Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ook maandagavond om 7u savonds bericht van de school dat er dinsdag en woensdag geen school is.
Dan plots bericht dat donderdag en vrijdag thuis les is. Maar welk platform er gaat gebruikt worden weten we nu nog steeds niet. Je zou toch verwachten dat dit allemaal al eens overlopen zou zijn of gepland.

Tadaaam die maar niet reageert op mijn mails naar de support. Mijn betalingen willen niet lukken door ergens een fout bij hen, maar ik krijg dus nul respons. Maar wel mailkes dat ik hun instagram moet volgen, dat kunnen ze wel elke dag versturen.
Straks val ik hier zonder internet, dan ist hier helemaal ne saaie boel.

Tadaaam die maar niet reageert op mijn mails naar de support. Mijn betalingen willen niet lukken door ergens een fout bij hen, maar ik krijg dus nul respons. Maar wel mailkes dat ik hun instagram moet volgen, dat kunnen ze wel elke dag versturen.
Straks val ik hier zonder internet, dan ist hier helemaal ne saaie boel.
Tadaaam?

Eigenlijk is het dus maw wel gelukt om een hechter team te vormen aangezien jullie samen niet meer meedoen en jij een collega gaan helpen bent..

Het was misschien een rare manier, maar het is wel gelukt. Topcoach!
Wij waren al een hechter team. Al die zever hadden we niet nodig. Ons team staat altijd klaar voor elkaar. En topcoach? 🤣 Mens dacht dat ze met kleine kindjes bezig was.

ja, met meerdere a's van aaaaaaaahhhhh

https://tadaam.be/ internet/tv
d4400125fa0fab34349be2576aaa5be1e19db60773d1384ec329c4cbefb4bcf1_1.jpg

Die mens wordt nochtans gewoon ingehuurd om een bepaalde opleiding te geven aan een groep mensen. Dat dat buiten jouw interessegebied ligt daar kan die niks aan doen, dat jouw werkgever niet duidelijk heeft uitgelegd wat de bedoeling is, daar kan die mens evenmin aan doen.
Dat ge die opleiding nutteloos vindt, is uw goed recht. Dat ge die niet verder wil volgen, is ook uw goed recht (als uw werkgever dat toelaat). Dat ge ne mens, die gewoon zijn job doet en een opleiding komt geven waarvoor hij werd ingehuurd, de volle laag gaat geven, maakt u toch wel de eikel in dit verhaal.
De reden waarom die de volle laag kreeg, was vooral dat je van elkaar moest zeggen in groep wat je goed vind en slecht vind aan elkaar. Beetje een ronde kritiek geven. Zoiets doe je niet als je de sfeer op het werk wil verbeteren, bij de poetsploeg had ze dat ook gelapt, en daar zijn er al een paar die elkaar niet kunnen uitstaan. Gevolg nog meer haat tussen de collega's daar in de poets.

Donkerrood is ook mogelijk :) Veel groen zie ik toch niet in de geschreven reactie (die uiteraard verre van de volledige context zal geven he).

Je mag gerust kritiek hebben op de methode en het nut ervan in vraag stellen. De manier waarop je dat doet zal echter meer weerstand uitlokken en levert je ook geen antwoord op. Ik heb ooit voor een bedrijf gewerkt waar dat soort trainingen ingebakken zat in de cultuur. Heb toen (verplicht) zaken gevolgd als MBTI, groepsdynamica, mindfulness en ook die kleurentest, ... Ik herken me dan ook in je houding want zelf vond ik dat ook allemaal bij de haren getrokken en wou gewoon doen ipv te palaveren.

Echter, je moet aanvaarden dat niet elke persoon dezelfde persoonlijkheid heeft als jezelf. Wil je echt alle energie mobiliseren om zaken in beweging te zetten dan zal je toch rekening moeten houden met het voorkeursgedrag van je collega's. Dit soort opleidingen poogt om daar inzicht rond te creëren. Heel typisch voor de dominante persoonlijkheden is dat ze dat maar zever vinden en in hun ogen is het onderwerpen van anderen de beste leiderschapsstijl. Dan gebeurt er tenminste iets...

Terwijl echte leiders in mijn ogen de zaken vooruit laten gaan door te motiveren eerder dan te commanderen.

Ik vond het ook zever en blijf tot op vandaag kritisch tov dat soort dingen maar het heeft me wel geleerd wat diversiteit betekent en dat je met empathie vaak verder komt als met onderwerping.
Beste IEDEREEN op ons werk had het zelfde gedacht er over. Ach je had er zelf moeten bij zijn dan zal je het wel begrijpen waarom dit mijn en alle collega's een grote ergenis is.

Dit.

Hier in de buurt zijn er altijd veel inbraken met het veranderen naar winteruur. Politie raadde ons aan om alles door te geven wat verdacht leek.

En dan heb je de pipo's van het lokale bestuur: straatverlichting na 00u uit om te besparen. Levensgevaarlijk voor voetgangers en fietsers. En tijdens de lockdown wanneer er avondklok was, lag de straatverlichting dan de hele nacht aan.

Wij hebben er gekregen bij de bank.
Bij mijn bank hebben ze al een aantal jaren geen zakagenda's meer. Wel nog luxe agenda's, maar die zijn blijkbaar alleen voor zakelijke klanten (en eigen gebruik door personeel).
Maar ik heb vandaag een bericht gekregen van de vakbond, ze hebben er toch opnieuw laten maken aangezien er heel wat mensen naar blijken te vragen.

Beste IEDEREEN op ons werk had het zelfde gedacht er over. Ach je had er zelf moeten bij zijn dan zal je het wel begrijpen waarom dit mijn en alle collega's een grote ergenis is.
Ik volg je deels wel. Alleen je reactie vind ik niet correct. Komt jaarlijks wel meer dan eens voor dat ik vertrek uit meetings, zelden eens uit een opleiding. Maar altijd als ze over tijd gaan, zichzelf veel te graag horen praten en er geen meerwaarde is om nog te blijven.
Maar ik doe dat vriendelijk.

Klinkt eerder als een gezwollen lymfeklier.
Mijn vrouw heeft dit ook sinds ze (door mij) klierkoorts heeft gehad. Telkens ze wat ziek is staat die klier terug dik.
De stress kan daar ook mee te maken hebben natuurlijk.

@NDEFCB

Dit waarschijnlijk ... is 95% van de tijd meestal dat, dus geen paniek op voorhand

Kwaadaardige gezwellen zijn meestal niet zacht of kan je moeilijk in beweging krijgen. En dan zijn er nog de verharde lymfeklieren die wel een erwt (0,5 tot 1cm) groot kunnen zijn (die hard blijven na een ziekte ofzo), die ook niets kwaad kunnen in de meeste gevallen.
Er zitten veel lymphe nodes in je nek, aangezicht

Als je ook nog eens een gespannen nek hebt kan er ook veel uitstraling zijn naar je aangezicht met vreemde klachten etc. die op zich niet zo erg zijn ... en weg gaan als je nek en daarbij ook soms kaakspieren terug ontspannen ... of je aan je houding werkt als je veel zittend werk doet en dan last heb van schouders nek en kaak en aangezicht

Een biopsie gaat m'n niet snel doen hoor, tenzij zo'n klier opeens snel en ferm zou groeien. m'n zal eerst een echografie doen (was toch zo bij me)

Ooit deze raad gehad van deze toparts in UZG , een tand-kaakarts wou me gerust stellen over 2 verharde lymfe knobbels nabij m'n oor links en rechts en stuurde me door
Hij raadde aan van die te laten zitten bvb, ze weghalen kan juist meer risicos geven post operatief gezien nabijheid aangezichtszenuwen

Aangezichtsverlamming kent veel zwaardere klachten, oa veel speeksel droolen door niet meer te kunnen slikken, een halve kant van je gezicht die scheef hangt etc na verloop, gezichtsproblemen.... maak je ook maar geen zorgen daarom
Daarom speel je best nooit internet dokter voor jezelf, alles lijkt altijd 10x erger en veel klachten overlappen met de beginfase van ergere ziektes

ps. als die klieren nu weken lang gezwollen blijven zal je huisarts je wel doorsturen en naar een mogelijk ziektepatroon zoeken zoals bv klierkoorts of andere infecties

Laatst bewerkt:
23u: dochter huilt me wakker.
3u: dochter huilt me wakker.
3u25: brandalarm dat hier 6 weken hangt, gaat af. Nodeloos. Ladder zoeken, ladder tegen bijna elke muur laten botsen omdat hij te hoog is om vlot te manoeuvreren, brandalarm los kunnen wrikken met verfschade als gevolg, brandalarm stil gekregen.
5 minuten later: brandalarm gaat af. 😡
Aangezien ik het niet open geforceerd kreeg, heb ik het dan maar verzopen.
Fuck this shit, just die!

3u25: brandalarm dat hier 6 weken hangt, gaat af. Nodeloos. Ladder zoeken, ladder tegen bijna elke muur laten botsen omdat hij te hoog is om vlot te manoeuvreren, brandalarm los kunnen wrikken met verfschade als gevolg, brandalarm stil gekregen.
Wat heb je nu geleerd? Dat het enige effectieve dus geweld is. Dat kon je dus om 3u ook toegepast hebben. Dan was je om 3u25 nog aan het slapen.

Die dingen zijn gemaakt om altijd 's nachts af te gaan. Hoeveel keer dat hier al gebeurd is dat die dingen in het midden van de nacht beginnen van hun oren te maken dat die batterijen bijna plat zijn, maar dus nooit overdag dat die dat doen he 🤔

Wel merk en model van alarm? Kwestie dat ik niet nodeloos moet schilderen als ik snachts met men ladder tegen de muren keil.

Die dingen zijn gemaakt om altijd 's nachts af te gaan. Hoeveel keer dat hier al gebeurd is dat die dingen in het midden van de nacht beginnen van hun oren te maken dat die batterijen bijna plat zijn, maar dus nooit overdag dat die dat doen he 🤔
Echt afgaan of gewoon zo'n scherpe tuut om de zoveel tijd?
Die scherpe tuut hebben die van ons bij platte batterij, dat vind ik nog wel meevallen en handig om te weten dat ze plat zijn. 🤓

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan