Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is uwe gedachtegang die rare kronkels maakt, weet ge nog?
Ja soms. Al heb ik, ook al wel eens héél boze reacties gehad op bepaalde posts waarbij ik dacht: Wat bedoelt iedereen eigenlijk? Ik heb dat toch niet geschreven? En waarbij ik dan mijn eigen post meermaals moest herlezen om dan door te hebben dat quasi iedereen mijn post helemaal anders interpreteerde dan wat ik eigenlijk wilde zeggen.

Ik vind dat ook wel een nadeel van tekst/posts zonder elkaar echt te zien. Ik heb het soms wel eens moeilijk een post dusdanig neer te schrijven dat iedereen ze ook effectief volledig goed begrijpt. In het echte leven kan dat ook gebeuren maar is het iets éénvoudiger te corrigeren en meteen terug bij de les te zijn of mee te zijn met de andere persoon (of personen).

Bah, dat voorspelt weinig goeds. Wij gaan het laatste weekend van augustus, blijven nachtje overnachten omdat de vorige keer onze kinderen ook na een kwart park al stikkapot waren. Ik had wel gehoopt dat het door de coronamaatregelen (zogezegd verminderde capaciteit) zou meevallen qua drukte. Niet dus :/.

Zullen maar zien dat we een picknick meedoen dan.

Verhuren ze geen bolderkarren zoals in Planckendael? Wij hebben daar een abonnement en doen regelmatig een gans park met twee kleuters. Stukjes wandeling afwisselen met ritjes in de bolderkar maakt dat het voor hen nog doenbaar blijft.

Lijkt mij fun dat overnachten maar kost wel wat. Wij waren gisteren gegaan. Buiten het veel volk aan de eten dingen ( vooral in het aziatische gedeelte ) viel het bij ons eigenlijk wel heel goed mee. Weekend zal wss nog wel iets drukker zijn.
Hadden ook wel een 10km gedaan op een dag en in een paar gedeeltes wat tijd verloren met de juiste weg te zoeken met de buggy :wallbash:
Wij doen altijd ons eigen eten mee, wel een ijsje gaan halen en een terrasje gedaan als meneer lag te knorren in de buggy. Een uurtje rust. :bow:

Ja, afschuwelijk duur maar gezien het een staycation is dit jaar kan het er wel van af. En voor onze mentale rust heb ik wel wat geld over :lol:

Vandaag het gras hier gemaaid nu het nog eens zo goed als droog was.
Wel verschoten van het aantal mierennesten die ik in het gras ben tegen gekomen. Zeker een 30tal.

Laatst bewerkt:
Reizen met schoonouders, nooit nog van m'n leven.

Vandaag hey gras hier gemaaid nu het nog eens zo goed als droog was.
Wel verschoten van het aantal mierennesten die ik in het gras ben tegen gekomen. Zeker een 30tal.
Hoe heb je die verdelgd? Eens we thuis zijn van vakantie zal dat bij ons ook wel een nest zijn die tuin

Zo van die lokbakjes die je in de Aveve kan kopen. Hadden een aantal mierennesten aan ons terras, en die vonden ook hun weg naar binnen. Heb dan aan elke ingang van de nesten zo'n bakje gelegd. Na een week alles dood.

De eerste twee dagen zie je nog niets, de derde dag ziet uw terras zwart van alle dode mieren :unsure:

Zo van die lokbakjes die je in de Aveve kan kopen. Hadden een aantal mierennesten aan ons terras, en die vonden ook hun weg naar binnen. Heb dan aan elke ingang van de nesten zo'n bakje gelegd. Na een week alles dood.

De eerste twee dagen zie je nog niets, de derde dag ziet uw terras zwart van alle dode mieren :unsure:
En die nesten? Want dat zijn bijna molshopen soms

Hoe heb je die verdelgd? Eens we thuis zijn van vakantie zal dat bij ons ook wel een nest zijn die tuin
Heb nog niets gedaan.
In huis hebben we hier ook zo van die lokdoosjes staan zoals Sir.Killalot zegt, heb je wel veel keuze in, zijn verschillende merken die degelijke lokdoosjes verkopen.
Daarnaast heb ik ook enkele spuitbussen staan, maar niks dat echt goed werkt naar mijn goesting.
Vroeger had ik een goed product, maar de winkel die dit verkocht is gestopt en heb het nergens anders meer gevonden.

Pairi daiza staat bij mij ook nog op het lijstje, maar ik weet 100% zeker dat ik dat op een niet-zonnige dag ga doen én met de buggy! 😇

Mijn dochter is gek op regen en de doorsnee gezinsmens niet. Dan is het veel rustiger rondkuieren. Staat voor mij in september op het programma, in de hoop minder volk te zien dan.

En die nesten? Want dat zijn bijna molshopen soms
Ik heb ooit ergens gelezen dat je een bloempot moet vullen met aarde en die ondersteboven op die mierennest moet zetten. De mieren gaan hun nest dan verplaatsen tot in die pot.
Na enige tijd kunt ge die pot terug omdraaien en ergens wegsmijten.

Nog niet zelf geprobeerd, dus weet niet of het klopt

ik ben pro-natuur, maar niet in mijne hof. :p
Ik snap dat mensen graag een gladde gazon hebben, maar ergens toch wel spijtig dat we gewoon alles vernietigen wat ons niet aanstaat. Zeker in steden en gemeentes hebben die beestjes niet veel plek om naar toe te gaan buiten de hofkes.
Ik wil zeker niet de moraalridder zijn en niemand hoeft zich aangesproken te voelen. Ik veroordeel het niet, want begrijp het wel, maar vind het gewoon ook wel ergens triestig dat we zo zijn.

De mieren verder in de hof hebben we ook met rust gelaten, maar die bij het terras moesten echt wel weg. Kom je 's ochtends beneden en zitten er 20 mieren op uw keukentafel, dat kon niet meer.

Vandaag het gras hier gemaaid nu het nog eens zo goed als droog was.
Zolang ze in het gras hun nesten bouwen, laat ik ze doen. Mijn grasveld (lees tuin) is toch géén kunstwerkje.

Van het moment dat ze mijn tegels van het terras zouden beginnen te veroveren, ga ik er wel iets aan doen.
Tot op heden heb ik dat nog niet moeten doen. Maar ik voeg dan ook altijd wit zand tussen mijn tegels tegen onkruid.
Ik denk niet dat mieren graag een nest bouwen in een mix van aarde en zand?

Ook bevindt er zich een goot tussen mijn tuin en het terras, dus ik zie de mieren daar niet snel over héén gaan ..

De mieren verder in de hof hebben we ook met rust gelaten, maar die bij het terras moesten echt wel weg. Kom je 's ochtends beneden en zitten er 20 mieren op uw keukentafel, dat kon niet meer.
Dit dus ;)

Het algoritme van Youtube bij hun suggesties..

Ik wil daardoor nieuwe dingen leren kennen, en niet dezelfde dingen daar constant zien tussenstaan.
Ik wil suggesties op basis van hetgeen ik naar aan het kijken ben, niet van hetgeen ik sowieso al vaak bekijk.

Ik kijk bvb naar een clipje van Parkway Drive (Wild Eyes), dan wil ik in de suggesties andere liedjes van Parkway Drive, of toch tenminste van hetzelfde genre.

En niet dat m'n hele lijst suggesties Black Metal is. Dat is m'n favoriete genre, maar af en toe heb ik eens zin in iets anders..
Ik kan zelfs naar Backstreet Boys zitten kijken dat quasi alle suggesties Black of Death Metal zijn. Dat is niet de bedoeling e...

Het ergste vanal is dat 90% van de tijd "Kanonenfieber - Menschenmülle" als eerste suggestie staat en dus automatisch begint te spelen na afloop van het huidige filmpje. Ik vind dat een zalig album, maar het irriteert dat dat er constant staat, en zeker dat hij altijd ergens halfweg begint te spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan