Een paar maanden geleden had een man op hoplr gepost dat hij het niet vond kunnen dat iemand zijn hond tegen een struikje aan de stoep liet plassen. Dat was nota bene een struikje van de gemeente (dat struikje scheidt het voetpad van het wegdek). "Want als er ene hond begint met plassen, dan moet elke andere hond daar ook gaan plassen!" Hij stelde dan maar voor dat iedereen zijn hond ENKEL nog liet plassen in de hondenweide verder in de buurt. "Je moet je hond maar trainen op commando pipi te doen! Niet voor mijn huis!"Het resultaat is dan ook gewoon dat sommige mensen vijandig worden tegenover mensen met honden. Mijn vrouw (1m54 en een kleurtje) heeft al iemand gehad die gewoon op haar begon te roepen omdat de hond aan zijn haag aan het snuffelen was, en in een andere straat kwam er "toevallig" een man buiten om terloops te zeggen dat hij hoopt dat ze zakjes meehad. Bij mij doen ze dat niet, waarschijnlijk omdat ik er minder aanspreekbaar uitzie, maar dat zou allemaal niet nodig zijn als een paar ransberen dat gewoon oprapen.
Dat vond ik nu ook wel ferm overdreven om daarover te klagen, hoor.