Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goh, ieder zijn mening he. Enkele jaren geleden, voordat de Humo een nieuw gedaante aannam, las ik af en toe de filmreviews. Ik had toen sterk de indruk dat de reviewer zeer vaak films afkraakte, behalve franse films, daar was hij altijd alle lof over. Ik had dat toentertijd op 9lives dat gezegd, en voor de grap erbij gezegd dat moest 1 van die door hem afgekraakte films hun titel in het frans gezet hebben, hij het niet zou afkraken. Maar enkele witte ridders kwamen me al neersabelen.

Redacteur van De Standaard geeft een slechte review voor de nieuwste James Bond en daar zijn de azijnpissers al die hun vitriool moeten spuwen:
James Bond roept altijd sterke gevoelens op. Of het nu gaat om een vrouw of een gekleurde Bond of hij te zacht is geworden of niet meer van deze tijd… Beetje zoals alle franchises zeker?
Mensen gaan zich snel aangevallen voelen in hun smaak en zeker als een reviewer van wat men ziet als ‘meer hoogstaand’ krantenwerk het anders ziet. (Al is De Standaard al een paar jaar niet meer zo de standaard als eerst). Ik ga bijvoorbeeld niet meedoen aan de muziek discussies of film reviews hier (voor het grootste deel) want ik lees daar stukjes van en ik voel mij echt een boerke met mijn middle-of-the-road smaak. Dat is geen fijn gevoel, ook al is het puur in je eigen koppeke dat weet ik ook wel. En dan gaan sommigen zich zwaar gaan afzetten.

Goh, ieder zijn mening he. Enkele jaren geleden, voordat de Humo een nieuw gedaante aannam, las ik af en toe de filmreviews. Ik had toen sterk de indruk dat de reviewer zeer vaak films afkraakte, behalve franse films, daar was hij altijd alle lof over. Ik had dat toentertijd op 9lives dat gezegd, en voor de grap erbij gezegd dat moest 1 van die door hem afgekraakte films hun titel in het frans gezet hebben, hij het niet zou afkraken. Maar enkele witte ridders kwamen me al neersabelen.

Soms hebben ze ook gewoon de foute mens op de foute plek. Bij De Morgen kont ge 10 jaar geleden aan de naam van de reviewer al afleiden wat de score ging zijn voor de reviews van festivaloptredens. Kraakte consistent alles af en wist echt niet waar hij het over had.

Vanmorgen auto moet uit garage. De parkeerplaatsen op straat zijn ingenomen dus terwijl ik de poort naar beneden doe en sluit. 30 seconden misschien?

Een fietser. Moest. Stoppen.

Heb ik daar een tirade naar mijn hoofd gekregen. Dat ik mensen toch plaats kon laten, wat stond die auto daar te doen. Ga toch uit de weg. En natuurlijk ‘fuck zeg’

30 seconden moeten stoppen.

Ik heb hem op zijn beurt gezegd FU. Als ik hem zie op de fiets zal ik niet stoppen, gelijk hij zelf wil… (sarcasme, geen voorbedachte rade)

De tv van m'n ma die na amper 4 jaar al vodden vertoont. Er verschijnen steeds meer lichtbollen in het scherm. Te wijten aan de lenskapjes die van de LED's vallen door de cheap ass lijm die ze in't fabriek gebruikt hebben. Blijkbaar is dit verre van een alleenstaand geval: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1856645

Zelf herstellen is niet onmogelijk, maar alleen gaat dat niet (55''). En dan ben je nog niet zeker of het wel volledig opgelost is. Herstelling zou tussen 200-250€ kosten blijkbaar. Dit was niet de duurste tv, maar toch ook niet de goedkoopste. Schandalig eigenlijk.

De tv van m'n ma die na amper 4 jaar al vodden vertoont. Er verschijnen steeds meer lichtbollen in het scherm. Te wijten aan de lenskapjes die van de LED's vallen door de cheap ass lijm die ze in't fabriek gebruikt hebben. Blijkbaar is dit verre van een alleenstaand geval: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1856645

Zelf herstellen is niet onmogelijk, maar alleen gaat dat niet (55''). En dan ben je nog niet zeker of het wel volledig opgelost is. Herstelling zou tussen 200-250€ kosten blijkbaar. Dit was niet de duurste tv, maar toch ook niet de goedkoopste. Schandalig eigenlijk.
Gezien die reacties mag je precies nog 'blij' zijn dat die TV het vier jaar heeft uitgehouden. :wtf:

Voor het eerst na de zomer de chauffage deze ochtend al moeten aanzetten omdat echt te fris was, en we zijn nog maar eind september. :(

op een appartement lukt het waarschijnlijk nog om 2 weken zonder verwarming door te komen.
Zeker met mijn zotte onderburen, die draaien al een week hun verwarming overtoeren.
Ze kijken mij altijd vies aan als ik dan in mijn t shirt en short ga wandelen bij 15 graden Celsius buiten.
Dat zal de ouderdom zijn, vermoed ik dan.

op een appartement lukt het waarschijnlijk nog om 2 weken zonder verwarming door te komen.
Zeker met mijn zotte onderburen, die draaien al een week hun verwarming overtoeren.
Ze kijken mij altijd vies aan als ik dan in mijn t shirt en short ga wandelen bij 15 graden Celsius buiten.
Dat zal de ouderdom zijn, vermoed ik dan.
Hier was het deze morgen ook wat fris (huis), en inderdaad hiervoor woonden we op een appartement met ouder koppel onder ons. Free heating :)

Dokter die zegt :

Waarom moet ik de schildklier controleren. Ik begrijp niet waarom ik dit moet doen.
Ik leg de omstandigheden uit. Kankerwaardes stijgen maar men vindt geen kanker op de zone waar er kanker is geweest. hij zegt : Die oncologen sturen maar op goed geluk.
Hij begint eraan.
Je hoort hem peinzen, denken, zuchten.
Hij wilt iets starten te zeggen. En uiteindelijk hoor je hem zeggen : is er een controle geweest van de schildklier op voorhand? (ergo x jaar geleden). Mijn antwoord : neen.
Je voelt hem met zijn echo machine nog wat meer frotten.
Ja meneer u moet u niet ongerust maken. Ik zie een knobbel. Maar in normale omstandigheden is dat goedaardig.
Ik geef het door aan uw oncoloog. Die zullen dan wel de verdere beslissingen nemen.

Wat zou je nu zijn indien dit met u voorvalt ?
ongerust of niet ongerust ?

Zoekt op wat de gevolgen van schildklierkanker zijn, en eventuele symptomen :

1) onverklaarbare vermoeidheid
2) gewichtstoename
3) verstopping

Heeft sinds februari tegen de oncoloog geklaagd over 1 en 2.
Ergert zich nog wat meer.

Ongerust en op zoek naar een andere dokter. (Al begrijp ik dat in het geval van zo een dossier het heel moeilijk kan zijn want de eerste dokter moet nog wat meewillen en de tweede zich inwerken etc) Ik wens je in elk geval snel antwoorden, daarna kan je tenminste verder.

Voor het eerst na de zomer de chauffage deze ochtend al moeten aanzetten omdat echt te fris was, en we zijn nog maar eind september. :(
Echt hé,
ik verschiet er zelf een beetje van.
Ben ook niet goed mee met die gas en elektriciteitsprijzen wat nu in het nieuws komt. Is het hete lucht of gaat alles weer een pak duurder worden. Lijkt mij zelf niet heel onlogisch, al die kosten van corona moeten ergens van betaald worden :unsure:
Maar ik betrap mij er wel op dat ik mij er steeds meer en meer in opjaag. We hebben precies enkel de afgelopen 2 jaar negatief nieuws gehoord. Van corona tot natuurrampen van een slechte economie tot afschaffing van premies en duurdere prijzen. Zelfs het nieuws van het buitenland begint mij te storen.
Geen idee vanwaar het komt, maar ik mis precies positiviteit en stabiliteit.

Echt hé,
Ben ook niet goed mee met die gas en elektriciteitsprijzen wat nu in het nieuws komt. Is het hete lucht of gaat alles weer een pak duurder worden. Lijkt mij zelf niet heel onlogisch, al die kosten van corona moeten ergens van betaald worden :unsure:
Maar ik betrap mij er wel op dat ik mij er steeds meer en meer in opjaag. We hebben precies enkel de afgelopen 2 jaar negatief nieuws gehoord. Van corona tot natuurrampen van een slechte economie tot afschaffing van premies en duurdere prijzen. Zelfs het nieuws van het buitenland begint mij te storen.

Van die prijzen trek ik me niet zoveel aan. Als ik warmte nodig heb, gaat die chauffage aan, punt uit. Ik woon in een appartement, enkel mijn living moet warm zijn. Ik woon in een vrij oud gebouw en het weer kan de temperatuur hierbinnen vrij goed beinvloeden. Als het keihard waait buiten, dan mogen al mijn deuren binnen dicht zijn, ik zal nog een kleine tocht voelen rond mijn enkels. Opgelost door handdoeken tegen de deuren te schuiven.

Als de zon schijnt in de voormiddag, het mag dan -5 graden zijn buiten, de chauffage mag uit want het zal flink warm worden in de voormiddag (behoorlijk onaangenaam in de zomer maar de namiddag is dan tenminste iets minder warm). In de namiddag dan weer aan, of ik bevries. In de zomer werkt het omgekeerd, geen zon in de voormiddag en het kan vrij fris zijn binnen, zelfs als het 24 graden is buiten. Ik heb al vaak gehad dat ik dacht dat het een koelere zomerdag was en mijn pull aantrok, om dan buiten te stappen en merken dat het heet is. 1 dag zelfs een thermometer binnen en buiten gelegd: binnen was het 14 graden, buiten 27!

Echt hé,
Idem hier, 18C hier nu plots sinds vandaag. Maar CV blijft toch nog effe af voorlopig. Truitje, dekentje in sofa, af en toe es bewegen so far. Idem hier ivm gaskost. Paar dagen al wat kouder en weinig zon, dan gaat de CV aan meestal. Heb nog wel wat reserves financiëel ... en te lang fris of kou aan m'n bureau zitten is niet goed voor m'n krampachtige en soms pijnlijke spieren (of mijn humeur).

Niemand neemt het woord crisis in de mond blijkbaar. Dat doet m'n maar als het een globale economische crisis wordt bvb (los van corona welke er één was), die langer duurt dan een paar maanden. Maar crisistijden zijn het wel geweest de laatste jaren dus, zucht. Dat weegt soms idd. Je ziet ook meer prikkelbare mensen ... soms met minieme gevolgen, soms drastische zoals zwaardere verkeersagressie, meer partnergeweld...

Laatst bewerkt:

Shit na vier jaar al zo een problemen?
Hier hebben we een Samsung die al meer dan dubbel zo oud is en die doet het nog goed zonder problemen. (Hopelijk blijft dat nog een tijdje zo)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan