Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gohja, als het druk is of als je het vuil maakt ja, maar als je daar gewoon op een leeg terras uw pizza opeet en de doos netjes wegdoet, is het imo toch een minimale klantvriendelijkheid om dat door de vingers te zien.
Meh ik zou liever zien dat bedrijven een minimum aan ruggegraat tonen ipv de roepers en idioten van de maatschappij elke keer naar de mond te praten.

Allemaal samen voor een minder achterlijke maatschappij, zoiets? :p

Meh ik zou liever zien dat bedrijven een minimum aan ruggegraat tonen ipv de roepers en idioten van de maatschappij elke keer naar de mond te praten.

Nee, liever niet. Maar dat heeft hier weinig tot niets mee te maken.
Ik vermoed dat het om een jonge kerel gaat met weinig ervaring, de manager is niet aanwezig volgens het verhaal, en hij volgt het boekje 100% door dat gebrek aan ervaring.

Restaurants moeten verschillende BTW-percentages aanrekenen bij take-away (6%) of sit-in (21%, door corona nu 12%). Dit geldt zowel voor je plaatselijke frituur als voor Pizzahut. Als op je rekening 6% staat en je het toch op de locatie van het restaurant opeet, is het restaurant niet meer in orde met de wetgeving. Dat is de werkelijke reden waarom die jongen dat moest komen zeggen.

Vandaar dat je je heil hebt gezocht in Noorwegen? Ze waren hier allemaal tegen u zeker.

Restaurants moeten verschillende BTW-percentages aanrekenen bij take-away (6%) of sit-in (21%, door corona nu 12%). Dit geldt zowel voor je plaatselijke frituur als voor Pizzahut. Als op je rekening 6% staat en je het toch op de locatie van het restaurant opeet, is het restaurant niet meer in orde met de wetgeving. Dat is de werkelijke reden waarom die jongen dat moest komen zeggen.
Blijkbaar horen die tuinmeubels niet bij hun restaurant, want klantendienst zei dat het wel is toegestaan.

Trouwens ik weet niet of je verhaal klopt.
Als je nu in frituur bestelt, gaan ze toch ook niet 15 procent btw extra rekenen als je de keuze zou maken ter plaatse te eten??

Uw gelijk halen is één ding tegen een jong gastje die net aan zijn loopbaan bezig is en ook maar zijn job probeert te doen. Liegen tegen een klantendienst die u gewoon uw goesting heeft om van u af te zijn is wel degoutant. Lekker volwassen reactie...

Zelf genoeg in de retail gewerkt. Ooit begonnen in de Starbucks aan 18j, tussen het lesgeven een paar jobs in de detailhandel… Je zit blok tussen wat een manager/bedrijf zegt en ze ‘blanket’ uitrollen zonder enige rekening te houden met individuele winkelsituaties en klanten die soms inderdaad ‘voor het principe’ hun gelijk willen halen. Want dit lijkt inderdaad gewoon een principe-kwestie.
Feit is, nu was het @TRUMP en Melania maar een uur later zijn het zeven collega’s die de goedkope formule nemen en lunchen op die banken.
Natúúrlijk zijn die banken buiten ‘publieke ruimte’ en natúúrlijk moet je daar kunnen zitten. Maar om de grote man te gaan afhangen tegen een minimum-wage of zelfs minder fastfood werkertje (met een kleurtje aannemende de kwaadheid van Cheeto) en dan nog te liegen over bepaalde dreigementen… Je hebt die kleine zijn job gekost. Wat als hij die nodig had? Nee, schrap dat, hij had die nodig want je gaat niet bij PH aan de slag voor de fun. Je voelt je nu wel beter maar voor elk normaal denkend mens ben je daardoor elke medestand of begrip verloren.
Ik ga alleszins met je screenshot een mail naar PH sturen en hopen van toch die leugen tegen te gaan.

Blijkbaar horen die tuinmeubels niet bij hun restaurant, want klantendienst zei dat het wel is toegestaan.

Als je nu in frituur bestelt, gaan ze toch ook niet 15 procent btw extra rekenen als je de keuze zou maken ter plaatse te eten??
Toch wel. Ter plaatse consumeren van bereide gerechten is 12% BTW, niet-bereide voeding en dranken 21% BTW. Take away is 6%.
Zoals @bruno-d zegt: stel dat het hun hun terras is en jij zit daar te eten en ze krijgen controle van de BTW inspectie staat er op uw ticket 6% BTW. Maar jij zit wel ter plaatse te eten en had dus in principe 12% BTW moeten betalen.

Nu is het wel tijdelijk verlaagd door corona natuurlijk: https://financien.belgium.be/nl/Actueel/tijdelijke-verlaging-btw-tarief-horeca-2021.

Maar bon doet uiteindelijk weinig nog ter zake. Dat je eens een discussie hebt met iemand cava. Maar dan effectief nog de moeite doen om zulke leugens in een mail te zetten is eigenlijk zum kotzen. Voor de rest: wat @Squidward zegt.

Dat BTW percentage is idd wel verschillend. De eindprijs veranderen ze in de frituur inderdaad niet, dat zou moeilijk zijn. Als ze een order opnemen geven ze in hun kassa in of het afhaal of ter plekke is, en dan berekent dat systeem automatisch de nettoprijs. Take-away is dus veel voordeliger voor frituren.

Als ze het dan toch zo van hun managers de strot ingeramd krijgen, waarom kunnen zedie btw regel dan niet meteen meegeven ipv zo arrogant tereageren?
En waarom geeft klantendienst mij dan gelijk?

Als ze het dan toch zo van hun managers de strot ingeramd krijgen, waarom kunnen zedie btw regel dan niet meteen meegeven ipv zo arrogant tereageren?
En waarom geeft klantendienst mij dan gelijk?
Omdat ge hebt staan liegen en waarschijnlijkt hebt zitten overdrijven in uw mail. En omdat elke klantendienst elk klacht zo behandelt. En daarna lachen ze er eens mee met hun Pizza Hut collega's.

Omdat ge hebt staan liegen en waarschijnlijkt hebt zitten overdrijven in uw mail. En omdat elke klantendienst elk klacht zo behandelt. En daarna lachen ze er eens mee met hun Pizza Hut collega's.
Ik bedoel het wel ter plaatse he in de pizza hut zelf.waarom kon die kerel dat niet meteen zo uitleggen.

Klantendienst heeft niet arrogant gereageerd. Die medewerker ter plaatse wel.

Dacht dat dit nu toch wel duidelijk is..

Ik bedoel het wel ter plaatse he in de pizza hut zelf.waarom kon die kerel dat niet meteen zo uitleggen.

Het is niet omdat je gelijk *krijgt* dat je gelijk *hebt*.

Mijn post was op uw tweede zin gericht. Als ge iets verzint van dat die kerel spuugde of wat het ook was, dan is dat ernstig en veel belangrijker dan al dan niet aan die tafel mogen zitten. Het is dan logisch dat ze u "gelijk geven".

Leugentje om best wil... jongens toch, echt een paljas gij.

Ik heb de indruk dat er hier toch een paar reageren enkel en alleen omwille van wie het hier komt posten. Dat geval in de originele post is toch vrij banaal en kan iedereen toch meemaken?

Leugentje om best wil... jongens toch, echt een paljas gij.
Ik stel voor dat je net als panda, me op je ignore list zet. In squid ding mag dat ook doen.

Zo ben ik van jouw af, en jij van mij.

Hoef je niet meer te schelden ook.

Ik heb de indruk dat er hier toch een paar reageren enkel en alleen omwille van wie het hier komt posten. Dat geval in de originele post is toch vrij banaal en kan iedereen toch meemaken?
Het is achteraf liegen en zeggen dat een werker een best wel serieus voor foodservice dreigement heeft gedaan.

Het is gelijk ik bij jouw kom klagen dat mijn bestelling laat is (kan gebeuren) en er dan voor de goeie orde bijsmijt ‘ah en die collega heeft gedreigd van mij een blauw oog te slaan’ (collega kan ontslagen worden). Je doet dat niet. Punt.

Sommigen zijn Nie te schatten.

Ik zou moeten plaatsen dat ik een oud vrouwtje van de dood heb gered voor een aanstormende trein, ze zouden afkomen met... Trump paljas ! Waarom heb je voor 2 minuten NMBS oponthoud gezorgd! 😁👍

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan