Poetshulp

Hebben jullie poetshulp?


  • Totaal aantal stemmers
    229

Sir.Killalot

Well-known member
Crowdfunder FE
Wie heeft er poetshulp? Wat zijn jullie ervaringen? Wat laten jullie de poetshulp doen of zeker niet doen? Hoe vaak komt de poetshulp langs? Blijven jullie aanwezig in huis tijdens het poetsen of gaan jullie weg?
 
Wij zijn van plan om, eenmaal de coronaproblematiek wat is gaan liggen, poetshulp te nemen. Met beiden een drukke fulltime job en twee peuters lijkt me elk gewonnen kwartier dat we niet zelf moeten kuisen een godsgeschenk. Voor mijn vrouw is dit wel iets waar ze haar serieus moet over zetten, zij voelt zichzelf 'gefaald' dat we poetshulp zouden nemen en gaat allicht ook nooit helemaal tevreden zijn over de kwaliteit van het poetsen. Ikzelf twijfel ook nog altijd wat, omdat ik het toch een invasie van mijn privacy vind en ik nogal paranoïde ben.

Hoe zit dat bij jullie?
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben hier elke 2 weken een poetshulp (4u). Vooral voor "den beneden" en rotatiegewijs telkens bepaalde ramen.
Als ze nog tijd heeft voor de slaapkamers is dat mooi meegenomen maar da's niet zoveel werk om zelf te doen.

Tussendoor rijdt hier zo wat elke dag nog een robotstofzuiger rond, met 2 honden en 2 kinderen in huis is dat wel nodig.
 
Bij ons komt ze 1 keer per 2 weken. Wij maken niet echt veel vuil, dus op 4u kan die het volledig huis zo wat gedaan krijgen. Wat ze absoluut niet mag doen, is mijne bureau met gaming/streaming materiaal. Eens nekeer een slechte ervaring gehad met andere poetsvrouw. Mijn PC case was toen vanboven zo met mesh structuur, dus in principe vrij open. Die had daar toen met een kletsnatte vod over gegaan met als gevolg dat de case volledig vol water zat :angry::angry::mad::angry::angry:

Poetst ze goed? Nee niet echt. Zou ze meer kunnen doen met de tijd die ze heeft? Ja waarschijnlijk wel. Maar ik moet het tenminste niet meer zelf doen.

Bij ons komt ze 's morgens, dus ik laat die dan binnen, en dan is ze voor een groot stuk van de dag alleen hier tot mijn vriendin thuis komt van haar nachtwerk.
 
Ook elke 2 weken 4u poetsvrouw met dienstencheques, voor die prijs (4 x 9 EUR) kunt ge dat echt niet zelf doen. Zij doet zowel de beneden als boven maar is ook nipt en niet alles is altijd heel perfect gedaan maar dat moet ook niet.

We hebben ook ruitenwasser om de 2w, kost ons €30...

Wij hebben poetsvrouw ingeschakeld toen mijn vriendin voor de eerste keer zwanger was in 2016. Er is wel altijd iemand in huis, sinds de corona altijd thuiswerk en mijn vriendin werkt in't onderwijs en part-time dus op de dag dat ze hier komen kuisen is zij altijd thuis.

Ge moet ook wel sjaans hebben met kuisvrouwen, mijn moeder had jaar en dag dezelfde die zonder dienstencheques werkte, is ook een vriendin geworden maar dat was wel €15 per uur. Voordeel was als die een halfuur langer werkte maakte die daar geen spel van.

Met dienstencheques zullen die nooit vroeger dan 8u aanbellen en nooit later dan 12u vertrekken.
 
Wij hebben poetsvrouw ingeschakeld toen mijn vriendin voor de eerste keer zwanger was in 2016. Er is wel altijd iemand in huis, sinds de corona altijd thuiswerk en mijn vriendin werkt in't onderwijs en part-time dus op de dag dat ze hier komen kuisen is zij altijd thuis.
Exact dezelfde situatie hier en nu met 2 kinderen zou ik het echt niet zelf meer willen doen.
 
Ook gewoon geen tijd meer, hier ook twee kinderen en in't weekend houdt ge u dan liever bezig met de kindjes dan heel de dag te kuisen.
 
Hier was de vrouw ook lang tegenstander, maar nu al een dik jaar iemand die om de twee weken een halve dag komt.
Wij hebben honden dus dat maakt de zoektocht wat lastiger (niet elke poetshulp is daar happig op).
De huidige heeft zelf vier honden rondlopen dus die heeft niet liever...

Ook met dienstencheques hier, dat is nog altijd het goedkoopste denk ik.
 
Hier is recent terug een poetshulp bezig, 4u/week.

Paar jaar terug hadden we ook iemand, die persoon was in het begin een enorme hulp en werkte goed.
Na een goed jaar konden we wat gedaan werd op 4u zelf ook op 1u doen.
Samenwerking stopgezet omdat 28,8€ voor een uur werk (rekening houdend met belastingvoordeel) toch wel gek was.

Ik stond/sta daar niet voor te springen omdat ik een controlefreak ben die niet graag wildvreemden in zijn huis laat rondlopen.
Maar op den duur moet je keuzes maken, minder werken gaat momenteel niet voor zowel mij als mijn madam en in het weekend doe je liever andere dingen. Uw kinderen zijn maar één keer jong en het is momenteel gewoon té druk...

Als ons leven terug kalmer wordt, dan doe ik het terug zelf. (tenzij de persoon die nu bij ons bezig is het fantastisch doet.)
9/10e werken via ouderschapsverlof kost minder dan iemand inschakelen via dienstencheques en voltijds werken.
 
Hier 4u per 2 weken maar zou ook elke week mogen. Op vrijdagnamiddag => huis ligt dan proper voor het weekend.
Eens door het hele huis stofzuigen, dweilen, badkamer en toilet kuisen krijgt ze wel gedaan allemaal.

Wel niet even secuur als wij het zelf zouden doen, en ramen kuisen kan ze al helemaal niet (VOL strepen, trekt op niets) dus dat laten we ze ook niet meer doen. Maar goed, het blijft wel een nuttige hulp :)

En ja, ik zou 4u niet kunnen werken en het zelf doen. Maar dat kost me veel meer geld dan iemand laten komen voor 4u.
 
Voor Corona hadden wij ook poetshulp 4 uur elke 2 weken. Super content van de eerste dame die bij ons langskwam. Op 4 uur deed ze het hele huis en deed ze een werk dat wij zelf bijna nooit doen (ramen, dressing helemaal leeg halen en kuisen, keukenkasten,...). Dus bv op 2x komen had ze alle ramen gedaan in huis want was niet genoeg tijd om ze allemaal te doen na het kuisen in 1 “sessie”.

Maar die is ziek gevallen en erna trok de vervanging op niets. Dan een nieuwe gevraagd en hebben ze een student gestuurd. Trok ook op niets. Deed er 4 uur over om gewoon het huis te poetsen, ik doe het zelf op max 2 uur...

Dus maar terug stopgezet en gaan er niet terug aan beginnen.
 
Voor Corona hadden wij ook poetshulp 4 uur elke 2 weken. Super content van de eerste dame die bij ons langskwam. Op 4 uur deed ze het hele huis en deed ze een werk dat wij zelf bijna nooit doen (ramen, dressing helemaal leeg halen en kuisen, keukenkasten,...). Dus bv op 2x komen had ze alle ramen gedaan in huis want was niet genoeg tijd om ze allemaal te doen na het kuisen in 1 “sessie”.

Maar die is ziek gevallen en erna trok de vervanging op niets. Dan een nieuwe gevraagd en hebben ze een student gestuurd. Trok ook op niets. Deed er 4 uur over om gewoon het huis te poetsen, ik doe het zelf op max 2 uur...

Dus maar terug stopgezet en gaan er niet terug aan beginnen.

Exact dezelfde situatie voor gehad. Ik heb twee keer een nieuwe gevraagd maar helaas, ze kwamen niet in de buurt...

Moeilijk om iemand te vinden die het werk minstens degelijk doet. En die ook lang kan aanblijven.
 
Vanaf mijn moeder ziek werd/later mijn vader alleen was hebben ze altijd een poetshulp gehad. Helemaal in het begin was dat een kennis die wat wou bijverdienen, maar dat gaf uiteindelijk toch wel wat conflict, en toen werd het systeem van dienstencheques uitgerold.

Uiteraard wel de nodige mensen zien passeren, vaak mensen uit de sociale wijk niet zo ver weg. Allemaal brave mensen maar niet even betrouwbaar.

De eerste zag mijn moeder enkele uren bezig: gewoon rond alles kuisen, dus het stof van een kast vegen rond en vaas en dat soort zaken (ik bedoel dan niet dat ze met de zetel moest sleuren). Ze moest niet meer terugkomen.
Later een vrij jonge dame met een kind of 3, waren mijn ouders heel blij mee maar is gestopt toen ze opnieuw zwanger werd.
De volgende was dan een blijver, vooral omdat mijn vader een nieuwe zoektocht niet zag zitten. Vrouw van middelbare leeftijd, die duidelijk niet zo goed mee was en ik vermoed moeite had met lezen en schrijven. Had ook een groot aantal kinderen, en problemen met de mannen. Stuurde soms de dag zelf dat ze was vergeten dat de kinderen vakantie hadden en ze niet kon komen, of stuurde gewoon niets. Miste ze de bus dan liet ze ook soms niets weten. Werkte ook wel traag maar uiteindelijk had mijn vader alleen geen nood aan een grondige schoonmaak (was 1x per 2 weken, zo'n 4-5u).

Nu, dit alles om te zeggen dat als je iemand vind waarmee je blij bent, je die beter probeert te houden :)

De dag dat we zelf kinderen hebben zou ik het ook gewoon doen. Ja, het kost geld, maar je hebt meer vrije tijd over. Als het financieel dus doenbaar is, met plezier hoor.
 
Voor Corona hadden wij ook poetshulp 4 uur elke 2 weken. Super content van de eerste dame die bij ons langskwam. Op 4 uur deed ze het hele huis en deed ze een werk dat wij zelf bijna nooit doen (ramen, dressing helemaal leeg halen en kuisen, keukenkasten,...). Dus bv op 2x komen had ze alle ramen gedaan in huis want was niet genoeg tijd om ze allemaal te doen na het kuisen in 1 “sessie”.

Maar die is ziek gevallen en erna trok de vervanging op niets. Dan een nieuwe gevraagd en hebben ze een student gestuurd. Trok ook op niets. Deed er 4 uur over om gewoon het huis te poetsen, ik doe het zelf op max 2 uur...

Dus maar terug stopgezet en gaan er niet terug aan beginnen.
De allereerste poetshulp met dienstencheques (rond 2016 denk ik) was hier ook een topper. Die poetste echt héél goed (en snel), die nam zelfs ons glas mee naar de glasbol. Die is dan ook ziek geworden en daarna verhuisd.
Alle poetshulpen die we daarna gehad hebben kwamen niet in de buurt, of kwamen soms niet opdagen.
 
Wij hebben wekelijks een poetsvrouw die hier 4 uur komt poetsen en strijken. Ik zou echt niet meer zonder kunnen, dat is zijn geld dubbel en dik waard. Ik moet wel toegeven dat we jaren gezocht hebben naar een goei, dikke miserie op dat vlak. Nu wel echt iemand die dat super goed doet, sympathiek is en elke week komt opdagen.
Vroeger maakten wij onderling veel ambras over zo stomme huishoudelijke taken en nu totaal niet meer, alleen daar al voor hebben wij zo iemand nodig. Als ik terug moet beginnen poetsen en strijken zou dat uitmonden op een echtscheiding denk ik :unsure:
 
Wij hebben wekelijks 4 uur een poetshulp. We zijn recent overgegaan naar een ander dienstenchequeskantoor. Bij het vorige bureau was er enerzijds een serieus gebrek aan communicatie. Als kuisvrouw verlof nam, vroeg ze aan ons of wensten en gaf zij dat door aan het kantoor. Maar vervolgens hoorden we totaal niks van hen, geen belletje of er al dan niet iemand kwam. Anderzijds begon de kuisvrouw wat te slabakken.


Dan bij het nieuwe kantoor kregen we iemand en de eerste keer waren we thuis en hadden we haar alles getoond en gezegd wat te doen. Alles goed & wel. Maar de keer erop was ze al te laat waardoor ik naar m’n werk moest vertrekken. Ik stuurde dan een berichtje met de vraag of ze zeker de lakens wou ophangen die in de wasmachine zaten. ‘s Avonds komen we thuis; ja de lakens waren opgehangen maar het huis was precies vuiler dan voordien 😕 Meteen laten weten aan het kantoor dat ze iemand anders mochten sturen.

Degene die we dan nadien kregen is oké, maar ook niet meer dan dat. Op sommige vlakken is ze grondig maar andere zaken ziet ze gewoon niet of vergeet ze. Ze is vrij traag en komt ook zelden op tijd. Vorige week kregen we het mailtje van haar prestaties al om 16.10u terwijl ze normaal tot half 5 werkt.
En toeval wil dat ze vandaag ook kwam maar ze is terug vertrokken. Wij zitten ziek thuis (geen corona, mijn vriend legde eerder deze week een negatieve test af) en blijkbaar mag ze dan niet komen.
 
Om de 2 weken 4u. Altijd badkamer en beneden. De rest varieert van kamers, strijk, tot ramen wassen.

In het begin hadden we een heel goeie maar die is gestopt omdat zij ergens aan de slag kon waarvoor ze gestudeerd had.
Dan hadden we ene die meer wou staan praten dan wat anders. Ze gaf de meest dwaze opmerkingen. Ze vergat alles. Zo lomp als iets. Alles was lastig. Van in het begin waren er red flags, toen ik de stofzuiger toonde (zo'n draadloze dyson) zei ze meteen: 'oei, dat gebruik ik niet graag, geef mij maar een goede oude slee'. Ze vroeg ook meteen achter azijn, want ze kuiste bij iedereen met azijn voor de kalk. Toen ik haar uitlegde dat er een waterontharder stond, kon haar dat niet echt schelen.

Uiteindelijk betrapte ik ze continu op pauzes nemen, verkeerde opzetstukken voor de stofzuiger (parket), den helft niet gedaan krijgen en ze kuiste de parket met water omdat ze vergeten was welke zeep ze moest gebruiken.

Nu hebben we een sinds maanden een nieuwe en 't is een goeie. Het zal in mijn ogen nooit zijn zoals je het zelf zou poetsen, maar 't is eens opgefrist hé.
 
Ik heb een fantastische poetshulp, maar ze is al oma en gaat binnenkort op pensioen. Ik ga enorm triestig zijn de dag dat ze niet meer komt. Ik zie er tegenop om dan weer op zoek te gaan naar "een goede".
 
Terug
Bovenaan