Ik was even aan het twijfelen om hier op te reageren, maar aangezien ik bij de geviseerde groep hoor, my 2 cents.
- het met Mulan flirten heb ik - na een vermaning van Coldplayke - voor 99% verbannen naar zwam. Gisteren heb ik nog wel eens gereageerd met `daten?`, Mulan heeft daar dan iets op gezegd en daar is het gestopt. Dat lijkt me toch wel nog iets wat moet kunnen zolang het niet ontaart in een hele pagina lang flirten. Maar daar wordt dus al bewust op gelet.
- Dat het hier een groepje van 5-10 is dat `circle jerked` vind ik een beetje een zielig argument aangezien het ook logisch is. Als ge hier dagelijks meerdere posts plaatst dan is het logisch dat ge ook regelmatig contact krijgt met anderen die hier veel zitten en er met bepaalde mensen een band ontstaat. En het is dan ook logisch als die band er is, er ook meer specifiek naar elkaar wordt gereageerd en er ook plagerijen en zo onstaan. Dat gebeurt ook IRL, het enige wat ge daar natuurlijk hebt is dat de anderen niet betrokken raken in die gesprekken. Hier is het een openbaar geschreven format, dus heb je dat wel. Iemand `straffen` en naar een speciaal hoekske verwijzen omdat ze goed met elkaar overweg komen is imo een zielige oplossing. Eigenlijk gewoon triest zelfs.
- Als ge er niet tegen kunt dat er mensen zijn die hier veel komen en veel posten en `circle-jerken` (wat een vies woord eigenlijk), hebt ge een aantal opties: 1)ge wordt zelf wat actiever op het forum 2)ge beseft dat het een logisch fenomeen is 3)ge leest enkel de voor u relevante topics, 4) ge smijt ons op de negeerlijst.
- Over punt 3: het is totaal onwaar dat we over heel het forum aanwezig zijn met onze inside jokes. Vooral in zwam en dan enkel nog hier in glimlach en ergernis topic. En als ge wilt moogt ge het 'wat heb je vandaag gekookt' er nog bijvoegen, maar daar is het altijd on topic, want dat topic dient nu eenmaal om uw maaltijd te posten, ook al is het geen grand cuisine. Zoals hier boven aangehaald door Lint, moet wat zeveren (maar niet zwammen) ook kunnen in Algemeen, zeker in 'glimlach' en 'ergernis'. Dit zijn redelijke luchtige topics. Ik begrijp wel dat er dat geen vijf pagina's aan grapkes moet komen te staan, maar een pagina staat ook redelijk rap vol. Zie maar naar deze discussie die hier eigenlijk ook niet hoort, maar wel een logisch voortvloeisel is van een ergernis.
- Over punt 4: ik kan dat maar enkel aanmoedigen. De negeerfunctie werkt hier bijzonder goed. Ik heb ook enkele mensen op mijn negeerlijst en het is alsof zij niet meer bestaan. Enkel wanneer ze gequote worden, krijg je nog een melding dat hun post onzichtbaar is voor je, maar voor de rest ziet ge totaal niets verschijnen wanneer ze een bericht posten. Ik dacht dat je op 9lives wel zag wanneer iemand van op je negeerlijst postte, maar dat enkel het bericht verborgen was? Hier zie je zelfs niet dat hij of zij gepost heeft.