Mulan
Well-known member
?Vrouwen en technologie kunnen we ook nog aan het lijstje toevoegen dus![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
?Vrouwen en technologie kunnen we ook nog aan het lijstje toevoegen dus![]()
Ik zou inderdaad zeggen van terug te bellen naar je lokaal kantoor en een papiere aangifte te vragen.Via tax on web inderdaad, doe ik het beter nog via papier ook binnen dan?
Alle vooroordelen omtrent vrouwen (die luisteren niet!!!!!)

Zeg ik ergens dat ik mijn futiele problemen boven die ramp stel of zo? Ik vind het verschrikkelijk en hoop dat nooit te moeten meemaken.

Ik heb de papieren aangifte hier liggen, ga direct alles overpennen en op de bus smijten, thx voor de hulp!Ik zou inderdaad zeggen van terug te bellen naar je lokaal kantoor en een papiere aangifte te vragen.
Daar vul je dan enkel jou gegevens op in, zodat er zeker een aangifte op jou naam binnen is
Als je ex natuurlijk werkt met een mandataris heeft nog wel tijd om de aangifte te (laten) onderteken.
(Als hij geen aangifte zou indienen dan kom je natuurlijk weer in een hele administratieve rompslomp terecht.
De administratie heeft dan van hem geen aangifte dus zal hem een 'aanslag van ambswege' opsturen om hem mee te delen op welke gegevens ze hem gaan belasten (kan hij akkoord of niet akkoord mee gaan). Maar die brief gaan ze ook naar jou sturen en moet jij ook mee akkoord/niet-akkoord gaan omdat het nog steeds gezamelijk is.)

Solly aanvaaldOke dan heb ik je verkeerd begrepen.
My bad, solly.![]()

Ik snap je opmerking gewoon niet.Vrouwen en 'm hebben is ook toegevoegd
Grappeke eh Mulan

Ze zeggen altijd: Als je een mop moet uitleggen is het geen goede mop.Ik snap je opmerking gewoon niet.
Ik heb alles correct gedaan, maar doordat we gescheiden zijn, moet hij OOK zijn deel van de belastingen indienen of het mijne wordt niet verwerkt. Ik heb dus geen probleem met technologie, de papieren versie is enkel om zeker te zijn dat ze toch MIJN gegevens krijgen, zonder dat hij moet bevestigen![]()
Jou aangifte is binnen ? Op papier dan veronderstel ik ?
Als jou aangifte binnen is op papier ben jij in orde. Als jij enkel via taks-on-web heb ingevuld en ondertekende maar hij niet, dan is die aangifte nog steeds "hangende" en niet bevestigd dus is er ook van jou niks binnen
De aanslag zal wel nog gezamelijk worden berekend, maar nadien (bij ontvangst van je aanslagbiljet) kan je normaal kiezen voor een opdeling 50/50 of ieder naar persoonlijk aandeel.
Het deel van "hij zal zijn deel moeten betalen" is ook enkel correct als jullie getrouwd waren met scheiding van goederen, anders blijf jij eveneens aansprakelijk voor eventuele openstaande schuld
Zo is het toch volgens mij
@Taxman kan je hier normaal wel mee verder helpen
Via tax on web inderdaad, doe ik het beter nog via papier ook binnen dan?
Ik zou inderdaad zeggen van terug te bellen naar je lokaal kantoor en een papiere aangifte te vragen.
Daar vul je dan enkel jou gegevens op in, zodat er zeker een aangifte op jou naam binnen is
Als je ex natuurlijk werkt met een mandataris heeft nog wel tijd om de aangifte te (laten) onderteken.
(Als hij geen aangifte zou indienen dan kom je natuurlijk weer in een hele administratieve rompslomp terecht.
De administratie heeft dan van hem geen aangifte dus zal hem een 'aanslag van ambswege' opsturen om hem mee te delen op welke gegevens ze hem gaan belasten (kan hij akkoord of niet akkoord mee gaan). Maar die brief gaan ze ook naar jou sturen en moet jij ook mee akkoord/niet-akkoord gaan omdat het nog steeds gezamelijk is.
Bv. de administratie neemt in de aanslag van ambtswege enkel zijn inkomsten op, maar niet de hypothecaire lening die jullie nog hadden. Dit zou dan ook in jou nadeel kunnen zijn want gezamelijke berekening
Aangezien ik getagd werd even reageren: alles is gezegd, de uitleg van @Silence is helemaal correct. Dien jouw deel in op papier, want zolang je ex TOW niet ondertekend gaat die aangifte niet ingediend zijn. In de veronderstelling dat je ex hetzelfde doet, gaan beide aangiftes worden samengevoegd om tot 1 aanslagbiljet te komen dat jullie beiden krijgen toegestuurd. Het overige verloop staat in een begeleidende brief bij het aanslagbiljet duidelijk uitgelegd.Ik heb de papieren aangifte hier liggen, ga direct alles overpennen en op de bus smijten, thx voor de hulp!![]()
Ik snap je opmerking gewoon niet.
Ik heb alles correct gedaan, maar doordat we gescheiden zijn, moet hij OOK zijn deel van de belastingen indienen of het mijne wordt niet verwerkt. Ik heb dus geen probleem met technologie, de papieren versie is enkel om zeker te zijn dat ze toch MIJN gegevens krijgen, zonder dat hij moet bevestigen![]()

Ze zeggen altijd: Als je een mop moet uitleggen is het geen goede mop.
Dus ik heb hier gefaald. Ik ga in stilte bezinnen over de fouten die ik gemaakt heb!

maar vanaf wanneer geldt dat dan als gespaard? Een dag op de rekening, een week, een maand?

Jou en jouw, dat zie ik ook dikwijls en dat heeft nu toch wel een compleet andere betekenis.Steeds meer mensen die 'zelf' gebruiken, zowel in de betekenis van 'zelf' als 'zelfs'.
Ik vermoed dat ik de update heb gemist dat 'zelfs' is afgeschaft, want dit komt enorm vaak voor.
Normaal ben ik niet zo'n taalnazi, een dt-fout of een woord verkeerd schrijven: I don't care.
Maar als de betekenis wijzigt door een fout, dan kom ik daar ambetant van.![]()
Dan ben ik goed bezig, staat er telkens een kleine maand op voor het op is.Van zodra ge het niet direct opdoet als het op uw rekening komt![]()

Klopt, even hatelijk!Jou en jouw, dat zie ik ook dikwijls en dat heeft nu toch wel een compleet andere betekenis.

ik heb gemerkt dat ik me daar ook aan bezondig (en ook aan dt-fouten). Qua taalfouten boer ik echt achteruit moet ik zeggen. Ouderdom zekers. Of te snel posten zonder na te lezen. (ik zou zo bij de gazet kunnen gaan werken).Steeds meer mensen die 'zelf' gebruiken, zowel in de betekenis van 'zelf' als 'zelfs'.
Ik vermoed dat ik de update heb gemist dat 'zelfs' is afgeschaft, want dit komt enorm vaak voor.
Normaal ben ik niet zo'n taalnazi, een dt-fout of een woord verkeerd schrijven: I don't care.
Maar als de betekenis wijzigt door een fout, dan kom ik daar ambetant van.![]()
Is geen bezwaar meer tegenwoordig om daar te beginnen, ook daar redelijk wat zelf/zelfs-fouten...(ik zou zo bij de gazet kunnen gaan werken)