Ik snap wel als het om pestgedrag gaat dat ze revanche nemen. Ik ben zelf als puber naar school geweest met de bus en vooral tijdens de examens hingen we nog wel eens het varken uit. Niet op de chauffeur direct, maar gewoon lawaai maken en crossen en springen en doen.
Ik ben het zo zelf eens mogen gaan uitleggen toen ne kameraad van heel achteraan naar heel vooraan over alle zetels klom (in ne gelede bus

) en dan op de chauffeur zijne kop tikte. Hijheeft inspecteurs opgeroepen, die ons allemaal opgeschreven hebben, en dan nen brief naar school en huis gestuurd hebben. Laat ons zeggen dat de klastitularis not amused was
OT: vorige week hoorde ik dat 7/10 van de Belgen gelooft in de wetenschap. Dit werd onthaald alsof dat goed nieuws is. 7/10 is voor mij SCHRIKBAREND LAAG. 99.5% zou ik nog aanvaardbaar vinden, maar 7/10? WTF? Dat wil zeggen dat bijna 1/3 van de mensen die je tegenkomt compleet achterlijk is. (9/10 als je in Zelzate of Eeklo woont).
Ik zocht een artikel hierover, om bij deze ergernis te zetten... blijkt dat dit in 2018 nog 9/10 was. Het wordt echt eens tijd dat er een keiharde campagne komt TEGEN de Facebook en Youtube 'wetenschappers'. Ik dacht dat we de laatste 10 jaar goed bezig waren met de promotie van STEM, maar het zal wachten zijn op de volgende generatie die nu aan het studeren is. Die hopelijk nog niet volledig gehersenspoeld is door hun achterlijke ouders. Kritisch denken moet zeker aangemoedigd worden, maar dit is het niet.