Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je beseft dan toch ook dat zij ook nog onrechtstreeks andere mensen (die daar niks mee te zien hebben) die achter haar komen gaan besmetten door onnozel te gaan doen daar?

Je had haar beter aangeraden haar verstand te gebruiken en haar mondmasker op te laten tot ze hem echt moet afzetten. Aangezien de tandarts hoogstwss zo een speciaal masker aan heeft die zichtzelf beschermd en alles ontsmet is er dus maar een heel klein besmettingsgevaar.

Maar als ze onnozel gaat doen en in het rond gaat niezen dan ben je heel goed bezig!
Dat is wat ik en zij doen, maar hier ben ik onvergeeflijk.

Als je ziek bent, MOET je altijd thuisblijven. Wat het ook is... Dat is basisvoorwaarde / basismaatregel nummer 1 (of hoort zo te zijn) en noemt men common sense. Maar als receptionistes al zeggen: "er zijn er wel meer die een verkoudheid hebben", dan zou ik onvergeeflijk zijn.

Ik ben een paar dagen geleden naar Dreamland gegaan, en ik heb mijn mondmasker aangehouden omdat ik wist dat ik me niet 100% voelde. Die mensen hadden niets verkeerd gedaan tegen mij, maar zo een receptioniste wil ik echt een lesje leren. Opnieuw: als je ziek bent, blijf je thuis. En dat is wat zo verkeerd is aan deze kapitalistische klotemaatschappij.

Ik zeg dat ze haar mondmasker moet afdoen bij de receptioniste, niet in de wachtzaal of de tandarts.

Sorry, maar wat is dat nu weer voor een kinderlijke reactie?

Als je symptomen hebt en je vermoedt COVID-19 laat je u testen. Punt.
Ik vermoed geen COVID-19, maar ik kan dat ook niet uitsluiten. Ik ga echt geen geld uitgeven aan zo een test waar ik 9 vd 10 kansen het antwoord toch weet, en indien covid-19 ook weet wat ik moet doen. Thuis uitzieken.

Dat is wat ik en zij doen, maar hier ben ik onvergeeflijk.

Als je ziek bent, MOET je altijd thuisblijven. Wat het ook is... Dat is basisvoorwaarde / basismaatregel nummer 1 (of hoort zo te zijn) en noemt men common sense. Maar als receptionistes al zeggen: "er zijn er wel meer die een verkoudheid hebben", dan zou ik onvergeeflijk zijn.

Ik ben een paar dagen geleden naar Dreamland gegaan, en ik heb mijn mondmasker aangehouden omdat ik wist dat ik me niet 100% voelde. Die mensen hadden niets verkeerd gedaan tegen mij, maar zo een receptioniste wil ik echt een lesje leren. Opnieuw: als je ziek bent, blijf je thuis. En dat is wat zo verkeerd is aan deze kapitalistische klotemaatschappij.

Ik zeg dat ze haar mondmasker moet afdoen bij de receptioniste, niet in de wachtzaal of de tandarts.
Dus als iemand iets dom doet MOET jij iets nog dommer doen? Common sense is dat ze haar laat testen, dan kan ze zelf haar verantwoordelijkheid nemen. Lijkt me een vrij goed basisbeginsel.

Dus je bent kwaad omdat de secretaresse haar laat komen ondanks dat ze verkoudheidssymptomen heeft, maar een test vind je nutteloos.
Maar je bent kwaad dus je zou wel het kind willen gaan uithangen en mensen besmetten.

Logisch.
Het is exact die houding dat ervoor zorgt dat ziektes zich blijven verspreiden, en covid-19 nog altijd rondcirculeert. Dus ja ik ben kwaad, en ja ik zou het kind uithangen en haar besmetten, want dat is exact wat ze verdient voor zo achterlijk te zijn.

Dus als iemand iets dom doet MOET jij iets nog dommer doen? Common sense is dat ze haar laat testen, dan kan ze zelf haar verantwoordelijkheid nemen. Lijkt me een vrij goed basisbeginsel.
Geen tijd meer voor. En ik heb al de kritiek gekregen vorig jaar dat ik me te snel liet testen.

EDIT: En waarom zou iemand die covid19 thuisblijven en iemand met een verkoudheid moeten gaan. Dat is exact mijn punt. Als je ziek bent, blijf je thuis. Die tijden van: "je zal werken, ziek of niet ziek" moeten echt gedaan zijn.

Als ik zo'n antwoord krijg van de receptioniste, zou ik momenteel al zeker niet gaan. Tegen hoeveel anderen voor u heeft ze dat dan nog gezegd?

Eerst over common sense praten en dan Iemand een "lesje leren" als het mogelijk over een virus gaat...

Of, en dit is misschien een gevaarlijk voorstel, uw ma neemt ook haar verantwoordelijkheid en gaat gewoon niet?
Waarschijnlijk dat je dan uw afspraak te laat annuleert (iets in die zin), en uiteindelijk dan toch de rekening krijgt voor die afspraak. Als er geen begrip is van een receptioniste, ben je machteloos.

Misschien zien jullie dat in, maar anderen niet.

Geen tijd meer voor. En ik heb al de kritiek gekregen vorig jaar dat ik me te snel liet testen.

EDIT: En waarom zou iemand die covid19 thuisblijven en iemand met een verkoudheid moeten gaan. Dat is exact mijn punt. Als je ziek bent, blijf je thuis. Die tijden van: "je zal werken, ziek of niet ziek" moeten echt gedaan zijn.
Omdat een verkoudheid onschadelijk is? En het gaat over een tandartsbezoek.
Waarschijnlijk dat je dan uw afspraak te laat annuleert (iets in die zin), en uiteindelijk dan toch de rekening krijgt voor die afspraak. Als er geen begrip is van een receptioniste, ben je machteloos.

Misschien zien jullie dat in, maar anderen niet.
Dit ben je toch gewoon aan het uitvinden om jezelf goed te praten? Als de receptioniste dat zou aanrekenen zou ik eens naar de tandarts zelf bellen. Dat vereist natuurlijk een normaal menselijke reactie.

Wtf is dees...
@Lakigigar, in deze situatie zijt GIJ evenveel DE REDEN waarom deze pandemie blijft duren. Maak u daar geen illusies over. Uw logica rammelt werkelijk aan alle kanten hierin.
Eigenlijk heb ik maar 1 ding te zeggen: Stel u niet aan, gij ongelooflijk klein kind. Als ge uzelf (duidelijk) de betere voelt in deze situatie, gedraag er u dan ook naar.

Laatst bewerkt:
Omdat een verkoudheid onschadelijk is? En het gaat over een tandartsbezoek.

Dit ben je toch gewoon aan het uitvinden om jezelf goed te praten? Als de receptioniste dat zou aanreken zou ik eens naar de tandarts zelf bellen. Dat vereist natuurlijk een normaal menselijke reactie.

Het laatste zal ik doen, maar een verkoudheid is misschien wel niet dodelijk, maar het zorgt voor ongemakken en voor economische verliezen (ziektes in 't algemeen). Door de verspreiding meer stop te zetten, kan je daar beter op handelen. Het is duidelijk dat de griep het bijvoorbeeld zwaar krijgt door 2 jaar coronamaatregelen.

Last but not least, ik kan wel 90% zeker zijn dat ik en zij een verkoudheid hebben, maar is dat ook zo. Altijd als ik ziek ben, is het altijd een "verkoudheid", ik ben nog nooit met iets anders ziek geweest, tenzij me dat niet opviel. Bijvoorbeeld vannacht had ik wel koorts en ik wist niet dat een verkoudheid daartoe in staat was.

Wtf is dees...
@Lakigigar, in deze situatie zijt GIJ evenveel DE REDEN waarom deze pandemie blijft duren. Maak u daar geen illusies over. Uw logica rammelt werkelijk aan alle kanten hierin.
Eigelijk heb ik maar 1 ding te zeggen: Stel u niet aan, gij ongelooflijk klein kind. Als ge uzelf (duidelijk) de betere voelt in deze situatie, gedraag er u dan ook naar.
Neen, mensen moeten stoppen met zo een dingen te zeggen, en daar gaat het mij om. Zij is de REDEN waarom de pandemie blijft duren.

Als je ziek bent, MOET je altijd thuisblijven. Wat het ook is... Dat is basisvoorwaarde / basismaatregel nummer 1 (of hoort zo te zijn) en noemt men common sense.

Ik ben een paar dagen geleden naar Dreamland gegaan, en ik heb mijn mondmasker aangehouden omdat ik wist dat ik me niet 100% voelde. Opnieuw: als je ziek bent, blijf je thuis. En dat is wat zo verkeerd is aan deze kapitalistische klotemaatschappij.

Seems legit.

Het is exact die houding dat ervoor zorgt dat ziektes zich blijven verspreiden, en covid-19 nog altijd rondcirculeert. Dus ja ik ben kwaad, en ja ik zou het kind uithangen en haar besmetten, want dat is exact wat ze verdient voor zo achterlijk te zijn.
Gij mankeert toch een paar vijzen ze. En een verkoudheid is niet ziek zijn he. Ga je nu echt thuis blijven omdat je wat loopt te snotteren? Als ik grieperig ben zal ik ook thuis blijven ja, en een paar maanden geleden was ik wat ziek en heb ik me laten testen. Toen ben ik ook een dag thuis gebleven tot ik het resultaat had. Maar Voor een simpele valling toch niet?

Het is die: "je gaat werken / naar school, ook al ben je een beetje ziek"-mentaliteit, dat niet langer houdbaar is. Maatregel nummer 1 dat ALTIJD van kracht moet zijn - covid of geen covid - is je blijft thuis als je ziek bent.

Het laatste zal ik doen, maar een verkoudheid is misschien wel niet dodelijk, maar het zorgt voor ongemakken en voor economische verliezen (ziektes in 't algemeen). Door de verspreiding meer stop te zetten, kan je daar beter op handelen. Het is duidelijk dat de griep het bijvoorbeeld zwaar krijgt door 2 jaar coronamaatregelen.
Je moeder dan toch opsturen met mogelijk iets veel ernstiger en eens goed hoesten, hoe kadert dat net hierin?

Eerlijk: voor mij is het allemaal een hoop kinderachtig geneuzel, gooi er wat dure woorden in over de kapitalistische klotemaatschappij en fight the system voor kleur, maar de inhoud blijft dezelfde. En dat wordt dan nog erger gemaakt omdat er gewoon geen lijn in jouw gedrag én uitleg te trekken is.

Gij mankeert toch een paar vijzen ze. En een verkoudheid is niet ziek zijn he. Ga je nu echt thuis blijven omdat je wat loopt te snotteren?
Een verkoudheid is wel ziek zijn.

Als je ziek bent blijf je thuis. Gaat naar dreamland.
Wat een kapitalistische klotemaatschappij.
Wel, de fout daarvan ligt bij Dreamland... Want zij hebben gezegd dat ik zaterdag moest gaan, en niet langer kon wachten, of ze zouden hetgene dat ik heb gereserveerd aan iemand anders verkopen omdat er blijkbaar iemand anders op mijn naam claimt een vriend te zijn van mij en mijn reservaties af te nemen.

Ik vermoed geen COVID-19, maar ik kan dat ook niet uitsluiten. Ik ga echt geen geld uitgeven aan zo een test waar ik 9 vd 10 kansen het antwoord toch weet, en indien covid-19 ook weet wat ik moet doen. Thuis uitzieken.
Een test is gratis als je symptomen hebt lijkt me. Of is dat opeens veranderd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan