Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bedoelt thuis in je doos van papier en karton steken 😇

Ik heb gewoon een zakje in mijn auto voor alle rommel, 1x per maand een ander zakje en klaar 🤷🏼‍♀️

Enkele jaren geleden deed ik een jobke bij een klein bedrijf voor enkele maanden en er ging bijna geen week voorbij zonder dat er een kaartje aan mijn wagen plakte (voornamelijk onder de ruitenwisser) van een garage die denk ik verderop in de straat bevond (nooit gecheckt). Ik begon het vervelend te vinden, maar ik bleef dat gewoon meenemen naar huis om dan bij papier/karton te steken.

Vandaag bij de apotheker, er mogen maar 2 mensen tegelijk binnen dus vormt er zich buiten een duidelijke niet mis te verstane rij van minstens 3 tot 4 mensen.

Komt er zo een bejaarde dame gewoon binnen gewandeld voorbij de rij. Toen ze er op aangesproken werd deed ze nog verontwaardigd ook, omdat ze toch niet kon weten dat die mensen aan het wachten waren?

Is niet de eerste keer dat ik zo een tafereel zie. Zijn dat bejaarden die gewoon proberen om voor te steken en zien of er iemand iets van zegt of zijn die echt zo dom?

Vandaag bij de apotheker, er mogen maar 2 mensen tegelijk binnen dus vormt er zich buiten een duidelijke niet mis te verstane rij van minstens 3 tot 4 mensen.

Komt er zo een bejaarde dame gewoon binnen gewandeld voorbij de rij. Toen ze er op aangesproken werd deed ze nog verontwaardigd ook, omdat ze toch niet kon weten dat die mensen aan het wachten waren?

Is niet de eerste keer dat ik zo een tafereel zie. Zijn dat bejaarden die gewoon proberen om voor te steken en zien of er iemand iets van zegt of zijn die echt zo dom?
Gohja, als je zo oud kunt worden terwijl je zo dom bent, is het misschien toch een beetje te vergeven? Toch echt een mooie prestatie.

Mijn ervaring is dat bejaarden zeer vaak erg onbeleefde mensen zijn.
Ze eigenen zich dat ook toe zonder schaamte want ze zijn ouder en daar moet je respect voor hebben.

Deze week gaan wandelen in de ardennen en meerdere pampers tegen gekomen :angry: Ranzige rotzakskes! Moest ik het zien ik laat ze die pamper terug proper likken. Smerig volk zeg!!!

Tenzij iemand hier nu komt zeggen dat die "afbreekbaar" zijn...

Op terugrit van het Zwin (rond spitsuur uiteraard) me weer mateloos geërgerd aan de medechauffeur.
Kpeins dak een golden combo had:

- niet richting aanwijzer gebruiken
- below speed limit...WELL BELOW..
- midden van een rond punt rijden terwijl er 2 vakken zijn
- werken
- station passeren

Kheb even genoeg van de wagen vandaag

Deze week gaan wandelen in de ardennen en meerdere pampers tegen gekomen :angry: Ranzige rotzakskes! Moest ik het zien ik laat ze die pamper terug proper likken. Smerig volk zeg!!!

Tenzij iemand hier nu komt zeggen dat die "afbreekbaar" zijn...
Bah., wij nemen in zo'n geval altijd hondenzakjes mee om de stank te maskeren tot we een vuilnisbak tegenkomen.

Steek vanmorgen de herbruikbare zakken in de koffer. Kom aan kassa en koop herbruikbare zakken bij want de andere zitten natuurlijk nog in de koffer.
Ik weet dat iedereen zo een voorraad heeft maar serieus, ik heb er zó veel. Om van de kartonnen dozen en plooibare bakken nog maar te zwijgen…

en zeggen dat er een tijd was dat we op school leerden dat papieren zakken zo slecht waren voor het regenwoud…

Steek vanmorgen de herbruikbare zakken in de koffer. Kom aan kassa en koop herbruikbare zakken bij want de andere zitten natuurlijk nog in de koffer.
Ik weet dat iedereen zo een voorraad heeft maar serieus, ik heb er zó veel. Om van de kartonnen dozen en plooibare bakken nog maar te zwijgen…

en zeggen dat er een tijd was dat we op school leerden dat papieren zakken zo slecht waren voor het regenwoud…
Ik gooi dan alles in de kar en vul de bakken aan de auto 🤷

net terug van de wasserij/wassalon/wasstraat of hoe dat ook echt mag noemen.
4€ voor een machine van 8kg en 8€ voor een van 13kg. Lijkt me sowieso al geen logische prijszetting, maar kom.
Gierigaard dat ik ben alles in 1 machine van 8kg gestompt en ik heb geluk: mijn rood t-shirt heeft niet afgegeven op mijn witte sokken.
Maar aan 4€ de week (en waarschijnlijk af en toe 2 machines) zit ik dus aan minstens 208€ voor een jaar. Ik dacht altijd dat een wasmachine pas zou opbrengen bij meerdere keren draaien per week, maar blijkbaar is het zelfs voor een alleenstaande voordeliger om een toestel te kopen.

net terug van de wasserij/wassalon/wasstraat of hoe dat ook echt mag noemen.
4€ voor een machine van 8kg en 8€ voor een van 13kg. Lijkt me sowieso al geen logische prijszetting, maar kom.
Gierigaard dat ik ben alles in 1 machine van 8kg gestompt en ik heb geluk: mijn rood t-shirt heeft niet afgegeven op mijn witte sokken.
Maar aan 4€ de week (en waarschijnlijk af en toe 2 machines) zit ik dus aan minstens 208€ voor een jaar. Ik dacht altijd dat een wasmachine pas zou opbrengen bij meerdere keren draaien per week, maar blijkbaar is het zelfs voor een alleenstaande voordeliger om een toestel te kopen.
Geen optie om ergens iets tweedehands op de kop te tikken?

Bwah, kweetni.
Wasmachine wil hier niet meer openen, wat we ook proberen.

2 jaar en 10 maand oud, kostte toen 399€.
Verbruikt ook water + elektriciteit, zal dus ongeveer breakeven draaien (ba dum tsss) tov 4€/week.
Als je naar wasserij moet rijden ipv stappen, is dat natuurlijk ook een kost...

Zoals Nestorius zegt: 2dehands kopen. In Kringloopwinkel heb je ook een jaar garantie zei Mulan hier onlangs.

Dat is idd slim. Ik verlies standaard 50% van mijn brein in de winkel.
Ik vandaag ook.
Kom aan de kassa van de Aldi en blijkt dat ik ipv 1 bakje aardbeien zoals op mijn briefje stond er 2 mee had.
Moet dan 2x aan het fruit gepasseerd zijn en niet beseft hebben dat ik dat al genomen had...

Van een andere winkel had ik een pak koekjes mee en was overtuigd dat ik er met witte chocola had genomen, bleek ik melkchocolade mee te hebben.
In Dreamland achter een cadeautje gegaan voor onze jongste zijn verjaardag volgende week. Had 2 gratis tekeningen meegenomen aan de kassa van de nieuwe Patrol-film, nadien cadeautje daar ook ingepakt. Heb ik de tekeningen daar laten liggen aan het inpakpapier.

Pffff, ben een trieste plant aan t worden... :cautious:

Zoals Nestorius zegt: 2dehands kopen. In Kringloopwinkel heb je ook een jaar garantie zei Mulan hier onlangs.
Op alle tweedehands die je bij een handelaar koopt.

Ik kocht een artikel tweedehands (een auto, een koelkast, ...). Geldt de wettelijke garantie?

Ja.

De wet voorziet ook hier standaard in een waarborg van twee jaar, maar de verkoper mag die beperken tot één jaar, voor zover hij dit duidelijk bepaalt bij de verkoop.

Als uw tweedehandsartikel stukgaat in de zes eerste maanden nadat u het heeft gekocht, dan wordt er verondersteld dat uw tweedehandsartikel al een gebrek had op het ogenblik dat u het kocht.

Als uw tweedehandsartikel na zes maanden stukgaat, en de verkoper betwist dat het al een gebrek vertoonde toen hij het leverde, dan moet u bewijzen dat het gebrek toch al bestond bij de levering.

Opgelet: de wettelijke garantie wordt niet toegepast wanneer de consument bij de aankoop op de hoogte was van het gebrek (bv. wanneer de verkoopovereenkomst een gedetailleerd overzicht bevat van de staat van het consumptiegoed, zoals vaak gebeurt bij de aankoop van een tweedehandsauto).

Daarnaast kan er mogelijk ook een commerciële garantie gelden waarop u beroep kunt doen.

Geen optie om ergens iets tweedehands op de kop te tikken?
ik ben niet zo'n fan van tweedehands. Ik koop volgende week wel een nieuwe. Eerst weten welke dagen ik naar de opleiding moet en dan kan ik bestellen.
Bwah, kweetni.
Wasmachine wil hier niet meer openen, wat we ook proberen.

2 jaar en 10 maand oud, kostte toen 399€.
Verbruikt ook water + elektriciteit, zal dus ongeveer breakeven draaien (ba dum tsss) tov 4€/week.
Als je naar wasserij moet rijden ipv stappen, is dat natuurlijk ook een kost...
ge kunt altijd tegenslag hebben he. Van zodra dat ik bij mijn ouders ben weg gegaan heb ik wasmachines gehad en ik denk dat ik een jaar of twee, drie geleden pas mijn derde machine heb gekocht. Dat op 21 jaar tijd valt wel heel goed mee.
Maar zelfs als hij kapot gaat op 2 jaar, zit ge al ongeveer break even, dus blijft het imo voordeliger om uw toestel gewoon thuis te hebben staan. Niet dat het wassalon hier ver is: letterlijk 2 minuten wandelen en ik ben er.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan