Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

• Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    243
Ik heb vorige week een positieve PCR test afgelegd. Ondertussen is de quarantaine afgelopen (7 dagen) en ik heb terug een negatieve zelftest afgelegd.
Deze avond ga ik naar een café en bij het binnenkomen gaf de scanner een rode foutmelding bij mijn QR code. Iemand enig idee wanneer dat terug groen gaat worden? Kan ik zelf zien welk scanresultaat mijn QR codes gaan geven op een scanner?
Als je je covidsafe app opent, je naar de pagina gaat met de meest recente QR code en daar naar onder scrolled, kan je klikken op "access to the event" (bij mij staat het in Engels, in Nederlands zal het dus iets anders zijn).

Daar kan je het zien of het groen of rood kleurt. Je kan daar zelf de datum aanpassen (tot 14 dagen in de toekomst)

Moesten ze die pcr test afschaffen na een positieve zelftest zou ik het al minder erg vinden. Maar heb daar totaal geen zin in terwijl ik het resultaat toch al weet.

Dat is nu toch het enige wat ik zou verplichten hoor want anders kan iedereen naar de huisarts bellen en zeggen dat ze positief zijn na een zelftest.
Dan krijgt men zonder enige vorm van controle zomaar 7 dagen voorgeschreven.
Vind het maar raar.😕

Als je je covidsafe app opent, je naar de pagina gaat met de meest recente QR code en daar naar onder scrolled, kan je klikken op "access to the event" (bij mij staat het in Engels, in Nederlands zal het dus iets anders zijn).

Daar kan je het zien of het groen of rood kleurt. Je kan daar zelf de datum aanpassen (tot 14 dagen in de toekomst)
Maar daar bleef bij mij staan "toegang tot evenement verleend" terwijl het scannen van de code rood was (na positieve PCR).

Dat is nu toch het enige wat ik zou verplichten hoor want anders kan iedereen naar de huisarts bellen en zeggen dat ze positief zijn na een zelftest.
Vind het maar raar.😕
Ja, maar dat doen ze nu blijkbaar al en niet alleen bij mijn dokter eigenlijk..

Nuja dat is met iedere ziekte zo.. Als jij naar de dokter gaat en zegt dat je diarree hebt en buikpijn ben je ook direct 3 dagen thuis. Ga je dan nog eens om te zeggen dat het niet beter is ben je ook 6 dagen thuis.

Profiteurs ga je altijd hebben. Er zijn er bij ons een half jaar thuis omdat ze hun kleine teen gestoten hebben.

Daar staat mijn QR in het groen.
Maar als ik 'm scan met de Covid Scan.be app, dan is hij rood.

Vind het maar raar.😕
Eerlijkgezegd, ik dacht dat de procedure zo was:
positieve zelftest -> positieve PCR test -> huisarts bellen en ik dacht dat die de PCR zou checken ofzo. I
n praktijk zei de huisarts gewoon "ok, positieve PCR? Dan krijg 3 dagen verlof. Laat maar weten als je meer moet hebben.".

Vaccin doet toch wat het moet? Je hebt amper koorts en je zit hier te posten ipv geintubeerd op intensieve te liggen.. :p
Awel, ik heb daar ook over zitten nadenken de voorbije dagen: in hoeverre hebben die 3 vaccins effect gehad bij mij.
Uiteindelijk weet ge dat gewoon niet he... Zou ik veel zieker geweest zijn van omikron indien ik niet gevaccineerd was?

Op statistische basis (bij de hele bevolking) is er uiteraard een effect.
En ook: wie weet hebben die vaccins mij al eens beschermd tegen een oudere variant, zonder dat ik het wist.

Niemand is perfect he

Except me! That's right, you heared me!
Maar je cst liet het niet toe?
Ik heb ook delta gehad. Het virus is op intensieve kunnen gaan liggen nadat ik het geinfecteerd had met tomskitis
Een overijverig vraagteken!
Slow day in the office? :rofl:

Awel, ik heb daar ook over zitten nadenken de voorbije dagen: in hoeverre hebben die 3 vaccins effect gehad bij mij.
Uiteindelijk weet ge dat gewoon niet he... Zou ik veel zieker geweest zijn van omikron indien ik niet gevaccineerd was?

Op statistische basis (bij de hele bevolking) is er uiteraard een effect.
En ook: wie weet hebben die vaccins mij al eens beschermd tegen een oudere variant, zonder dat ik het wist.

Slow day in the office? :rofl:

Was na 19u, overduidelijk privézever edelachtbare :unsure:

Indien ge twijfelt of uw vaccins "werken" kunt gij altijd eens uw antilichamen laten doseren bij de huisarts. Kost u €10 geloof ik. Ik had alleszins een jaar na m'n tweede dosis nog erg veel antilichamen.

Bij mij op het werk wordt die test afgeraden:

Het is niet geweten welke titers van antistoffen nodig zijn om een bescherming te bieden tegen het virus, noch hoe lang deze antistoffen bescherming bieden. Er is dus geen zekerheid dat de aanwezigheid van antistoffen betekent dat de patiënt beschermd is tegen een tweede besmetting. De preventieve maatregelen blijven dus van toepassing, ongeacht het resultaat van de test.

Of 'gij' moet wat duidelijker stellen wat je bedoelt in je post. Hoe moet iemand nu in Godsnaam opmaken uit wat jij post dat je bedoelt dat je vriendin angst heeft om positief te testen? Woorden als 'waanzin' en 'paranoia' helpen daar ook niet bepaald bij, trouwens. Ik denk echt niet dat het hier een kwestie is van 'verder nadenken' hoor, je post is gewoon onduidelijk.

Veel succes met de operatie trouwens, hopelijk komt alles goed.

[Edit] Mijn excuses wel voor de toon van mijn post. Woorden als paranoia en waanzin worden gewoon erg vaak gebruikt door mensen die al sinds het begin van de pandemie de ernst van het virus volledig minimaliseren, dus ik ben misschien te vroeg op mijn paard gaan zitten.
Snap de verwarring, geen probleem. Paranoia en waanzin langs onze kant, omdat we extreem voorzichtig zijn nu. Gisteren had ze wat keelpijn en meteen zelftest gedaan, negatief. Maar gewoon zo een angst om toch positief te testen. Dat ik in een ziekenhuis werk helpt er ook niet aan...

Bij mij op het werk wordt die test afgeraden:

Het is niet geweten welke titers van antistoffen nodig zijn om een bescherming te bieden tegen het virus, noch hoe lang deze antistoffen bescherming bieden. Er is dus geen zekerheid dat de aanwezigheid van antistoffen betekent dat de patiënt beschermd is tegen een tweede besmetting. De preventieve maatregelen blijven dus van toepassing, ongeacht het resultaat van de test.

Ja klopt, maar puur uit curiositeit kan je hem wel doen natuurlijk. Dat geeft misschien wat moedrust.

Terug
Bovenaan