Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat interview met die Ellen Verhulst op HLN. "Kijk eens hoe extreem gelukkig en blij ik ben, wees een zondagskind, ik spendeer quasi al mijn tijd aan mijn honden,...". Simpel, vanuit de luxevilla's van uw vent aan de kust en in St-Tropez.

Ik gun iedereen zijn of haar rijkdom en het leven dat ze willen of kunnen leiden, maakt niet uit hoe. Maar van dat misplaatst overdreven "zie eens hoe gelukkig ik ben, als je echt wil kan iedereen dat" vanuit dergelijke geprivilegieerde positie daar komen mijn haren van recht.
Maar wil je het ECHT!?

Dat interview met die Ellen Verhulst op HLN. "Kijk eens hoe extreem gelukkig en blij ik ben, wees een zondagskind, ik spendeer quasi al mijn tijd aan mijn honden,...". Simpel, vanuit de luxevilla's van uw vent aan de kust en in St-Tropez.

Ik gun iedereen zijn of haar rijkdom en het leven dat ze willen of kunnen leiden, maakt niet uit hoe. Maar van dat misplaatst overdreven "zie eens hoe gelukkig ik ben, als je echt wil kan iedereen dat" vanuit dergelijke geprivilegieerde positie daar komen mijn haren van recht.
Ghoh ja, als ge constant moet uitpakken met hoe gelukkig en rijk je wel bent, ben je dan ook oprecht gelukkig? Of ben je gewoon jezelf iets wijs aan het maken? Imo is er toch ergens een gemis dat erg diep zit als je je zo moet profileren.

gOKAntr.gif

@Gromker De reden die ik ooit eens gehoord had voor regels tegen obscene kledij, is om pesten tegen te gaan. Als iemand zich als buitenbeentje “speciaal” kleedt, dan kan dit sommige kinderen aanzetten tot uitsluitingsgedrag.
Ik kan je op een blaadje aangeven dat pestgedrag ook in uniformscholen voorkomt. Pesten gaat heel weinig over het uiterlijk (als oorzaak, natuurlijk wel als mikpunt) maar eerder over een meer ‘dierlijke’ respons van pester op gepeste. Schoolvoorschriften zijn een controlemiddel.

Dat hoofddoek issue was via een groepschat. Krijg zo een berichtje ‘ja ze zit in een katholieke school en dat zijn de regels’ dus ik heb gewoon geantwoord ‘dat zijn op *deze* katholieke school de regels’.
Ik ga er geen zaak van maken (vrije mening en katholiek onderwijs dat is geen match) maar het is hypocriet en die kribbige bitch moet niet gaan doen alsof het ‘maar normaal’ is.

Ik heb zelf een gehandicapten kaart.
Hoeveel er daar niet opstaan met de kaart van hun ouders/grootouders.
Gelukkig is daar nu wel redelijk strenge controle op tegenwoordig 🙂.
Die mogen ze van mij allemaal een boete van 1000€ per inbreuk geven.

Die mama/papa parkings gebruik ik soms toch ook wel als ik hier snel iets in de LIDL moet halen.
Das toch geen parkeerplaats die wettelijk geregeld is.
En als ik bovenstaande commentaren lees moet ik gewoon een verhoogje op de achterbank leggen en dan is alles in orde ?

Tot ge een bepaalde leeftijd hebt en dan hebt mogen vaststellen dat ge een momenten van uw kind hun leven niet bewust hebt kunnen meemaken omdat ge toch zo veel betaald krijgt.
Ze zijn meer thuis bij hun kinderen dan veel gewone werkmensen die ploeg mogen gaan draaien in een fabriek of mensen die iedere dag 2u in de fille staan en van 6u smorgens tot 19u savonds weg zijn.

Het enige wat ze moeten doen is een paar uur trainen op een dag en af en toe zijn ze eens een paar dagen weg naar het buitenland. En aan hun 35ste zijn ze binnen en moeten ze geen klop meer werken.

Nope ik ga er geen compassie mee hebben.

Ze zijn meer thuis bij hun kinderen dan veel gewone werkmensen die ploeg mogen gaan draaien in een fabriek of mensen die iedere dag 2u in de fille staan en van 6u smorgens tot 19u savonds weg zijn.

Het enige wat ze moeten doen is een paar uur trainen op een dag en af en toe zijn ze eens een paar dagen weg naar het buitenland. En aan hun 35ste zijn ze binnen en moeten ze geen klop meer werken.

Nope ik ga er geen compassie mee hebben.
Compassie heb ik er ook niet mee en dat ze veel te veel verdienen, voor wat ze moeten doen zeker.

Maar als vader zijnde mogen ze zeker commentaar geven, de voetbal wereld zal niet vergaan als ze die dag iets later gaan trainen.

Hmm dan ga ik daar zeer binnenkort eens tegen de lamp lopen. Ik rij al 15+ jaar rond en nog nooit moeten doen.
Gebruik van de auto is ook van invloed, ik heb een stadswagen met typisch stadswagenverbruik: veel korte ritjes: dochter naar school brengen, terug naar huis, naar de supermarkt, terug naar huis,. Naar het werk 11km verderop, terug naar huis,... Dat is natuurlijk totaal anders dan iemand die per dag 2x 70km rijdt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan