Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk het niet.
Doet niet enkel daarover lastig. Is gewoon een ambetante vent geworden.
Geen idee waarom.
Ge zult het snel zien eens ge weg zijt. Veel kans dat die plots compleet omdraait. In elk geval niet teveel over nadenken, hoe lastig het ook is. Het is een verhaal dat ik binnen vrienden en familie al een paar keer heb gehoord zo net voor een verhuis. Precies alsof de ouder het lastig heeft met enerzijds het ouder worden en anderzijds het loslaten van de kinderen.
En als het niet beter wordt eens ge weg zijt, gaat die op termijn content zijn u nog eens te zien. Weinig kans dat het niet goed uitdraait imo.

Uw manier van vertellen doet me denken dat ik ooit eens onverwacht bij Tsjetsjeense moslims mocht blijven eten. De mannen eten daar eerst met hun gast (ik dus) en die vrouw zat zo langs de muur op een stoeltje. En als wij gedaan hadden mocht zij en de kinderen ook eten. (geen grap, echt gebeurd).
Dat voelde toch maar vreemd aan, maar nu zie ik u toch meer als een Tsjetsjeense vrouw. Zeker met uw vorige post waaruit blijkt dat iedereen in uw gezin u als werkpaard ziet en zelfs te lui zijn om de boter weg te zetten.

babushka-cats7.jpg

Action shot van Squid op dit moment, inderdaad!

Ah nee, middenin om het druis naar beneden te halen.
Laatste feestje dat ik geweest ben, de dag erna bevallen van de oudste. Bijna 11 jaar.
Ik ken natuurlijk heel uw prive situatie niet, maar als ik alles zo lees (niet enkel nu, maar over langere tijd), krijg ik echt niet het idee dat je gelukkig bent. En dat zeg ik niet met plezier. Soms vind ik wat je zegt wel eens grappig, soms eens raar. Maar als je alles samen leest denk ik toch van: die dame is niet blij. Terwijl ik toch het idee krijg dat je iemand bent die blijheid verdient.
Je mag me gerust een vuist op mijn linkeroog geven als ik er ver naast zit.

Ik ken natuurlijk heel uw prive situatie niet, maar als ik alles zo lees (niet enkel nu, maar over langere tijd), krijg ik echt niet het idee dat je gelukkig bent. En dat zeg ik niet met plezier. Soms vind ik wat je zegt wel eens grappig, soms eens raar. Maar als je alles samen leest denk ik toch van: die dame is niet blij. Terwijl ik toch het idee krijg dat je iemand bent die blijheid verdient.
Je zit er niet naast. Ik ben sinds vorige week in ‘ziekte’verlof en de psychiater staat geboekt. Of het wat zal uithalen, geen idee. Maar Squid is niet gelukkig, neen. Maar wel grappig.

Moet wel zeggen dat ik wat hetzelfde gevoel krijg.

We need to have a happy squid!

Je zit er niet naast. Ik ben sinds vorige week in ‘ziekte’verlof en de psychiater staat geboekt. Of het wat zal uithalen, geen idee. Maar Squid is niet gelukkig, neen. Maar wel grappig.

Ik ken u en uw situatie totaal niet, maar veel sterkte in ieder geval! Het enige wat ik u wel kan zeggen is dat je alvast de juiste keuze hebt gemaakt om hulp te zoeken. De eerste stap in zo’n situatie is al erkennen dat je er alleen niet meer geraakt, hoe moeilijk dat is. De tweede is dan effectief hulp zoeken en beide stappen heb je al gezegd.

Ik heb zelf al jarenlang ook periodes dat ik worstel met mezelf en allerlei gedachten en ik kan u verzekeren dat het mij ontzettend helpt om te praten met een professional, zoals ik nu ook weer doe overigens.

Ik hoop dat het bij u op termijn hetzelfde effect zal hebben als bij mij na een reeks gesprekken.

Idem hier. Echtgenoot nodigt al eens iemand uit van vrienden maar ik moei mij daar totaal niet mee. Ik zit op mijn eigen en zij hebben hun eten, wijn etc aan tafel. Ik eet of drink niet mee. Af en toe eens een buitengewoon geslaagde opmerking kan er wel van af.
Zo erg is het nu ook weer niet, ik neem deel. Ik ben gewoon nooit vragende partij.

Mensen die "u" gebruiken in plaats van "uw". Echt. Dat leest slecht, dat klopt niet en het klinkt zo marginaal als maar kan. Het scheelt 1 letter, zoveel moeite is dat niet he?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan