Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vrijdag brief van de middelbare school ontvangen.
"Wat mee te nemen op de eerste schooldag".
giphy.gif

Verder sturen ze alles per mail...

Zo van die randdebielen die denken dat het toch oh zo stoer is om een rotonde nemen met gierende banden. Tijdje geleden was het hierachter op de rotonde eens mislukt bij ene die dan dwars kwam te staan :laugh:. Kwartier later was hij daar terug en wou hij nog eens beginnen maar hield hij rap in toen er een politiecombi aankwam.
Toen ik in het uz Gent lag had ik uitzicht op een rotonde.
Bijna elke avond was het prijs met volk dat wat kwam driften.

Werd mij dus gevraagd via school om de pols-tattoo zo goed mogelijk bedekt te houden. Bon. Vrijdag in de leraarskamer een collega in t-shirt met nu toch maar een vol, vol getattoeerde arm. Van zijn hand (dus óp de hand) vol geometrisch over zelfs op zijn elleboog (aie) en dan tot de schouder. Rondom rond, 360°.
Ik heb ‘em niet met een sweater of een fake gipsverband gezien. Dus fuck de polsband. Ik heb geen kinderen in zwijm zien vallen.

En eigenlijk vind ik het verbod op de hoofddoek ook behoorlijk irritant voor een school die claimt met open hart en geest te leven.

Werd mij dus gevraagd via school om de pols-tattoo zo goed mogelijk bedekt te houden. Bon. Vrijdag in de leraarskamer een collega in t-shirt met nu toch maar een vol, vol getattoeerde arm. Van zijn hand (dus óp de hand) vol geometrisch over zelfs op zijn elleboog (aie) en dan tot de schouder. Rondom rond, 360°.
Ik heb ‘em niet met een sweater of een fake gipsverband gezien. Dus fuck de polsband. Ik heb geen kinderen in zwijm zien vallen.

En eigenlijk vind ik het verbod op de hoofddoek ook behoorlijk irritant voor een school die claimt met open hart en geest te leven.
Tja, deze week ook weer een samenvatting van het schoolreglement gekregen met bijzondere aandachtspunten. Paar zaken die er voor mij uitsprongen(geparafraseerd): geen lang afhangende of hoepelring oorbellen toegelaten voor meisjes, geen oorpiercings (met expliciete vermelding van knoopjes/studs) voor jongens. Gepaste kledij ten allen tijde (lekker vaag weer), een net en geschikt kapsel (zoon wilt lang haar gelijk papa.... benieuwd of daar reactie op gaat komen) en natuurlijk mijn all time favorite: geen shirts met aanstootgevende prints.
Nu, tot nu toe valt de uitvoering al wel mee (kleuterjuf vd jongste vond bvb z'n Maiden shirt geweldig) maar dat is een heuvel waar ik wel op wil sterven....
Een moderne, inclusieve, iedereen-kan-zich-thuis-voelen, gelijkheid en respect en weet ik veel wat nog school en toch zo .... ouderwetse... visie op sommige dingen

@Gromker De reden die ik ooit eens gehoord had voor regels tegen obscene kledij, is om pesten tegen te gaan. Als iemand zich als buitenbeentje “speciaal” kleedt, dan kan dit sommige kinderen aanzetten tot uitsluitingsgedrag.

Delhaize, zaterdagochtend, wekelijkse aankopen, staat er een klojo op de mama/papa parking(die parkings met een tutter) en neemt hij/ zij niet 1 maar beide plaatsen, effe gecheckt(maar ik wist het voor ik ging kijken) geen babyzitje op voor of achterbank. Alhoewel het tegenwoordig gevaarlijk is om er iets van te zeggen weet ik niet met zekerheid of ik mijn mond had kunnen dichthouden als hij/zijn was ingestapt.…

Delhaize, zaterdagochtend, wekelijkse aankopen, staat er een klojo op de mama/papa parking(die parkings met een tutter) en neemt hij/ zij niet 1 maar beide plaatsen, effe gecheckt(maar ik wist het voor ik ging kijken) geen babyzitje op voor of achterbank. Alhoewel het tegenwoordig gevaarlijk is om er iets van te zeggen weet ik niet met zekerheid of ik mijn mond had kunnen dichthouden als hij/zijn was ingestapt.…
Misschien een (hoog) zwangere die niet kan parkeren :unsure:

Idd zwanger of de maxicosi die met de gordel vast zit.

Maar als hoogzwangere (en toen had ik die ècht wel nodig!) meermaals tot grote frustratie gemerkt dat het gros van de mama/papaparkings voornamelijk wordt ingenomen door mannen, niet zwanger en geen kinderen onder de 3j 🙄.

Vergelijkbare frustratie hier : op zowat alle laadplaatsen voor elektrische voertuigen minstens één van de twee plaatsen ingenomen door een normaal voertuig.

Zolang er geen wettelijk kader (zoals bij plaatsen voor personen met een beperking) rond die plaatsen kkmt zullen jullie frustraties toch blijven borrelen vrees ik.

En nog eentje: de arrogantie van locals in een overlegcomittee die vinden dat mensen die hier niet geboren zijn zich moeten aanpassen en blijkbaar geen recht hebben op een mening / inspraak / recht tot klagen.
Dat soort inwijkelingen hebben voor marginale Rudy en Johnny dus minder rechten.
Zou ik dan ook minder belastingen moeten betalen?

En nog eentje: de arrogantie van locals in een overlegcomittee die vinden dat mensen die hier niet geboren zijn zich moeten aanpassen en blijkbaar geen recht hebben op een mening / inspraak / recht tot klagen.
Dat soort inwijkelingen hebben voor marginale Rudy en Johnny dus minder rechten.
Zou ik dan ook minder belastingen moeten betalen?
Ahnee, just meer want je komt profiteren van de welvaart die ZIJ gecreëerd hebben! En waarschijnlijk ook nog eens 7 kinderen kweken en aan het OCMW staan, ja! Keer terug naar van waar je ook mag komen! 😡

Ik heb zelf een gehandicapten kaart.
Hoeveel er daar niet opstaan met de kaart van hun ouders/grootouders.
Gelukkig is daar nu wel redelijk strenge controle op tegenwoordig 🙂.

Dat interview met die Ellen Verhulst op HLN. "Kijk eens hoe extreem gelukkig en blij ik ben, wees een zondagskind, ik spendeer quasi al mijn tijd aan mijn honden,...". Simpel, vanuit de luxevilla's van uw vent aan de kust en in St-Tropez.

Ik gun iedereen zijn of haar rijkdom en het leven dat ze willen of kunnen leiden, maakt niet uit hoe. Maar van dat misplaatst overdreven "zie eens hoe gelukkig ik ben, als je echt wil kan iedereen dat" vanuit dergelijke geprivilegieerde positie daar komen mijn haren van recht.

Dat interview met die Ellen Verhulst op HLN. "Kijk eens hoe extreem gelukkig en blij ik ben, wees een zondagskind, ik spendeer quasi al mijn tijd aan mijn honden,...". Simpel, vanuit de luxevilla's van uw vent aan de kust en in St-Tropez.

Ik gun iedereen zijn of haar rijkdom en het leven dat ze willen of kunnen leiden, maakt niet uit hoe. Maar van dat misplaatst overdreven "zie eens hoe gelukkig ik ben, als je echt wil kan iedereen dat" vanuit dergelijke geprivilegieerde positie daar komen mijn haren van recht.
Stop being poor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan