Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is weer bijna contractwisseltijd voor de energieleverancier...

ik ga even mijn huidige meters checken om de cijfers door te geven op de simulatietool en viel bijna op mijn gat... what the hell is er met het gas gebeurd? 😲

Ga eind september bijna 400 euro kunnen opleggen.
Dat was tijdelijk veel goedkoper door sterk verlaagde vraag naar brandstoffen tijdens het eerste deel van Corona crisis. Ondertussen is (industrieel) verbruik terug genormaliseerd, dus ook prijzen zijn terug naar pre-Corona niveau gegaan (~ +40%). Mogelijk werd uw maandelijks bedrag dus bepaald op basis van goedkopere prijzen en wordt dat nu rechtgetrokken op basis van de werkelijke prijzen 🤓

Dat was tijdelijk veel goedkoper door sterk verlaagde vraag naar brandstoffen tijdens het eerste deel van Corona crisis. Ondertussen is (industrieel) verbruik terug genormaliseerd, dus ook prijzen zijn terug naar pre-Corona niveau gegaan (~ +40%). Mogelijk werd uw maandelijks bedrag dus bepaald op basis van goedkopere prijzen en wordt dat nu rechtgetrokken op basis van de werkelijke prijzen 🤓

de dieven.

Zijt maar zeker dat ik weer een leverancierswissel ga doen om welkomstkorting te genieten!

Nu is de million dollar question... wat doen de prijzen volgend jaar?

risico nemen van nog es variabel te gaan en hopen op een verlaging als de vraag terug wat normaliseert (ik las in de krant wegens verhoogde vraag in Azië oa)

Ik heb ooit eens 2 pakjes besteld bij 1 leverancier. Kwam met dezelfde postbode, en terwijl ik thuis was stak die gewoon 2 briefjes in de bus. Elk pakje stond in een ander postpunt. :laugh:
Ik woonde op - ik heb het nog geteld - 78 passen van het postkantoor in het centrum. Pakje lag standaard in een pompstation in een randgemeente.

Troost u: het mijne heeft DHL in Brussel gelegd terwijl er in Temse ook een afhaalpunt is. Dan maar contact opgenomen met Samsung (waar ik het pakket besteld had) en zij hebben DHL gecontacteerd en blijkbaar is dat onmogelijk om dat naar Temse te krijgen omdat ik geen voorkeur opgegeven had. a)ik heb nooit de kans gekregen om een voorkeur op te geven, want heb enkel een tracking die maar half werkte. b)Samsung heeft net mijn voorkeur aan hen doorgegeven. c)het wel logisch is dat de voorkeur uw eigen woonplaats is en niet de hoofddepot.
Anyway, bestelling is geannuleerd door beroep te doen op herroepingsrecht. Eventueel kan ik terug bij hen bestellen, maar ik betwijfel of ik daar wel goesting voor heb ondanks de korting. Ook belachelijk ergens: je kan herroepen en opnieuw bestellen. In plaats dat ze dan gewoon dat pakket opnieuw laten aanbieden :wallbash:

edit: wel geen slecht woord over de support van Samsung via Whatsapp.

Laatst bewerkt:
Ik bestel iets in de UK (waarde 220 euro) zonder er bij stil te staan dat er nu bijkomende douanekosten zouden zijn. Krijg ik net een email van Bpost dat ik 116 euro moeten betalen om mijn zending te ontvangen? Dit is toch echt te gek voor woorden?

Ik woonde op - ik heb het nog geteld - 78 passen van het postkantoor in het centrum. Pakje lag standaard in een pompstation in een randgemeente.

Ergens snap ik de logica daarachter nog wel hoor. Wellicht worden zulke pakketjes aan de kant gehouden om vervolgens in ene keer te deponeren aan een postpunt, ipv voor élk niet-geleverd pakketje meteen naar het dichtstbijzijnde postpunt te rijden waardoor hun route weer gewijzigd moet worden.

116 euro moeten betalen om mijn zending te ontvangen? Dit is toch echt te gek voor woorden?
116€ kosten voor iets van 220€ lijkt me wel heel straf, zelfs met het diefstaltarief van 30€ forfaitair dat BPest rekent per douaneinklaring. Toevallig een item met zeer hoge verzendkosten of waar veel invoerheffing op betaald moet worden?

Geen verzendkosten en het betreffen kledingstukken.

Invoerrechten (douane) €26.43
Kosten voor douaneformaliteiten (bpost) €32.00
Btw €58.52
Totaal€116.95

M'n vrouw had allerlei kleren besteld in 1 bestelling bij Zalando. Bleek dat er een paar kousen tussen zat die vanuit een depot in UK moest afkomen. Bpost vroeg 28 euro douanekosten om het vrij te geven, terwijl de kousen 8 euro kostten. Dat, of we kregen die niet.

Hou ze maar dan.

Kunnen ze niet beter gewoon zeggen dat aankopen doen buiten de EU vanaf heden gewoon VERBODEN is?
Want met hun huidige tarieven om uw pakjes te verkrijgen, komt het daar eigenlijk gewoon op neer ..
OF mis ik iets? :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan