Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is daar eigenlijk het nut van?
Dat helpt toch enkel het milieu als je die kartonnen rietjes zou gaan begraven na gebruik...

En ja ik ken het verhaal van de schildpad en het rietje. Maar wij dumpen hier geen vuil is in zee we verbranden het(niet dat dat zo fantastisch is maar goed)

Das zo een fabel... Alles die je hier in een vuilbak gooit wordt gewoon verbrand en niet in de zee gedumpt. En de landen waar ze dat wel doen zijn ze ironisch genoeg niet bezig met kartonnen rietjes...
Nog nooit zwerfvuil tegengekomen in België?

De laatste pagina's in het roken topic. :sarcastic:
Ik vind dat dat een heel verzuurde discussie is geworden. Maar zo zijn er wel meerdere op dit forum. Eigenlijk zijn wij tout court een heel verzuurde en onverdraagzame maatschappij geworden, en dat stoort mij echt gigantisch. Klagen, elkaar bestoken en vanuit afgunst en/of misplaatst superioriteitsgevoel uw gedacht aan anderen opdringen (en als het even kan verplichten).

DAT is nu eens mijn dagelijkse ergernis. En ik ben van nature een heel positief ingestelde jongen. Maar van daar (te) veel mee geconfronteerd worden (zoals dit weekend), word ik... zo moe :sop:.

Ik vind dat dat een heel verzuurde discussie is geworden. Maar zo zijn er wel meerdere op dit forum. Eigenlijk zijn wij tout court een heel verzuurde en onverdraagzame maatschappij geworden, en dat stoort mij echt gigantisch. Klagen, elkaar bestoken en vanuit afgunst en/of misplaatst superioriteitsgevoel uw gedacht aan anderen opdringen (en als het even kan verplichten).

DAT is nu eens mijn dagelijkse ergernis. En ik ben van nature een heel positief ingestelde jongen. Maar van daar (te) veel mee geconfronteerd worden (zoals dit weekend), word ik... zo moe :sop:.
+1

Nog nooit zwerfvuil tegengekomen in België?
Zwerfvuil wordt opgeruimd door instanties en gaat ook in de oven.

Wij gooien geen afval in zee hier.

Pas op ik heb al veel gereisd (in Cambodja ligt de hele kustlijn vol plastiek. Is ook normaal daar. Net zoals je in Bangkok random op straat afval fikt. Smijt je dat daar in de zee...)

Er was hier trouwens eens een programma over.
Kartonnen bordjes bekertjes,.... Enz allemaal nutteloos. Die worden verbrand. Mag je niet bij het karton steken. Je zou ze moeten begraven. (Onder specifieke omstandigheden) of ze binnedoen bij een specifiek bedrijf.

Het plastiek in de zee komt echt niet van consumentengebruik uit Europa. Echt niet, ik denk dat 70% van al het plastiek in de zee trouwens gedumpte visnetten zijn.

Er zijn echt veel urban legends daarover.

Pas op ik heb al veel gereisd (in Cambodja ligt de hele kustlijn vol plastiek. Is ook normaal daar. Net zoals je in Bangkok random op straat afval fikt. Smijt je dat daar in de zee...)

Kartonnen bordjes bekertjes,.... Enz allemaal nutteloos. Die worden verbrand. Mag je niet bij het karton steken. Je zou ze moeten begraven. (Onder specifieke omstandigheden) of ze binnedoen bij een specifiek bedrijf.

Het plastiek in de zee komt echt niet van consumentengebruik uit Europa. Echt niet, ik denk dat 70% van al het plastiek in de zee trouwens gedumpte visnetten zijn.

Dat onze verantwoordelijkheid in het niets verdwijnt met die van de ontwikkelingslanden, daar ga ik mee akkoord.
Maar we hebben ook onze inbreng in de vervuiling natuurlijk, en die mag je ook niet onderschatten.

Ik heb begrepen dat ons plastiek afval tot twee jaar geleden naar Azië werd gestuurd om te 'recycleren', wat uiteindelijk neer kwam op dumpen.

Laatst bewerkt:
verlof aangevraagd in september, nu lees ik hier dat het 25 graden gaat worden. pff. 3 verlengde weekends heb ik verlof genomen in juni/juli/augustus en net die weekends waren 25+, nu net hetzelfde voor verlof in september.

2 paginas geleden stond dat hier vermeld.
nu tschijnt volgende week consistent 20+ te worden. cava dus.
Ik kijk net even 2 pagina's terug en zie het staan (had daar blijkbaar over gekeken), ik weet wel niet waar ze dat haalde, want heb dat in de voorspellingen nooit gezien. Altijd max temperaturen rond de 20 graden, op de lange termijn voorspellingen is dat trouwens voor de hele maand zo.

Voor mij was dat topic iets dat me op een rare manier de ogen geopend heeft. Het is de eerste keer hier dat ik actief aan zo’n discussie meedeed (ik heb mijn zegje nu wel gedaan en heb niet echt meer iets toe te voegen) omdat het onderwerp me nauw aan mijn hart ligt. Je begint met goeie bedoelingen aan zo’n discussie en probeert om op een neutrale manier uw standpunten over te brengen, maar het is nogal confronterend om te beseffen hoe snel dat in irritatie kan omslaan als er uiteindelijk wat naast elkaar door gediscussieerd wordt zonder echt op argumenten te reageren. De reactie daarop is dan… Nog meer langs elkaar door discussiëren? Uiteindelijk zijn er dan twee kanten die elk wat onder elkaar roepen en steeds minder begrip hebben voor de andere kant. Ik ben ook wel geschrokken hoe makkelijk het is om daarin meegesleept te worden.

Soit, meestal heb ik niet zo sterke meningen maar dit is wel het bewijs dat geen toegang tot Pol & Actua hebben zo slecht nog niet is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan