Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het resultaat is dan ook gewoon dat sommige mensen vijandig worden tegenover mensen met honden. Mijn vrouw (1m54 en een kleurtje) heeft al iemand gehad die gewoon op haar begon te roepen omdat de hond aan zijn haag aan het snuffelen was, en in een andere straat kwam er "toevallig" een man buiten om terloops te zeggen dat hij hoopt dat ze zakjes meehad. Bij mij doen ze dat niet, waarschijnlijk omdat ik er minder aanspreekbaar uitzie, maar dat zou allemaal niet nodig zijn als een paar ransberen dat gewoon oprapen.
Een paar maanden geleden had een man op hoplr gepost dat hij het niet vond kunnen dat iemand zijn hond tegen een struikje aan de stoep liet plassen. Dat was nota bene een struikje van de gemeente (dat struikje scheidt het voetpad van het wegdek). "Want als er ene hond begint met plassen, dan moet elke andere hond daar ook gaan plassen!" Hij stelde dan maar voor dat iedereen zijn hond ENKEL nog liet plassen in de hondenweide verder in de buurt. "Je moet je hond maar trainen op commando pipi te doen! Niet voor mijn huis!"

Dat vond ik nu ook wel ferm overdreven om daarover te klagen, hoor. :lol:

Ik ga altijd wandelen in natuurgebied hier vlakbij, en als ik 2 meter verder een schaap of een koe zie kakken in hetzelfde gras als waar ik met mijn hond ga wandelen, trek ik het mij eigenlijk ook niet meer aan hoor eerlijk gezegd. Maar de grens is soms dun.

Op straat of in andermans voortuin is natuurlijk compleet not done.
Ecologisch is er wel een verschil tussen wat een herbivoor of een carnivoor achterlaat, maar of dat veel uitmaakt op die schaal weet ik niet.

Nu, zo lang dat niet op de wandelpaden is, ervaar ik dat ook niet als storend. Hier is aan het eind van de straat zo een boerenweg tussen de velden, maar wat je dan ziet is dat het eerste stuk waar iedereen stapt vol ligt. Ja, dat is nu ook niet echt aangenaam, dus daar raap ik het op, 100 meter verder tussen het hoge gras en de tractorsporen meestal niet als het in de kant is.

Het is gewoon algemene luiheid hoor, wat verder aan de andere kant is zo'n stukje gras tussen de huizen mét een vuilbak voor hondenkak, maar dat grasveldje is een mijnenveld.

Stokslagen zeg ik u.

Een paar maanden geleden had een man op hoplr gepost dat hij het niet vond kunnen dat iemand zijn hond tegen een struikje aan de stoep liet plassen. Dat was nota bene een struikje van de gemeente (dat struikje scheidt het voetpad van het wegdek). "Want als er ene hond begint met plassen, dan moet elke andere hond daar ook gaan plassen!" Hij stelde dan maar voor dat iedereen zijn hond ENKEL nog liet plassen in de hondenweide verder in de buurt. "Je moet je hond maar trainen op commando pipi te doen! Niet voor mijn huis!"

Dat vond ik nu ook wel ferm overdreven om daarover te klagen, hoor. :lol:
Wel ja, mensen die overdrijven zijn er ook altijd natuurlijk. De plaatselijke fb-groep staat ook vol met zo'n pareltjes. En dan mensen die erop reageren dat ze dingen niet oprapen want er staan niet genoeg vuilbakken. Een tijdje terug lag het langs een van de wandelpaden vol met hondenkak in zakjes, misschien een soort statement dat de vuilbak 50 m verder té ver was ofzo.

Ecologisch is er wel een verschil tussen wat een herbivoor of een carnivoor achterlaat, maar of dat veel uitmaakt op die schaal weet ik niet.
Ja bon er lopen daar ook vossen rond en die hun kak ga ik ook niet opkuisen. :tongue:

Een gerelateerde ergernis van de dag: ik heb mijn kippen gisteren nog eens laten scharrelen buiten hun ren en mijn god die beesten schijten dat het niet normaal is. Hopen op onweer want geen zin om nog maar eens gans mijn terras en oprit te kuisen.

Ik deed dat hier in het begin altijd, is zo een stuk gras langs het voetpad dat op ne dode muur uitkomt.
Tot ik zag dat niemand uit de buurt dat hier deed, sindsdien doe ik het op dat stukske ook niet meer se.

Ga ik verder met hem altijd, alhoewel dat ook niet altijd simpel is want die kakt dus liefst in struiken.

Honden zijn hier minder tot geen probleem. Iedereen kuist mooi op. Maar ruiters die hier door de straat komen? Laat maar kakken dat paard! Midden op de openbare weg. Heb ik me indertijd in Tervuren ook dood aan geërgerd. Ruiters die in het park van Tervuren komen rijden en hun beest gewoon los op de wandelpaden laten kakken.

Honden zijn hier minder tot geen probleem. Iedereen kuist mooi op. Maar ruiters die hier door de straat komen? Laat maar kakken dat paard! Midden op de openbare weg. Heb ik me indertijd in Tervuren ook dood aan geërgerd. Ruiters die in het park van Tervuren komen rijden en hun beest gewoon los op de wandelpaden laten kakken.
To be fair iets minder snel op te rapen, en ook een andere euhm textuur. Ik stap liever per ongeluk daarin dan in een hondendrol. Maar dat is ook zoiets historisch uiteindelijk, ik denk dat je hier ongeloofelijk veel mensen hebt met een paard.

To be fair iets minder snel op te rapen, en ook een andere euhm textuur. Ik stap liever per ongeluk daarin dan in een hondendrol. Maar dat is ook zoiets historisch uiteindelijk, ik denk dat je hier ongeloofelijk veel mensen hebt met een paard.
En dan mensen op FB-pagina's die ervanuit gaan dat ge bijna dankbaar moet zijn dat dat paard voor uw deur zijn ding gedaan heeft, 'want da's goed voor uw plantjes' en 'komt dan niet op den buiten wonen'. Stront blijft stront, waarom kunnen de paarden van de paardenkoetsen in Brugge wel met zo'n zak rondlopen waarin alles opgevangen wordt, maar is dat nog niet ingeburgerd voor de gewone paardenwandelingen.

Edit: ook altijd leuk als ge gaat wandelen als het droog is en ge paarden met ruiter tegenkomt die al dat opgedroogde strontstof doen opwaaien, recht in uw gezicht...

Dat vond ik nu ook wel ferm overdreven om daarover te klagen, hoor. :laugh:
Wanneer zo'n struikje uitgekozen wordt als plasplaats door al die honden, is dat vaak wel ten dode opgeschreven...

Hoewel ik er mij ook aan stoor, is er argumentatie rond waarom ruiters het niet moeten opruimen:

"Paardenontlasting bestaat uit onverteerde plantenresten en niet zoals bij honden uit vleesresten. De uitwerpselen vallen snel uiteen en worden dan weggespoeld door de regen."
"Bovendien kunnen de handelingen die een ruiter moet uitvoeren om de uitwerpselen te verwijderen gevaar opleveren voor het paard, de ruiter en voor de andere weggebruikers."

Is een citaat uit een gemeentelijk reglement. Sommige gemeenten eisen dat de ruiter het wel opruimt.

Ik ga altijd wandelen in natuurgebied hier vlakbij, en als ik 2 meter verder een schaap of een koe zie kakken in hetzelfde gras als waar ik met mijn hond ga wandelen, trek ik het mij eigenlijk ook niet meer aan hoor eerlijk gezegd. Maar de grens is soms dun.

Op straat of in andermans voortuin is natuurlijk compleet not done.
Die koe of dat schaap staat natuurlijk wel niet op een openbare plaats, als je naar het containerpark gaat kieper je ook niet alles uit aan de poort omdat er aan de andere kant van de poort toch ook rommel ligt.

En in het algemeen voor alle hondeneigenaren, het is jouw hond dus is het jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de rest van de mensen daar geen last van hebben. Iedereen die een hond neemt weet dat die elke dag wel eens moet gaan dus dat is geen verrassing waar je op voorhand niet van op de hoogte was, en als je niet graag kak opkuist moet je maar een AIBO nemen.

Je kan toch niet zeggen - oh leuk ik heb een leuke knuffelvriend en dan de kak voor de anderen laten, dat daarover zelfs discussie moet zijn... je kan veel argumenten bedenken als je wil zoals het is zo ver in de velden niemand komt hier of heeft er last van, maar aangezien je daar als hondeneigenaar zelf gaat wandelen is het toch denkbaar dat daar ook anderen kunnen gaan wandelen en waarom zou het dan OK zijn dat die een half uur de kak van jouw hond uit de ribbeltjes van zijn of haar schoenzool kan staan krabben? Komt er gewoon op neer dat je van jouw pleziertje en verantwoordelijkheid het probleem van een ander maakt en dat is niet OK.

Het verschil met hondenpipi is dat dit verdampt en wegspoelt met de regen, de hondenstront ligt er wel veel langer en als je hier niet van overtuigd bent mag je altijd proefondervindelijk eens met je schoen in een plasje trappen en daarna in een verse hondenstront, dan zal je snel het verschil merken en wens ik je verder veel plezier.

Als het op een pad ofzo is kuis ik het zeker ook op, maar onze 2 doen dat eigenlijk normaal enkel in struiken waar ik bijna niet aan geraak.
Ik erger mij wel aan mensen die dat hun hond op een wandelpad of iemand z'n oprit laten schijten en dat dan niet opkuisen, maar vooral aan andermans katten die in mijn tuin komen schijten.

Als het op een pad ofzo is kuis ik het zeker ook op, maar onze 2 doen dat eigenlijk normaal enkel in struiken waar ik bijna niet aan geraak.
Ik erger mij wel aan mensen die dat hun hond op een wandelpad of iemand z'n oprit laten schijten en dat dan niet opkuisen, maar vooral aan andermans katten die in mijn tuin komen schijten.
Dat is zeer herkenbaar, hier ook zo een paar buren die hun katten maar gewoon laten doen. Nu, ik snap dat een kat wat meer vrijheid kan hebben, maar -en hier gaan veel mensen niet mee akkoord- ik heb echt mijn twijfels of dat nu een goede zaak is.

Katten zijn gewoon kleine roofdieren, en ook al zijn ze niet allemaal even capabel, is het toch ergens wel vreemd dat iedereen inzit met de vogeltjes, en hoe bv. de mussen (maar ook vlinders) het slecht doen, en dan in praktisch elke buurt er een paar kleine moordmachines worden aangekocht die vrij mogen rondlopen? Vanuit ecologisch perspectief kan je daar nu wel enkele vraagtekens bij plaatsen. Of je daarom elke kat een binnenkat/tuinkat moet maken weet ik niet.

Dat is zeer herkenbaar, hier ook zo een paar buren die hun katten maar gewoon laten doen. Nu, ik snap dat een kat wat meer vrijheid kan hebben, maar -en hier gaan veel mensen niet mee akkoord- ik heb echt mijn twijfels of dat nu een goede zaak is.

Katten zijn gewoon kleine roofdieren, en ook al zijn ze niet allemaal even capabel, is het toch ergens wel vreemd dat iedereen inzit met de vogeltjes, en hoe bv. de mussen (maar ook vlinders) het slecht doen, en dan in praktisch elke buurt er een paar kleine moordmachines worden aangekocht die vrij mogen rondlopen? Vanuit ecologisch perspectief kan je daar nu wel enkele vraagtekens bij plaatsen. Of je daarom elke kat een binnenkat/tuinkat moet maken weet ik niet.
Ik ben akkoord. Ik zie eigenlijk graag alle dieren, maar de hoeveelheid katten die hier rondlopen is absurd. Hetzelfde probleem met hoeveel mensen hier een hond hebben en die dan een hele dag buiten in een ren zetten en laten blaffen, zeer triest voor die beestjes.

Hier is het vooral voor nachtlawaai soms niet te doen met al die katten, zeker in de paartijd. Ganse nachten staan die katers te schreeuwen buiten. Ik zou snel klachten krijgen mocht ik mijn hond een hele nacht buiten laten blaffen...

gisteren gereserveerd in een plaats waar wij regelmatig gaan eten, in buffetvorm, all you can eat.

nu , door corona, plots formule tijdelijk veranderd. wij zitten neer, en krijgen een (beperkte) kaart voorgeschoteld. mogen paar dingen kiezen en zo, maar totaal niet zoveel als voorheen, en toch zelfde prijs.

had ik het geweten, we waren meteen terug weg gegaan.
In Wok King (ook buffet concept) is dit allemaal terug toegelaten nochtans

Ik ben akkoord. Ik zie eigenlijk graag alle dieren, maar de hoeveelheid katten die hier rondlopen is absurd. Hetzelfde probleem met hoeveel mensen hier een hond hebben en die dan een hele dag buiten in een ren zetten en laten blaffen, zeer triest voor die beestjes.
Als die katten dan nog altijd vruchtbaar zijn is het helemaal leuk, een hoop half-wilde katten. Ook denk ik één van de bronnen van al die katten in asielen. Ook zoals @coldplayke zegt het gejank (soms net een baby) dat je dan kan horen.

Over het algemeen heb je natuurlijk altijd een groep mensen die niet verantwoord omspringen met hun huisdier, maar ik heb de indruk dat bij katten dit nog net iets meer is omdat die beesten toch "onafhankelijker" zijn.

Is idd een ramp hier de laatste tijd met verkeerde post.
Hier is dat een absolute must met al die opgejaagde pakjesbezorgers
Ik woon in rollegemkerkstraat en krijg post voor de rollegemknokstraat, rollegemseweg, rollegemsestraat, kerkstraat etc.
Het helpt ook niet dat alle deelgemeenten hier 8510 hebben.
Ondertussen hebben we met mensen uit andere de straten al telefoonnummers uitgewisseld tegen dat er pakjes en brieven opgehaald moeten worden.

Hier is dat een absolute must met al die opgejaagde pakjesbezorgers
Ik woon in rollegemkerkstraat en krijg post voor de rollegemknokstraat, rollegemseweg, rollegemsestraat, kerkstraat etc.
Het helpt ook niet dat alle deelgemeenten hier 8510 hebben.
Ondertussen hebben we met mensen uit andere de straten al telefoonnummers uitgewisseld tegen dat er pakjes en brieven opgehaald moeten worden.
Same here, onze straatnaam loopt door over de spoorweg, andere gemeente en de nummering begint opnieuw. Dus ons huisnummer is 200m verder opnieuw te vinden in dezelfde straat. Ook niet over nagedacht. Post is nog ok, maar hoe vaak hier pitadelivery of pizza staat, jammer genoeg altijd nog te betalen anders had ik al vaak de maaltijd met plezier aangenomen.

na een aantal nieuwe meubels (TV en wat 'vinyl'-opslag kubussen) heel het 'home cinema'-gedeelte van de woonkamer met een halve meter opgeschoven. Nu past de eettafel niet meer degelijk in het plaatje en moet ik opnieuw speaker kabels leggen omdat er eentje gebroken is :cry:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan