Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat bier uitkotsen kan je net echt kosten noemen he, ik heb er nog weten kotsen na een rapste vat en er kwam gewoon frisse pils uit, zelfs het schuim stond dan nog in die emmer. En ja ik kan het weten want ik heb er voor een bak triple karmeliet nog van geproefd.
En ik die dacht dat ik het grootste degoutniveau op dit forum al had gezien. Ahhh.

Grootste ellende is dat er bij het kotsen nog teveel (half)-onverteerde brokken tussenzitten die ook hun weg naar buiten vinden via je neus.

Maar: voor mij het ergste is de periode voorafgaand aan het kotsen: je voelt en weet dat het komt, maar je hoopt dat het toch weg gaat deemsteren, je denkt frisse lucht gaat helpen, maar helaas... het komt toch.

En zoals Nestorius zegt, je denkt dan van ‘t is er allemaal uit, maar dan paar minuten later wil uw maag echt het laatste restje naar buiten persen terwijl ge al al uw krachten kwijt zijt.

(Ondertussen gelukkig al 4jaar niet meer gekotst).

Dat bier uitkotsen kan je net echt kosten noemen he, ik heb er nog weten kotsen na een rapste vat en er kwam gewoon frisse pils uit, zelfs het schuim stond dan nog in die emmer. En ja ik kan het weten want ik heb er voor een bak triple karmeliet nog van geproefd.
Ik zou me er voor moeten schamen, maar ik herinner me nog zo'n gelegenheid waar ik dus net had gewed dat ik zonder probleem een liter bier in enkele s binnen kon kappen. Het was in een studentencafé op de Naamse straat in Leuven. Dat bier was ijskoud en dat doet flink pijn aan de maag, zo'n liter in één keer binnengieten.
Ik ga snel naar buiten, er loopt een oud koppel net voorbij het café. Ik zeg 'goedenavond' tegen die mensen, laat ze door en kots even later al dat bier uit over 't straat.
Dat ouder koppel keerde zich redelijk geschokt om en ze bekeken me alsof ik van Pluto kwam, ik kan me hun blik nog goed herinneren, nu 30 jaar later (ik was helemaal niet dronken of zo). Zoals gezegd, ik zou me moeten schamen, maar de situatie maakte het echt wel grappig...
Maar ge voelt U dan wel direct terug perfect in orde.

Ik zou me er voor moeten schamen, maar ik herinner me nog zo'n gelegenheid waar ik dus net had gewed dat ik zonder probleem een liter bier in enkele s binnen kon kappen. Het was in een studentencafé op de Naamse straat in Leuven. Dat bier was ijskoud en dat doet flink pijn aan de maag, zo'n liter in één keer binnengieten.
Ik ga snel naar buiten, er loopt een oud koppel net voorbij het café. Ik zeg 'goedenavond' tegen die mensen, laat ze door en kots even later al dat bier uit over 't straat.
Dat ouder koppel keerde zich redelijk geschokt om en ze bekeken me alsof ik van Pluto kwam, ik kan me hun blik nog goed herinneren, nu 30 jaar later (ik was helemaal niet dronken of zo). Zoals gezegd, ik zou me moeten schamen, maar de situatie maakte het echt wel grappig...
Goh, heeft iedereen dat niet eens gehad in zijn studententijd. Imo doet ge dan ook wel eens wat uit groepsdruk waarvan ge achteraf denkt, fuck wat heb ik nu gedaan. Het is nu niet dat ik ooit nog uit een emmer kots een glas zou drinken, zelfs niet voor een bak bier maar op dat moment zit iedereen je daar aan te vuren en op te naaien waardoor ge eigenlijk zelf niet meer achteruit wil dus dan gebeuren zo'n dingen. Zolang ge daar een ander geen kwaad mee berokkent moet dat kunnen naar mijn mening.

Ik drink trouwens niet zo graag triple karmeliet

Maar om nu terug te komen op @glashelder 's punt. Van al die kotsverhalen hierboven, hoeveel daarvan zijn er gebeurd op de weg tussen de zetel en het toilet (aka op de vloer). En indien dit het geval was, hoe vaak werd het gevoeg dan door de partner opgeboend omdat een zieke dat niet kan?

Vandaag in de tuin van m’n ma de netels te lijf gegaan met een bosmaaier. Die stonden ondertussen tot 2 meter hoog en dat maaisel vloog zowat alle kanten op. Bijgevolg onderbenen, armen en gezicht ferm geneteld.

Een paar jaar terug had ik een angine (sorry, correct Nederlands ontsnapt mij) én maag/darm klachten. Ik mocht niet weg op het werk (was alleen in de winkel) en was op het punt dat ik achterin werkelijk aan het schreien was van miserie, alles deed gewoon massa’s pijn, overgeven in de pot met verdund kuisproduct voor de etalage… Was echt een van het ziekst dat ik ooit geweest ben. Dokter tot in winkel doen komen, stante pede naar huis gezonden. Ik heb de volgende twee dagen in de badkamer doorgebracht, het was echt ‘even bewegen’ en beide kanten wilden er alles uitgooien. Partner heeft een aantal (kleine) ongelukjes opgekuist, zonder klagen.
Paar jaar later heb ik voor hem hetzelfde gedaan, de oppervlakte kots kan je u níet inbeelden, door de pijn van een hartinfarct (wisten we op die moment niet)

Vandaag in de tuin van m’n ma de netels te lijf gegaan met een bosmaaier. Die stonden ondertussen tot 2 meter hoog en dat maaisel vloog zowat alle kanten op. Bijgevolg onderbenen, armen en gezicht ferm geneteld.
Tip: lange broek en lange mouwen bij het maaien. Tkleinste kind weet dat.

Net wakker geworden door een hoestende, kreunende dochter. Aaike over haar hoofd en jawel, she's burning up 😞.
Hopelijk morgen ochtend koortsvrij en vrolijk 😞

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan