Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat hield je eigenlijk wakker/uit je slaap?
ik was in slaap gevallen op de zetel, daarna naar bed verhuisd (en de stress van de pa wordt mij ook wa veel)
werd dochter eerst wakker voor naar toilet te gaan. Maar daar wordt ik ook wakker van want lichte slaper en tinnitus

daarna lang wakker gelegen, eindelijk terug in slaap, was haar princessen net (lees muggennet) losgekomen dus terug goed gehangen. Halfuurke rust terug in slaap vallen en daarna op 40 minuten 2x wenen voor een nachtmerrie en dat er iemand in de kamer zou staan.

20 minuten later weer dat net
en 40 minuten daarna weer naar toilet...

en dan begonnen de poezen door te hebben, maar wacht is. Die zijn wakker :wtf:

dusja
en ik kan gerust tegen weinig slaap, maar zo weinig dan wordt ik altijd misselijk, hoofdpijnen helpt ook niet echt voor het oorsuizen doorheen de dag dan

ik was in slaap gevallen op de zetel, daarna naar bed verhuisd (en de stress van de pa wordt mij ook wa veel)
werd dochter eerst wakker voor naar toilet te gaan. Maar daar wordt ik ook wakker van want lichte slaper en tinnitus

daarna lang wakker gelegen, eindelijk terug in slaap, was haar princessen net (lees muggennet) losgekomen dus terug goed gehangen. Halfuurke rust terug in slaap vallen en daarna op 40 minuten 2x wenen voor een nachtmerrie en dat er iemand in de kamer zou staan.

20 minuten later weer dat net
en 40 minuten daarna weer naar toilet...

en dan begonnen de poezen door te hebben, maar wacht is. Die zijn wakker :wtf:

dusja
en ik kan gerust tegen weinig slaap, maar zo weinig dan wordt ik altijd misselijk, hoofdpijnen helpt ook niet echt voor het oorsuizen doorheen de dag dan
Volgende nacht kan alleen maar beter gaan.. 💪

Over de jaren heen die man nog dieper zien wegzakken.

Running gag tussen mijn vrouw en ik was indertijd 'lang geleden dat we Pico nog gezien hebben'.

Met regelmaat van de klok kwamen we hem toen toevallig tegen in Leuven binnen de week dat we die opmerking maakten
Dan eens met zijn vrienden op een bankje vol lege bierblikjes lallen tegen de voorbijgangers, de volgende keer staan gehouden door de politie, dan eens op heterdaad betrapt op diefstal, ...

Allemaal best triest eigenlijk.
Serieus triest eigenlijk, al ettelijke keren opgenomen ook.

Maar ik gok dat die mens te weinig centen heeft om permanent opgenomen te worden (want met die mens gaat het echt niet meer mee goed komen, zo weg als 't maar kan zijn) en te weinig last veroorzaakt om in den bak te zetten.

Relatief triest verhaal.

Laatst bewerkt:
Sommige dagen zijn sommige mensen zo kleingeestig, dat het enig lichtpuntje in hun miserabel bestaan, bestaat uit zich te gedragen als kleine kleuters. Steeds weer dezelfde badsloef die mij irriteert tijdens mijn taak als gemachtigd opzichter. Bij de derde keer zal hij er niet goed van zijn.

Op hun exotische expat-locatie (waar de lonen 50% hoger liggen dan hier nota bene :unsure: ) willen ze eerst een binnenlandse reis maken. Die reis is al helemaal uitgestippeld en geboekt, met een prijskaartje van omgerekend rond de 600 euro. Nu was het idee dat wij die reis, die ze sowieso gaan maken en betalen, gewoon zouden na-financieren.

Dat bedoel ik dus met een totaal onpersoonlijke financiering. Dit heeft niets meer met een cadeau te maken, onze persoonlijke inbreng is 0,0 buiten het pure financiële. Ik zou het bovendien ook mega-gênant vinden om te krijgen eerlijk gezegd.

Ik bedoel, als financiering uw hoofddoel is dan schakel je toch gewoon een bank in, en geen vrienden?
What the hell. Geeneens moeite doen om zelf iets te bedenken :rofl:

Op hun exotische expat-locatie (waar de lonen 50% hoger liggen dan hier nota bene :unsure: ) willen ze eerst een binnenlandse reis maken. Die reis is al helemaal uitgestippeld en geboekt, met een prijskaartje van omgerekend rond de 600 euro. Nu was het idee dat wij die reis, die ze sowieso gaan maken en betalen, gewoon zouden na-financieren.

Dat bedoel ik dus met een totaal onpersoonlijke financiering. Dit heeft niets meer met een cadeau te maken, onze persoonlijke inbreng is 0,0 buiten het pure financiële. Ik zou het bovendien ook mega-gênant vinden om te krijgen eerlijk gezegd.

Ik bedoel, als financiering uw hoofddoel is dan schakel je toch gewoon een bank in, en geen vrienden?
Damn wat een onpersoonlijk cadeau. Enfin, als ze het zelf al zouden gaan doen, dan is het helemaal ridicuul.

Kan je geen ietwat persoonlijker cadeau bedenken en zeggen dat je dan zelf iets geeft?
Als het bv. een oude studiegenoot is: een trui van Ugent kopen als em dat nog niet heeft. Is een aandenken aan jullie leuke studietijd samen. En hoewel zijn nieuwe locatie mss exotisch is, kan hij mss toch een trui gebruiken om eens aan jullie te denken. :unsure:

Damn wat een onpersoonlijk cadeau. Enfin, als ze het zelf al zouden gaan doen, dan is het helemaal ridicuul.

Kan je geen ietwat persoonlijker cadeau bedenken en zeggen dat je dan zelf iets geeft?
Als het bv. een oude studiegenoot is: een trui van Ugent kopen als em dat nog niet heeft. Is een aandenken aan jullie leuke studietijd samen. En hoewel zijn nieuwe locatie mss exotisch is, kan hij mss toch een trui gebruiken om eens aan jullie te denken. :unsure:
Móeten die eigenlijk persé een cadeau? Ze gaan op een exotische plaats goed gaan verdienen voor 1 jaar. Dat is nu toch geen trieste bedoening en waarschijnlijk het soort bevriende koppels die ‘eens gaan binnenspringen’ in de vakanties en bij de Expats op visite zullen gaan.

Dat is wel veel geld voor met 4 koppels. Ook nog gehad met Nieuwjaar dat we met enkele koppels vierden. Dan werden er ook kados gekocht waarvan er een vrij groot bedrag werd afgesproken.

Vond ik na een tijd ook niet meer kunnen. Vooral niet icm nog ergens te gaan eten aan 150€ de man. Dat is bijna 500€ erdoor op een avond. Ik ga dan liever een weekend weg met dat geld.
Wij doen dan secret santa met 10 euro per man budget. :unsure:
Daar zitten soms dwaze dingen bij, maar ook handige dingen. En ongeacht wat je krijgt, is de sfeer veel aangenamer dan per se duur te willen gaan. Met dat gewonnen geld doen we dan liever een reis, al dan niet samen. :unsure:

Móeten die eigenlijk persé een cadeau? Ze gaan op een exotische plaats goed gaan verdienen voor 1 jaar. Dat is nu toch geen trieste bedoening en waarschijnlijk het soort bevriende koppels die ‘eens gaan binnenspringen’ in de vakanties en bij de Expats op visite zullen gaan.
vraag ik me toch ook af.
Dat ge een kado zou geven aan iemand die bijv. een bed en breakfast in het buitenland gaat opendoen en die ge komende jaren niet meer gaat zien: oke. Maar iemand die gewoon een jaartje weg is en goed zijn boterham gaat verdienen daarmee? Dat is toch absurd? Daar gaat ge gewoon nog eens een pint mee pakken en thats it.

Zeker niet. Ik heb vrienden die permanent naar het buitenland verhuisd zijn en die heb ik nooit iets gegeven haha. Toch veel leuker om eens op bezoek te gaan (zeker als het binnen Europa is) dan een cadeau te geven.

Maar als je je verplicht voelt om een cadeau te geven omdat al jouw vrienden dat ook doen, ja ga dan gewoon eens goed eten/drinken als afscheid en geef die een item van 10 euro als cadeau.

Niemand die zich afvraagt wat voor uitgestippelde reis met twee personen op een exotische locatie mogelijk is voor het budget van 600 euro?

A) Ga eerst polsen naar het budget, naar de ideeën, ... en ga vervolgens voorstellen doen. Ga je niet eerst gaan profileren in zijn omgeving met allerlei grote cadeaus, om dan achteraf uw geldschieters voor voldongen feiten te plaatsen. Zeker wanneer je zelf in een bevoorrechte positie zit.
Kan je nu eens uitleggen wat er een voldongen feit is aan het voorstel om een reis die al gepland is na te financieren?

Als je ballen aan je lijf hebt en het niet enkel over de centen gaat kan je toch zelf afkomen met: 'zouden we niet iets persoonlijker doen'? Er is nog niks gekocht door die persoon die met dat idee komt en hoogstens kunnen andere koppels (max 2 in jouw geval) al met dat idee akkoord gegaan zijn.

Niemand die zich afvraagt wat voor uitgestippelde reis met twee personen op een exotische locatie mogelijk is voor het budget van 600 euro?
Dat vind ik niet zo zot eigenlijk, hopen landen waar ze een expat mooi zullen betalen maar het dagelijks leven een pak goedkoper is dan hier denk ik.

Dat vind ik niet zo zot eigenlijk, hopen landen waar ze een expat mooi zullen betalen maar het dagelijks leven een pak goedkoper is dan hier denk ik.
Ik heb zelf ook wel wat exotische reizen gemaakt op locaties waar het dagelijks leven een pak goedkoper is als hier. Echter, 300 euro per persoon lijkt me gewoon krap. That's all...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan