Lobmans
Well-known member
Maar dit bewijst toch exact mijn punt.
Mensen houden geen rekening met zieke mensen, en dan zijn we verbaasd dat de cijfers altijd maar stijgen en stijgen. Of dat de economische verliezen zodanig groot worden door zieke mensen, omdat er geen rekening mee gehouden wordt. Dat bewijst alleen maar mijn punt. Als ik niet ga, loop ik mijn reservatie mis op Dreamland, en we weten allemaal zelf wel hoe moeilijk het is om een PS5 te verkrijgen, en hoe dat ze het liever aan een ander in tussentijd zouden geven omdat ik niet zou kunnen komen. Dat is voor hun geen reden.
Dus uw PS5 was belangrijker voor u dan uw principes? Dan moet ge ook niet lastig zijn dat voor Dreamland de centen belangrijker waren dan de goodwill om die enkele dagen aan de kant te laten staan.
Dat er (veel) werkgevers zijn die op die manier profiteren van hun personeel, dat is natuurlijk een heel andere discussie, maar wettelijk en moreel gezien is er niéts mis mee om u ziek te melden als ge u ziek voelt. (omgekeerd zult ge ook personeel hebben dat van dat recht profiteert, maar dat is wéér een andere discussieMaar dit bewijst toch exact mijn punt.
En neen, dan ben je extreem naïef. Je hebt wel een aantal ziektedagen oké, maar mensen die veel ziek worden, daar is weinig begrip voor, met resultaat uw ontslag. Op de arbeidsmarkt heeft men daar nauwelijks begrip voor. Het zal misschien afhangen van plaats tot plaats, maar voor bepaalde sectoren is ziekte geen excuus.
)

.