Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan is het jouwe toch wat ouder denk ik, bijvullen gebeurt aan het plastiek klepje bovenaan de blauwe bak, geen dop om open te draaien en op 20 seconden opgewarmd 😇
Geen idee hoe oud dat ding is, ik denk nu toch al een jaar of zes. Ooit heb ik de knop te vroeg open gedaan en kwam daar een geiser aan stook uit, ik heb geluk gehad dat mijn gezicht er niet af was.

ik ben alleen, dus een leeg reservoir zal bij mij niet voorvallen tijdens de strijk vermoed ik. Het is enkel voor t-shirts en wat broeken he. Al de rest ga ik niet strijken. Maar op zich vermoed ik dan ook weer dat ik zo'n groot reservoir niet ga nodig hebben. Misschien toch maar voor een simpel geval gaan (een beetje zoals ik dus)
Kan Mulan dat niet doen? Als het toch niet veel is.

djees, hoeveel soorten strijkijzers kunt ge wel niet hebben. Soms wou ik toch dat we nog in de jaren 60 leefden. Dan had ge keuze tussen een goedkoop toestel en een duur en dat was het. Nu heeft elk merk 5 types allemaal in ongeveer dezelfde prijsklasse en dan moet ge maar zien uit te vissen wat het verschil is.

Indien iemand een aanrader heeft voor goedkoop, betrouwbaar en eenvoudig in gebruik laat maar weten. Het is niet meer dan voor wat t-shirten en een paar broeken per week.

Heb je een droogkast?
Anders je T-shirten gewoon in de wasmachine (niet zoals de meeste mannen propvol duwen) meteen na het wassen even je T-shirts uitschudden en de droogkast in, als die afgelopen is ook meteen er uithalen en opvouwen, ook amper kreuken dan. En vooral moeite gespaard. 😍

Heb je een droogkast?
Anders je T-shirten gewoon in de wasmachine (niet zoals de meeste mannen propvol duwen) meteen na het wassen even je T-shirts uitschudden en de droogkast in, als die afgelopen is ook meteen er uithalen en opvouwen, ook amper kreuken dan. En vooral moeite gespaard. 😍
ik heb zelfs geen wasmachine momenteel. :p Maar hier vlak achter de hoek is een wassalon, dus ga eerst naar daar gaan. Vermoedelijk hebben ze wel droogkasten ook dan. Maar ik heb ondertussen een simpel strijkijzer en een plank besteld bij bol. Voordeel is dat ik daar 5% korting heb van mijn engie-contract + ik kan het laten leveren op zaterdag.

Wat is er dan ronduit storend aan? Het is niet als de motor afstaat er geen lawaai op straat zal zijn.
Vroeger toen ik bij telenet werkte had ik er zo meerdere per jaar aan mijn camionette 😂
Ik deed het netwerk op straat, dus ik zat in mijn wagen analyses te maken, meetingen te lezen, plannen te bekijken, en ja dat was met draaiende motor voor verwarming of airco.
En mijn meetmachienes moesten opladen.

Echt meermaals per jaar ambras moeten maken, tot politie op mijn dak krijgen 😂
Nooit boetes voor gehad.

De beste was toch die in hartje Antwerpen stad op de Italiëlei...

Dagje Pairi Daiza. Belachelijk veel volk, dat het niet aangenaam meer is. Veel te lange wachtrijen voor het eten. Denk dat ge minstens een uur kwijt zijt als ge met het treintje mee wou.

Niet alle dieren gezien wegens tijdsgebrek of dat de dieren goed lagen verstopt. Drama voor onze 5 jarige want hij had zijn zinnen gezet op de komodovaraan, maar die lag ergens onderin te slapen, waardoor ge al heel goed moest kijken om hem te herkennen. Bijkomend ligt er voor ons kinderen te veel afstand tussen de verschillende kooien waardoor deze al na een halve dag stikop waren.

Zelfs als het niet te druk is, lukt het al amper om nog alles te zien hoor. Toen wij daar waren vorige maand viel het nog goed mee qua drukte, maar hebben we hier of daar ook bewust stukken overgeslagen om zeker andere stukken wél te kunnen zien.
Enfin, wij zijn nu wel mensen die op zo'n dag tussendoor ook eens op het gemak even iets gaan drinken ofzo. Als ge op echt wandeltempo blijft doorstappen van het ene naar het andere dan zult ge mss wel nog volledig rondgeraken zonder iets te moeten missen.

Maar bon, zelfs als ge niet alles te zien krijgt, blijft het prijs-kwaliteit toch nog steeds de beste optie qua dierenparken hier in België, zelfs de Olmense Zoo kost tegenwoordig ook al 23 euro zag ik.

Afhankelijk van waar ge zijt is GaiaPark in Nederlands Limburg trouwens ook wel de moeite. Inkom is iets van 22-23 euro denk ik, en qua grootte echt ideaal voor met kinderen (en ondanks het niet gigantisch groot is, is het aanbod er wel groot genoeg). Moest ge een Bokrijk- of Plopsaland-abonnement hebben dan krijgt ge daar overigens nog 40% korting op de toegangsprijs.

Zelfs als het niet te druk is, lukt het al amper om nog alles te zien hoor. Toen wij daar waren vorige maand viel het nog goed mee qua drukte, maar hebben we hier of daar ook bewust stukken overgeslagen om zeker andere stukken wél te kunnen zien.
Enfin, wij zijn nu wel mensen die op zo'n dag tussendoor ook eens op het gemak even iets gaan drinken ofzo. Als ge op echt wandeltempo blijft doorstappen van het ene naar het andere dan zult ge mss wel nog volledig rondgeraken zonder iets te moeten missen.

Maar bon, zelfs als ge niet alles te zien krijgt, blijft het prijs-kwaliteit toch nog steeds de beste optie qua dierenparken hier in België, zelfs de Olmense Zoo kost tegenwoordig ook al 23 euro zag ik.

Afhankelijk van waar ge zijt is GaiaPark in Nederlands Limburg trouwens ook wel de moeite. Inkom is iets van 22-23 euro denk ik, en qua grootte echt ideaal voor met kinderen (en ondanks het niet gigantisch groot is, is het aanbod er wel groot genoeg). Moest ge een Bokrijk- of Plopsaland-abonnement hebben dan krijgt ge daar overigens nog 40% korting op de toegangsprijs.
De laatste keer bij GaiaPark hadden we meer leeg kooien gezien als dieren.

Maar ik ga akkoord dat Paira Daiza de mooiste dierentuin is van het land en dat ge er meer dan dag voor nodig hebt om alles gezien te hebben.

Wij zijn er in juli nog geweest tijdens een weekdag. Het was gezellig druk, maar niet té. We zijn iets voor de middag gearriveerd en rond 19u weer vertrokkken. En we hebben toch wel quasi alles gezien (en ook op gemak gelunched en af en toe eens op een bankje gezeten). Tijdens deze periode is het park van 10 to 20u geopend, dus we hadden eigenlijk nog 3 extra uren eruit kunnen puren. Tenzij je de helft van de dag spendeert aan bankjeszitten moet dat echt wel lukken om het meeste te zien.

Wij zijn er in juli nog geweest tijdens een weekdag. Het was gezellig druk, maar niet té. We zijn iets voor de middag gearriveerd en rond 19u weer vertrokkken. En we hebben toch wel quasi alles gezien (en ook op gemak gelunched en af en toe eens op een bankje gezeten). Tijdens deze periode is het park van 10 to 20u geopend, dus we hadden eigenlijk nog 3 extra uren eruit kunnen puren. Tenzij je de helft van de dag spendeert aan bankjeszitten moet dat echt wel lukken om het meeste te zien.
Ook met 2 peuters?

Voor het eerst sinds ongeveer een jaar terug naar kantoor in Brussel.
Computermuis en hoofdtelefoon foetsie. Die laptoptouchpad is zo onhandig. :wallbash:

Soms wanneer k een topic open is mijn laatst "gelezen" post ook de laatste reply van de pagina en vergeet ik dat ik niet op de effectief laatste post van het topic zit.
Dan typ en post ik daar een hele reply op, om dan door te hebben dat er al 10 pagina's tussen die post en mijn reply zitten :-p

De koelkast die vandaag moest komen is een mysterie geworden. Ik had nog al half-lachend gezegd dat de Mediamarkt qua garanties erg moeilijk kon zijn… :(
Stond er vanochtend plots ‘geblokkeerd’ dus bel eerste keer ‘ah..nee we hebben er nog dus geen idee, we zullen u mailen’
Geen mail.
Bel tweede keer: tis uitverkocht, madam.
Ja maar, ik heb op vrijdag als ‘op voorraad’ gekocht en betaald. Online staat hij ‘op voorraad’
Dus nu weer wachten op een mail. Die maar niet komt.

** bij MM gekocht omdat toestel in promo was van €830 naar €700

De koelkast die vandaag moest komen is een mysterie geworden. Ik had nog al half-lachend gezegd dat de Mediamarkt qua garanties erg moeilijk kon zijn… :(
Stond er vanochtend plots ‘geblokkeerd’ dus bel eerste keer ‘ah..nee we hebben er nog dus geen idee, we zullen u mailen’
Geen mail.
Bel tweede keer: tis uitverkocht, madam.
Ja maar, ik heb op vrijdag als ‘op voorraad’ gekocht en betaald. Online staat hij ‘op voorraad’
Dus nu weer wachten op een mail. Die maar niet komt.

** bij MM gekocht omdat toestel in promo was van €830 naar €700
Ik kijk altijd ook op vandenborre outlet, hun "schadetoestellen" vallen soms heel goed mee!
Mijn koelkast van 800 euro, 170 euro korting op gekregen omdat er 2 puttekes in de zijkant zitten. Puttekes die ik nooit ga zien want die kant staat niet "bloot". 🤷🏼‍♀️

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan