan hardlopen), geen smaak of geurverlies (sommige smaken, zoals bieren, zijn wel wat 'anders'), niet misselijk of overgeven etc.

Coronapas is nog steeds groen. Ben daar eerlijk gezegd wel blij om, als ik lees dat die anders 11 dagen rood blijft (terwijl de quarantaine 7 dagen is). M'n huisarts dacht wellicht hetzelfde.
 
Mijn vader, 61 jaar, niet gevaccineerd, deze week ook positief. Buiten 1 dag lichtjes hoofdpijn, klein beetje snot, niets aan de hand bij hem. Des te beter natuurlijk. Normaal zou hij zich niet getest hebben, want zoals ik zei, hij heeft praktische niks, maar omdat hij niet gevaccineerd is, moest hij zich laten testen na zijn reis. En te maandag was hij voor de 2de keer getest (7 dagen na eerste test). En was dus positief. Anyways, zeer veel in onze omgeving positief nu, helft van onze klanten positief, maar geen zware zieken. Moet wel zeggen dat de dochter van 1 klant geen geur en smaak heeft. Dus dat zou dan toch de Delta moeten zijn? Want bij mijn weten is dit niet met omikron. Dus klopt toch wel degelijk dat Delta nog niet volledig weg is.
 
Mijn vader, 61 jaar, niet gevaccineerd, deze week ook positief. Buiten 1 dag lichtjes hoofdpijn, klein beetje snot, niets aan de hand bij hem. Des te beter natuurlijk. Normaal zou hij zich niet getest hebben, want zoals ik zei, hij heeft praktische niks, maar omdat hij niet gevaccineerd is, moest hij zich laten testen na zijn reis. En te maandag was hij voor de 2de keer getest (7 dagen na eerste test). En was dus positief. Anyways, zeer veel in onze omgeving positief nu, helft van onze klanten positief, maar geen zware zieken. Moet wel zeggen dat de dochter van 1 klant geen geur en smaak heeft. Dus dat zou dan toch de Delta moeten zijn? Want bij mijn weten is dit niet met omikron. Dus klopt toch wel degelijk dat Delta nog niet volledig weg is.
Het komt voor bij Omikron, enkel niet vaak, dus mogelijk.
 
Heeft te maken met een afweerreactie in de hersenen zelf waardoor het deel dat smaak en geur tot uiting brengt, afgesloten geraakt of zoiets.
Een Nederlands onderzoek op hersenen van covid patiënten heeft zoiets duidelijk gemaakt.
Eens zoeken waar ik dat gelezen heb.

*edit* ik heb wat conclusies van't onderzoek door elkaar gehaald blijkbaar.
wel nog interessant: https://www.volkskrant.nl/cs-bac7630e
 
Terug
Bovenaan