Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Friends. Ik heb de hype nooit gesnapt. Ik snap dat er nu wel mensen zijn die er nostalgisch naar zijn, maar sorry dat programma was toch nooit grappig in de eerste plaats? Er werd mij vroeger eens aangeraden om toch eens die aflevering te bekijken waarin Joey leert om Frans te praten. Nou, dat was echt hi-la-risch. :sop: Dat personage is zo achterlijk dat Mark Vertongen er een lid van Mensa bij lijkt. Gewoon niet grappig die reeks en de lachband helpt ook allerminst. Integendeel. Enorm over het paard getild imo.

Het ging dus om dit fragment:

Ik denk dat mensen dat eigenlijk veel te veel bekijken vanuit een soort nostalgie. Vroeger was dit misschien leuk maar dat was eigenlijk uit armoede, er waren gewoon geen betere programma's. Terwijl er nu zoveel keuze is dat elk wel zijn gading vind. Terwijl vroeger iedereen veroordeeld was tot dezelfde eenheidsworst. Als er daar dan eens 1 programma iets anders was was dat opeens zo goed (terwijl het eigenlijk op de ballen trekt)

Heel veel van die grappen zijn ook ontzettend gedateerd. Ik heb dat een jaar of 7 geleden gekeken en vond toen al dat er een overdaad aan 'haha, ben je homo of zo?'-moppen in zat.

Ik denk dat mensen dat eigenlijk veel te veel bekijken vanuit een soort nostalgie. Vroeger was dit misschien leuk maar dat was eigenlijk uit armoede, er waren gewoon geen betere programma's. Terwijl er nu zoveel keuze is dat elk wel zijn gading vind. Terwijl vroeger iedereen veroordeeld was tot dezelfde eenheidsworst. Als er daar dan eens 1 programma iets anders was was dat opeens zo goed (terwijl het eigenlijk op de ballen trekt)
Tgho ja, in de jaren '90 was er qua sitcoms toch een redelijk groot aanbod
Married With Children was toen bijvoorbeeld is toch meer radicaal anders dan Friends tegenover de rest? En MWC is daarentegen nog steeds grappig.

Tgho ja, in de jaren '90 was er qua sitcoms toch een redelijk groot aanbod
Married With Children was toen bijvoorbeeld is toch meer radicaal anders dan Friends tegenover de rest? En MWC is daarentegen nog steeds grappig.
Dju ik vind geen gepaste emoticon afgeven op friends is kwaad maar married with children is ook geniaal.

Friends begint inderdaad gedateerd te worden, maar ik ga toch niet wegzappen als het op tv komt hoor. Of als we eens zin hebben om 20 minuutjes naar tv te kijken en er is niets anders, dan zetten we hier ook wel nog eens Friends op. Blijft gewoon een leuke serie om naar te kijken.

Married With Children is ook wel nog veel meer mijn meug.

Friends. Ik heb de hype nooit gesnapt. Ik snap dat er nu wel mensen zijn die er nostalgisch naar zijn, maar sorry dat programma was toch nooit grappig in de eerste plaats? Er werd mij vroeger eens aangeraden om toch eens die aflevering te bekijken waarin Joey leert om Frans te praten. Nou, dat was echt hi-la-risch. :sop: Dat personage is zo achterlijk dat Mark Vertongen er een lid van Mensa bij lijkt. Gewoon niet grappig die reeks en de lachband helpt ook allerminst. Integendeel. Enorm over het paard getild imo.
Andere tijden zoals al aangehaald zeker. Ik denk dat nu, ongeveer 20 jaar later, we ook gewoon andere/hardere humor appreciëren en zaken zoals die lachband vind ik nu ook storend.

Nu goed, ik heb eigenlijk nooit Friends gevolgd, ik vond dat destijds ook niet bijster interessant, misschien door de setting. Niet dat mijn smaak toen beter was, Full House of Family Matters bekeek ik dan wel graag, en dat is ook niet echt "waardig" ouder geworden. :unsure:

Andere tijden zoals al aangehaald zeker. Ik denk dat nu, ongeveer 20 jaar later, we ook gewoon andere/hardere humor appreciëren en zaken zoals die lachband vind ik nu ook storend.

Nu goed, ik heb eigenlijk nooit Friends gevolgd, ik vond dat destijds ook niet bijster interessant, misschien door de setting. Niet dat mijn smaak toen beter was, Full House of Family Matters bekeek ik dan wel graag, en dat is ook niet echt "waardig" ouder geworden. :unsure:
Op youtube kan je filmpjes vinden waar ze de lachband bij van die typische sitcoms hebben weggehaald. Sommigen hebben dan meer iets weg van een thriller dan een komische reeks.

"IK GA JE HOOFD INSLAAN!!!"

10 seconden stilte

"NIET ALS IK JOU EERST VAN DE TRAP GOOI!!!"

Humor weerstaat gewoon niet goed de tand des tijds. Seinfeld is zogezegd top en dat was het misschien 20 jaar geleden, nu is dat imo niet meer te bekijken of toch niet grappig. Gewoon omdat iedereen die daar na kwam daarop verder bouwt dus nu zijn die oudere zaken voorbijgestreefd.

Je ziet dat in andere dingen ook. Mensen die Lord of the rings nu lezen en zeggen dat het cliche en weinig origineel is.. duh maar het was origineel toen

Op youtube kan je filmpjes vinden waar ze de lachband bij van die typische sitcoms hebben weggehaald. Sommigen hebben dan meer iets weg van een thriller dan een komische reeks.

"IK GA JE HOOFD INSLAAN!!!"

10 seconden stilte

"NIET ALS IK JOU EERST VAN DE TRAP GOOI!!!"
Het kan altijd erger, via mijn vrouw zo al fragmenten gezien van de meest slechte, stereotype telenovela's.

"NEE MARIA..."
*opzwellende muziek terwijl iedereen in het niets blijft staren en de camera inzoomt*
"HET IS MIJN DOCHTER"

Zoiets:

Dat maakt de gemiddelde aflevering van thuis al redelijk oscarwaardig.

Friends heb ik letterlijk al 30 keer uitgekeken en ik zie dat nog steeds graag. Kijkt zo gemakkelijk weg.
Wat je gewoon hebt is dat series als HIMYM daar veel uit gepikt hebben en eigenlijk gewoon situaties en grappen gekopieerd hebben.

Mash blijft nochtans een klassieker. Alleen jammer dat je alcoholieker wordt als je alle seizoenen hebt uitgekeken :D

Friends heb ik letterlijk al 30 keer uitgekeken en ik zie dat nog steeds graag. Kijkt zo gemakkelijk weg.

Da's dus 2.655 uur van uw leven dat gij besteed hebt aan het kijken naar Friends? 😶
Chapeau...

Laatst bewerkt:
Wat je gewoon hebt is dat series als HIMYM daar veel uit gepikt hebben en eigenlijk gewoon situaties en grappen gekopieerd hebben.
Inderdaad, staat ook in mijn alltime top10 sitcoms. Mogelijk een beetje nostalgie aangezien ik een tiener was toen die reeks oorspronkelijk liep. Maar vorig jaar nog eens herbekeken, en ik zag toch vooral fantastische chemie tussen de acteurs/actrices en genoot opnieuw van die ontelbare running gags. Kan mij voorstellen dat mensen die maar eens sporadisch een aflevering gezien hebben, een deel gewoon niet vatten.

Gij zijt ook geen referentie voor smaak.

Miljaar wat slecht is dat stukje Friends. Goed dat ik het nooit heb gekeken.
Dat stukje is niet het beste stuk natuurlijk.

Friends is imo nog steeds goed. In welke mate dit door herkenning en nostalgie is.. Maar is met veel zaken zo uiteraard.

Da's dus 2.655 uur van uw leven dat gij besteedt hebt aan het kijken naar Friends? 😶
Chapeau...
Ik neem al jaaaaaren elke dag een bad en kijk een aflevering van iets. Ik kijk ook altijd iets voor ik ga slapen en ik kijk iets tijdens het eten.
Dan blaas je wel door zo'n series. HIMYM, Big Bang, That 70s Show, Modern Family ook al allemaal meerdere keren gezien.
Kijkt gewoon vlot weg, I love it.

Dat zijn dan wel geen series waar ik mij in de zetel voor ga zetten om speciaal daar naar te kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan