Donkerrood is ook mogelijk

Veel groen zie ik toch niet in de geschreven reactie (die uiteraard verre van de volledige context zal geven he).
Je mag gerust kritiek hebben op de methode en het nut ervan in vraag stellen. De manier waarop je dat doet zal echter meer weerstand uitlokken en levert je ook geen antwoord op. Ik heb ooit voor een bedrijf gewerkt waar dat soort trainingen ingebakken zat in de cultuur. Heb toen (verplicht) zaken gevolgd als MBTI, groepsdynamica, mindfulness en ook die kleurentest, ... Ik herken me dan ook in je houding want zelf vond ik dat ook allemaal bij de haren getrokken en wou gewoon doen ipv te palaveren.
Echter, je moet aanvaarden dat niet elke persoon dezelfde persoonlijkheid heeft als jezelf. Wil je echt alle energie mobiliseren om zaken in beweging te zetten dan zal je toch rekening moeten houden met het voorkeursgedrag van je collega's. Dit soort opleidingen poogt om daar inzicht rond te creëren. Heel typisch voor de dominante persoonlijkheden is dat ze dat maar zever vinden en in hun ogen is het onderwerpen van anderen de beste leiderschapsstijl. Dan gebeurt er tenminste iets...
Terwijl echte leiders in mijn ogen de zaken vooruit laten gaan door te motiveren eerder dan te commanderen.
Ik vond het ook zever en blijf tot op vandaag kritisch tov dat soort dingen maar het heeft me wel geleerd wat diversiteit betekent en dat je met empathie vaak verder komt als met onderwerping.