Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kijk net even 2 pagina's terug en zie het staan (had daar blijkbaar over gekeken), ik weet wel niet waar ze dat haalde, want heb dat in de voorspellingen nooit gezien. Altijd max temperaturen rond de 20 graden, op de lange termijn voorspellingen is dat trouwens voor de hele maand zo.
Nja zolang het blijft regenen is de temperatuur maar bijzaak imo :sop:

Voor mij was dat topic iets dat me op een rare manier de ogen geopend heeft. Het is de eerste keer hier dat ik actief aan zo’n discussie meedeed (ik heb mijn zegje nu wel gedaan en heb niet echt meer iets toe te voegen) omdat het onderwerp me nauw aan mijn hart ligt. Je begint met goeie bedoelingen aan zo’n discussie en probeert om op een neutrale manier uw standpunten over te brengen, maar het is nogal confronterend om te beseffen hoe snel dat in irritatie kan omslaan als er uiteindelijk wat naast elkaar door gediscussieerd wordt zonder echt op argumenten te reageren. De reactie daarop is dan… Nog meer langs elkaar door discussiëren? Uiteindelijk zijn er dan twee kanten die elk wat onder elkaar roepen en steeds minder begrip hebben voor de andere kant. Ik ben ook wel geschrokken hoe makkelijk het is om daarin meegesleept te worden.

Soit, meestal heb ik niet zo sterke meningen maar dit is wel het bewijs dat geen toegang tot Pol & Actua hebben zo slecht nog niet is!
Daarom doe ik hier idd ook zo weinig mogelijk mee aan die discussies. De paardenbril dat iedereen op heeft is echt iets waar ik niet bij kan en meestal ben ik toch maar gefrustreerd. En ook al beseffen ze dat je misschien toch gelijk kan hebben, dan halen ze er de meest belachelijke zaken bij om toch maar hun punt te kunnen maken.

Als iemand mij tot andere gedachten kan brengen dan heb ik geen probleem om dat toe te geven, maar hier zijn er maar weinig die dat willen toegeven.

Daarom doe ik hier idd ook zo weinig mogelijk mee aan die discussies. De paardenbril dat iedereen op heeft is echt iets waar ik niet bij kan en meestal ben ik toch maar gefrustreerd. En ook al beseffen ze dat je misschien toch gelijk kan hebben, dan halen ze er de meest belachelijke zaken bij om toch maar hun punt te kunnen maken.

Als iemand mij tot andere gedachten kan brengen dan heb ik geen probleem om dat toe te geven, maar hier zijn er maar weinig die dat willen toegeven.
Imo hebben velen gewoon een te groot internet ego om ook maar iets van hun standpunt te wijken. Ook zie je in veel discussies maar weer oude vetes tussen bepaalde personen naar boven komen. Zo zijn de reacties op @mac-bc in het anti roken topic daar een goed voorbeeld van. Maar eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ook ik daar niet vrij van ben en in discussies ook wel zo durf reageren. Imo hebben we hier allen een postgeschiedenis die we met ons meedragen en waar we ook over beoordeeld worden. Een vloek en een zegen in veel gevallen.

Rockstar energy drink
Wie drinkt in hemelsnaam deze troep?
Smerig is het enige woord dat bij me opkwam. Heb het halveliter blik dat ik gratis bij de Colruyt had gekregen dan maar weggegoten. Doe ik niet graag, maar dit schotel ik mijn ergste vijand nog niet voor.

Rockstar energy drink
Smerig is het enige woord dat bij me opkwam. Heb het halveliter blik dat ik gratis bij de Colruyt had gekregen dan maar weggegoten. Doe ik niet graag, maar dit schotel ik mijn ergste vijand nog niet voor.
Echte rockstars?

Rockstar energy drink
Ook gekregen. Ik vond het nog niet mis, smaakt een beetje zoals de groene monster. Veel beter dan red bull. Dat krijg ik echt niet binnen.

Voor mij was dat topic iets dat me op een rare manier de ogen geopend heeft. Het is de eerste keer hier dat ik actief aan zo’n discussie meedeed (ik heb mijn zegje nu wel gedaan en heb niet echt meer iets toe te voegen) omdat het onderwerp me nauw aan mijn hart ligt. Je begint met goeie bedoelingen aan zo’n discussie en probeert om op een neutrale manier uw standpunten over te brengen, maar het is nogal confronterend om te beseffen hoe snel dat in irritatie kan omslaan als er uiteindelijk wat naast elkaar door gediscussieerd wordt zonder echt op argumenten te reageren. De reactie daarop is dan… Nog meer langs elkaar door discussiëren? Uiteindelijk zijn er dan twee kanten die elk wat onder elkaar roepen en steeds minder begrip hebben voor de andere kant. Ik ben ook wel geschrokken hoe makkelijk het is om daarin meegesleept te worden.

Soit, meestal heb ik niet zo sterke meningen maar dit is wel het bewijs dat geen toegang tot Pol & Actua hebben zo slecht nog niet is!
Bijna in elke maatschappelijke discussie zie je hier hetzelfde. 2 clubjes die naast mekaar babbelen en mekaar op den duur semantisch gaan bestrijden omdat niemand op mekaars argumenten ingaat. Vaak spelen er dan ook nog vetes van in andere threads mee die te pas en te onpas aangehaald worden. Frustraties gaan omhoog en regelmatig zie je dan de mods zich mengen maar zelden gebeurt dat op een neutrale manier. Sommigen worden al dan niet publiekelijk op hun vingers getikt, terwijl anderen verder hun gangetje mogen gaan. Ziedaar nog een extra frustratie die er dan bovenop komt.

Imo hebben velen gewoon een te groot internet ego om ook maar iets van hun standpunt te wijken. Ook zie je in veel discussies maar weer oude vetes tussen bepaalde personen naar boven komen. Zo zijn de reacties op @mac-bc in het anti roken topic daar een goed voorbeeld van. Maar eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ook ik daar niet vrij van ben en in discussies ook wel zo durf reageren. Imo hebben we hier allen een postgeschiedenis die we met ons meedragen en waar we ook over beoordeeld worden. Een vloek en een zegen in veel gevallen.
Ik heb eigenlijk nog nooit in een echte discussie iemand van gedachte zien veranderen hier of vroeger op 9lives. Zeker in Pol & Actua, eigenlijk kan je dat hier amper discussies noemen. Iedereen blijft zijn eigen standpunten roepen tot een van de partijen het opgeeft.

Ik heb eigenlijk nog nooit in een echte discussie iemand van gedachte zien veranderen hier of vroeger op 9lives. Zeker in Pol & Actua, eigenlijk kan je dat hier amper discussies noemen. Iedereen blijft zijn eigen standpunten roepen tot een van de partijen het opgeeft.
Ik moet toch zeggen dat mijn mening wel al een paar keer gewijzigd is door bepaalde terechte opmerkingen in discussies maar dat komt niemand zeggen natuurlijk. Ook het feit dat bepaalde figuren altijd maar weer dezelfde discussies voeren en zaken in een bepaalde richting trekken zorgen ervoor dat bepaalde meningen niet echt eruit komen en je na verloop van tijd de indruk hebt dat het een verloren zaak is. Beetje jammer want ik het toch wel de indruk dat velen wel openstaan voor discussie en andere meningen maar nu gewoon zwijgen omdat anderen nu eenmaal luider kunnen roepen en het debat domineren.

IMO wordt er vaak wel wat negatief gedaan over P&A, en ik doe ook wel eens mee voor de grap, maar het is toch nog iets anders. Klopt dat je vaak met twee kampen eindigt, maar daar zou er na 15+ pagina's wel niet nog eens iemand afkomen met "jama how ik vind dat X ook stinkt en ik vraag geen verbod, jullie zijn gewoon azijnpissers", of daar komt langs beiden kanten reactie op.
Nu goed, weer een thread naar de klote zeker.

En, het kan aan mij liggen, maar het is toch altijd sterk hoe de meest storende elementen altijd wenen dat de moderatie niet eerlijk is omdat enkel zij worden aangepakt.

Gewoon ter verduidelijking: Mijn ergernis post ging niet specifiek over die rook thread of P&A (ondanks dat ik dat inderdaad een Mad Max discussie wasteland vind), maar over de hedendaagse maatschappij tout court.

Gewoon ter verduidelijking: Mijn ergernis post ging niet specifiek over die rook thread of P&A (ondanks dat ik dat inderdaad een Mad Max discussie wasteland vind), maar over de hedendaagse maatschappij tout court.
Ik weet niet of we echt zoveel verzuurder zijn als samenleving eigenlijk. Lijkt me altijd wel zo geweest te zijn dat iedereen op elkaar commentaar had. Maar nu hebben we het internet om vanuit de veilige (en soms anonieme) cocon van onze stoel/zetel om ons gal te spuwen.

GARDENA myGarden planner. Tof ding. Dan hebt ge heel uwen hof ingericht na een uur zwoegen en dan blokkeert dat spel. Lang leve screenshots?

Gewoon de @ugar garden planner gebruiken. Werkt veel beter dan al die commerciële brol.
Ik heb dat van mij gewoon in Excel aangemaakt, en dat nadien vooral niet gevolgd
p1339934642-5.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan