Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ga het niet in het brutoloon topic gaan schrijven want ze gaan zeggen dat ik overdrijf :laugh:

40 procent van werknemers heeft tijdens zomer spaargeld nodig om rond te komen​

Maar is dit niet logisch? Wie kan er van zijn nettoloon ook nog es naast de hypotheek en maandelijkse kosten ook nog es de all-in zomervakantie in turkije gaan betalen? Dat zijn toch de dingen waarvoor je spaart, nee?

ik ga het niet in het brutoloon topic gaan schrijven want ze gaan zeggen dat ik overdrijf :laugh:

Maar is dit niet logisch? Wie kan er van zijn nettoloon ook nog es naast de hypotheek en maandelijkse kosten ook nog es de all-in zomervakantie in turkije gaan betalen? Dat zijn toch de dingen waarvoor je spaart, nee?

Krantopvulling nu we het even niet zo hard over de corona-cijfers of een of andere fait divers kunnen hebben.

en dan schrijven ze dit:

Een populaire vuistregel stelt dat die best overeenkomt met zes tot twaalf nettomaandlonen of zes tot twaalf keer de maandelijkse uitgaven.

BG-style:

Een populaire vuistregel stelt dat die best overeenkomt met elk jaar zes tot twaalf nettomaandlonen of zes tot twaalf keer de maandelijkse uitgaven.

:biglaugh:

Komt het er in het artikel niet op neer dat dat de maanden zijn waarop beknibbeld wordt op noodzakelijke aankopen zoals boodschappen, kleren, medicijnen.... ? Dat dat als maatstaf genomen wordt voor "moeilijke maanden"? Dat gaat dan weer iets verder dan je spaargeld gebruiken voor je reis, wat ik inderdaad maar heel logisch vind.

en dan schrijven ze dit:

Een populaire vuistregel stelt dat die best overeenkomt met zes tot twaalf nettomaandlonen of zes tot twaalf keer de maandelijkse uitgaven.

BG-style:

Een populaire vuistregel stelt dat die best overeenkomt met elk jaar zes tot twaalf nettomaandlonen of zes tot twaalf keer de maandelijkse uitgaven.

:biglaugh:
Of de @kay-gell versie:
Een populaire 3-vuistenregel stelt dat die best overeenkomt met zes tot twaalf nettomaandlonen of zes tot twaalf keer de maandelijkse uitgaven.

JaJa zal wel , Wa mij ergert is da maanden voor Pasen er al paaseitjes in de winkelrekken liggen .:headshake:

Komt het er in het artikel niet op neer dat dat de maanden zijn waarop beknibbeld wordt op noodzakelijke aankopen zoals boodschappen, kleren, medicijnen.... ? Dat dat als maatstaf genomen wordt voor "moeilijke maanden"? Dat gaat dan weer iets verder dan je spaargeld gebruiken voor je reis, wat ik inderdaad maar heel logisch vind.
Naar mij moet je niet kijken hoor, ik ben nog de frieten van maart aan het afbetalen.

Ik denk dat dit vooral over arbeiders gaat. Daar gaat het vakantiegeld in mei op de spaarboek, om in de vakantie aan de spaargeld te moeten zitten want veel minder loon.

Zalig die isolatie. Altijd lekker warm.
Bwah, kleine woonkamer met enkel ramen op het zuidwesten dus eerder altijd te warm. Heb dat effect wat onderschat.

Nieuwe tv gekocht. Normaal geen ergernis maar nu is het gewoon een verloren kost. Dan toch maar niet de goedkoopste genomen zodat deze hopelijk dan langer dan 8 jaar meegaat.

hier ook water in de kelder. 2 bakken spa en 4 flessen vittel

WhatsApp Image 2021-07-14 at 16.41.53.jpeg

Wateroverlast in Spa & Chaudfontaine.

200.gif

Pfff, wij zouden zaterdag vertrekken voor een weekje met de tent in de Ardennen... Camping staat momenteel volledig blank...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan