Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een kip laten inslapen. :rofl:

Nee echt, waarom moet dat beest afzien?

we waren bij de dierenarts gegaan met het gedacht dat er een ei geblokkeerd zat, gebeurt wel al es maar toen ie er dan met z'n vingers inging om het ei te pakken kwamen de maden eruit (Myiasis) en is er niks anders aan te doen dan het dier te laten inslapen.

Ik ben niet van het type: ik neem het wel mee naar huis en wring het daar de nek om. Het is mijn dier, het is mijn verantwoordelijkheid en ik wil niet dat ze afzien. Dus voor de meest humane (en dus ook dure) oplossing gekozen.

Kindjes waren er het hart van in, het was hun lievelingskip. Doodbraaf beest, altijd komen flossen.

Geen ergernis maar gewoon iets dat ik niet wist/niet bij stilgestaan had: je moet de brandweer betalen voor het weghalen van een wespennest. Wel ergernis: €75 - ik neem dat de brandweer niet kwalijk, wel die zwart-gele rotzakjes.
Dat is dan toch regio-gebonden neem ik aan? Wespennesten hier weghalen is gratis. Komt er eigenlijk op neer dat je hier enkel moet betalen voor kleine zaken waar je zelf iets aan kon doen.

Dat is dan toch regio-gebonden neem ik aan? Wespennesten hier weghalen is gratis. Komt er eigenlijk op neer dat je hier enkel moet betalen voor kleine zaken waar je zelf iets aan kon doen.
Regio Kortrijk is €75. Ik meen mij te herinneren dat het in Izegem 30 jaar terug gewoon deel van de dienstverlening was maar ik kan mis zijn of dat kan nu natuurlijk ook al anders zijn. Ik denk dat inderdaad ‘maar dat kan iemand ook zelf’ wel een stuk reden van de kost zal zijn.

Nee echt, waarom moet dat beest afzien?
Het zal wel liggen aan het feit dat ik als 6-jarig manneke zelfgeslachte kippen heb zitten pluimen bij mijn grootvader.
Een kip naar de dierenarts brengen vind ik er eigenlijk ook al wat over, maar bon. Bij de (bejaarde) exemplaren hier zit ik eigenlijk gewoon te wachten tot ze dood neervallen hoor, dan ben ik van hun stront af ook ineens.

ProTip voor u en voor de kindjes: hecht u niet aan dieren die geen 10 jaar meekunnen.

Die beesten de nek omwringen lijkt me ook totaal niet minder humaan dan ze een spuitje te geven nadat de dierenarts eens goed in hun gat gekoterd heeft, maar dat zal dan ook wel weer een onpopulaire mening zijn zeker?

Regio Kortrijk is €75. Ik meen mij te herinneren dat het in Izegem 30 jaar terug gewoon deel van de dienstverlening was maar ik kan mis zijn of dat kan nu natuurlijk ook al anders zijn. Ik denk dat inderdaad ‘maar dat kan iemand ook zelf’ wel een stuk reden van de kost zal zijn.
Toen was de brandweer nog een gemeentelijke dienst. Maar ondertussen, met de verzelfstandiging van de hulpverleningszones, hebben die een heel eigen structuur met een eigen rechtspersoonlijkheid.

Mezelf corrigeren. Blijkbaar is het hier sinds anderhalf jaar ook betalend geworden, maar betaal je per uur/personeel/materiaal, dus geen duidelijke prijzen.
Vroeger deden ze dat voor niks, net even de (onoverzichtelijke) prijzenfiche opgezocht en dat is dus ook verleden tijd. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan