Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was even aan het twijfelen om hier op te reageren, maar aangezien ik bij de geviseerde groep hoor, my 2 cents.

- het met Mulan flirten heb ik - na een vermaning van Coldplayke - voor 99% verbannen naar zwam. Gisteren heb ik nog wel eens gereageerd met `daten?`, Mulan heeft daar dan iets op gezegd en daar is het gestopt. Dat lijkt me toch wel nog iets wat moet kunnen zolang het niet ontaart in een hele pagina lang flirten. Maar daar wordt dus al bewust op gelet.

- Dat het hier een groepje van 5-10 is dat `circle jerked` vind ik een beetje een zielig argument aangezien het ook logisch is. Als ge hier dagelijks meerdere posts plaatst dan is het logisch dat ge ook regelmatig contact krijgt met anderen die hier veel zitten en er met bepaalde mensen een band ontstaat. En het is dan ook logisch als die band er is, er ook meer specifiek naar elkaar wordt gereageerd en er ook plagerijen en zo onstaan. Dat gebeurt ook IRL, het enige wat ge daar natuurlijk hebt is dat de anderen niet betrokken raken in die gesprekken. Hier is het een openbaar geschreven format, dus heb je dat wel. Iemand `straffen` en naar een speciaal hoekske verwijzen omdat ze goed met elkaar overweg komen is imo een zielige oplossing. Eigenlijk gewoon triest zelfs.

- Als ge er niet tegen kunt dat er mensen zijn die hier veel komen en veel posten en `circle-jerken` (wat een vies woord eigenlijk), hebt ge een aantal opties: 1)ge wordt zelf wat actiever op het forum 2)ge beseft dat het een logisch fenomeen is 3)ge leest enkel de voor u relevante topics, 4) ge smijt ons op de negeerlijst.

- Over punt 3: het is totaal onwaar dat we over heel het forum aanwezig zijn met onze inside jokes. Vooral in zwam en dan enkel nog hier in glimlach en ergernis topic. En als ge wilt moogt ge het 'wat heb je vandaag gekookt' er nog bijvoegen, maar daar is het altijd on topic, want dat topic dient nu eenmaal om uw maaltijd te posten, ook al is het geen grand cuisine. Zoals hier boven aangehaald door Lint, moet wat zeveren (maar niet zwammen) ook kunnen in Algemeen, zeker in 'glimlach' en 'ergernis'. Dit zijn redelijke luchtige topics. Ik begrijp wel dat er dat geen vijf pagina's aan grapkes moet komen te staan, maar een pagina staat ook redelijk rap vol. Zie maar naar deze discussie die hier eigenlijk ook niet hoort, maar wel een logisch voortvloeisel is van een ergernis.

- Over punt 4: ik kan dat maar enkel aanmoedigen. De negeerfunctie werkt hier bijzonder goed. Ik heb ook enkele mensen op mijn negeerlijst en het is alsof zij niet meer bestaan. Enkel wanneer ze gequote worden, krijg je nog een melding dat hun post onzichtbaar is voor je, maar voor de rest ziet ge totaal niets verschijnen wanneer ze een bericht posten. Ik dacht dat je op 9lives wel zag wanneer iemand van op je negeerlijst postte, maar dat enkel het bericht verborgen was? Hier zie je zelfs niet dat hij of zij gepost heeft.
Ik vind dat dit alles wat wordt opgeblazen, en een hoop posters op de negeerlijst zetten (en zo dus er niets van lezen wanneer het wel on-topic is) gewoon omdat ze een onbegrijpelijke fascinatie hebben met een airfryer of wat Mulan draagt lijkt me ook met een kanon op een mug schieten.

Ik vind dat dit alles wat wordt opgeblazen, en een hoop posters op de negeerlijst zetten (en zo dus er niets van lezen wanneer het wel on-topic is) gewoon omdat ze een onbegrijpelijke fascinatie hebben met een airfryer of wat Mulan draagt lijkt me ook met een kanon op een mug schieten.
wel, dan hebt ge de andere 3 opties nog.

...
en daarmee is voor mij alles gezegd.

Op de negeerlijst zetten van mensen is echt voor mensen die je niet kan luchten. Dan zie je helemaal niets meer.

Apart van de ergernis die ik gepost heb, waardeer ik jullie posts wel op heel veel andere plekken/onderwerpen en wil ik jullie eigenlijk niet op de negeerlijst zetten.

Die lijst is enkel voor verzuurde mensen die de gemiddelde Vlaming zijn fermetteke in pfosland en zijn bedrijfswagen niet gunt!

Waar ik mij meest aan erger is dat er een hoop ambras is nadat het toevallig een hoop vrouwen waren die aan het zeveren waren en het ook over "vrouwenzaken" ging. En ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat sommigen daar echt niet tegen kunnen als het over zo'n zaken gaat. Ik hoop ten zeerste dat het maar een indruk is en dit zich in de toekomst niet herhaald. Want imo zijn die vrouwen ook wel een verademing in een forum met een meerderheid mannen.

Waar ik mij meest aan erger is dat er een hoop ambras is nadat het toevallig een hoop vrouwen waren die aan het zeveren waren en het ook over "vrouwenzaken" ging. En ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat sommigen daar echt niet tegen kunnen als het over zo'n zaken gaat. Ik hoop ten zeerste dat het maar een indruk is en dit zich in de toekomst niet herhaald. Want imo zijn die vrouwen ook wel een verademing in een forum met een meerderheid mannen.
Die indruk had ik niet maar het klopt dat wat meer vrouwen welkom zouden zijn. Ook in topics/subfora waar ze liever wegblijven trouwens, om het neckbeardgehalte wat te doen zakken.

Nee toch? Het gebeurt niet zo frequent en slechts door/naar 1 user (en omgekeerd ook) dus het verziekt de boel niet voor andere ongerelateerde users in andere discussies :v
Ahneen daar ben ik niet mee akkoord. Zoals ik al zei:
De frequentie heeft daar niks mee te maken imo?
Imo moet je wel consistent zijn over wat je wel of niet wil toelaten.

Ik heb ook nergens het punt gemaakt dat grappen en zever hier in algemeen totaal niet thuishoren. Ik ben zelf niet altijd even serieus, maar dat komt niet altijd over 😬

Trouwens, ik verwacht/eis niet dat zo'n grappen echt uit algemene verdwijnen
Sorry, maar het lijkt me toch dat je dit wel verwacht:
Dat soort 'inside joke' mag van mij ook standaard naar de slow chat verwezen worden :sarcastic:

(al is algemene imo zeker niet enkel het niet-serieuze gedeelte).
Dat wou ik ook niet impliceren. Ik zei iets à la "algemeen moet een representatie zijn van normale IRL gesprekken". Maw er mogen serieuze discussies zijn (zonder dat het in P&A-style steekspellen vervalt, wat we nu eigenlijk bezig zijn en waar ik hierna mee ga ophouden), maar er mag ook een luchtig kantje zijn (zonder dat het in zwam-absurditeit vervalt).

Maar ik zal het niet nalaten om daar een (niet altijd even serieuze) opmerking op te geven als ik dat gepast vind om zo de poster in kwestie er eens over te laten nadenken :unsure:.
Mja als ik dan een analogie mag maken: Net zoals jij sommige zaken liever naar de zever-threads ziet verhuizen, kunnen we even goed deze "ik ga u eens wat inzicht bijbrengen" posts verhuizen naar P&A ... . Same difference lijkt mij.

(voor de duidelijkheid: ik stel dit niet voor)

En ik doelde op glashelder, die absoluut geen non is (vandaar de aanhalingstekens)
Ah check, clear

Die indruk had ik niet maar het klopt dat wat meer vrouwen welkom zouden zijn. Ook in topics/subfora waar ze liever wegblijven trouwens, om het neckbeardgehalte wat te doen zakken.
Het neckbeardgehalte (nee eigenlijk gewoon het ‘ik moet hier de big man uithangen’ gehalte met kordate statements en expres constant de point missen om een serieus onderwerp te ontkrachten) is waarom we daar wegblijven.

Mijn opmerking was ook niet zo persoonlijk bedoeld als dat gij ze opneemt. De meeste mensen maken dat soort opmerkingen maar af en toe ze, maar dat telt dan toch al netjes op en ik kan u garanderen dat dat toch een bepaalde sfeer creëert waarbij ge als vrouw dubbel en dik moet gaan opletten op wat ge post want anders krijgt ge zo'n doodoener terug - ook in serieuze threads.
Ik heb An sich niets tegen zo'n grap, maar het probleem zit hem dus wel in de frequentie/wijdverspeidheid en dat ligt uiteraard niet aan uw ene opmerking hier. Voor mij was het gewoon een algemeen statement om zo'n soort grappen in de zever threads te houden 🤷‍♀️

Helaas, voor sommige mensen is mijn Nick zien extra reden om tegendraads en niet meer zo straight te doen :unsure:

Ge zijt aan de verkeerde "non" aan het denken
Heeft niks met tegendraads te zien. Je gezaag en hele dagen mensen terecht wijzen werkt gewoon op mijn zenuwen. Lighten up je zit hier voor je vrije tijd.

Ik heb het zelfs niet eens op wat je tegen mij zou zeggen maar op 70% van de posts over heel het forum heb je wel iets te zeggen dat je niet aanstaat met 1 kort zinnetje. Of mss zijn dat je grapjes? Maar dan is er veel werk aan de winkel.

Ik hoop voor je eigen gemoedsrust dat je geen nieuwssites volgt want je gaat uren tekort komen om iedereen terecht te wijzen met wat niet in je kraam past.

En dan iets die niet over jou gaat maar dat reporten.. Hoe kleinzerig kun je in godsnaam zijn. Ik heb er ook nog geen strafpunten ofzo voor gehad maar pls..

Dan ben je een volwassene van een jaar of 30-40 en dan ga je van niks gebaren maar wel mooi reporten. Dat is het soort volk die ook voor het minste de politie belt zonder hun buur eerst eens aan te spreken. En als er een paar zijn die dan wel durven klagen mooi op de kar mee springen.

Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je die indruk volledig verkeerd en waren de mannen daar gewoon over aan het zeveren.

Ahneen daar ben ik niet mee akkoord. Zoals ik al zei:

Imo moet je wel consistent zijn over wat je wel of niet wil toelaten.

Sorry, maar het lijkt me toch dat je dit wel verwacht:

Dat wou ik ook niet impliceren. Ik zei iets à la "algemeen moet een representatie zijn van normale IRL gesprekken". Maw er mogen serieuze discussies zijn (zonder dat het in P&A-style steekspellen vervalt, wat we nu eigenlijk bezig zijn en waar ik hierna mee ga ophouden), maar er mag ook een luchtig kantje zijn (zonder dat het in zwam-absurditeit vervalt).

Mja als ik dan een analogie mag maken: Net zoals jij sommige zaken liever naar de zever-threads ziet verhuizen, kunnen we even goed deze "ik ga u eens wat inzicht bijbrengen" posts verhuizen naar P&A ... . Same difference lijkt mij.

(voor de duidelijkheid: ik stel dit niet voor)
Ge zei dat ik volgens mijn regels die grap niet mocht maken. Maar mijn regels houden rekening met frequentie. Dat lijkt mij toch consistent.

En ik zeg toch net dat ik dat niet verwacht - dat ge mijn opmerking niet zo gericht moogt opnemen? Aangezien die opmerking hier en daar en door andere personen wordt gemaakt zou ik, volgens uw redenering, die opmerking nooit mogen/kunnen maken want van zodra ik ze maak ben ik 1 persoon aant viseren en mogen zo'n opmerkingen nooit meer.

En waarom zou dat in p&a moeten zijn als algemeen net een weerslag zou moeten zijn van irl gesprekken, wat zever en af en toe een serieuze discussie? Dat lijkt me dan net de plaats voor dit soort opmerking, dat moet daarna voor mij geen pagina's lang geanalyseerd worden en bronnen tegenaan gesmeten worden om te laten zien dat vrouwen wel/niet kleinzerig zijn. Ik geef maar mee dat, als vrouw, zo'n opmerkingen niet echt bevorderlijk zijn voor de algemene sfeer - en al zeker niet in serieuzere discussies (die ook in algemene kunnen voorkomen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan