Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Brengde dan zo een speculozen ventje zoals in uwen avatar mee?
6d00830cc6b4d8d708742493c1364eae--gingerbread-houses-christmas-gingerbread.jpg

Speculoos is geen peperkoek maar vond het grappig.

Krijg hier brief binnen over de rechtszaak van 13/01/2020 die uiteindelijk deze zomer uitspraak kreeg, maar we in beroep zijn gegaan wegens fraude en schriftvervalsing van tegenpartij. Het hof van beroep heeft een datum beslist voor uitspraak: 22/06/2022. Dat is er toch echt mee lachen?

Weeral prijs, deze keer ne GSM van 500 euro. Tracking zegt: afgeleverd vandaag.

Niets gezien. :angry: Ik wacht af tot 20:00 en dan ff chatten met support van Amazon. Ze kunnen het maar gotverdomme beter met priority morgen sturen voor mijn part. Dat ze die kosten en die GSM maar recupereren op die pakjesdienst.

Ik vind het geen slechte of belachelijke naam, je kan nog altijd afkorten naar pol/polleke als koosnaam.

Tenzij het een naam is als 'clitorientje' vind ik vaak dat er te veel gedoe is rond niet klassieke of gebruikelijke namen. Elke naam is in essentie maar een hoop klanken bijeen.
Ik weet dat er enkele jaren geleden iemand zijn zoon 'Herfst' heeft genoemd. In Wallonië lopen er 12 'Automne' rond. En zijn ook enkele jongens die 'Rijk' noemen en er lopen zelfs 11 'Pik' rond
Ik weet het niet hoor.

1uur15 min over een rit van normaal 25 minuten gedaan, al sjaans dat mijn maten standaard te laat komen anders had ik los een afspraak gemist.

Ik weet dat er enkele jaren geleden iemand zijn zoon 'Herfst' heeft genoemd. In Wallonië lopen er 12 'Automne' rond. En zijn ook enkele jongens die 'Rijk' noemen en er lopen zelfs 11 'Pik' rond
Ik weet het niet hoor.
Woordenboek woorden als naam gebruiken vind ik al riskanter, maar mensen doen snel lacherig/pesterig als iemand een naam heeft die op -o -y (of de laatste tijd op -o) eindigt omdat ze dat met marginaliteit associeren, terwijl hun eigen namen evengoed klanken zijn die ooit door iemand zijn samengeklutst. Het zal er wel mee te maken hebben dat ik meer dan genoeg intelligente mensen met een -y of -o naam ken, maar zulke vooroordelen wringen wat voor mij.

Woordenboek woorden als naam gebruiken vind ik al riskanter, maar mensen doen snel lacherig/pesterig als iemand een naam heeft die op -o -y (of de laatste tijd op -o) eindigt omdat ze dat met marginaliteit associeren, terwijl hun eigen namen evengoed klanken zijn die ooit door iemand zijn samengeklutst. Het zal er wel mee te maken hebben dat ik meer dan genoeg intelligente mensen met een -y of -o naam ken, maar zulke vooroordelen wringen wat voor mij.
Goh, als je het globale beeld bekijkt van uit welke milieus de Kjinta's, Kenny's, Kelly's of Shanaia's komen, is het vrij logisch dat er een marginaal beeld gevormd wordt. Zeer jammer voor de dragers van die naam, want er zitten daar zeker mensen tussen die uit die marginaliteit willen stappen, maar de kans niet krijgen.
Dat je bij het horen van zo'n naam meteen een idee hebt, is imo niet meer dan logisch. En zeker als een koppel afkomt dat hun kind een van die namen krijgt, dan weet je toch dat het niet om hoogopgeleiden gaat he?

Goh, als je het globale beeld bekijkt van uit welke milieus de Kjinta's, Kenny's, Kelly's of Shanaia's komen, is het vrij logisch dat er een marginaal beeld gevormd wordt. Zeer jammer voor de dragers van die naam, want er zitten daar zeker mensen tussen die uit die marginaliteit willen stappen, maar de kans niet krijgen.
Dat je bij het horen van zo'n naam meteen een idee hebt, is imo niet meer dan logisch.
Niets slecht over Shanaia zeggen heh. Ik heb mijn auto zo even genoemd (want hij is Amerikaans en heeft een vrouwenstem).

Zo meteen word ik opgepikt voor een sociale verplichting waar ik momenteel weinig zin in heb.
Maar best fier dat ik er op een kwartier tijd wel in geslaagd ben mijn haar te brushen, make-up aan te brengen (en de helft weggooien omdat die al lang over datum is wegens "intensief aan de kant liggen"), mezelf in corrigerend ondergoed te wurmen (geen date dus, dan draag ik geen ondergoed waarvoor je een beitel nodig hebt) én netjes aan te kleden!
Zal misschien ook het enige positieve zijn van deze avond? 🤔

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan