Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ps: Grote, brede en platte voeten hebben, dat is pas een ramp om voor te shoppen :wallbash:.
Geen idee voor kostuumschoenen, maar mijn ex kocht met zijn brede, grote voeten waarvoor hij steunzolen moest dragen, dockers (sneakers)

Onze werkgever probeert ons 5 dagen te hersenspoelen met hoe leer je samenwerken met je collega's, elkaar begrijpen enz. 5 dagen van telkens 8 uur naar onzin luisteren van Welke kleur heb je, welke kleur hebben je collega's (Disc model) en hoe moet je deze kleuren begrijpen enz. Hebben ze zo een coach ingehuurd, die dacht dat ze met kleine kinderen bezig was. Grootste fout was al, geef van elkaar wat je goed en niet goed vind van je collega(s), teken je hand op een blad ( wat het nut daar van is snap ik nog altijd niet). Het waren meer psychologische testen dan een teambuilding. Want ja ze noemen dit een verplichte teambuilding. Ben na een tijdje opgestaan dienen coach te volle laag gegeven met wat voor onzin die bezig was en het afgetrapt. Heb men werkkledij aangedaan en mijn collega die alleen in de keuken bezig was en waar het enorm druk was geholpen. Je collega(s) helpen, dat is pas teamwork. Niet uren liggen luisteren naar hippie gezever en kinderachtige powerpoint prentjes bekijken. Terwijl je mede collega's in de zorg overwerkt zijn. Gelukkig hebben mijn andere collega's ook al gezegt dat ze die andere 4 dagen niet gaan meedoen met dat belachelijk gedoe. Voor mij is een teambuilding, samen iets leuk doen, niet uren zitten luisteren naar een coach die van kleurtjes houd en powerpoint prentjes.
Gij zijt zeker een rood-groene kleur?

Onze werkgever probeert ons 5 dagen te hersenspoelen met hoe leer je samenwerken met je collega's, elkaar begrijpen enz. 5 dagen van telkens 8 uur naar onzin luisteren van Welke kleur heb je, welke kleur hebben je collega's (Disc model) en hoe moet je deze kleuren begrijpen enz. Hebben ze zo een coach ingehuurd, die dacht dat ze met kleine kinderen bezig was. Grootste fout was al, geef van elkaar wat je goed en niet goed vind van je collega(s), teken je hand op een blad ( wat het nut daar van is snap ik nog altijd niet). Het waren meer psychologische testen dan een teambuilding. Want ja ze noemen dit een verplichte teambuilding. Ben na een tijdje opgestaan dienen coach te volle laag gegeven met wat voor onzin die bezig was en het afgetrapt. Heb men werkkledij aangedaan en mijn collega die alleen in de keuken bezig was en waar het enorm druk was geholpen. Je collega(s) helpen, dat is pas teamwork. Niet uren liggen luisteren naar hippie gezever en kinderachtige powerpoint prentjes bekijken. Terwijl je mede collega's in de zorg overwerkt zijn. Gelukkig hebben mijn andere collega's ook al gezegt dat ze die andere 4 dagen niet gaan meedoen met dat belachelijk gedoe. Voor mij is een teambuilding, samen iets leuk doen, niet uren zitten luisteren naar een coach die van kleurtjes houd en powerpoint prentjes.

1ZIFsy.gif

Lange benen hebben is ook een ramp. Ik heb 33/36 van broeksmaat. Enkel online te vinden dus..

Bovenlichaam is normaal van postuur, met truien en T-shirts vinden heb ik geen probleem.

Hier een 30/34 en dat is ook geen cadeau om vlot te vinden.
(smalle heupen met buik die net over de broek hangt uiteraard)

En dan nog een broeksriem moeten dragen of ze zakt af 🤔

Het gaat niet alleen over COVID he. Ze zijn in het onderwijs ook bezig met de “modernisering”. Daar kruipt veel tijd en werk in, er zijn tig leerkrachten die eronder door gaan, maar dat zullen wel allemaal luierikken zijn :sarcastic:.

En over wat gaat die modernisering dan specifiek dat daar leerkrachten aan onder door gaan? Het digitale aspect, of eerder algemeen? Ik kan me om eerlijk te zijn moeilijk inbeelden dat we met zo veel leerkrachten zitten die geen kaas gegeten hebben van de digitale wereld in die mate dat ze daar onder door aan zouden gaan? En is niet als verwijt bedoeld hoor, gewoon als vraag :)

Ik had vroeger ook altjid last met broeken te vinden.

Misschien Chasin' eens proberen (ze zijn niet goedkoop). Het durft tegenwoordig wel wat te schommelen, maar ik kom van ne W28/L32. Doorheen de jaren is dat zo is veranderd af en toe, globaal zit ik ergens tussen W30/31 of ne W32 met riem.

Ik zou de volgende keer de nummerplaat wel doorgeven aan de politie. Is het niks zoveel te beter, maar moesten er binnenkort inbraken zijn dan hebben ze toch iets..
Dit.

Hier in de buurt zijn er altijd veel inbraken met het veranderen naar winteruur. Politie raadde ons aan om alles door te geven wat verdacht leek.

En dan heb je de pipo's van het lokale bestuur: straatverlichting na 00u uit om te besparen. Levensgevaarlijk voor voetgangers en fietsers. En tijdens de lockdown wanneer er avondklok was, lag de straatverlichting dan de hele nacht aan.

Blijkbaar geven ze nergens nog zakagenda's weg.
Vroeger kreeg je ze overal, bij de bank, de vakbond, de mutualiteiten, ze smeten ermee rond je oren.
Nu hebben ze ze blijkbaar nergens meer.
Wij hebben er gekregen bij de bank.

Gij zijt zeker een rood-groene kleur?
Donkerrood is ook mogelijk :) Veel groen zie ik toch niet in de geschreven reactie (die uiteraard verre van de volledige context zal geven he).

Je mag gerust kritiek hebben op de methode en het nut ervan in vraag stellen. De manier waarop je dat doet zal echter meer weerstand uitlokken en levert je ook geen antwoord op. Ik heb ooit voor een bedrijf gewerkt waar dat soort trainingen ingebakken zat in de cultuur. Heb toen (verplicht) zaken gevolgd als MBTI, groepsdynamica, mindfulness en ook die kleurentest, ... Ik herken me dan ook in je houding want zelf vond ik dat ook allemaal bij de haren getrokken en wou gewoon doen ipv te palaveren.

Echter, je moet aanvaarden dat niet elke persoon dezelfde persoonlijkheid heeft als jezelf. Wil je echt alle energie mobiliseren om zaken in beweging te zetten dan zal je toch rekening moeten houden met het voorkeursgedrag van je collega's. Dit soort opleidingen poogt om daar inzicht rond te creëren. Heel typisch voor de dominante persoonlijkheden is dat ze dat maar zever vinden en in hun ogen is het onderwerpen van anderen de beste leiderschapsstijl. Dan gebeurt er tenminste iets...

Terwijl echte leiders in mijn ogen de zaken vooruit laten gaan door te motiveren eerder dan te commanderen.

Ik vond het ook zever en blijf tot op vandaag kritisch tov dat soort dingen maar het heeft me wel geleerd wat diversiteit betekent en dat je met empathie vaak verder komt als met onderwerping.

Ik dacht dat met Corona deur aan deur verkopen sowieso verboden was?

Tijdens de eerste maanden van corona heb ik juist vaker mensen aan de deur gehad (energieleveranciers, Rode Kruis, Cliniclowns, ... )
Doordat toen iedereen thuis zat, was het voor hen blijkbaar een ideale periode om van deur tot deur te gaan om klanten te ronselen.

En over wat gaat die modernisering dan specifiek dat daar leerkrachten aan onder door gaan? Het digitale aspect, of eerder algemeen? Ik kan me om eerlijk te zijn moeilijk inbeelden dat we met zo veel leerkrachten zitten die geen kaas gegeten hebben van de digitale wereld in die mate dat ze daar onder door aan zouden gaan? En is niet als verwijt bedoeld hoor, gewoon als vraag :)
Eerder met de berg werk dat dat met zich meebrengt. Zeker omdat dat in fases gaat, waardoor je daar veel werk moet insteken voor bv. een 3de jaar, maar voor een 5de jaar nog de "oude" manier moet volgen, maar dan een jaar later wel terug al dat werk moet doen...

Daarbovenop ook nog eens alle vakgroepsvergaderingen, klassenraden (en extra klassenraden voor de "stoute" kindjes), ...

Ik zie dat nu als buitenstaander (mijn vrouw is leerkracht) en het aloude idee over leerkrachten die een schoon leven hebben, weinig moeten doen en "maar 20 uurtjes moeten werken" is complete bullshit.

Allé, classic De Lijn, na het voorval van vrijdagavond (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211126_97093835) waarop één van hun chauffeurs volledig door het lint ging hebben ze hun revanche beet: Ze hebben diezelfde lijn vandaag aan een grondige inspectie onderworpen en verschillende kinderen hebben een administratieve boete gekregen om niet in orde te zijn met hun abonnement.

1. Ze zijn incompetent want geven ook mijn dochter zo'n boete terwijl de vervaldag van haar abonnement juli 2022 is, ik kan dus mijn 2e klacht indienen op korte tijd tegen hen. Ga bij deze ook de ombudsman eens een vriendelijk mailtje sturen

2. Ze zijn zéér klein in hun reactie na het incident van vrijdag -> ipv inderdaad het politionele onderzoek af te wachten zoals de woordvoerster flink kwam verklaren op het VTM journaal, proberen ze op deze manier dus een beetje wraak te nemen. Ik wil er gerust geld op zetten dat het morgen opnieuw controle gaat zijn.
Ik snap wel als het om pestgedrag gaat dat ze revanche nemen. Ik ben zelf als puber naar school geweest met de bus en vooral tijdens de examens hingen we nog wel eens het varken uit. Niet op de chauffeur direct, maar gewoon lawaai maken en crossen en springen en doen.

Ik ben het zo zelf eens mogen gaan uitleggen toen ne kameraad van heel achteraan naar heel vooraan over alle zetels klom (in ne gelede bus :coolbrows:) en dan op de chauffeur zijne kop tikte. Hijheeft inspecteurs opgeroepen, die ons allemaal opgeschreven hebben, en dan nen brief naar school en huis gestuurd hebben. Laat ons zeggen dat de klastitularis not amused was :laugh:

OT: vorige week hoorde ik dat 7/10 van de Belgen gelooft in de wetenschap. Dit werd onthaald alsof dat goed nieuws is. 7/10 is voor mij SCHRIKBAREND LAAG. 99.5% zou ik nog aanvaardbaar vinden, maar 7/10? WTF? Dat wil zeggen dat bijna 1/3 van de mensen die je tegenkomt compleet achterlijk is. (9/10 als je in Zelzate of Eeklo woont).
Ik zocht een artikel hierover, om bij deze ergernis te zetten... blijkt dat dit in 2018 nog 9/10 was. Het wordt echt eens tijd dat er een keiharde campagne komt TEGEN de Facebook en Youtube 'wetenschappers'. Ik dacht dat we de laatste 10 jaar goed bezig waren met de promotie van STEM, maar het zal wachten zijn op de volgende generatie die nu aan het studeren is. Die hopelijk nog niet volledig gehersenspoeld is door hun achterlijke ouders. Kritisch denken moet zeker aangemoedigd worden, maar dit is het niet.

Laatst bewerkt:
Ei zo na een aanrijding aan het zebrapad deze ochtend.
Jongeman op een elektrische step zoefde de strepen over, en zat daarbij bijna onder een lijnbus.
Of ik nu roep "wachten!" of niet, niks hoorde hij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan