Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een dame die haar pasta zaak stopt voor een nieuw concept. Helemaal ok. Noemt dat spel ‘Odette Saladette’. Dat is mijn ergernis. Odette Lunette, Odette Saladette… Straks een stripclub Odette Dikketette???

Zelfde met Madam dit dat en iets anders. Madam Bakster. Madam Croque. Madam Tartine. We get it, ge maakt bokes.

Ik vraag me vooral weer af welke mensen dat zouden geloven als die voor je neus staat...

Screenshot-1.jpg

Nee, meneer heeft een raming gemaakt, maar der los naast geslagen. Wij zijn met die raming naar de bank gegaan voor een lening.

Meneer komt op de grond aan, we zullen ne keer beginnen se. Hajah hier moet de grond nog verstevigd worden want den buur heeft geen kelder. 'k Zal is ne keer een offerteke opvragen. Ai niemand kan, den duurste dan die t rapste kan? Prijs kelder (die offerte had ik allesjanse al wel): 21k, prijs versteviging buur: 30k. Waar zijt gij mee bezig gast. :wallbash:

Plannen van onze buur zijn 09/2020 doorgestuurd, meneer heeft zijn raming gemaakt op 01/2021.

Pure nalatigheid noem ik dit, want deze kost had geraamd kunnen worden reeds een jaar geleden en de bedrijven die die zouden kunnen doen aangeschreven worden. En dit is niet de eerste keer dat em der naast slaagt. Ook al voorgehad dat em precies een heel afspraak geen input van verwerkt heeft, tot de kleur van steen was em mis mee.

En ja architect vraagt zelf ook ong 30k want werkt als sleutel op deur principe waar hij voor u aannemers, en anderen zoekt binnen zijn netwerk. En alle planning voor zich neemt. Hij vraagt normaal (volgens wat hij zegt) altijd overal drie offertes op zodat wij konden kiezen welke. Voor sommige posten is hij volledig nalatig en komt ie maar met één bedrijf af.

We hebben al een half jaar vertraging en 30k meerkost en der ligt nog genen steen. Meneer met zen groot woord in juli bellen, augustus beginne we meneer (achteraf pas geweten, zonder nen aannemer vastgelegd te hebben). Dus den deze in aller ijl naar de bank. En ondertussen tikt dat ongebruikt overbruggingskrediet maar aan.
Hier hebben we iets gelijkaardig voor maar eerder door extreem veel grondwater.

Pompen aangezet, na x tijd beginnen graven, grondwater borrelt nog op.
Meer pompen bijgestoken en wachten.
Grondwater blijft komen maar ze gaan ogende week normaal verder graven.
Ondertussen betalen we bestaande lening, nieuwe lening en reserveringsvergoeding overbruggingskrediet af. Stevige hap.
Was lening aangegaan met de gedachten dat de ruwbouw stond na een 6 maand en we die reserveringqvergoeding niet nodig gingen hebben. Nu is het 800euro de maand enkel daar al voor.

Bouwen => nooit meer.

Travis Scott zijn 'verontschuldiging'-filmke betreffende het incident van AstroWorld.
Ik was aan het twijfelen om het bij 'glimlach van de dag' te zetten maar het irriteerde mij toch iets meer.

Hier hebben we iets gelijkaardig voor maar eerder door extreem veel grondwater.

Pompen aangezet, na x tijd beginnen graven, grondwater borrelt nog op.
Meer pompen bijgestoken en wachten.
Grondwater blijft komen maar ze gaan ogende week normaal verder graven.
Ondertussen betalen we bestaande lening, nieuwe lening en reserveringsvergoeding overbruggingskrediet af. Stevige hap.
Was lening aangegaan met de gedachten dat de ruwbouw stond na een 6 maand en we die reserveringqvergoeding niet nodig gingen hebben. Nu is het 800euro de maand enkel daar al voor.

Bouwen => nooit meer.
Is het dat maar?
Je zal nog meer gaan vloeken hoor.

Is het dat maar?
Je zal nog meer gaan vloeken hoor.
Bwa door belachelijk gedoe van de buren hebben we klein jaar vertraging (mede door Corona en gemeentehuis dat amper werkt) dan het voorval met kelder uitgegraven. Put is ook langs beide kanten ingekalft tot aan/net over perseelgrens.
En nu al extra kosten nog voor we begonnen zijn.

Dat we nog veel gaan tegenkomen weet ik, maar al zever en extra kosten nog voor er 1 steen ligt. Nu volgende week is het ook de laaste graafpoging, lukt het niet is het put toe, stuk verkavelen en verkopen.
Jammer van de reeds gemaakte kosten.

Travis Scott zijn 'verontschuldiging'-filmke betreffende het incident van AstroWorld.
Ik was aan het twijfelen om het bij 'glimlach van de dag' te zetten maar het irriteerde mij toch iets meer.
Als je dat filmpje bekijkt zie je niet iemand die spijt heeft maar stress heeft. En dat is niet onbegrijpelijk. AstroWorld is zijn festival dus heeft hij / zijn bedrijf een groot probleem. Om te beginnen gebrekkige security en organisatie als je ziet dat ze gewoon de inkom afbreken.

Ook zijn er filmpjes waar je ziet dat hij 2 mensen die hem op het podium komen informeren wandelen stuurt. En natuurlijk ook het filmpje waar je gewoon de ambulance in het midden van het publiek ziet staan terwijl hij doodleuk zijn optreden verder zet.

Met minstens 8 doden, tientallen/honderden gewonden en mensen in coma zou ik ook stress hebben als eigenaar.

Als je dat filmpje bekijkt zie je niet iemand die spijt heeft maar stress heeft. En dat is niet onbegrijpelijk. AstroWorld is zijn festival dus heeft hij / zijn bedrijf een groot probleem. Om te beginnen gebrekkige security en organisatie als je ziet dat ze gewoon de inkom afbreken.

Ook zijn er filmpjes waar je ziet dat hij 2 mensen die hem op het podium komen informeren wandelen stuurt. En natuurlijk ook het filmpje waar je gewoon de ambulance in het midden van het publiek ziet staan terwijl hij doodleuk zijn optreden verder zet.

Met minstens 8 doden, tientallen/honderden gewonden en mensen in coma zou ik ook stress hebben als eigenaar.
Inderdaad, duidelijk een PR-filmpke (met zwart/wit filter dan ook nog) waar zijn advocaten hebben gezegd: Durf nie te zeggen dat het u spijt he. Want da kan tegen ons gebruikt worden in de rechtbank.

Er zijn clips met Bruce Dickinson, Linkin Park, Foo Fighters, Pearljam, etc. die mosh-pits of een volledig concert stopzetten om veiligheid te bewaren. Den Travis daarentegen blijft lollig doordoen terwijl mensen zijn aan het twerken op de ambulance met zwaailichten. Of vraagt zelfs aan fans om een tiener halfdood te slaan (blijkbaar ergens in 2015 voorgevallen).

Naar mijn mening evenveel schuld als de organisatoren. Over Drake kan ik niet oordelen, daar heb ik geen clips van gezien.

Alé gaat dit nu niemand opmerken?
Hoe is die step op de rollen getest? Met niemand die erop zat waarschijnlijk? Het is niet moeilijk dat een step die normaal 80kg kan vervoeren, 120 kmph kan halen als er niemand op zit, want dan is je massa nog geen 10 kg. Dan draaien je wielen met minieme weerstand, een compleet nutteloze test dus.

Kostuum van €700 gekocht bij Suitsupply, maar ze rekenen dan wel nog €9 om in te korten. Beetje pauper, geef dat dan als service
Ben zo afgeknapt op een horloge. Toen ik nog op zoek was naar cadeau voor trouwboek, had ik een Scandinavisch merk gezien. Kwam op tegen de €1500 en dan vroegen ze €89 om het te verzenden. Ik vond dat duur.

Oh boy.

Een aangetrouwde vrouw x van onze vriendengroep (Type Vlaams-conservatief, geld als belangrijkste drijfveer, recent een erfenis gekregen van een paar 100 000'en euro) die haar zinnetje wil doordrijven om een superduur cadeau te betalen voor een goede vriend van ons, persoon y. Een afscheidscadeau omdat persoon y voor een jaar als expat gaat werken in het buitenland. Ik wist eigenlijk in eerste instantie al niet dat het blijkbaar tot de Vlaamse cultuur behoorde om cadeaus te geven voor dergelijke gelegenheden. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien in familie, in andere vriendenkringen en zelfs niet in diezelfde vriendenkring. Plots komt ze daar mee af, en dan is het wellicht asociaal om te zeggen "Ah, geven we daar cadeaus voor tegenwoordig?" dus ben er maar in meegegaan want ik gun persoon y dat natuurlijk wel.

Ze gaat zich dan in de omgeving van persoon y (familie en andere vrienden) al uitgebreid informeren en zich gaan opwerpen als de grote weldoener die fantastische cadeaus wil geven. En dan komt ze naar de groep met dat voorstel waar iedereen dan moet aan bijdragen. Een cadeau van +500 euro met 0,0 symbolische waarde. "Of dat ok is voor iedereen?" Euh. :wtf: Ja, aangezien het al allemaal op voorhand geregeld is kan ik niet meer anders dan "ja" zeggen zeker?

Of wat moet je dan zeggen? Dat het te duur is? Om dan voor iedereen in de vriendengroep EN de familie en andere vrienden van persoon y versleten te worden als de gierigaard die niet wou meebetalen?

Nog los van het financiële (ik kan gerust dat bedrag betalen) begrijp ik echt principieel niet hoe je zo hard uw mening kan doordrijven en iedereen zo voor voldongen feiten kan plaatsen. Jezelf profileren als grote weldoener met voornamelijk andermans geld omdat je iedereen erin meesleurt, vanuit een financieel bevoorrechte positie. Je moet er verdomme toch bitter weinig social feeling voor hebben me dunkt.

Oh boy.

Een aangetrouwde vrouw x van onze vriendengroep (Type Vlaams-conservatief, geld als belangrijkste drijfveer, recent een erfenis gekregen van een paar 100 000'en euro) die haar zinnetje wil doordrijven om een superduur cadeau te betalen voor een goede vriend van ons, persoon y. Een afscheidscadeau omdat persoon y voor een jaar als expat gaat werken in het buitenland. Ik wist eigenlijk in eerste instantie al niet dat het blijkbaar tot de Vlaamse cultuur behoorde om cadeaus te geven voor dergelijke gelegenheden. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien in familie, in andere vriendenkringen en zelfs niet in diezelfde vriendenkring. Plots komt ze daar mee af, en dan is het wellicht asociaal om te zeggen "Ah, geven we daar cadeaus voor tegenwoordig?" dus ben er maar in meegegaan want ik gun persoon y dat natuurlijk wel.

Ze gaat zich dan in de omgeving van persoon y (familie en andere vrienden) al uitgebreid informeren en zich gaan opwerpen als de grote weldoener die fantastische cadeaus wil geven. En dan komt ze naar de groep met dat voorstel waar iedereen dan moet aan bijdragen. Een cadeau van +500 euro met 0,0 symbolische waarde. "Of dat ok is voor iedereen?" Euh. :wtf: Ja, aangezien het al allemaal op voorhand geregeld is kan ik niet meer anders dan "ja" zeggen zeker?

Of wat moet je dan zeggen? Dat het te duur is? Om dan voor iedereen in de vriendengroep EN de familie en andere vrienden van persoon y versleten te worden als de gierigaard die niet wou meebetalen?

Nog los van het financiële (ik kan gerust dat bedrag betalen) begrijp ik echt principieel niet hoe je zo hard uw mening kan doordrijven en iedereen zo voor voldongen feiten kan plaatsen. Jezelf profileren als grote weldoener met voornamelijk andermans geld omdat je iedereen erin meesleurt, vanuit een financieel bevoorrechte positie. Je moet er verdomme toch bitter weinig social feeling voor hebben me dunkt.
Zo'n afscheidscadeau vind ik eigenlijk normaal, ik heb dat nog al gezien (o.a. bij mezelf).

En ik zie ook vaak dat als je wacht tot "de groep" iets beslist, er niets gebeurt. Een trekker die dan wat beslissingen neemt is gewoon beter. € 500 lijkt veel, maar dat hangt ook allemaal af van hoeveel mensen bijleggen.

Oh boy.

Assertiever zijn en zeggen dat je zelf wel een fles ofzo meebrengt. Voor de rest laat ge niet met uw voeten spelen en nu ineens wel.

Kans op vieze blikken heb je dan wel.

Oh boy.

Mja… een jaar als expat onder vrienden is imo toch net iets anders als van werk veranderen onder collega’s of effectief emigreren. Ik zou misschien wel een flesje of etentje geven of aanbieden om zijn planten water te geven… maar zo echt een cadeau van toch enige waarde? Dat is alleszins niet een gelegenheid waar ik daar zou aan denken.
Ik vind het ook wel vreemd dat je als grote weldoener gaat gloaten terwijl eigenlijk iedereen moet samenleggen. Ik zie haar ‘USP’ niet in die situatie. Ze krijgt niet het alleenrecht van ‘hoe genereus ben ik haha’ en wel een mopperende achterban want of je het kan betalen of niet, niemand wordt graag zo in een hoek geplaatst.
Wij - bijvoorbeeld - zouden dat financieel moeilijk kunnen bolwerken maar om dat ook te moeten toegeven is dubbel erg. Mocht een financieel sterker staande uit dezelfde groep dan zeggen ‘ja maar wacht efkes…’ zou ik dat wel appreciëren. As jullie allemaal goed in de mogelijkheid zijn, des te beter natuurlijk. Maar dit is imo geen ‘Cadeau met grote C’ gelegenheid.

en dat cadeau 500 EURO wordt betaald door hoeveel personen?
Zo'n afscheidscadeau vind ik eigenlijk normaal, ik heb dat nog al gezien (o.a. bij mezelf).

En ik zie ook vaak dat als je wacht tot "de groep" iets beslist, er niets gebeurt. Een trekker die dan wat beslissingen neemt is gewoon beter. € 500 lijkt veel, maar dat hangt ook allemaal af van hoeveel mensen bijleggen.

4 koppels. En het gaat eerder richting de 600 euro.

Maar nogmaals: los van het feit dat het een behoorlijk hoog bedrag is in mijn ogen, gaat het mij niet om het geld. Het gaat mij vooral om:
A) Ga eerst polsen naar het budget, naar de ideeën, ... en ga vervolgens voorstellen doen. Ga je niet eerst gaan profileren in zijn omgeving met allerlei grote cadeaus, om dan achteraf uw geldschieters voor voldongen feiten te plaatsen. Zeker wanneer je zelf in een bevoorrechte positie zit.
B) De symbolische waarde ervan. Je kunt met € 100 iemand een fantastische verrassingsavond bezorgen, of je kunt met 6 keer dat bedrag iemand éénmalig zijn onroerende voorheffing betalen als "cadeau". Een beetje alsof hij in de financiële problemen zit. Maar hey, wat een fantastisch cadeau want het bedrag is 6 keer hoger! Ik verdenk persoon x wel een beetje van die laatste gedachtengang: de hoogte van het bedrag is van belang om te tonen hoe graag je iemand hebt. Ik ben eerder voorstander van dat eerste, de symbolische waarde.
C) En hierin zal ik waarschijnlijk wel weer de rare zijn, maar ik zou eerder een cadeau geven wanneer hij terugkomt dan wanneer hij vertrekt. Tenzij je die persoon liever kwijt dan rijk bent. Maar dit volledig terzijde.

Laatst bewerkt:
Toen ik een jaar naar het buitenland moest, kreeg ik van mn beste vriendin een sleutelhanger met het atomium. Wellicht maar drie euro gekost, maar ik vond dat supertof!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan