Dat stickertje noemen ze een postzegel!
Ha, ik hing daar altijd dat stickertje van de mutualiteit

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat stickertje noemen ze een postzegel!

Heel dat digitaal aanmelden is zo oneerlijk. Ik ga liever twee weken voor een schoolpoort kamperen bij een school van onze keuze dan dat een loterij bepaalt waar ons kind mag ingeschreven worden.Ok, het is nog 6 jaar eer ik in die situatie zit maar ik ben er nu al lastig om.
De loterij van de schoolkeuze zet kwaad bloed: “Drie opties aangeduid, geen enkele school toegewezen”
![]()
De loterij van de schoolkeuze zet kwaad bloed: “Drie opties aangeduid, geen enkele school toegewezen”
Geoffrey Lesage, een neurochirurg uit Baardegem, heeft gemaild naar het stadsbestuur van Aalst dat hij met zijn gezin verhuist als zijn zoon geen plaats krijgt toegewezen in het secundair onderwijs. Tal van andere ouders reageren even woedend en teleurgesteld. In 94 gevallen werden drie scholen...www.hln.be
Achteraf gezien een verhaal dat u zeker bij blijft.Paar weken terug vroeg ik een kopie van een strafdossier op bij een politierechtbank, de procedure was daar effectief nog aanvragen met een briefkaart.Waw, ze zijn al een eind gevorderd.
Ik moet nog alles per gele briefkaart doen (met stickertje in de hoek)

Ik doe alleen mee voor die mottige turnzak.
Kunt ge ze nog inruilen (de vriendin, niet de plaat)?Gisteren was ik aan het koken en naar Miles Davis - kind of blue aan het luisteren. Komt mijn vriendin binnen en ze vraagt waarom ik naar liftmuziek aan het luisteren ben![]()
En dan vragen waarom er 5 keer hetzelfde nummer opstaatZe dacht natuurlijk dat het "L'ascenseur pour l'échafaud" was ipv Kind of Blue. Wat een barbaar.

Paar weken terug vroeg ik een kopie van een strafdossier op bij een politierechtbank, de procedure was daar effectief nog aanvragen met een briefkaart.
Ik mocht het strafdossier ook inkijken. Toen ik daar was, had ik graag van 5 pagina's een kopie gehad.
Ik vroeg aan de persoon daar aanwezig of ze die kopies wou nemen, maar dat mocht/kon ze niet.
(Achter haar toog stond een kopieermachine...)
Ik mocht wel een aanvraag indienen om die kopies te bekomen.
Na navraag bleek dat ik ook een foto ervan mocht nemen met mijn gsm.
Maar die persoon zei dat dat wel lang zou duren...![]()

Oe, oe, vergeet uw zegelkes niet te kleven!Ge moet es bij de douane langslopen om papierwerk in orde te krijgen
Invoeren van een auto bv, en 7 cent moeten betalen voor een papier. Graag gepast aub! en cash.
Ik heb er vrede mee genomen dat er muzikaal nog wat werk aan is. Van zodra het mogelijk moet ik ze meenemen naar wat optredens.Kunt ge ze nog inruilen (de vriendin, niet de plaat)?
Ik ook.Heel dat digitaal aanmelden is zo oneerlijk. Ik ga liever twee weken voor een schoolpoort kamperen bij een school van onze keuze dan dat een loterij bepaalt waar ons kind mag ingeschreven worden.
Oe, oe, vergeet uw zegelkes niet te kleven!
Of zijn die fiscale zegeltjes eindelijk afgeschaft?
Tot enkele jaren geleden bestonden ze in ieder geval nog voor inklaring.
Als je postzegel bedoelt, die was zelfs niet nodig, da's juist het concept van een gele briefkaart, dieWaw, ze zijn al een eind gevorderd.
Ik moet nog alles per gele briefkaart doen (met stickertje in de hoek)
ik had het op mijn mutualiteitsstickertje.Als je postzegel bedoelt, die was zelfs niet nodig, da's juist het concept van een gele briefkaart, die waren reeds als 't ware voorgefrankeerd. De portokosten zaten dan ook reeds in de aankoopprijs van de briefkaart ;-)
Hahah dat doet me denken aan een anekdote die een collega van tax vertelde. Vroeger hadden we binnen het bedrijf een apart kantoortje waar die van douane zaten maar tegenwoordig worden accijnsdocumenten en dergelijke via een portal electronisch verwerkt. Af en toe moet mijn collega nu voor “speciallekes” naar hun eigen kantoor voor een fysieke stempel want het kantoor bij ons is uiteraard niet meer bemand.Ge moet es bij de douane langslopen om papierwerk in orde te krijgen
Invoeren van een auto bv, en 7 cent moeten betalen voor een papier. Graag gepast aub! en cash.

Aaaah, het Syndroom van Kwak en Boemeledit: Ik denk dat ik weet waar jef nys de inspiratie gehaald heeft voor kwak en boemel.

laatste keer import was in 2015 (E90 325i geimporteerd vanuit DE) en toen moest het al ni meer.
Wel nog 7 cent moeten dokken.
Ik moest mijn auto in persoon gaan inschrijven in het DIV-kantoor Gent (was ook vanuit DE geïmporteerd). Daar zit je dan zo goed als een volledige dag (om 7u30 present want open vanaf 8u30) te wachten in een muf, stampvol zaaltje en als het aan u is, mag je naar het loketje. Daar wordt er door de vriendelijke dame een stempel gezet en vliegt het document in een doos met de mededeling "dat zal vandaag niet meer in Brussel geraken hoor, t is al te laat"...
Een ganse dag voor een fakking stempel.
Ook eens in het postkantoor dat vroeger aan het Rabot zat (Gent) een pakje moeten ophalen. 3u aanschuiven want iedereen gaat daar zijn geld naar het thuisland versturen met Western Union en begrijpt geen letter van wat er moet gebeuren. Eindelijk aan de beurt, voor het pakketje "onder rembours" = nog te betalen. "Ja, dat zal niet gaan. Diegene die het bakske van de bancontact doet is er vandaag niet". HET BAKSKE STAAT VOOR UW NEUS. "Ja, nee, je zal morgen ne keer moeten terugkomen". ACHHH