Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij komt er een Poolse juffrouw, 5 uren per week kuisen. En zij doet dat uitstekend. Je bent wel 50 euro kwijt, maar je krijgt er wel veel voor terug. Als je het zelf moet gaan doen, ben je meer geld en tijd kwijt...

Vandaag een doos met Amerikaanse snoep bestelt. Wat een teleurstelling, je krijgt met moeite ingeslikt. De eerste en de laatste keer dat zo iets in huis komt.

Van afgelopen woensdag: was aan het fietsen in Meerdaelwoud en 2 keer een hond ettelijke honderden meters achter mij. Baasjes weer te lui om ze aan de leiband te houden. Ze liepen zelfs zo ver blaffend achter me aan dat ik de baasjes niet meer zag... Bende eikels

Van afgelopen woensdag: was aan het fietsen in Meerdaelwoud en 2 keer een hond ettelijke honderden meters achter mij. Baasjes weer te lui om ze aan de leiband te houden. Ze liepen zelfs zo ver blaffend achter me aan dat ik de baasjes niet meer zag... Bende eikels

Heb ik ook regelmatig voor als ik ga joggen. Eén hond liet mij overlaatst zijn tanden zien. "Hij doet niets hoor"... Snap het probleem niet om die aan de leiband te houden. En zelfs als je dat niet wilt zijn er hier in de buurt meerdere van die losloopweides.

Een peuter doet ook geen vlieg kwaad, maar die laat je toch ook niet buiten je zicht rondlopen. :wtf:

Heb ik ook regelmatig voor als ik ga joggen. Eén hond liet mij overlaatst zijn tanden zien. "Hij doet niets hoor"... Snap het probleem niet om die aan de leiband te houden. En zelfs als je dat niet wilt zijn er hier in de buurt meerdere van die losloopweides.
Ik heb wel eens teruggeroepen "Maar ik wel".
Ze vinden mij dan onbeleefd.
Ik antwoord dan altijd dat mijn schoonbroer al heel zijn leven een litteken heeft in zijn gezicht omdat hij gebeten werd door een hond die 'Niets deed'.

Ik heb wel eens teruggeroepen "Maar ik wel".
Jij zegt dat nu om te lachen, maar het is toch zo? Zelfs al ben je zo naïef dat je je hond 100% vertrouwt, dan nog heb je geen controle over hoe andere mensen of dieren op hem gaan reageren. Dan wil je toch meteen kunnen ingrijpen als het misloopt, ook voor de veiligheid van je eigen hond.

Mijn hond is een schat van een dier, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt hem ooit los te laten lopen buiten de hondenweide.

Ja liever op de fiets als lopend. Je hebt al iets extra van defensie en je kan er iets makkelijker van wegrijden :D.
Al was de laatste echt een volhouder. Pas toen ik er op begon te roepen stopte hij.

Jij zegt dat nu om te lachen, maar het is toch zo?
Ik zeg dat niet om te lachen. Echt niet. En ik laat dat ook duidelijk merken.
Mijn vrouw geeft altijd aan dat ik moet beseffen dat ik wanneer ik me boos maak vaak redelijk bedreigend over kom, maar daar trek ik mij geen fluit van aan, indien zij ook niet oppassen met hun hond.

Ik heb wel eens meegemaakt dat een vrouwtje haar hond tegen mijn oudste zoon probeerde op te springen, terwijl mijn zoon duidelijk liet blijken dat hij angst had. Ik heb dat 'maar ik wel' toen voor de eerste keer geroepen, om zo mijn impulsieve reactie van die hond gewoon 3 meter verder te trappen te onderdrukken.
Ik heb mijn zoon toen trouwens ook moeten vasthouden, die probeerde weg te lopen, de straat op.

Ik zeg dat niet om te lachen. Echt niet. En ik laat dat ook duidelijk merken.
Mijn vrouw geeft altijd aan dat ik moet beseffen dat ik wanneer ik me boos maak vaak redelijk bedreigend over kom, maar daar trek ik mij geen fluit van aan, indien zij ook niet oppassen met hun hond.

Ik heb wel eens meegemaakt dat een vrouwtje haar hond tegen mijn oudste zoon probeerde op te springen, terwijl mijn zoon duidelijk liet blijken dat hij angst had. Ik heb dat 'maar ik wel' toen voor de eerste keer geroepen, om zo mijn impulsieve reactie van die hond gewoon 3 meter verder te trappen te onderdrukken.
Ik heb mijn zoon toen trouwens ook moeten vasthouden, die probeerde weg te lopen, de straat op.
Zo overtijd een labrador letterlijk 3 meter verder getrapt. Die hing aan de mouw van mijn dochter. Baasje kwam 50 meter achteraan gelopen. "Oh echt sorry dat heeft ze nu nog nooit gedaan" chance dat het kind haar dikke winterjas aanhad en het beest enkel de jas vasthad.

Als ik met die mentaliteit onze doodbrave Newfoundlander van 80kg had moeten loslaten.. ik had al lang in de gazet gestaan. Zo had ik hem nog nooit gezien.

Vandaag een doos met Amerikaanse snoep bestelt. Wat een teleurstelling, je krijgt met moeite ingeslikt. De eerste en de laatste keer dat zo iets in huis komt.
Ook eens gedaan, oudste zag zo dikwijls dingen online dus ja ok mama en papa eens een doosje laten komen. Ik weet waarom Twinkies de apocalyps zouden overleven, zelfs een kakkerlak krijgt dat niet binnen. Bizar vettig en zó zó zoet 🤢 Twizzlers… gelijk op een plastiek strootje knabbelen. Gelukkig was het irl zien van de snoepjes al wat kind nodig had om zich te amuseren.

Jij zegt dat nu om te lachen, maar het is toch zo? Zelfs al ben je zo naïef dat je je hond 100% vertrouwt, dan nog heb je geen controle over hoe andere mensen of dieren op hem gaan reageren. Dan wil je toch meteen kunnen ingrijpen als het misloopt, ook voor de veiligheid van je eigen hond.
Als mijn hond bijt is hij al zijn tanden kwijt, zo los staan ze. (Vanwege terugtrekkende tandvlees --> Ouderdom)
Dus ik ben 100% zeker dat hij dat niet zal doen. Zo slim is hij nog wel :D

---

De meeste honden die loslopen willen trouwens altijd met mij spelen. 1x tijdens het lopen besprong een hond mij dusdanig dat ik op de grond gevallen ben. Ik ben toen helemaal onder gelikt en de eigenaan zo van: "Sorry!"

Allemaal goed en wel, en als die hond braaf is en mij aflikt --> An sich géén probleem, ik ben toch al bezweet tijdens het lopen. MAAR het issue is: Je weet dat NIET op voorhand. Stel dat die hond ineens kwaad was geworden en gebeten had, wat dan ?? Iedereen zegt wel dat zijn hond ne brave is, maar dat kan je gewoon nooit 100% zeker weten.

Ik heb het goed, en behoor niet tot de arbeidersklasse. Maar mijn stem gaat naar de PVDA, omdat het de enige partij is die oprecht goede bedoelingen heeft met alle mensen. Ik stem niet op de traditionele partijen, MAAR draai of keer hoe je het wilt. De welvaart die we vandaag kennen hebben we te danken aan drie partijen: cdv, open vld en spa. De bestaansreden van nva is mij echt een raadsel. Sinds dat zij aan de macht zijn is het een puinhoop geworden: afschaffing woonbonus, het onderwijs dat wereldtop was - en nu wereldflop, de vele schandalen van de nva excellenties, besparingen op alle departementen, etc. Over het VB valt er helaas niet veel over te vertellen, er staat ook niet veel op de balans.
Kunt gy al die flutpartijen niet afschaffen en eens zelf regeren? Me dunkt dat dit een koning zin job is.

Wij hadden ook een poetsvrouw. Ook nooit meer een poetsvrouw gewild nadat die van ons stal. Mijn beste vriend had er ook een, tot die door begon hebben dat zijn duurste kleren plots ‘verdwenen’. Ferm triest.
Omgekeerd kan ook. Ze hebben bij ons 1 opgepakt die geld van de poetsvrouw stal.

Mensen die witte / witblauwe kerstlampjes buiten hangen.

Komaan jong, 't is (heel) warm wit of niks!!
Of van die fel gekleurde lampjes. De overbuur heeft zijn hele haag vol van die lampjes. Het is precies een bordeel dat Kerst wilt vieren.

Heb dat al paar maal meegemaakt met joggen.
Koppel met een zware rottweiler die los liep.
Zij wandelen naar me toe, hond loop voor hun uit.
Als ik passeer loopt die hond nr me toe en begint agressief te blaffen en sprint hij naar mn benen, ik schrik en zet een sprintje in en zorg dat ik wegkom.
De man roept zn hond terug en zegt "meneer je mag nooit weglopen of tonen dat je bang bent van een hond, dan komen ze zeker".
Kheb er niet veel op gezegd.
Heb zelfs eens soortgelijk meegemaakt dat de eigenaars er gewoon mee zaten te lachen...

Ergernis vandaag:
wakker geworden van buren die ruzie maken om 5u op een zondagmorgen.
Als je Uw vrouw wilt onder haar voeten geven, doe dat dan op normale uren please...
People are trying to sleep:sleep2:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan