Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar dit bewijst toch exact mijn punt.

Mensen houden geen rekening met zieke mensen, en dan zijn we verbaasd dat de cijfers altijd maar stijgen en stijgen. Of dat de economische verliezen zodanig groot worden door zieke mensen, omdat er geen rekening mee gehouden wordt. Dat bewijst alleen maar mijn punt. Als ik niet ga, loop ik mijn reservatie mis op Dreamland, en we weten allemaal zelf wel hoe moeilijk het is om een PS5 te verkrijgen, en hoe dat ze het liever aan een ander in tussentijd zouden geven omdat ik niet zou kunnen komen. Dat is voor hun geen reden.

Dus uw PS5 was belangrijker voor u dan uw principes? Dan moet ge ook niet lastig zijn dat voor Dreamland de centen belangrijker waren dan de goodwill om die enkele dagen aan de kant te laten staan.

Maar dit bewijst toch exact mijn punt.

En neen, dan ben je extreem naïef. Je hebt wel een aantal ziektedagen oké, maar mensen die veel ziek worden, daar is weinig begrip voor, met resultaat uw ontslag. Op de arbeidsmarkt heeft men daar nauwelijks begrip voor. Het zal misschien afhangen van plaats tot plaats, maar voor bepaalde sectoren is ziekte geen excuus.
Dat er (veel) werkgevers zijn die op die manier profiteren van hun personeel, dat is natuurlijk een heel andere discussie, maar wettelijk en moreel gezien is er niéts mis mee om u ziek te melden als ge u ziek voelt. (omgekeerd zult ge ook personeel hebben dat van dat recht profiteert, maar dat is wéér een andere discussie ;) )

Ben net bij mijn huisarts geweest (voor iets ongerelateerd), maar even aan het bijpraten geweest over van alles, en zij zegt dat ze een stijging ziet van de gewone standaard ziektes (verkoudheden, buikgriepjes, ...).

Haar theorie is dat we allemaal lang opgesloten hebben gezeten en véél hygiënischer zijn geweest via de mondmaskers, alcogelletjes etc, daardoor véél minder in contact gekomen zijn met al de zaken (bacteriën, virussen, ...) waar we standaard ziek van worden, die in normale omstandigheden meestal mee naar huis gebracht worden door kinderen die iets op school hebben opgepikt of werknemers op hun werk (maar het afgelopen anderhalf jaar dus niet), waardoor ons immuunsysteem nu een beetje lui geworden is.

Met als resultaat dat we nu wat gevoeliger zijn aan al die gewone ziektes, en de symptomen ook wat erger kunnen zijn en langer aan houden.

Zij ziet dat eerder als de reden en niet zozeer de vaccins. Zij vermoedt ook dat een aantal van deze "bijverschijnsel" klachten eigenlijk gewone ziektes zijn die volstrekt ongerelateerd zijn aan het vaccin maar door ongelukkige timing van het ziekvallen er wel aan worden toegeschreven.

Wat niet wegneemt dat er wel degelijk bijverschijnselen zijn natuurlijk!
In Amerika was het aantal zieken (niet covid-gerelateerd) deze zomer hoger dan in de winter. Het fenomeen werd "Summer Cold" genoemd, en dat omwille van dezelfde redeneringen die jij hier aanhaalt. Ik heb inderdaad het idee dat in Belgie dat nu vooral aan het pieken is, zeker door relaxaties van de maatregelen. Daarom dat men angst heeft dat het griepseizoen zeer hard kan toeslaan dit jaar, maar op het zuidelijk halfrond was er opnieuw deze zomer nauwelijks griep.

Dus uw PS5 was belangrijker voor u dan uw principes? Dan moet ge ook niet lastig zijn dat voor Dreamland de centen belangrijker waren dan de goodwill om die enkele dagen aan de kant te laten staan.

Dat er (veel) werkgevers zijn die op die manier profiteren van hun personeel, dat is natuurlijk een heel andere discussie, maar wettelijk en moreel gezien is er niéts mis mee om u ziek te melden als ge u ziek voelt. (omgekeerd zult ge ook personeel hebben dat van dat recht profiteert, maar dat is wéér een andere discussie ;) )
1. Dat was chantage, en ik heb er al keilang naar zitten zoeken, dan zou ik achterlijk zijn om dat niet te doen, en weer maanden moeten te zoeken, want dat kost ook energie. Dat kan je me niet echt kwalijk nemen. Als het van mijn afhing, ja dan wachten ze een paar dagen. Maar dat deden ze dus niet. Er was geen andere oplossing mogelijk. Maar dan moet een ander niet beginnen zeggen dat ik hypocriet ben, want ik word letterlijk gechanteerd.

2. Dat klopt.

Maar in onze maatschappij die veel te verzuurd is, hebben mensen nauwelijks nog begrip voor dat soort situaties.

En bij deze stop ik de discussie, ik heb er echt geen zin meer in.

1. Dat was chantage, en ik heb er al keilang naar zitten zoeken, dan zou ik achterlijk zijn om dat niet te doen, en weer maanden moeten te zoeken, want dat kost ook energie. Dat kan je me niet echt kwalijk nemen. Als het van mijn afhing, ja dan wachten ze een paar dagen. Maar dat deden ze dus niet. Er was geen andere oplossing mogelijk. Maar dan moet een ander niet beginnen zeggen dat ik hypocriet ben, want ik word letterlijk gechanteerd.
2. Dat klopt.

Kijk, van mij moet ge u écht niet verantwoorden voor het feit dat ge ondanks lichte symptomen, toch even naar Dreamland zijt geweest en ge vond dat uw reden om dat te doen goed genoeg was. Echt, dat is uw volkomen recht.

Maar het punt is vooral dat als ge dat doet, het een beetje belachelijk is om anderen de grond in te boren die op dezelfde manier redeneerden en vinden dat hun reden ook goed genoeg was om van dat "bij ziekte blijft ge thuis, punt uit"-principe af te wijken.

Gewoon een "pot verwijt de ketel"-verhaal dus. :)

Alweer een topje van de ijsberg, het wordt almaar moeilijker om van de bevolking te vragen om een steentje bij te dragen of beroep te doen op rechtvaardigheidsgevoel of iets dergelijks.

Alweer een topje van de ijsberg, het wordt almaar moeilijker om van de bevolking te vragen om een steentje bij te dragen of beroep te doen op rechtvaardigheidsgevoel of iets dergelijks.

Ik blijf met verbijstering zitten waarom een hele hoop van de miljonairs het zo erg vinden om wat af te dragen voor het algemene goed.
Net alsof je samen met het geld, er een dosis 'ikke en de rest kan stikke' bij krijgt.
Macht / bekendheid, ze mogen het allemaal hebben.

Ik blijf met verbijstering zitten waarom een hele hoop van de miljonairs het zo erg vinden om wat af te dragen voor het algemene goed.
Net alsof je samen met het geld, er een dosis 'ikke en de rest kan stikke' bij krijgt.
Macht / bekendheid, ze mogen het allemaal hebben.
Mss moeten we het niet zo ver zoeken, net zoals bij "normale" werknemers hebben miljonairs ook een drang naar verbetering en dus meer vermogen - hoe minder je betaald, hoe sneller dat proces zal verlopen. Ook op wereldvlak staat geld voor een zekere status, macht, aanzien ...

Dat gezegd zijnde stoort het mij hoegenaamd niet dat mensen dat doen. Wat me wel stoort is dat men het systeem op maat heeft gemaakt voor vermogende mensen. Gewoon al het feit dat zoiets bestaat en je daar, mits de juiste contacten en profiel, vrij terecht kan is wraakroepend voor jan modaal. Hetzelfde kan gezegd worden voor tal van andere groepen, (top)voetballers, VZW's, bepaalde zaken bij vennootschappen, ....

Het is ook een wereldwijde strategie van politici om te focussen op kansarmen, werklozen, ... en het misbruik van het systeem terwijl de gederfde inkomsten op groot kapitaal met zekerheid een veelvoud hiervan bedragen. Populisme voor gevorderden zeg maar

Joy, we zijn nog es naar kantoor zenne

E40 in Groot-Bijgaarden afgesloten nadat vrachtwagen brug raakt: “Hinder van lange duur”

De planning en bijhorende communicatie (of beter gezegd het gebrek eraan) van zelfstandigen in de bouwsector. En dan heb ik het niet over vertragingen ivm externe factoren zoals voorraadtekorten, maar gewoon planning en bijhorende communicatie in het algemeen.

We hebben hier de voorbije tijd onze zolderruimte volledig van casco naar volwaardig verdiep laten ombouwen waar dus wel heel wat bij komt kijken. De grote werken op zich verliepen uiteraard wel via een planning die vastlag, maar daarnaast waren er ook regelmatig kleine dingen die moesten gebeuren ter afwerking/nazorg, voorbereiding of gewoon zaken die in het begin al eens even bekeken moesten worden door de vakman in kwestie (van elektricien tot trappenbouwer en van aircoplaatsers tot dakwerker).

En blijkbaar is het voor zulke mannen heel moeilijk om zulke zaken op voorhand af te spreken. Te pas en te onpas laat men lastminute weten om even later vlug langs te komen, komt men niet opdagen op dagen dat men had laten weten wél te komen om iets te bekijken, als ge ze nodig hebt dan krijgt ge ze niet aan de lijn om dan dagen later out of the blue toch weer langs te komen, ...

Doordat ik van thuis uit werk is hier altijd iemand in huis en is dat praktisch gezien dus wel mogelijk, maar ik vraag me toch af hoe die mannen/firma's te werk gaan op plaatsen waar de bewoners gewoon fulltime buitenshuis werken en waar men dus niet te pas en te onpas zomaar even kan passeren zonder voor een gesloten deur te staan. En ook al ben ik constant thuis, toch is het qua "flow" (zowel voor werk als privé) gewoon niet fijn om nooit te weten wannéér ge iemand exact kunt verwachten aangezien ge er zelf ook even bij moet zijn om dingen te zeggen/vragen en ge hetgeen ge op dat moment bezig zijt dus toch weer even moet laten vallen. Of situaties zoals "We komen morgenvoormiddag even langs om dat nog in orde te brengen", om hier vervolgens te staan in de namiddag net als ik moet vertrekken om de kleine van school te halen.

Dit alles valt uiteraard gewoon onder de noemer "first world problems" dus een drama ga ik het nu ook niet noemen, maar de opeenstapeling daarvan zorgt er voor dat het vermoeiend wordt en ik blij ga zijn als de werken echt voor 100% klaar zijn en we hier de eerste maanden/jaren niemand meer nodig hebben in huis. :)

Dus, Squid is op ziekteverlof. Het kan even duren. Er zijn veel redenen. 1 ervan is dat Squid in feite in de laatste 10 jaar geen minuut meer ‘alleen’ geweest is. Van kleine kinderen naar grotere maar hulpbehoevende kinderen, partner die lang werkloos thuis is geweest,… Ik slaap pas laat want midden de nacht is echt de enige moment dat ik eens voor mijn eigen heb. Ontspannen is de boodschap.
De eerste vier dagen thuis was de oudste ook thuis wegens buikgriep en dan weekend. Nu is de echtgenoot een week thuis want voelt zich ziekjes. Ik wil die mens zijn recht op ziekjes zijn niet ontnemen maar ik keek zo uit naar eens een paar uur alleen zijn en nu ben ik gelijk een ezel die achter een wortel schuifelt. Ik weet dat het enorm stom klinkt 🙁

Dus, Squid is op ziekteverlof. Het kan even duren. Er zijn veel redenen. 1 ervan is dat Squid in feite in de laatste 10 jaar geen minuut meer ‘alleen’ geweest is. Van kleine kinderen naar grotere maar hulpbehoevende kinderen, partner die lang werkloos thuis is geweest,… Ik slaap pas laat want midden de nacht is echt de enige moment dat ik eens voor mijn eigen heb. Ontspannen is de boodschap.
De eerste vier dagen thuis was de oudste ook thuis wegens buikgriep en dan weekend. Nu is de echtgenoot een week thuis want voelt zich ziekjes. Ik wil die mens zijn recht op ziekjes zijn niet ontnemen maar ik keek zo uit naar eens een paar uur alleen zijn en nu ben ik gelijk een ezel die achter een wortel schuifelt. Ik weet dat het enorm stom klinkt 🙁
Heb je ooit Homer Alone van The Simpsons gezien? Misschiein moet je dat eens doen? :unsure:

Proficiat met je ps5 lakigigar, ik vermoed dat je daarvoor het afgelopen jaar hard hebt moeten voor werken :S
Moet dit nu weer echt. Er is een groot deel inactief op de arbeidsmarkt, meesten wettig door studies en pensioen. Ook al zal dat laatste ook niet helemaal eerlijk zijn tov verschillende generaties (en misschien "de eeuwige studenten" ook niet). Alsook: spoiler alert: Life is not fair. En ik had het ook graag anders gewild. Ik heb hier niet voor gekozen. Misschien dat jullie bijvoorbeeld in een goed gezin zijn terecht gekomen met hun ouders die hun kinderen niet seksueel, fysiek en mentaal misbruikt? Anderen worden dan weer eerste minister omdat hun papa Herman De Croo heet.

Ik wil zeker en vast een nuttige bijdrage leveren aan de maatschappij. Probleem is alleen dat dit niet geapprecieerd wordt door dezelfde maatschappij. In een discipline waar ik niet goed in ben, krijg ik al op de dag zelf de CV. In een discipline waar ik wel goed in ben, zoeken ze toch geen mensen of hebben ze een papiertje nodig (en zoeken ze ook geen mensen). Los daarvan, op vlak van al mijn werkervaring heb ik niet het idee dat mijn bijdrages gewaardeerd worden, ook al zet ik me in.

Als de maatschappij beoordeelt dat door het gebrek aan bijdrage aan de maatschappij, ik geen recht heb op een leven, dan zal ik daar ook mee instemmen. Maar zelfs vrijwillige euthanasie wordt niet toegestaan. Ik heb geen drive om te leven, en ik wil ook niet als een parasiet leven, dus was het proces mogelijk, dan stemde ik daar mee in, en dan moesten jullie geen belastingsgeld aan mij betalen. Ik heb hier ook zelf niet voor gekozen. En het zou win-win zijn voor iedereen wanneer ik er niet meer ben. Als dit de maatschappij is waar jullie voor staan, dan is dat goed voor mij.

FYI me nu compleet opblazen en een nieuwe psychiatrische opname heeft ook nauwelijks zin, want door wie wordt de opname grotendeels betaald: Juist... de belastingsbetaler.

Een PS5 had ik ook nooit moeten kopen als er niet iemand anders met mijn PS4 was gaan lopen en de politie niets kan doen, terwijl ik nog nooit een crimineel feit heb gepleegd. Misschien daar eens op vitten.

Klinkt vooral heel herkenbaar voor mij, psycholoog gaf de tip het in de kleine dingen te zoeken dan.
Bvb: met de hond gaan wandelen terwijl de papa op de kinderen let, met een omweg naar huis rijden langs het groen ipv de snelste weg, in bad kruipen met oordopjes in of muziek op en een half uur voor jezelf reserveren,... 😘

Als je alles zou weten, zou je misschien meer begrip hebben voor mijn situatie, maar dat is the thing: we oordelen veel te snel over anderen. Ben ik perfect? totaal niet. En ik heb mijn fouten, maar de perceptie over mij is totaal anders dan de werkelijkheid.

Oh das echt wel kut dan. 😕
Besides het is heel normaal hoor, is niets stoms aan.
Tips van Mulan zijn op zich wel goed maar als je effe de boel zo wilt laten boek dan een dagje welness voor jezelf. Schaam je niet en voel je vooral niet schuldig hoor want uiteindelijk ben jij de draaiende motor van heel die fabriek thuis dus af en toe is een beetje selfcare geen overbodige luxe.

Heb ik ook al 2x gedaan, paar daagjes air b&b geboekt om niets anders te doen dan te netflixen, wandelen en boek te lezen.
Afspraak was toen met de ex dat ik mezelf 1x per jaar zo een weekendje weg mocht gunnen, no guilt, gewoon zelfzorg wanneer ik voelde dat ik weer keizwaar over mijn grenzen aan het gaan was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan