Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allez, deze maand al een verkeerde factuur gekregen van een onderaannemer van Telenet (+500 euro), een verkeerde factuur van Telenet zelf (iets dubbel gefactureerd) en een verkeerde factuur van Luminus.
Die laatste is nog de ergste. Ik verzin dit niet: na een opdringerig telefoontje over ketelgaranties terwijl ik op mijn werk was wou ik professioneel blijven tegenover mijn collega's en externen dus in plaats van hem botweg af te wimpelen heb ik gezegd "zet alles op mail en ik zal het eens bekijken, bedankt, daag!". Tot ik plots automatisch een bedrag van mijn rekening zag gaan door middel van domiciliëring :wtf: :wtf: :wtf:. Gewoon alsof het niets is, eventjes wat geld automatisch van mijn rekening halen zonder toestemming en zonder handtekening. Hoe is dat überhaupt mogelijk?!

Wat zijn dat verdomme eigenlijk voor praktijken? Zo van: "Allez, we gaan eens wat random facturen uitsturen naar ons klantenbestand en zien hoeveel dommekloten erin trappen of hoeveel mensen niet assertief genoeg zijn om er tegenin te gaan.".

Vroeger had ik nog iets van "ocharme die mensen van de klantendienst (ook altijd hollanders om één of andere reden) kunnen daar ook niet aan doen". Maar ik ben dat echt kotsbeu om elke avond facturen te zitten protesteren en mijzelf door hun logge systemen te loodsen. Gewoon kortaf reageren, schadevergoedingen eisen voor je verloren tijd en verleggen van leverancier (als ik ooit eens 5 minuten tijd heb).

Gangsters. Hoeveel moemoe'kes en vovo'kes zien op die manier niet elke maand een bedrag van hun rekening gaan?

Laatst bewerkt:
Dat is een van de redenen waarom ik vrijwel nooit via domiciliëring werk behalve van de Voorzorg en mijn fitnessabonnement. Zo heb ik tenminste het meeste controle over mijn rekeningen, en voor die 15-20 minuten per maand dat het kost om die te betalen.

Man man man, het is hier al een half uur goed druk aan de werf hiernaast.
Toch zijn er altijd egocentrische mensen die hun kar in de zone verboden parkeren zetten.
Telkenmaal moet de politie erbij komen, telkens weer die uitleg waarom ze er staan, en waarom het niet mag.
Die borden staan hier al maanden onafgebroken, om de haverklap zijn er discussies.
Korte metten met maken, auto in de drukpers en 25.000€ boete.

Het weerbericht dat letterlijk een wortel aan een stok is.

De krant van donderdag 20 mei:
xxg5hH7.jpg

De krant van vrijdag 21 mei:
2QBq34L.jpg

Morgen kan het dan alweer een dagje opgeschoven zijn, wat zijn zo een voorspellingen eigenlijk nog waard?

Zo'n papieren krant is pure nostalgie, wist niet eens dat het nog bestond.:unsure:
Nu heb je voor alles een app, alsook het weerbericht wat alles zo nauwkeurig bepaald bijna zelfs het aantal regendruppels.
Een app is wat het weer betreft beter om te raadplegen dan de krant. Vind ik.

Zo'n papieren krant is pure nostalgie, wist niet eens dat het nog bestond.:unsure:
Nu heb je voor alles een app, alsook het weerbericht wat alles zo nauwkeurig bepaald bijna zelfs het aantal regendruppels.

Frank de boosere zei dat geen enkele van die apps op iets trok, behalve die van het kmi, da zijn de goeie!

Wat in de krant staat is nochtans hetzelfde als in het weerbericht de avond ervoor.

3 Weken geleden zei ons ma '' ik ga int weekend van 22 Mei naar de kust komde gij ook '', en eerst dacht ik ach dat loopt wel los want dat is nog 3 weken en het moet toch ooit lente worden dus waarschijnlijk dan wel beter weer.

Meanwhile al 3 weken aan een stuk miezerig en nu Zaterdag nog een leuke portie wind er bij, Zondag lijkt ''ok'' te gaan zijn ( als in het vermijden van constante regen ) maar eigenlijk geen tot weinig verschil met eind April.
Ben nu wel gene strandligger dus moet niet perse 25 graden hebben maar felle wind en regen nu ook niet.
Ik had drie weken geleden een fietsweekend in Frankrijk gepland, maar is verschoven naar het Pinksterweekend omdat dan de kans groter was op goed weer...

Dat is een van de redenen waarom ik vrijwel nooit via domiciliëring werk behalve van de Voorzorg en mijn fitnessabonnement. Zo heb ik tenminste het meeste controle over mijn rekeningen, en voor die 15-20 minuten per maand dat het kost om die te betalen.
Zelfde hier. Bij mij krijgt niemand een domiciliëring. Enige uitzondering is de bank zelf voor afschrijving lening/verzekering.

Voor de rest 1x per week de factuurtjes behandelen, zo blijf je ook een beetje in touch met wat je allemaal uitgeeft.

Allez, deze maand al een verkeerde factuur gekregen van een onderaannemer van Telenet (+500 euro), een verkeerde factuur van Telenet zelf (iets dubbel gefactureerd) en een verkeerde factuur van Luminus.
Die laatste is nog de ergste. Ik verzin dit niet: na een opdringerig telefoontje over ketelgaranties terwijl ik op mijn werk was wou ik professioneel blijven tegenover mijn collega's en externen dus in plaats van hem botweg af te wimpelen heb ik gezegd "zet alles op mail en ik zal het eens bekijken, bedankt, daag!". Tot ik plots automatisch een bedrag van mijn rekening zag gaan door middel van domiciliëring :wtf: :wtf: :wtf:. Gewoon alsof het niets is, eventjes wat geld automatisch van mijn rekening halen zonder toestemming en zonder handtekening. Hoe is dat überhaupt mogelijk?!

Wat zijn dat verdomme eigenlijk voor praktijken? Zo van: "Allez, we gaan eens wat random facturen uitsturen naar ons klantenbestand en zien hoeveel dommekloten erin trappen of hoeveel mensen niet assertief genoeg zijn om er tegenin te gaan.".

Vroeger had ik nog iets van "ocharme die mensen van de klantendienst (ook altijd hollanders om één of andere reden) kunnen daar ook niet aan doen". Maar ik ben dat echt kotsbeu om elke avond facturen te zitten protesteren en mijzelf door hun logge systemen te loodsen. Gewoon kortaf reageren, schadevergoedingen eisen voor je verloren tijd en verleggen van leverancier (als ik ooit eens 5 minuten tijd heb).

Gangsters. Hoeveel moemoe'kes en vovo'kes zien op die manier niet elke maand een bedrag van hun rekening gaan?
Ik kreeg vorige week ook zo'n oproep van Luminus voor hun uitgebreide garantie, €5 per maand en ze zouden elk toestel vervangen dat kapot ging tot 5 jaar oud (ik vermoed dat er wel wat kleine lettertjes waren die hij niet vermeldde). Ik was eerlijk gezegd wantrouwig omdat het zo'n typische opdringerige verkoper was die...geforceerd...traag...sprak. Ik heb geweigerd en dan moest ik mij praktisch verantwoorden omdat ik zo'n deal niet wou aannemen. Dan heb ik ook gewoon botweg gevraagd of hij mij misschien kon helpen met het afsluiten van mijn vorig contract waar ik op zat te wachten, wat hij natuurlijk niet kon, maar dan was het gesprek wel snel gedaan.

Laatst bewerkt:
Ironische truien waar een andere kleur als woord staat opgedrukt. Bv een grijze trui met het woord blauw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan