Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah, was frustratie over Lydia Peeters in de Afspraak. Ze hebben €70 miljoen extra langs alle kanten gepompt (zegt ze) maar er zijn nog steeds tientallen kinderen die vanaf half vijf ‘s morgens 4u one way naar school moeten bussen. Mijn kinderen moesten een paar jaar terug om 6u15 klaar staan om om 9u op school te zijn. Ze waren 3 en 6 (hadden toen geen auto)
Zo had ik dat niet verstaan. De vlaamse subsidie om kinderen met de bus naar de school te voeren kostte 70 miljoen.
Ze hadden 1.7 miljoen of zo extra erin gepompt als eerste maatregel om dit te verminderen. Ze hoopte dat ze in de toekomst dit kon beperken tot 60 - 90 minuten op de bus. Maar garanderen kon ze dat niet.

En eigenlijk begrijp ik dat perfect hoor. Als je dat traject zag hoedat die bus moest rijden, dan is dat perfect logisch dat dit zo lang duurt. Die kinderen moesten dan ook naar een speciale school waar de aantallen beperkt van zijn. Het is dan ook evident dat als je iets centraliseert dat dit dergelijke problemen geeft.

Heck in Limburg waren er zo 2 scholen. Het is dan echt niet onlogisch als je eventjes naar Limburg kijkt, dat sommige kinderen dan lang op de bus gaan zitten. En je kunt dat nu ook niet direct de lijn daarvoor verantwoordelijk stellen. Of je moet bereid zijn om taxi's en dergelijke meer bekostigd door de gemeenschap te sturen om bepaalde kinderen op te pikken.
Maatwerk kost nu eenmaal geld. En het is aan de maatschappij om te bepalen of ze dat maatwerk willen betalen of niet. Maar als mensen volgende keer nog eens klagen dat ze te veel belastingen betalen, dan zijn ze er tenminste van op de hoogte dat hun geld oa. ook hiervoor gebruikt wordt.

En ja, dat kost een pak meer dan die kinderen met speciale nood aan zorg gewoon naar de school van hun broertjes te laten gaan op 5km van het huis (waar ze op <60 minuten met de bus geraken) en waar ze dezelfde les krijgen als hun broertje. Of ze dat nu verstaan / kunnen volgen of niet.
Is een pak goedkoper natuurlijk.

Staat dat er tegenwoordig niet meer bij?
Nee, maar heb gisteren nog via hun chat info gevraagd en ze gaan vandaag bellen om te zeggen of de auto die ik op het oog heb in Dendermonde of Aartselaar aanwezig is. Je kan ook een auto reserveren en dan brengen ze die naar het centrum van je keuze binnen 1 tot 3 werkdagen.
Aha. Ga je eindelijk het rijk van de auto vervoegen?
Yep, smeltende sneeuw voorspeld en dat was de schot onder mijnn gat die ik nodig had om in actie te komen.
Ik ga wel voor een nieuwe, dus nu kan ik twijfelen of ik m'n motor hou of niet. :p 1 van de twee gaat veel stilstaan.

Nee, maar heb gisteren nog via hun chat info gevraagd en ze gaan vandaag bellen om te zeggen of de auto die ik op het oog heb in Dendermonde of Aartselaar aanwezig is. Je kan ook een auto reserveren en dan brengen ze die naar het centrum van je keuze binnen 1 tot 3 werkdagen.

Yep, smeltende sneeuw voorspeld en dat was de schot onder mijnn gat die ik nodig had om in actie te komen.
Ik ga wel voor een nieuwe, dus nu kan ik twijfelen of ik m'n motor hou of niet. :p 1 van de twee gaat veel stilstaan.
Cardoen zou ik wel afraden, dat is grijze import die normaal in Oost Europa moest verkocht worden. Als je dan onder garantie problemen hebt kan dit problemen opleveren.

gratin-de-poisson-tomate--poivron-380g.png

heel mijn huis stinkt en ik heb de helft weggesmeten. Bah, niet mijn smaak.
Rap een zakske chips eten se.
Tomaat mozzarella was wel redelijk.

Ge hebt het toch in de oven gedaan en niet in de microgolf?

Ik denk dat ik sowieso die zeven jaar garantie pak. Dan ben ik nog geruster. Hang dan wel vast aan hun centra voor onderhoud maar die van aartselaar is op weg naar m'n moeder dus mogelijks kan ik dat dan wel combineren.

Die politiepipo's schieten toch serieus in hun eigen voet. Ff 10.000'n mensen kloten omdat ze te weinig betaald worden.
Kloot dan de juiste mensen, in geen boetes,.. wees wat creatief. Maar ff uw macht misbruiken om mensen te koeieneren in hun werk, vakantie, privé... gaat er bij mij niet in.
En dan schrikken dat ze te weinig respect krijgen.

Er komen boetevrije weken. Dit zijn eigenlijk nog niet eens de stakingen.

Stakingsaanzegging is nog maar van vandaag binnen gebracht. Dan pas kunnen ze boetevrije weken doen.

De reacties van veel mensen zijn eigenlijk echt belachelijk. Het merendeel van de politie is hier totaal geen fan van, maar zoals altijd worden ze weer allemaal over dezelfde kam gescheerd.
Klopt het dat ze zelfs bij alcoholcontroles, wanneer iemand teveel gedronken heeft, geen boete zullen geven? Ik weet niet meer waar ik dat opgevangen heb, maar 't zal ergens in de wandelgangen zijn. Dat zou mij toch ferm verbazen. De mensen kloten is 1 ding, de veiligheid in het gedrang brengen is iets anders.

Ik begrijp overigens wel dat mensen kritiek hebben. Voor de corona was het te druk en waren ze onderbemand. Tijdens de corona kan ik mij inbeelden dat het serieus wat rustiger werd voor de politie. Nu is 't het loon.

Ik ben mij er ook van bewust dat veel agenten totaal geen fan zijn, en ze over dezelfde kam geschoren worden. Maar dat geldt eveneens voor die belachelijke reacties, sommige mensen zijn gewoon echt heel kortzichtig.

Cardoen zou ik wel afraden, dat is grijze import die normaal in Oost Europa moest verkocht worden. Als je dan onder garantie problemen hebt kan dit problemen opleveren.
De prijzen alleen al bij Cardoen. Bandieten.

Klopt het dat ze zelfs bij alcoholcontroles, wanneer iemand teveel gedronken heeft, geen boete zullen geven? Ik weet niet meer waar ik dat opgevangen heb, maar 't zal ergens in de wandelgangen zijn. Dat zou mij toch ferm verbazen. De mensen kloten is 1 ding, de veiligheid in het gedrang brengen is iets anders.
Ja klopt.

Maar voor zover dat ook allemaal haalbaar is want die PV's gaan sowieso naar het parket en het is het parket die een straf uitspreekt.

Kortom denk ik dat alles die anders naar de rechtbank gaat ook gewoon beboet zal worden en dat ze de rest gaan laten passeren.

Ja klopt. Maar ik vermoed wel dat ze wel een lijn gaan trekken tussen iemand die zoveel binnen heeft dat zijn rijbewijs moet ingetrokken worden en iemand die anders 3u zou rijverbod zou krijgen. Zelfde voor drugs.

Ze kunnen natuurlijk ook gewoon hun rijbewijs een aantal uren intrekken zonder dat ze er een boete voor laten betalen.

Kortom denk ik dat alles die anders naar de rechtbank gaat ook gewoon beboet zal worden en dat ze de rest gaan laten passeren.
Het zou natuurlijk wel weer handig zijn voor diegene die nu wel kritiek hebben. Zie wel, ze kloten de gewone mens maar de gansters, die laten ze gerust :sarcastic:

Hier ook vandaag een poging voor iets kant en klaars, yuk
Chili con carne van So Food, wuk was me da....🤮
f-chili-con-carne-z-ryzem-meksyk-330g-so-food.jpg
Damn, nu heb ik zin gekregen om zelf nog eens chili con carne te maken. Vroeger vrij vaak klaargemaakt, maar omdat mijn vrouw geen gehakt eet en niet zo'n fan van bonen is komt het er niet meer van. Nu telewerk weer verplicht is ga ik toch proberen om nog eens een portie te maken dat ik in eenmansporties kan invriezen als middagmaaltijd.

Mijn ergernis van de dag: telewerk. Ik heb een bureau, maar dat is wel wat kleiner dan het bureau op het werk en tegen de middag beginnen mijn ogen vermoeid te geraken van die schermen. Tegen dat de werkdag gedaan is heb ik de indruk dat ik een pak minder goed kan zien. Dat betert wel na een tijd, maar de hele dag staren naar een computerscherm is niet gezond.

Ja klopt.

Maar voor zover dat ook allemaal haalbaar is want die PV's gaan sowieso naar het parket en het is het parket die een straf uitspreekt.

Hou je me verder op de hoogte? Dan moet ik niet per sé de fiets pakken met de feestdagen als ik op café ga.

Damn, nu heb ik zin gekregen om zelf nog eens chili con carne te maken. Vroeger vrij vaak klaargemaakt, maar omdat mijn vrouw geen gehakt eet en niet zo'n fan van bonen is komt het er niet meer van. Nu telewerk weer verplicht is ga ik toch proberen om nog eens een portie te maken dat ik in eenmansporties kan invriezen als middagmaaltijd.

Mijn ergernis van de dag: telewerk. Ik heb een bureau, maar dat is wel wat kleiner dan het bureau op het werk en tegen de middag beginnen mijn ogen vermoeid te geraken van die schermen. Tegen dat de werkdag gedaan is heb ik de indruk dat ik een pak minder goed kan zien. Dat betert wel na een tijd, maar de hele dag staren naar een computerscherm is niet gezond.
Voor vegetarische versie vind ik de rulstukjes van Albert Heijn een heel waardig alternatief.

Geregeld uit het raam kijken zodat je ogen kunnen focussen op een punt verder weg. En misschien een ander scherm overwegen?

Hou je me verder op de hoogte? Dan moet ik niet per sé de fiets pakken met de feestdagen als ik op café ga.
Anders kun je ook beter de fiets niet pakken. Zat op de fiets is ook een boete en een rechter kan je rijbewijs zelfs intrekken.

Dus eigenlijk kon je al die zatte fietsritten ook gewoon met een warme auto gedaan hebben. 😁

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan