Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat het om een pijnlijke knobbel? Ik had twee jaar terug een pijnloze zwelling aan mijn rechteroor en dat bleek een goedaardig gezwel te zijn. Via de NKO-arts doorverwezen naar het ziekenhuis waar ze dat hadden weggesneden onder volledige verdoving. Die dingen duiken wel regelmatig op in onze lichamen en indien goedaardig moeten ze zelfs niet eens weg, maar als dat nogal zichtbaar is heb je dat liever wel weg.
niet zichtbaar nee, maar wel voelbaar.
Zo ook iemand gekend die een gigantische knobbel had aan zijn keel, stak er echt minstens 2 cm uit.
Bleek een gezwollen klier te zijn door intolerantie aan iets.
Het zag er veel erger uit dan het was, maar er moest wel iets aan gedaan worden anders 'brak' de huid op die plaats.

niet zichtbaar nee, maar wel voelbaar.
Zo ook iemand gekend die een gigantische knobbel had aan zijn keel, stak er echt minstens 2 cm uit.
Bleek een gezwollen klier te zijn door intolerantie aan iets.
Het zag er veel erger uit dan het was, maar er moest wel iets aan gedaan worden anders 'brak' de huid op die plaats.
Het kan geen kwaad om naar de NKO-arts te gaan. Die zal wellicht een biopsie aanraden van het gezwel om te zien wat het juist is en dan een behandeling voorstellen. Als het goedaardig is en je ziet het niet, kan je het laten zitten. Maar zo'n gezwel blijft wel groeien, dacht ik. Bij mij zat het aan mijn oor en als ik het liet zitten zou het op termijn mijn gelaatszenuw knellen, waardoor mijn mimiek erdoor zou achteruitgaan.

Het kan geen kwaad om naar de NKO-arts te gaan. Die zal wellicht een biopsie aanraden van het gezwel om te zien wat het juist is en dan een behandeling voorstellen. Als het goedaardig is en je ziet het niet, kan je het laten zitten. Maar zo'n gezwel blijft wel groeien, dacht ik. Bij mij zat het aan mijn oor en als ik het liet zitten zou het op termijn mijn gelaatszenuw knellen, waardoor mijn mimiek erdoor zou achteruitgaan.
een beetje zoals dit: https://www.hopkinsmedicine.org/health/conditions-and-diseases/bells-palsy ?

Nu ik zou het wel eens willen laten testen want de rechterkant van mijn gezicht/hoofd heeft altijd wat anders gevoeld dan de andere helft.

Grote ergernis met de school van de kinderen. (Vol besef dat scholen tureluut draaien, daar niet van)
Maandag dus jongste om 8u50 afgezet, om 9u30 die telefoon ‘hij heeft koorts, kom hem halen’. Kind was in absolute topvorm behalve lopend neusje. ‘s Morgens alleszins geen reden gehad om hem ziek te beschouwen. Maar bon, gaan hem halen. Bij thuiskomst 37,8°. Dat is geen koorts.
Enfin, op dinsdag besloten van hem dan maar te laten uitslapen en te tonen aan school dat we luisteren. Om 11u telefoon van de directeur. Heel veel rond de pot draaiend komt het er uiteindelijk uit dat ze willen dat het kind een Corona test doet. Geen CLB code (geen besmettingen in de klas…) dus naar huisdokter, zelftest vond directeur niet voldoende. Huisdokter valt bijna van zijn stoel, is ook niet bepaald vriendelijk dat hiervoor een afspraak ingenomen werd, zegt dat het geen Corona is maar een gewone snotneus en dat kind morgen naar school mag (enfin, moet. Doc geen fan van thuisblijven).

Twee weken terug dus quarantaine want juf besmet. Beide kinderen twee maal gezelftest en geen besmetting. Hij zat welgeteld 40 minuten terug op school en patat.
Scholen aan het eind van hun Latijn maar dit kan toch ook de bedoeling niet zijn?

Grote ergernis met de school van de kinderen. (Vol besef dat scholen tureluut draaien, daar niet van)
Maandag dus jongste om 8u50 afgezet, om 9u30 die telefoon ‘hij heeft koorts, kom hem halen’. Kind was in absolute topvorm behalve lopend neusje. ‘s Morgens alleszins geen reden gehad om hem ziek te beschouwen. Maar bon, gaan hem halen. Bij thuiskomst 37,8°. Dat is geen koorts.
Enfin, op dinsdag besloten van hem dan maar te laten uitslapen en te tonen aan school dat we luisteren. Om 11u telefoon van de directeur. Heel veel rond de pot draaiend komt het er uiteindelijk uit dat ze willen dat het kind een Corona test doet. Geen CLB code (geen besmettingen in de klas…) dus naar huisdokter, zelftest vond directeur niet voldoende. Huisdokter valt bijna van zijn stoel, is ook niet bepaald vriendelijk dat hiervoor een afspraak ingenomen werd, zegt dat het geen Corona is maar een gewone snotneus en dat kind morgen naar school mag (enfin, moet. Doc geen fan van thuisblijven).

Twee weken terug dus quarantaine want juf besmet. Beide kinderen twee maal gezelftest en geen besmetting. Hij zat welgeteld 40 minuten terug op school en patat.
Scholen aan het eind van hun Latijn maar dit kan toch ook de bedoeling niet zijn?
Dat heb je dus wanneer je een "doe maar op" beleid hebt en een directeur die de pedalen verloren is omdat hij tot over zijn (haar) oren in het personeelstekort zit.

Ik snap wel als het om pestgedrag gaat dat ze revanche nemen. Ik ben zelf als puber naar school geweest met de bus en vooral tijdens de examens hingen we nog wel eens het varken uit. Niet op de chauffeur direct, maar gewoon lawaai maken en crossen en springen en doen.

Ik ben het zo zelf eens mogen gaan uitleggen toen ne kameraad van heel achteraan naar heel vooraan over alle zetels klom (in ne gelede bus :coolbrows:) en dan op de chauffeur zijne kop tikte. Hijheeft inspecteurs opgeroepen, die ons allemaal opgeschreven hebben, en dan nen brief naar school en huis gestuurd hebben. Laat ons zeggen dat de klastitularis not amused was :laugh:

OT: vorige week hoorde ik dat 7/10 van de Belgen gelooft in de wetenschap. Dit werd onthaald alsof dat goed nieuws is. 7/10 is voor mij SCHRIKBAREND LAAG. 99.5% zou ik nog aanvaardbaar vinden, maar 7/10? WTF? Dat wil zeggen dat bijna 1/3 van de mensen die je tegenkomt compleet achterlijk is. (9/10 als je in Zelzate of Eeklo woont).
Ik zocht een artikel hierover, om bij deze ergernis te zetten... blijkt dat dit in 2018 nog 9/10 was. Het wordt echt eens tijd dat er een keiharde campagne komt TEGEN de Facebook en Youtube 'wetenschappers'. Ik dacht dat we de laatste 10 jaar goed bezig waren met de promotie van STEM, maar het zal wachten zijn op de volgende generatie die nu aan het studeren is. Die hopelijk nog niet volledig gehersenspoeld is door hun achterlijke ouders. Kritisch denken moet zeker aangemoedigd worden, maar dit is het niet.
Zelzate zou ik eerder 9,9/10 geven.

Ik krijg het er ook van. Precies of je hebt maar alles te laten vallen en naar school te rijden en dan thuis te zitten bij je kleine die hoogstwss niet eens positief is.

De laatste weken krijg ik wekelijks 3 telefoons van school of berichten op smartschool.

Dan heb ik liever dat ze de boel dicht doen en ga ik wel van thuis werken want zo trekt het ook op niks.

Ik denk dat die school een beetje doordraait om besmettingen voor te zijn. Kinderen met verkoudheden naar huis sturen is niet de bedoeling, maar sommigen willen koste wat koste een clusterbesmetting voorkomen en zijn dan wat té voorbarig...

Aan de andere kant, hier een klas preventief naar huis maandagmorgen omdat er 1 een positieve zelftest had en 1 effectief positieve PCR. Normaal dus pas de hele klas in quarantaine bij 3 positieve PCR. Directie zei nee, allemaal naar huis. Ondertussen zitten ze al aan 7 positief getesten in die klas (ik geloof dat ze nog niet alle testresultaten binnen hebben), dus dat was blijkbaar toch een goede beslissing. Maar het is nooit duidelijk. Dan bel je het CLB en weten ze het soms zelf niet.
Ik heb het hier al eens gezet, maar in de week voor de herfstvakantie was er 1 pos index in de klas van de oudste (lagere school) en krijgen we het standaardmailtje van CLB "verhoogde waakzaamheid". In de daarop volgende dagen volgen er nog 16! in die klas en nog een hele hoop broers, zussen, leerkrachten én de directie. Maar het was een lesvrije week, dus geen CLB gehoord...
De week na de herfstvakantie gewoon terug naar school (behalve al diegene die in isolatie of quarantaine zaten natuurlijk). Het was erg rustig op school toen...

De CLB's zijn daar natuurlijk ook niet op voorzien, en moeten roeien met de riemen die ze hebben. Net zoals de scholen, ik zou niet graag directeur zijn dezer dagen...

Doet me denken aan enkele jaren terug. Ik was een klein werkje gaan doen bij een klant thuis. Kerel biedt me een pint aan op het eind van de dag. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.

Komt die kerel af met een glas van carlsberg. Ik drink daar van: de meest schrale pils die je maar kunt voorstellen. :puke:

Paar dagen later ben ik er terug om af te werken en hij vraagt of ik nog een pintje wil. Ik zeg dat het in een fleske mag omdat ik ni graag uit een glas drink. Komt ie terug met een fleske jupiler. Denk in mijn eigen: "nu durft ge uwen brol ni geven he, teppen"

Ik drink van da fleske: diezelfde schrale pils :puke:

Check die datum: 9 jaar overtijd.
Afgelopen zomer wouden ze bij ons op de voetbal ook 'trakteren'. We kregen gratis bakken bier. Ik proefde direct dat dat niet meer smaakte. Bleken die bakken ook 8 maanden vervallen te zijn. Ik wil dus niet weten hoe uw pinten smaakten.

Mijn grootste issue is zoals @straight_six zegt. Wij zijn nu in een serieuze luxe positie dat ik ziek thuis ben. Maar was ik aan het werk, mijn schoonouders zouden het al niet doen (schoonma zwaar risico vinden ze) dus wat moet je dan als ouder gaan doen. Ik lees op Twitter veel ‘ah, de school is *maar* opvang voor jullie, of wa?’ en dan heb je zoiets van ergens wel, ja. Het is natuurlijk om te leren dat ze gaan maar wie werkt rekent er wel op dat ze er heen kunnen.

"We gaan niet in lockdown, alles komt goed!"
"We gaan een nachtklok inzetten maar ales blijft open!"
"De nachtevenementen gaan toe maar de rest blijft open, geen paniek!"
"Een slot op alle binnenevenementen maar de horeca blijft open!"

Moet ge het nog allemaal geloven tegenwoordig.

Vandaag door de Kmo-zone hier in de buurt gefietst. Het moet zijn dat ze daar allemaal woensdag als kantoordag kiezen en de rest van de dagen thuiswerken.

Die doen die test en hebben resultaat terwijl je daar zit? Dat is anders ook wel efficiënt.

Dan kunnen we elkaars broeken dragen.
Ik haal die meestal in de Arvatex in Wevelgem. Heeft misschien een wat stoffig imago maar daar heb je nog service en kleren in mijn maat.

Ah thx voor de tip. Nog nooit van gehoord.
Arvatex :love:
Ik ga daar altijd achter mijn kostuums of hemden. Een gezellige winkel is het niet, maar die mensen weten heel goed waar ze mee bezig zijn.

Mijn ergernis: er moet nu zo'n CO2-meter in de klas staan. Om de correcte waarden te halen moet men alle ramen opzetten waardoor het 18 graden is in de klas. Een nieuwsbrief gekregen om de kleuters zo dik mogelijk te kleden.

Maar afgelopen zaterdag mocht Nielske wel het sportpaleis vullen. En zijn fans hebben al geen smaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan