Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo meteen word ik opgepikt voor een sociale verplichting waar ik momenteel weinig zin in heb.
Maar best fier dat ik er op een kwartier tijd wel in geslaagd ben mijn haar te brushen, make-up aan te brengen (en de helft weggooien omdat die al lang over datum is wegens "intensief aan de kant liggen"), mezelf in corrigerend ondergoed te wurmen (geen date dus, dan draag ik geen ondergoed waarvoor je een beitel nodig hebt) én netjes aan te kleden!
Zal misschien ook het enige positieve zijn van deze avond? 🤔
lGqXpaX.jpeg

Niet echt een ergernis, maar net uit verveling ingelogd op e-box en dan merken dat ik er nog een openstaand factuur had (rolrecht voor scheiding). Uiterste betaaldatum: 10-12-21. Dat was efkes verschieten.

wtf: net even beter gekeken. De brief is 18 november gedateerd en is pas op 7 december geüpload. En dat zonder melding en dus maar 3 dagen tijd om te betalen.

Welke gedrogeerde zatlap regelt de wegenwerken hier in België eigenlijk? Hier zijn ze in de buurt nu werken aan het uitvoeren in een straat:

- Een maand op voorhand worden er al omleidingsborden en verbodsborden gezet. Op zich logisch om de mensen te informeren. Maar vaak kwamen die van de gemeente dan op maandag een bord zetten, wat dan op dinsdag terug weggehaald werd om nadien op donderdag terug te plaatsen maar dan 2,5 meter verder.
- Dan halen ze meteen de stoep van heel de straat open.
- Genoeg gewerkt voor 3 weken dus, want in al die tijd geen kat te zien daar.
- Na 4 weken stuurt de aannemer zijn absolute toppers: Vettige Jean die in zijn mini CAT graafmachine zit, zotte Mourat die in het putteke staat met een schup en drietand-Louie (zogenoemd naar de 3 overgebleven tanden die nog ergens in zijn mond te vinden zijn) die erbij staat. We weten niet of dit is om te werken of gewoon om 8 uur van zijn Georgette haar gezaag af te zijn
- Een week later hebben de mannen gedaan, er is een putteke van diameter 1 meter gegraven en daarmee zat de week er ook weer snel op
- Nadien passeren er nog eens 2 weken waar er niets gebeurt buiten een bejaarde buurtbewoner die eens rondwandelt en naar het putteke gaat kijken.

En in diezelfde tijd hebben ze bij ons 2 straten verder de ruwbouw van een nieuwbouw uit de grond gestampt :unsure:

Laatst bewerkt:
Welke gedrogeerde zatlap regelt de wegenwerken hier in België eigenlijk? Hier zijn ze in de buurt nu werken aan het uitvoeren in een straat:

- Een maand op voorhand worden er al omleidingsborden en verbodsborden gezet. Op zich logisch om de mensen te informeren. Maar vaak kwamen die van de gemeente dan op maandag een bord zetten, wat dan op dinsdag terug weggehaald werd om nadien op donderdag terug te plaatsen maar dan 2,5 meter verder.
- Dan halen ze meteen de stoep van heel de straat open.
- Genoeg gewerkt voor 3 weken dus, want in al die tijd geen kat te zien daar.
- Na 4 weken stuurt de aannemer zijn absolute toppers: Vettige Jean die in zijn mini CAT graafmachine zit, zotte Mourat die in het putteke staat met een schup en drietand-Louie (zogenoemd naar de 3 overgebleven tanden die nog ergens in zijn mond te vinden zijn) die erbij staat. We weten niet of dit is om te werken of gewoon om 8 uur van zijn Georgette haar gezaag af te zijn
- Een week later hebben de mannen gedaan, er is een putteke van diameter 1 meter gegraven en daarmee zat de week er ook weer snel op
- Nadien passeren er nog eens 2 weken waar er niets gebeurt buiten een bejaarde buurtbewoner die eens rondwandelt en naar het putteke gaat kijken.

En in diezelfde tijd hebben ze bij ons 2 straten verder de ruwbouw van een nieuwbouw uit de grond gestampt :unsure:
Dieje nieuwbouw kost 150k en dat moet allemaal voorruit.
Dat putteke is voor den goedkoop gezet. En den goedkoop wil zeggen : geen tijdsdruk, we geven u voldoende tijd zodanig dat het ooit wel eens afgeraakt. Je ziet maar wanneer je het er op 6 maand tijd eens ertussen neemt.

En dan krijgde ge dat. 101 openbare aanbestedingen.

Kunt het ze niet kwalijk nemen... want ik vertik het om meer belastingen te betalen.

Niet echt een ergernis, maar net uit verveling ingelogd op e-box en dan merken dat ik er nog een openstaand factuur had (rolrecht voor scheiding). Uiterste betaaldatum: 10-12-21. Dat was efkes verschieten.

wtf: net even beter gekeken. De brief is 18 november gedateerd en is pas op 7 december geüpload. En dat zonder melding en dus maar 3 dagen tijd om te betalen.
Identiek hetzelfde voorgehad, nergens een melding van gekregen, enkel gezien omdat mijn belastingteruggave uitbleef en ik daar eens wou checken.

Moest meteen denken aan deze klassieker:

Soms vergeten we wel eens hoe goed xe meesten van ons het hebben.

Blij zijn met een kerstboom die je vindt op een afvalberg. :headshake: Sommigen hebben echt wel geen winnend lotje gehad bij hun eenmalige levensrit hier op deze aaardbol.

Mijn poetsvrouw die erin slaagt om maar 1 op de 4 keer (letterlijk, uitgerekend voor 2021) te kunnen komen werken omwille van ziekte, kinderen, quarantaine, verlof, ... Daar heb je nu toch werkelijk niets aan. Alé we kunnen weeral iemand anders gaan zoeken.

Vrienden waarmee ik m'n weekends spendeer zijn naar Praag, kon niet mee want het is uitdrukkelijk niet toegestaan van m'n werkgever om verlof te nemen in de eerste 3 weken van december.

Wel zijn er 2 mee die op vrijdag vertrokken en zondag terug zijn (onder voorbehoud) rond 11-12u.

Waarom ik daar niet opgekomen ben 😭

Identiek hetzelfde voorgehad, nergens een melding van gekregen, enkel gezien omdat mijn belastingteruggave uitbleef en ik daar eens wou checken.
Was in het nieuws, is eigenlijk een heel smerige zet van de overheid. Heel veel krijg je nu énkel nog in je ebox en aangezien vrij veel mensen dat niet wisten = ‘wanbetalers’ = extra centen aan boetes.

Mijn poetsvrouw die erin slaagt om maar 1 op de 4 keer (letterlijk, uitgerekend voor 2021) te kunnen komen werken omwille van ziekte, kinderen, quarantaine, verlof, ... Daar heb je nu toch werkelijk niets aan. Alé we kunnen weeral iemand anders gaan zoeken.
Zijt blij. Die van de mevrouw naast de deur was super stipt en kwam altijd. Maar had wel ondertussen speelgoed en een iPad mee naar huis.

Zijt blij. Die van de mevrouw naast de deur was super stipt en kwam altijd. Maar had wel ondertussen speelgoed en een iPad mee naar huis.
Haha ja ok dat is inderdaad nog erger :)
De vorige poetshulp was een man en die zat dus gewoon rond te neuzen in de kasten van mijn vrouw. Daarnaast zat die ook nog eens ons eten op te eten. Je maakt wat mee...

Haha ja ok dat is inderdaad nog erger :)
De vorige poetshulp was een man en die zat dus gewoon rond te neuzen in de kasten van mijn vrouw. Daarnaast zat die ook nog eens ons eten op te eten. Je maakt wat mee...
Heel, heel lang geleden hadden wij thuis een poetsvrouw. Oude stempel, type Carmen Kampioenen. Maar op een dag moest mijn ma werken en had ik griep (de ouderwetse) en die mevrouw is spontaan gebleven en was zó zorgzaam. Ik denk niet dat je anno 2021 nog dat ‘soort’ hebt. Niet dat je nu ook geen toegewijd poetspersoneel kan hebben maar het is toch anders.

Heel, heel lang geleden hadden wij thuis een poetsvrouw. Oude stempel, type Carmen Kampioenen. Maar op een dag moest mijn ma werken en had ik griep (de ouderwetse) en die mevrouw is spontaan gebleven en was zó zorgzaam. Ik denk niet dat je anno 2021 nog dat ‘soort’ hebt. Niet dat je nu ook geen toegewijd poetspersoneel kan hebben maar het is toch anders.
Ik had er tot vorig jaar zo ééntje 🥺
Die koekjes bakte met nieuwjaar voor ons, niet neer durfde te zitten met de koffie die ik haar aanbod "want dan moet ik langer werken van de dienst als ik pauze neem",...
Ik durfde ze geen raam te laten poetsen omwille van de strepen die ze produceerde, de wc kuisen hield voor in enkel de wc eens een rondje te laten maken, strijken duurde 3x langer dan bij mij maar ze verschoonde mijn bed perfect, verzette een paar keer per jaar de kasten bij het dweilen, heeft nog naaiwerk spontaan mee naar huis genomen "want de dochter heeft ook nog zaken die hersteld moeten worden en als ik dan toch bezig ben ..." 😍
Echt het type: "te goed voor deze wereld" maar ze bestaan dus nog wel steeds!?!

Vandaag vernomen dat ze het huis van mijn grootouders langs moeders kant aan het afbreken zijn. Eenentwintig jaar geleden is mijn grootvader daar gestorven en mijn ma en haar broer hebben het toen verkocht. Die mensen die het kochten zijn niet zo lang geleden ook gestorven.

Het was niet zo'n groot huis maar wel met een heel groot stuk land rond met een stukje bos (grootouders waren landbouwers). Tot mijn 12 jaar (toen is mijn grootvader gestorven) kwamen we daar wekelijks op woensdagnamiddag, op zondagnamiddag en nog meer in de de grote vakanties. Mijn neven waren er toen ook regelmatig en daar toen heel leuke tijden beleefd. Elke week ravotten, buiten spelen, voetballen enz. op een groot stuk land dat eindeloos leek voor een klein manneke. En daarna verwend door de bompa met een fris glas cola en koekjes.
Voor mijn werk moest ik soms regelmatig in de buurt zijn en passeerde ik er dus wel eens. Nu met weer meer telewerk was het weer een tijdje geleden. Maar toch regelmatig nostalgie en terugdenken aan mooie herinneringen als ik passeerde. Weeral iets dat verdwijnt :(.

Kuisvrouw/man verhalen zijn perfect voor deze;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan