Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn stiefmoeder staat in het operatiekwartier. De operatie gaat soms wel door ondanks positieve test, maar dan volgen ze natuurlijk andere procedures, toch belangrijk dat ze daarvan op de hoogte zijn. Vraag is eerder of er op dit moment wel voldoende personeel is, bij hun is het merendeel van de anesthesisten uitgevallen waardoor ze toch een groot stuk van de operaties moeten herplannen. Ze zit zelf ook thuis na een besmetting.Snap de verwarring, geen probleem. Paranoia en waanzin langs onze kant, omdat we extreem voorzichtig zijn nu. Gisteren had ze wat keelpijn en meteen zelftest gedaan, negatief. Maar gewoon zo een angst om toch positief te testen. Dat ik in een ziekenhuis werk helpt er ook niet aan...
Indien ge twijfelt of uw vaccins "werken" kunt gij altijd eens uw antilichamen laten doseren bij de huisarts. Kost u €10 geloof ik. Ik had alleszins een jaar na m'n tweede dosis nog erg veel antilichamen.
Bij mij op het werk wordt die test afgeraden:
Het is niet geweten welke titers van antistoffen nodig zijn om een bescherming te bieden tegen het virus, noch hoe lang deze antistoffen bescherming bieden. Er is dus geen zekerheid dat de aanwezigheid van antistoffen betekent dat de patiënt beschermd is tegen een tweede besmetting. De preventieve maatregelen blijven dus van toepassing, ongeacht het resultaat van de test.
Serologie | Coronavirus Covid-19
covid-19.sciensano.be
Hier heeft mijn zoon zaterdag een positieve zelftest afgelegd (na hoogrisico-contact en lichte symptomen), onmiddellijk een dikke streep bij de T. Laten bevestigen bij de apotheek, ondertussen was hij al goed ziek. Tegen de zondag voelde hij zich gelukkig al weer wat beter... Moeder, dochter en ikzelf negatieve zelftest.De dochter van 2 heeft net ook zo'n gelijkaardige test afgeleverdwel nóg minder zichtbaar. Morgen wat nieuwe testen gaan halen en nog eens proberen.
Als thuiswerken geen optie is en een week verlof kan wel voor de werkgever, zou ik niet twijfelen.Beetje offtopic, maar bon. Ik word op 14/02 geopereerd en moet 2 dagen ervoor een pcr test laten afnemen. Ik heb op 16 januari al een positieve test afgelegd. Nu zit ik te twijfelen of ik voor volgende week niet best verlof zou vragen om te voorkomen dat ik op het werk toch nog corona oploop. Maar langs de andere kant zou ik liever nog een week gaan werken omdat ik nadien al 6 weken out ben.
Wat zouden jullie doen? (Thuiswerk is geen optie)
Als je geboosterd bent en je hebt zo recent al een besmetting gehad is op dit moment de kans op herbesmetting toch echt wel laag. Het is natuurlijk ook wel zo dat de huidige varianten zodanig besmettelijk zijn dat je ze eigenlijk werkelijk overal kan oplopen, dus dan moet je je toch echt wel isoleren in de mate van het mogelijke.Beetje offtopic, maar bon. Ik word op 14/02 geopereerd en moet 2 dagen ervoor een pcr test laten afnemen. Ik heb op 16 januari al een positieve test afgelegd. Nu zit ik te twijfelen of ik voor volgende week niet best verlof zou vragen om te voorkomen dat ik op het werk toch nog corona oploop. Maar langs de andere kant zou ik liever nog een week gaan werken omdat ik nadien al 6 weken out ben.
Wat zouden jullie doen? (Thuiswerk is geen optie)
Tja, als je in je recht bent om dat verlof te nemen en je doet je uitleg er bij (niet dat dat op zich hoeft) dan kan je baas daar toch weinig op tegen hebben? Zoals ik al zei: de kans dat jij in jouw situatie een besmetting oploopt is relatief klein (ik weet nu wel niet hoe het zit op je werk met maatregelen etc. natuurlijk) maar zelfs als het enkel voor je gemoedsrust is, is het dat nog waard. Anders begin je toch te stressen bij het minste kuchje of een winterse loopneus die een kwartier duurt.Ik vervloek jullie met jullie logica en goede argumenten! Nee, ik weet dat jullie gelijk hebben hoor. Ik vind het gewoon ambetant om 3 dagen na dat ik gezegd heb dat ik 6 weken out ga zijn nog een week verlof erbij te nemen.
Dat zou interessant zijn om te weten, denk ik.Ik zal u straks laten weten hoe groot de kans is dat je binnen de maand opnieuw corona kan oplopen (met dezelfde variant).
Dat ging over een nóg kortere termijn dan een maand he. 10 dagen na begin vorige besmetting. Daar kon en kan ik stellig op antwoorden ja. Een kleine maand kan ik niet zó stellig op antwoorden, maar het benadert de stelligheid.Dat zou interessant zijn om te weten, denk ik.
Maar je snapt dat dat niets verandert aan de basis waarop je heel stellig advies gaf aan iemand met een (medische) vraag, toch? Da's waarom ik vroeg naar waarom je daar zo zeker van was...
Het resultaat is meestal wel gekend binnen de 24 uur. Afhankelijk van het centrum waar ze die tests verwerken kan dat ook tot 36 uur duren, en bij uitzonderingen 48 uur.2 dagen geleden opgestaan met een wat lopende neus, elke dag een beetje erger geworden. Nu een goeie verkoudheid met kriebelende neus en niezen, ook een beetje last van keel tijdens het slikken. Zou ook even een uurtje een middagdutje kunnen doen maar heb nog wat werk, voor de rest nergens last van. Vanmorgen PCR laten doen, benieuwd naar de uitslag. Hoe lang moet je nu gemiddeld wachten voor het resultaat ? Heb morgen normaal een verjaardagsfeestje, heel de familie zou komen. Koelkast staat hier al vol drank en eten :/
Als thuiswerken geen optie is en een week verlof kan wel voor de werkgever, zou ik niet twijfelen.
Als je daarna zes weken thuis zit, is het duidelijk een operatie die ingrijpend genoeg is. Die zou ik niet in gevaar willen brengen door op dit moment onder de mensen te komen. Op normale momenten is een besmetting niet zo heel erg als je geboosterd bent, maar zo'n rood scherm zou nu wel veel miserie geven.
Tja, als je in je recht bent om dat verlof te nemen en je doet je uitleg er bij (niet dat dat op zich hoeft) dan kan je baas daar toch weinig op tegen hebben? Zoals ik al zei: de kans dat jij in jouw situatie een besmetting oploopt is relatief klein (ik weet nu wel niet hoe het zit op je werk met maatregelen etc. natuurlijk) maar zelfs als het enkel voor je gemoedsrust is, is het dat nog waard. Anders begin je toch te stressen bij het minste kuchje of een winterse loopneus die een kwartier duurt.
Ik zou het echt gewoon doen hoor, als het kan. Da's dan een ambetant gevoel van een uurtje of weet ik veel voor en na dat je dat aanvraagt versus een week lopen stressen. Gemakkelijke keuze zou ik zeggen.
Gaat precies beetje op en neer (gisteren precies wat beter dan vandaag).Had het resultaat uiteindelijk al na 5 uur. Niet gedetecteerd. Heeft dus een ander virus nog de kans gehad me te besmettenHet resultaat is meestal wel gekend binnen de 24 uur. Afhankelijk van het centrum waar ze die tests verwerken kan dat ook tot 36 uur duren, en bij uitzonderingen 48 uur.
Vaak staat het resultaat al wel op je online profiel (CoZo) vooraleer je een bericht krijgt, dus ik raad je aan om dat af en toe eens te raadplegen.

Ik scan hem nog eens en groen. In totaal 2x groen, 3x rood.