Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Via tax on web inderdaad, doe ik het beter nog via papier ook binnen dan?
Ik zou inderdaad zeggen van terug te bellen naar je lokaal kantoor en een papiere aangifte te vragen.
Daar vul je dan enkel jou gegevens op in, zodat er zeker een aangifte op jou naam binnen is

Als je ex natuurlijk werkt met een mandataris heeft nog wel tijd om de aangifte te (laten) onderteken.

(Als hij geen aangifte zou indienen dan kom je natuurlijk weer in een hele administratieve rompslomp terecht.
De administratie heeft dan van hem geen aangifte dus zal hem een 'aanslag van ambswege' opsturen om hem mee te delen op welke gegevens ze hem gaan belasten (kan hij akkoord of niet akkoord mee gaan). Maar die brief gaan ze ook naar jou sturen en moet jij ook mee akkoord/niet-akkoord gaan omdat het nog steeds gezamelijk is.
Bv. de administratie neemt in de aanslag van ambtswege enkel zijn inkomsten op, maar niet de hypothecaire lening die jullie nog hadden. Dit zou dan ook in jou nadeel kunnen zijn want gezamelijke berekening

Ik zou inderdaad zeggen van terug te bellen naar je lokaal kantoor en een papiere aangifte te vragen.
Daar vul je dan enkel jou gegevens op in, zodat er zeker een aangifte op jou naam binnen is

Als je ex natuurlijk werkt met een mandataris heeft nog wel tijd om de aangifte te (laten) onderteken.

(Als hij geen aangifte zou indienen dan kom je natuurlijk weer in een hele administratieve rompslomp terecht.
De administratie heeft dan van hem geen aangifte dus zal hem een 'aanslag van ambswege' opsturen om hem mee te delen op welke gegevens ze hem gaan belasten (kan hij akkoord of niet akkoord mee gaan). Maar die brief gaan ze ook naar jou sturen en moet jij ook mee akkoord/niet-akkoord gaan omdat het nog steeds gezamelijk is.)
Ik heb de papieren aangifte hier liggen, ga direct alles overpennen en op de bus smijten, thx voor de hulp! 👌👌👌

Vrouwen en 'm hebben is ook toegevoegd :unsure:

Grappeke eh Mulan :hug:
Ik snap je opmerking gewoon niet. 🤷🏼‍♀️
Ik heb alles correct gedaan, maar doordat we gescheiden zijn, moet hij OOK zijn deel van de belastingen indienen of het mijne wordt niet verwerkt. Ik heb dus geen probleem met technologie, de papieren versie is enkel om zeker te zijn dat ze toch MIJN gegevens krijgen, zonder dat hij moet bevestigen 😉

Ik heb alles correct gedaan, maar doordat we gescheiden zijn, moet hij OOK zijn deel van de belastingen indienen of het mijne wordt niet verwerkt. Ik heb dus geen probleem met technologie, de papieren versie is enkel om zeker te zijn dat ze toch MIJN gegevens krijgen, zonder dat hij moet bevestigen 😉
Ze zeggen altijd: Als je een mop moet uitleggen is het geen goede mop.

Dus ik heb hier gefaald. Ik ga in stilte bezinnen over de fouten die ik gemaakt heb!

Jou aangifte is binnen ? Op papier dan veronderstel ik ?
Als jou aangifte binnen is op papier ben jij in orde. Als jij enkel via taks-on-web heb ingevuld en ondertekende maar hij niet, dan is die aangifte nog steeds "hangende" en niet bevestigd dus is er ook van jou niks binnen

De aanslag zal wel nog gezamelijk worden berekend, maar nadien (bij ontvangst van je aanslagbiljet) kan je normaal kiezen voor een opdeling 50/50 of ieder naar persoonlijk aandeel.
Het deel van "hij zal zijn deel moeten betalen" is ook enkel correct als jullie getrouwd waren met scheiding van goederen, anders blijf jij eveneens aansprakelijk voor eventuele openstaande schuld

Zo is het toch volgens mij
@Taxman kan je hier normaal wel mee verder helpen

Via tax on web inderdaad, doe ik het beter nog via papier ook binnen dan?

De administratie heeft dan van hem geen aangifte dus zal hem een 'aanslag van ambswege' opsturen om hem mee te delen op welke gegevens ze hem gaan belasten (kan hij akkoord of niet akkoord mee gaan). Maar die brief gaan ze ook naar jou sturen en moet jij ook mee akkoord/niet-akkoord gaan omdat het nog steeds gezamelijk is.
Bv. de administratie neemt in de aanslag van ambtswege enkel zijn inkomsten op, maar niet de hypothecaire lening die jullie nog hadden. Dit zou dan ook in jou nadeel kunnen zijn want gezamelijke berekening

Ik heb de papieren aangifte hier liggen, ga direct alles overpennen en op de bus smijten, thx voor de hulp! 👌👌👌
Aangezien ik getagd werd even reageren: alles is gezegd, de uitleg van @Silence is helemaal correct. Dien jouw deel in op papier, want zolang je ex TOW niet ondertekend gaat die aangifte niet ingediend zijn. In de veronderstelling dat je ex hetzelfde doet, gaan beide aangiftes worden samengevoegd om tot 1 aanslagbiljet te komen dat jullie beiden krijgen toegestuurd. Het overige verloop staat in een begeleidende brief bij het aanslagbiljet duidelijk uitgelegd.

1192592874573053952-png__700.jpg

dit lijkt me wel passend hier :)

Ze zeggen altijd: Als je een mop moet uitleggen is het geen goede mop.

Dus ik heb hier gefaald. Ik ga in stilte bezinnen over de fouten die ik gemaakt heb!

Mulan's struggle was real en om de verwarring niet nog completer te maken kan je op zo'n moment beslissen om gewoon niet te reageren als die reactie geen meerwaarde heeft.
Bijvoorbeeld.
🤷‍♀️

Steeds meer mensen die 'zelf' gebruiken, zowel in de betekenis van 'zelf' als 'zelfs'.
Ik vermoed dat ik de update heb gemist dat 'zelfs' is afgeschaft, want dit komt enorm vaak voor.

Normaal ben ik niet zo'n taalnazi, een dt-fout of een woord verkeerd schrijven: I don't care.
Maar als de betekenis wijzigt door een fout, dan kom ik daar ambetant van. :tongue:

Steeds meer mensen die 'zelf' gebruiken, zowel in de betekenis van 'zelf' als 'zelfs'.
Ik vermoed dat ik de update heb gemist dat 'zelfs' is afgeschaft, want dit komt enorm vaak voor.

Normaal ben ik niet zo'n taalnazi, een dt-fout of een woord verkeerd schrijven: I don't care.
Maar als de betekenis wijzigt door een fout, dan kom ik daar ambetant van. :tongue:
Jou en jouw, dat zie ik ook dikwijls en dat heeft nu toch wel een compleet andere betekenis.

ik heb gemerkt dat ik me daar ook aan bezondig (en ook aan dt-fouten). Qua taalfouten boer ik echt achteruit moet ik zeggen. Ouderdom zekers. Of te snel posten zonder na te lezen. (ik zou zo bij de gazet kunnen gaan werken).

Ik erger me dan wel meer aan professionele schrijvers die fouten maken, dan hier op een forum. Alhoewel de verbastering van m'n naar men me wel stoort en mensen die letterlijk gebruiken ook al is het figuurlijk. Bijv. hij is letterlijk zijn hart verloren op deze plek. Nee, dat is figuurlijk, uw hart kunt ge niet letterlijk verliezen of ge moet al in een wreed accident zitten.

Daarstraks op het werk;

Avi: "Bon voila dat was het voor mij 't is aan de volgende"

Collega: "Hah goed 't is aan ik"

Avi:

tumblr_mwqahaR91Q1rh2tw8o1_400.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan