Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is wel veel geld voor met 4 koppels. Ook nog gehad met Nieuwjaar dat we met enkele koppels vierden. Dan werden er ook kados gekocht waarvan er een vrij groot bedrag werd afgesproken.

Vond ik na een tijd ook niet meer kunnen. Vooral niet icm nog ergens te gaan eten aan 150€ de man. Dat is bijna 500€ erdoor op een avond. Ik ga dan liever een weekend weg met dat geld.

C) En hierin zal ik waarschijnlijk wel weer de rare zijn, maar ik zou eerder een cadeau geven wanneer hij terugkomt dan wanneer hij vertrekt. Tenzij je die persoon liever kwijt dan rijk bent. Maar dit volledig terzijde.
Het idee van daarvoor een cadeau te geven begrijp ik al niet. Waarom is dat nu nodig. Die gaat maar gewoon ergens anders werken.
Voor sommige is 3 dorpen verder gaan werken al het einde van de wereld, geef je die ook iets? Waar trek je de lijn? bij hoeveel km?

Ik zou eerder verwachten dat degene met de nieuwe job ene trakteert omdat die een nieuwe job heeft. Zo werkt het eerder bij ons.

Het idee van daarvoor een cadeau te geven begrijp ik al niet. Waarom is dat nu nodig. Die gaat maar gewoon ergens anders werken.
Voor sommige is 3 dorpen verder gaan werken al het einde van de wereld, geef je die ook iets? Waar trek je de lijn? bij hoeveel km?

Ik zou eerder verwachten dat degene met de nieuwe job ene trakteert omdat die een nieuwe job heeft. Zo werkt het eerder bij ons.
Ik denk dat de lijn ligt bij de landsgrenzen...gezien hoe de gemiddelde Vlaming 3 dorpen verder effectief vér vindt :)

Verder vind ik dat ook wel een vrij hoog bedrag. Allez het gaat natuurlijk met 4 koppels, maar ik vind de geste wel belangrijker dan hoe hoog het bedrag is, en zo'n dure cadeaus zou ik niet geven in dit geval.

Architect: Tadaah, we zijn één dag bezig met uw bouw. De piketjes staan uit.

Ajah, hier is een offerte van 30.000 euro, oeps wij zijn die vergeten. We mikken die zorgvuldig in uw inbox en laten u vooral niets telefonisch weten van onze flagrante ongebudgetteerde (toch voorzienbaar op 09/2020) nalatigheid en giga impact op uw budget. Gelieve snel te beslissen plz, want anders loopt uwen bouw voor de derde maal vertaging op.

:wallbash: Iemand die nen deftigen architect weet die dingen wil overnemen en een bitje kan opvolgen?
Het kan slechter. Ik ben 2 weken terug of zo op een werf geweest waar de architect een werk van 250k over het hoofd had gezien.

Toen ik een jaar naar het buitenland moest, kreeg ik van mn beste vriendin een sleutelhanger met het atomium. Wellicht maar drie euro gekost, maar ik vond dat supertof!
En door hoeveel man werd dat gedeeld? :unsure:

@mac-bc, ik vind 600 ook een absurd hoog bedrag, zou ik ook niet meedoen. Wel:
Assertiever zijn en zeggen dat je zelf wel een fles ofzo meebrengt. Voor de rest laat ge niet met uw voeten spelen en nu ineens wel.

Kans op vieze blikken heb je dan wel.

Want gij staat helemaal niet voor een voldongen feit... geeft gewoon zelf iets (of niks als ge wilt). Zo kunnen die andere 2 koppels ook nog beslissen of ze eruit stappen of niet.

Als niet: Hun probleem
Als wel: Het probleem van de initiator... want zij heeft de beloftes gemaakt dus zij staat voor het voldongen feit

Ik vraag me vooral weer af welke mensen dat zouden geloven als die voor je neus staat...

Screenshot-1.jpg

Misschien kan de pers eens stoppen met de miserie van iemand die twintig (!!!) jaar geleden een rol pop TV heeft gespeeld nagenoeg elk half jaar opnieuw weer publiek te maken.

Ik ben 'em in Kessel-Lo eens tegen het lijf gelopen nabij het provinciaal domein. Die mens zit duidelijk aan de grond.

4 koppels. En het gaat eerder richting de 600 euro.

Maar nogmaals: los van het feit dat het een behoorlijk hoog bedrag is in mijn ogen, gaat het mij niet om het geld. Het gaat mij vooral om:
A) Ga eerst polsen naar het budget, naar de ideeën, ... en ga vervolgens voorstellen doen. Ga je niet eerst gaan profileren in zijn omgeving met allerlei grote cadeaus, om dan achteraf uw geldschieters voor voldongen feiten te plaatsen. Zeker wanneer je zelf in een bevoorrechte positie zit.
B) De symbolische waarde ervan. Je kunt met € 100 iemand een fantastische verrassingsavond bezorgen, of je kunt met 6 keer dat bedrag iemand éénmalig zijn onroerende voorheffing betalen als "cadeau". Een beetje alsof hij in de financiële problemen zit. Maar hey, wat een fantastisch cadeau want het bedrag is 6 keer hoger! Ik verdenk persoon x wel een beetje van die laatste gedachtengang: de hoogte van het bedrag is van belang om te tonen hoe graag je iemand hebt. Ik ben eerder voorstander van dat eerste, de symbolische waarde.
C) En hierin zal ik waarschijnlijk wel weer de rare zijn, maar ik zou eerder een cadeau geven wanneer hij terugkomt dan wanneer hij vertrekt. Tenzij je die persoon liever kwijt dan rijk bent. Maar dit volledig terzijde.
Die weten gewoon van ah die verdient toch genoeg. In hun hoofd is het daarmee dan ook direct geregeld. Zo gaat dat.

@mac-bc Heeft mevrouw X misschien zelf ambitie om binnenkort van job te veranderen of haar vriend/man

Dan is het misschien met in het achterhoofd de gedachte van "dan krijg ik ook een cadeau van 600€"

@mac-bc Heeft mevrouw X misschien zelf ambitie om binnenkort van job te veranderen of haar vriend/man

Dan is het misschien met in het achterhoofd de gedachte van "dan krijg ik ook een cadeau van 600€"
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat cadeau zou zijn. Voor een kortstondig expat verhaal… vermoed geen wijnfrigo of tuinset.

Oh boy.

Een aangetrouwde vrouw x van onze vriendengroep (Type Vlaams-conservatief, geld als belangrijkste drijfveer, recent een erfenis gekregen van een paar 100 000'en euro) die haar zinnetje wil doordrijven om een superduur cadeau te betalen voor een goede vriend van ons, persoon y. Een afscheidscadeau omdat persoon y voor een jaar als expat gaat werken in het buitenland. Ik wist eigenlijk in eerste instantie al niet dat het blijkbaar tot de Vlaamse cultuur behoorde om cadeaus te geven voor dergelijke gelegenheden. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien in familie, in andere vriendenkringen en zelfs niet in diezelfde vriendenkring. Plots komt ze daar mee af, en dan is het wellicht asociaal om te zeggen "Ah, geven we daar cadeaus voor tegenwoordig?" dus ben er maar in meegegaan want ik gun persoon y dat natuurlijk wel.

Ze gaat zich dan in de omgeving van persoon y (familie en andere vrienden) al uitgebreid informeren en zich gaan opwerpen als de grote weldoener die fantastische cadeaus wil geven. En dan komt ze naar de groep met dat voorstel waar iedereen dan moet aan bijdragen. Een cadeau van +500 euro met 0,0 symbolische waarde. "Of dat ok is voor iedereen?" Euh. :wtf: Ja, aangezien het al allemaal op voorhand geregeld is kan ik niet meer anders dan "ja" zeggen zeker?

Of wat moet je dan zeggen? Dat het te duur is? Om dan voor iedereen in de vriendengroep EN de familie en andere vrienden van persoon y versleten te worden als de gierigaard die niet wou meebetalen?

Nog los van het financiële (ik kan gerust dat bedrag betalen) begrijp ik echt principieel niet hoe je zo hard uw mening kan doordrijven en iedereen zo voor voldongen feiten kan plaatsen. Jezelf profileren als grote weldoener met voornamelijk andermans geld omdat je iedereen erin meesleurt, vanuit een financieel bevoorrechte positie. Je moet er verdomme toch bitter weinig social feeling voor hebben me dunkt.
Op zo'n moment is dat bij mij: "wij zullen zelf wel iets voorzien".

Al een paar keer gezegd: grappige gevolgen meestal.

Misschien kan de pers eens stoppen met de miserie van iemand die twintig (!!!) jaar geleden een rol pop TV heeft gespeeld nagenoeg elk half jaar opnieuw weer publiek te maken.

Ik ben 'em in Kessel-Lo eens tegen het lijf gelopen nabij het provinciaal domein. Die mens zit duidelijk aan de grond.
Over de jaren heen die man nog dieper zien wegzakken.

Running gag tussen mijn vrouw en ik was indertijd 'lang geleden dat we Pico nog gezien hebben'.

Met regelmaat van de klok kwamen we hem toen toevallig tegen in Leuven binnen de week dat we die opmerking maakten
Dan eens met zijn vrienden op een bankje vol lege bierblikjes lallen tegen de voorbijgangers, de volgende keer staan gehouden door de politie, dan eens op heterdaad betrapt op diefstal, ...

Allemaal best triest eigenlijk.

@mac-bc 600 euro? Wtf. Wat mag dat wel zijn?

Op hun exotische expat-locatie (waar de lonen 50% hoger liggen dan hier nota bene :unsure: ) willen ze eerst een binnenlandse reis maken. Die reis is al helemaal uitgestippeld en geboekt, met een prijskaartje van omgerekend rond de 600 euro. Nu was het idee dat wij die reis, die ze sowieso gaan maken en betalen, gewoon zouden na-financieren.

Dat bedoel ik dus met een totaal onpersoonlijke financiering. Dit heeft niets meer met een cadeau te maken, onze persoonlijke inbreng is 0,0 buiten het pure financiële. Ik zou het bovendien ook mega-gênant vinden om te krijgen eerlijk gezegd.

Ik bedoel, als financiering uw hoofddoel is dan schakel je toch gewoon een bank in, en geen vrienden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan